thoralf

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

OSYNLIGE MANNEN VINNARE I ENGLAND

Av Thoralf Alfsson - 4 maj 2013 17:41

Svensk media måste ha fått en fullständig chock över valresultatet i England. Ett helt okänt parti med en lika okänd partiledare får ca 25 procent av rösterna i valet.

För oss lite mer upplysta människor, till skillnad mot pk-journalisterna är UKIP och deras partiledare Nigel Farage väldigt känd! Och vi är många som följt hans framfart i Europaparlamentet med stor förtjusning där han staplat den ena sanningen efter den andra på varandra mitt framför näsan på Barroso och Van Rompuy


I Sverige har SVT, SR, DN, Expressen, Aftonbladet och SvD konsekvent utestängt alla reportage om Nigel Farage och hans parti UKIP. Därmed är säkert 98-99 procent av Sveriges befolkning fullständigt obekanta med Nigel Farage.


I Ryssland ser det helt annorlunda ut. TV-Kanalen Russian Today har intervjuat Nigel Farage vid ett flertal tillfällen. Så de ryska tittarna är säkert inte lika ”överraskade” över valresultatet som den svenska journalistkåren uppenbarligen är. Det samma gäller i USA där Nigel Farage förekommit ofta i vissa TV-kanaler. I Sverige och svensk media kan Nigel Farage snarare betecknas som ”osynlige mannen”. Eller är det så att svensk media har mörkat UKIP:s existens för den svenska allmänheten då UKIP har mycket gemensamt med Sverigedemokraterna.


 

Protest angående omröstning Lissabonfördraget.


Expressens ledarredaktion ”tvingas” idag ut på banan i en artikel men som vanligt försöker man klistra en rad negativa epitet på UKIP och även rasistkortet åker fram men även Sverigedemokraterna får vara med och ta skit.


I övrig svensk media har det varit väldigt tunt med rapporteringen kring valen i England. Sverige Radio har dock haft en vettig artikel och inslag.


Tänk om dessa pk-journalister istället kunde ägna sig åt lite seriös journalistik och utröna orsakerna till att UKIP, Sannfinländarna, Dansk Folkeparti och Sverigedemokraterna går framåt i opinionen i respektive länder. Hur vore det om man granskade EU och invandrinspolitiken lite djupare istället för att dessa båda frågor är tabu.


Imorgon är det partiledardebatt i Agenda. Personligen önskar jag mig en betydligt tuffare retorik från Jimmie Åkesson mot både Alliansen och de rödgröna och speciellt mot Miljöpartiet. Jag önskar mig lite Nigel Farage retorik där Jimmie mer eller mindre läxar upp Reinfeldt o Fridolin när det gäller vård av papperslösa och förslaget om att tvinga kommunerna att ta emot såkallade ensamkommande barn. Detsamma gäller EU där vi borde ta tag i taktpinnen och dödförklara euron och dess konsekvenser för Europa. Det är fler länder som knackar på dörren och vill ha stora lån.


Jag vill ha lite jävlar anama från Jimmie imorgon. Att han helt enkelt tar sig extra tid och bara kör på utan att tystas av programledarna eller någon annan partiledare. Det finns så många ämnen att trycka ner i halsen på Alliansen, inte minst hur vårt försvar sköts. När jag flög upp till Stockholm den 1 maj tog flyget en mer ostlig kurs upp till Stockholm, över Öland. Då kunde man se hur kort avståndet är mellan Öland och Gotland. I denna passage flyger ryssen omkring utan att Sveriges försvarsmakt reagerar! Helt sanslöst! På 30 sekunder skulle ryssen kunna angripa mål på Öland eller Gotland. Ansvaret vilar på statsministern och försvarsministern! De rödgröna skall bara knipa käft i denna fråga då de startade nedrustning av det svenska försvaret med stöd av Miljöpartiet.


Jimmie Åkesson borde angripa Miljöpartiet hårt på alla tänkbara punkter imorgon. Den skulle även innefatta klimatpolitiken och den vansinniga utbyggnaden av vindkraften.  En riktig ”Nigel Farage” överkörning skulle jag vilja se imorgon från Jimmie Åkesson. Jag är övertygad om att det skulle gå hem i stugorna!


Jag ber en bön imorgon för att Jimmie skall gå ut hårt i debatten!

 
 
Ingen bild

Skånepåg

4 maj 2013 17:58

Jag instämmer och "läser med" i bönen"!

Även lite Ian Wachtmeister retorik hade inte suttit fel.

 
Ingen bild

Pirken

4 maj 2013 18:04

110% procent Thoralf är vad som behövs, hoppas Jimmie lyssnar på vad du säger. Inget fjantande utan raka rör och full gas.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

4 maj 2013 18:17

Böneavbrott medges endast mellan 20.00-22.36 (Sverige-Tjeckien)
AW Svensson har kört förbön sedan 14.00 för Tre Kronor som kompensation för denna paus, fast det kanske blir bön även där efter 8 minuter

Gubben o Gummans önskemål är att Jimmie säger : 50 % av våra invadrare kommer inte ut i jobb sedan 1980 talet, och skall försörjas av svenska skattebetalare med en kostnad på 8 försvarsbudgetar per år el 13 polisbudgeterar

 
Ingen bild

olle

4 maj 2013 18:17

http://hd.se/ledare/2013/05/04/skapa-pa-nytt/ Läs gärna denna sinnesslöa ledare på HD.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

4 maj 2013 18:22

Mörkande av Nigel tex ger Sveriges socialister ett a-kassekort i näven
Sverige är Europas ända land utan en press, vi har partimedarbetare i tidningshusen, som ofta berättar om vilken fin demokrati vi har
Tjofadeittan.

 
Ingen bild

Essendon

4 maj 2013 18:25

Svensk journalistik liknar ingen annan i den s.k demokratiska världen!
Med andra ord en stor j*la skandal!
Svenne Banan sover vidare och låter sig hjärntvättas!
Fa*n vet om han/hon inte är dum i huvudet!

 
Lassekolja

Lassekolja

4 maj 2013 18:42

Här kommer ytterligare ett instämmande i Thoralfs bön!
Betr. Avpixlat´s liknelse med "elefanten i rummet", undrar om någon mer än Jimmie, i morgondagens Agenda-"debatt" kommer att se "elefanten i rummet", när debatten kommer till 1)arbetslösheten,2)bostadsbristen,3)alla problemen i skolan,4)brottsligheten,5)besparingar inom "vård,skola&omsorg o.s.v.o.s.v
Man hoppas alltid på en spännande debatt men med Svt´s PK-styrning blir man lika ofta väldigt besviken och sitter där som vanligt och suckar och förbannar hela PK-etablissemanget samtidigt som man räknar månader, som Reinfeldt´s "sovande folk" har på sig att vakna ur sin slummer!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Falköga

4 maj 2013 19:00

Ja, det finns många likheter mellan UKIP och SD. Kanske för många, vilka redovisas på denna blogg.

http://www.bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/05/03/kampen-om-vilken-politik-ukip-ska-bedriva-har-borjat

 
Ingen bild

Wilhelm

4 maj 2013 19:05

Bra att du driver pa, Thoralf! Du har helt rätt.

Varma hälsningar fran Berlin.

 
Ingen bild

Pirken

4 maj 2013 19:37

@Gubben o Gumman, "Sverige är Europas ända land utan en press"

Ändan sitter man på.

Hoppas att Tre Kronor spelar bättre än vad ni skriver.

 
Ingen bild

Rune

4 maj 2013 19:51

"För oss lite mer upplysta människor, till skillnad mot pk-journalisterna är UKIP och deras partiledare Nigel Farage väldigt känd!"
----------------------------------------
Dock icke av mig. Visserligen dyker denne Farage upp på ett antal bloggar men all information är på engelska så det är inte så mycket mer man får veta. Det är som om att det finns en ovilja även hos SD-närstående på nätet att informera om Farage och hans parti. Och inte enbart hos SR och SVT.
Jag hoppas ju att någon på en SD-närstående blogg kunde skriva en utförlig artikel om Farage och hans parti och vad det står för.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

4 maj 2013 20:10

Ok Picken

 
Ingen bild

Kalle

4 maj 2013 20:15

Wikipedia om Nigel Farage på svenska.

Nigel Paul Farage, född 3 april 1964 i Herne, Kent, är en brittisk politiker, och partiledare för det euroskeptiska United Kingdom Independence Party. Han är sedan den 20 juli 1999 ledamot i Europaparlamentet för valkretsen sydöstra England och gruppledare/medordförande för partigruppen Frihet och demokrati i Europa, och därmed också ledamot i Europaparlamentets talmanskonferens. Farage är dessutom ledamot i fiskeriutskottet sedan den 16 juli 2009.[1]


http://sv.wikipedia.org/wiki/Nigel_Farage

 
Ingen bild

Kalle

4 maj 2013 20:21

UKIP på svenska från Wikipedia.

United Kingdom Independence Party (UKIP, "Förenade kungarikets självständighetsparti") är ett brittiskt högerpopulistiskt, konservativt och EU-skeptiskt parti. Partiet fick vid Europaparlamentsvalet (2004) 16,1 procent av rösterna och tolv ledamöter. Dessa satt under mandatperioden i Gruppen Oberoende/Demokrati tillsammans med bland annat svenska junilistan. Vid Europaparlamentsvalet 2009 ökade partiet till 16,5 procent och fick 13 mandat i Europaparlamentet. Efter Europaparlamentsvalet bytte partiet grupptillhörighet och tillhör numera Gruppen Frihet och demokrati i Europa (EFD).

Finns ännu mer på Wikipedia om UKIP

http://sv.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_Independence_Party


 
Ingen bild

charlotten

4 maj 2013 20:21

Instämmer, Nigel Farage uppläxning önskas, ta de stora frågorna och köra på.

 
Ingen bild

Kalle

4 maj 2013 20:28

UKIP storskrällde i torsdagens lokalval i Storbritannien.

""STORBRITANNIEN / POLITIK I en YouGov-mätning strax före valen fick det EU- och massinvandringskritiska uppstickarpartiet UKIP under ledning av den vältalige EU-parlamentarikern Nigel Farage 14 procent av britternas sympatier. Den prognosen slår man i skarpt läge med hästlängder. I snitt får UKIP 25% av rösterna i de valkretsar som hittills räknats efter de nyss genomförda brittiska lokalvalen.

Något liknande har inte hänt sedan andra världskriget skriver The Guardian."" Källa: Avpixlat

http://avpixlat.info/2013/05/03/stora-framgangar-for-ukip-i-de-brittiska-lokalvalen/

 
Ingen bild

Jonatan

4 maj 2013 20:29

Detta är ungefär som när Flaams Blok (eller hur det nu stavas) förbjöds i Belgien för några år sedan efter att ha seglat upp som Flanderns största parti - dödstyst i media. Ingen i min bekantskapskrets hade någon aning om det som hade inträffat. Dagen efter hörde jag Göran Persson uttrycka sin djupa sorg över att........ Yassir Arrafat hade avlidit. Folk känner väl ännu inte till vad som skedde i Belgien den gången.

 
Ingen bild

Da Capo

4 maj 2013 20:31

20 min Farage endast 2 dagar gammal.

http://youtu.be/PZqg9SSzM3o

 
Ingen bild

Kalle

4 maj 2013 20:36

Länk till UKIP:s hemsida på engelska.

http://www.ukip.org/

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

4 maj 2013 20:47

Helt riktigt, om svenska censurerade gammelmedier skulle rapportera om UKIP och deras framgångar skulle det vara som reklam för Sverigedemokraterna som för ungefär samma politik när det gäller EU-kritiken och kritiken mot bidragsinvandringen. Så vi lär nog inte få se något i svenska gammelmedier förrän nästa riksval i Storbritannien, som tyvärr är först 2015 och då är det inte omöjligt att UKIP passerat både Labour och Tories.

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Arvid Bengtsson

4 maj 2013 20:53

SD borde försöka fälla regeringen. Ministären Reinfeldt är den största olycka som drabbat Sverige de senaste 200 åren.

 
Ingen bild

Arvid Bengtsson

4 maj 2013 20:53

SD borde försöka fälla regeringen. Ministären Reinfeldt är den största olycka som drabbat Sverige de senaste 200 åren.

 
Ingen bild

Rune

4 maj 2013 21:00

Tack Kalle. Då fick man veta lite mer.
Farage sitter alltså i Europaparlamentet.
Är det någon som vet hur valen till Europaparlamentet går till i Storbritannien? Är det även då val i enmansvalkretsar eller är dessa val proportionella?
Om de är proportionella så kan ju det märkliga inträffa att hans parti får större andel i Europaparlamentet än i det Brittiska parlamentet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 maj 2013 21:08

Arvid Bengtsson...
Tro inte att en Sosseregering blir ett sk-t bättre. Möjligen om de får egen majoritet. För med Miljöpartiet i ett samarbete, blir det fortsatt massinvandring. Med på "tåget" kommer då också Vänstern, lika naivt där...
Sossarna till heder, de kastade ut Omar Mustafa. Det hade aldrig Mp eller Vänstern gjort.

 
Ingen bild

Andreas H

4 maj 2013 21:25

Hoppas vi får se en offensiv Jimmie imorgon, han är en skicklig debattör men lite för försiktig ibland!

 
Ingen bild

Mattias

4 maj 2013 21:47

Jag önskar att Jimmie Åkesson kunde köra samma stil som Nigel Farage, folket gillar och tar till sig sådana som är modiga och kör en rak tydlig stil! Samtidigt som motståndarna skulle vända ut och in på sig själva i ren jävla förskräckelse.

 
Ingen bild

Lärare

4 maj 2013 21:51

Ja, hoppas att Jimmie i morgon går på, inte låta sig avbrytas, höja rösten lite och ge järnet!
När som vanligt det slängs i ansiktet på SD att partiet vill stänga gränserna helt då måste han riva ifrån.

Hoppas han fått lite tips bl a från Thoralf och andra som vill se en helt annan Jimmie i morgon, annars kan det drabba partiet negativt, det får inte ske!

Gå på offensiven i morgon Jimmie. Det är det vi nu allra helst vill se.

Ta en titt på senaste debatten med Jomshof och Lång, där var det raka rör, de lade sig inte platt. Vi håller tummarna inför morgondagen.

 
Ingen bild

Mats

4 maj 2013 21:53

Thoralf: Jag delar din uppfattning om att Jimmie måste bli betydligt mer offensiv. Han måste ge mer konkreta exempel på vad det innebär för den vanliga medborgaren med alla vansinniga beslut. Släpp allt vad elever inte får äta i skolan, samhället slits isär och dylika saker. Fram till valet ska det malas och präntas in konkreta exempel som vanligt folk upplever i sin vardag.

En annan sak, tona ned nolltoleransen, ett par exempel är statuerade, det räcker så. Den gemene medborgaren skiter egentligen i vad den enskilda politikern säger. De röstar SD i alla fall.

 
Ingen bild

Skånepåg

4 maj 2013 22:08

@ Lärare

"Vanlig" mediaträning i all ära, men att låtsasdebattera mot någon god vän som leker "djävulens advokat", ger enligt min egen erfarenhet väldigt bra träning och då som dessutom givetvis kör med snabba överrumplande argument på gränsen till oförskämdhet.

Dessutommsom som flera påpekat, inte låta sig avbrytas, av vem det vara månde, utan går det så långt som att någon är väldigt högröstad är det bara att rätta sig efter detta och köra i samma "hjulspår". Men hela tiden försöka behålla lugnet och ha artighet och korrekthet som är ett av hans kännetecken.

Vi håller tummarna!

 
Ingen bild

Stundtahl

4 maj 2013 23:48

Byråkratin ser ut att översvämma oss. -Endast i Svea brottas vi med femhundra (500) myndigheter + deras kollegiala förband!? Fler myndigheter tycks ligga i pipeline...är detta vår framtid?
Den påstådda EU-demokratiska grundligheten och ett fritt Europa med framtid kräver inte bara en Nigel Farage, fler av Nigel Farage´s kaliber är en nödvändighet.

Ps. -Funderade över den Svenska försvarsresursen, om vi vid nästa påhälsning skall skicka upp en Gripen ...eller alla två?

 
Ingen bild

Dexter

5 maj 2013 00:21

Jag tycker faktiskt att du borde komma fram i rampljuset mer Thoralf. Du har en vass tunga och talets (och skriftens) gåva. Jag skulle gärna se dig i debatter på tv framöver, jag är övertygad om att du skulle sopat banan med meningsmotståndarna på ett sätt som skulle gynna partiet. För övrigt så håller jag med dig om att Jimmie skulle behöva tuffa till sig en aning. Han är för snäll, även om detta kan vara till fördel så får det inte gå så långt att han blir överkörd.

 
Ingen bild

Anders

5 maj 2013 00:23

Ber du en bön Thoralf? Till vem? Jag som trodde att du var den Allsmäktige.

 
Ingen bild

Robert Axelsson

5 maj 2013 00:41

Thoralf:

DU/Ni måste förmedla detta budskap när ni har möten i riksdagsgruppen och i partistyrelsen. Vi är många medlemmar som anser att retoriken från partiets topp, och då ytterst Jimmie Åkesson, varit mer att likna vid en försynt mus än ett ordentligt rytande likt en tiger vid offentliga tillfällen så som i morgondagens partiledardebatt....det får vara nog nu och tonen måste skärpas eftersom dumheterna från övriga partier staplas på hög i allt snabbare takt! Misshandeln av vårt försvar, tvångsmedel gentemot kommuner självbestämmande, diskriminering av den inhemska befolkningen till förmån för människor som befinner sig i landet illegalt (läkemedel, sjukvård för en femtiolapp medan pensionärer som betalat skatt och byggt upp landet får betala flera tusen....)!? Det får vara nog nu och partiets främste företrädare måste visa detta genom att kliva ur den tillrättalagda "myskostymen" och bli en aggressiv tiger som ryter ifrån på ett ordentligt sätt!

 
Ingen bild

Kalle

5 maj 2013 01:18

EU-valet i Storbritannien

""Europaparlamentsvalet i Storbritannien 2009 ägde rum torsdagen den 4 juni 2009. Drygt 45 miljoner personer var röstberättigade i valet om de 72 mandat som Storbritannien hade tilldelats innan valet. I valet tillämpade landet ett valsystem med partilistor och d’Hondts metod, utan någon spärr för småpartier. Nordirland tillämpade dock istället ett system med enkel överförbar röst. England var uppdelat i nio valkretsar, medan Skottland, Wales och Nordirland utgjorde varsin valkrets. Olika partier ställde upp i olika valkretsar/.../
United Kingdom Independence Party ökade något, vilket gav partiet ytterligare ett mandat. Valet innebar också en framgång för British National Party [BNP], som för första gången erhöll mandat i Europaparlamentet. Trots att partiet endast ökade marginellt, innebar det två nya mandat.

Kanservativa vann EU-valet i Storbritannien 2009. UKIP kom tvåa. Labour tredje. Lib demokrats trea.Gröna partiet för England och Wales på fjärde. BNP på femte. Skotska national party på sjätte. Wales självständighet på sjunde. IRA:s politiska sosseparti, vänsternationalisiskt parti på åttonde plts.

Källa:Wikipedia

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europaparlamentsvalet_i_Storbritannien_2009

UKIP tillåter inte att någon från BNP blir medlemmar i UKIP.

Både Konservativa och Labour (sossarna) tillåter det i Storbritannien där f.d BNP medlemmar sitter på olika förtroendeposter i Storbritannien

 
Ingen bild

Arne

5 maj 2013 02:14


MEDIAS ROLL ÄR ATT G R A N S K A och B E L Y S A MAKTEN !

....Inte i Sverige. Där vill media VARA MAKTEN och bedriva p o l i t i k.

Något måste alltså g ö r a s!

 
Ingen bild

joffe

5 maj 2013 03:59

Sammanfattningen av Thoralf här ovan är verkligen helt otroligt välskriven och en fullträff gällande vad som krävs i den svenska politiken.

Nigel Farage är en ledtråd för SD att följa. Kraftfull debatteknik och slående dödande kunniga inlägg. Karisma och pondus.

Var finns den svenska journalistkåren undrar vi som bott i andra riktiga DEMOKRATISKA länder med obunden press och etermedia i årtionden? När ska svenska journalister börja gräva efter sanningar och vara ärliga mot folket?

 
Ingen bild

Johnny

5 maj 2013 05:59

SD skulle behöva en partiledare av Nigel Farage kaliber, han har rätt ålder och kompetens. Åkesson är för ung och för lågmäld och snäll. När är nästa möjlighet att välja ny partiledare i SD?

 
Ingen bild

Tompa

5 maj 2013 06:48

Jag håller också med. Tonen måste skärpas. Motfrågor måste komma för såna har de inga vettiga svar på.

Fråga Ullenhag vilken människosyn han har när han tillåter våra gamla att ligga med nedkissade blöjor och äta halva ägg medan han öser pengar över illegala invandrare som inte har här att göra.

Fråga 7 klövern varför mina ljushåriga döttrar får höra i skolan att de är svennehoror och inte ens rektorn vågar ta tag i problemet pga av rädsla för media och hotfulla föräldrar till arab ungarna som terroriserar hela skolan.

Det är många gånger det är straffspark då 7 klövern inte har några hållbara argument längre. Gå in och ge dem ett par verbala käftsmällar och ta inte så mycket skit och smutskastning från de övriga partirepresentanterna.

 
Ingen bild

Ugglan

5 maj 2013 07:03

Den här PK anpassningen som på senare tid har smugit sig in i SD har inte betalat sig. Det visar de senaste opinionsmätningarna där SD hela tiden backar.
SD behöver inte vara så ängsliga för att tala om Svensk nationalism och etniska svenskar. I en intervju för ett tag sedan gjorde Åkesson ett riktigt bottennapp, när han hade svårt att förklara frågan om det fanns etniska svenskar.

 
Ingen bild

Ludvig

5 maj 2013 07:08

Det stämmer bra, osynlige mannen, kanske hört namnet någon gång men aldrig sett hur han ser förrän nu. Tack!

 
Svensson

Svensson

5 maj 2013 07:21

Det här mönstret kommer vi se i land efter land,nu när det kommer fram att invandringen är misslyckad.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

5 maj 2013 07:27

Det som hände i England, SD i Sverige osv. är en reaktion från folkdjupet. Makten (sjuklövern och de flesta journalister), anser sig veta bättre än vi som lever i verkligheten.
När den vanlige medborgaren ser att det han/hon hör eller läser om invandring och Islam inte stämmer med den upplevda verkligheten, då väcks urkraften sakta men säkert.

 
Ingen bild

Calle

5 maj 2013 08:12

Bra Thoralf, detta är precis vad som behövs. Märk att efter varje gång som tonen höjts, och konkreta vansinnigheter påpekats, har opinionsiffrorna stigit.Efter lång tystnad och nollvision har dom dalat.

 
Ingen bild

Stefan A.

5 maj 2013 08:15

Det blir enorma förväntningar och press på Åkesson pga. av att han utestängs från media till skillnad mot t.ex Fridolin som man ser i rutan varje vecka, och inte minst hans föregångare Wetterstrandskan som man till slut trodde var anställd på SVT, eller åtminstone bokfördes som en inventarie i SVT,s bokslut, förväntar mej inga underverk från Å bara att han behandlas som de övriga partiledarna och att han får lyfta fram SD,s hjärtefråga den som varit frånvarande i Svensk politik i 20 år, ni vet vilken. Två fjantar på aftonslasken som listar vad partiledarna inte vill diskutera, men man lyckas utelämna invandringen som sjuklövern absolut inte vill tala om, precis som media själv, kommer nog aldrig bli klok på hur dessa personer i media är skapta i kålroten...

 
Ingen bild

Nils DK

5 maj 2013 08:19

Jimmie Åkesson är inte med i en debatt för att göra sina anhängare glada, men för att skapa tillit för SD, så svenskar dess värden stämmer överens med SDs uppger motståndet och sällar sig till flocken.

Jimmie Åkesson är den han är och ingen Nigel Farrage, och om man nu av natur är en snäll och saklig person, så skal man inte spela någon annan.

Det kommer inte att framgå i fulmedia att en Jimmie Åkesson i ny utgåva vann alla orddueller och nådelöst avslöjade sina motståndares svaga argument. De vill däremot skriva att han "plötsligt uppträder aggressivt och oförskämt. Vad har gjort honom så psykiskt labil och obehärskad? Är det tanken på senare tidens katastrofale opinionsmätningar eller är det pressen från ett mera och mera sönderfallande parti, som har gjort honom desperat. I varje fall vet vi nu vem den verkliga Åkesson är. Snälljimmie utan bomberjacka men i snygg kostym var bara skådespel och nu orkar han inte mer." osv.

 
Ingen bild

Anders G K

5 maj 2013 08:44

På den här tråden hitintills 3 troll alternativt 1 troll med olika alias.

Någon tanke på Sveriges framtid och vad som sker i samhället? Ingalunda, utan enbart ad hominem argumentation från ansvarslösa skitstövlar. Hur tusan står ni ut med er själv och varför håller ni på. Ingen av bloggens tusentals läsare tar er på allvar, möjligtvis ett och annat skratt åt er enfald blir resultatet.

 
Ingen bild

Pirken

5 maj 2013 09:05

@Nils DK, Det du beskriver är en ytterlighet åt andra hållet. Ingen har begärt att han skall vara aggressiv. Däremot skall ha inte ta skit från de andra partierna som han gjort många gånger då han varit mesig.

Stå upp för de vi valt honom för, att värna Sverige från den invasion av kriminella element och bidragshämtare som fullkomligt väller in. Alla med lite förnuft förstår att att staten och kommunen har samma betalare m.a.o vi som betalar skatt.

Vad jag vill se är en Jimmie som försvarar Sverige,svenskarna och svenskheten. Flyktingar är välkomna, men utgör en 5-7% andel av de som slänger sina papper idag.

 
Ingen bild

Nils DK

5 maj 2013 09:09

Om väljarna har reagerat negativt på införandet av den så kallade nolltolerans, så har de en mycket långsam reaktion. Trenden har varit upp upp sedan valet också efter "järnrörsskandalen", där bra krishantering och ja, nolltolerans, tycks ha gett ytterligare framgång. Ser däremot ut som att den nuvarande svacka, om den nu är rejäl, sammanfaller med att SD är helt borta från medias dagsordning.

Apropå opinionsmätningar: Yougov.uk 3. Maj: UKIP 11 pct. Valresultat: 26 pct.

 
Ingen bild

Nils DK

5 maj 2013 09:17

Det är inte jag, som beskriver en ytterlighet åt andra hållet, men media, som kommer att göra det, om Jimmie Åkesson ändrar stil.

 
Ingen bild

Pirken

5 maj 2013 09:31

@Nils DK, så det var media som skrev ditt inlägg?

 
Ingen bild

Nils DK

5 maj 2013 09:55

Ähja, Pirken, media skrev mitt inlägg. Åtminstone sista halvan, det som är inom citationstecken. Det skrevs av en tänkt föreställning om media.

 
Ingen bild

Jenny

5 maj 2013 10:23

Lästips: http://erixon.com/blogg/2013/05/vad-svensk-politik-saknar-civilitet-i-global-era/
"
Om man behåller ett välfärdssystem avsett för det mycket homogena Sverige som fanns på 1950-talet och samtidigt öppnar landet för stor invandring har man skapat grogrund för allt värre segregation och därpå följande motsättningar.

Just det alla gamla partier nu gör. Man bygger en krutdurk som kommer att explodera. Jonas Hassen Khemiri och hans anhängare beskyller alla svenskar för rasism och underblåser därmed segregation och minskad tillit i samhället. De svenskar som tröttnar på att öppna landet för världens alla otacksamma nykomlingar ansluter till Jimmie Åkessons parti."

 
Ingen bild

Ander KG

5 maj 2013 10:24

@ Förnya

"SD skulle kunna vara mycket större med rätt pr och framtoning, men eftersom det pågår en inre strid inom partiet (som självklart förnekas utåt men som alla avhoppare vitnar om) så håller ju SD på att söndra sönder sig självt."

Typiskt skrivsätt och argumentation av ett troll för att försöka få den sista meningen att framstå som trovärdig. Finns inget parti där olika åsikter inte diskuteras och som ställs mot varandra. Att det då skulle vara en unik söndringsprocess inom just Sd finns det inte något som helst fog för, och att partiet således skulle vara annorlunda än andra riksdagspartier i detta avseende. Är det något som håller på att falla sönder, så är det vårt fosterland genom den fullständigt omdömeslösa invandringspolitk som började så smått med Palme-eran.

 
Ingen bild

Thoralf A

5 maj 2013 10:38

På senaste tiden har jag fått in flera "högerextrema troll" som bara har som syfte att splittra SD med sina kommentarer och teorier.

Jag kommer städa bort dessa troll så snart jag upptäcker dem i kommentarerna.

Jag uppmanar dem att hålla till på högerextrema sajter istället. Det lustiga är att de tillkommit de senaste månaderna. Men jag har förstått vem/vilka som ligger bakom detta.

 
Ingen bild

Nalli

5 maj 2013 10:44

”I Sverige har SVT, SR, DN, Expressen, Aftonbladet och SvD konsekvent utestängt alla reportage om Nigel Farage”

Ni måste förstå våra journalister om inte de skriver om detta, de har fullt upp med MBL-förhandlingar. (om vad kan ni själva fundera över)

 
Ingen bild

Förnya

5 maj 2013 11:07

Är varken ett högerextremt eller vänsterextremt troll.

@Anders KG
håller med, alla partier håller på att debatterar internt. Men in om SD så verkar det vara mellan rent nazistiska falanger mot mer moderata SDare, likt David Kronlid som gick till M nu.
Om SD slutade med infantila utspel som reklamkampanjen i Skåne nu i dagarna så skulle man inte alienera 93% av befolkningen.
Om man lämnade den tjatiga islamofobin bakom sig (och rasismen) och debatterade invandringspolitik så skulle det också vara till fördel för SD.
Det radikala anti-feminismen gynnar heller inte partiet då det är väldigt lätt att med argument köra över SD kvinnofientliga syn.
Samma sak på det homosexuella planet.
Om SD kom med en budget som inte bara tänkte på brott & straff, försvar och pensionärer så skulle kanske några andra vilja se åt SD håll.

Nu återkommer skandalerna i media hela tiden. Med avhopp och vittnesmål om hur SD eg är innerst inne.
Infantila komentarer på twitter och diverse bloggar gör ju bara SD till en löjlig clown i det Svenska media/politiska sfären.

@Thoralf
Varför(??????) skulle svensk media rapportera om ett litet lokalval i Storbritanien???

Thoralf Alfsson

5 maj 2013 11:56

Bra nu har du fått säga ditt. Jag delar inte dina uppfattningar. Du har en hel rad felaktigheter t.ex att David Kronlid skulle lämnat SD för M vilket är helt fel. Han lämnade SD för två år sedan.

Det du kallar för ett litet lokalval i England har rönt stor uppmärksamhet i Europa, utom i Sverige. Just därför att UKIP gjorde ett succeval!

 
Ingen bild

Hasse

5 maj 2013 11:08

För den som önskar mer action med den vältaliga och karismatiske Nigel Farage kan kika på dessa svensk textade videoklipp :

http://dotsub.com/view/abcc7a36-debd-4602-b92b-7e29a731b946
http://dotsub.com/view/6f174c29-bd99-445b-ad39-5d57e227f590
http://dotsub.com/view/411b0d36-3074-4aa9-b646-dfd50c0b0195

 
Ingen bild

Lotta

5 maj 2013 11:11

Jag hoppas att Jimmie tar upp den vansinniga överenskommelsen mellan M och MP om fri vård till illegala individer. Krasst innebär det att vem som helst med utländskt utseende har rätt till vård/tandvård för 50 kronor. Inga papper krävs, ingen kontroll av vem det är som får vården görs. Man kan alltså varit bosatt i landet i 20 år med uppehållstillstånd men ändå kvalificera sig som illegal invandrare för att lura till sig billig vård som ingen av oss pursvenskar kan göra.

 
Ingen bild

Essendon

5 maj 2013 11:19


TT, Tidningarnas Telegrambyrå,
ägs av:

Aftonbladet
Dagens Nyheter
Expressen
Stampen
Svenska Dagbladet
NT Media
Sydsvenska Dagbladet
MittMedia Förvaltnings AB
Upsala Nya Tidning
VLT AB

INTE KONSTIGT ATT SVENSKARNA ÄR HJÄRNTVÄTTADE!

Källa, Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidningarnas_Telegrambyr%C3%A5

 
Ingen bild

Anders GK

5 maj 2013 11:58

@ Förnya

Du/ni fortsätter i samma skrattretande stil som tidigare på den här och tidigare trådar. Allting generaliserande och det ena mer idiotiska påståendet efter det andra. T.ex att det finns en nazistisk falang och att Sd är kvinnofientligt. Inte tillstymmelse till ansvarskänsla och konsekvenstänkande i något avseende och inte i synnerhet för vårt fosterland. Vad är er målsättning och vad är det ni egentligen vill? Driva fram en totalsplittring av landet, avskaffa alla demokratiska former, införa Sharialagstiftning i islams fotspår, inbördeskrig eller vad?

P.S Kan någon tipsa mig om vad det är för kampanj som Sd påstås driva i Skåne. Det enda i den vägen som jag har hört talas om är några som heter Skånedemokraterna som det varit ett dj-a liv om. De citerade en text som författarna uppmanade att citeras och spridas. När de då gjorde detta så startade ett storbråk, mer än så vet jag inte.

 
Ingen bild

Förnya

5 maj 2013 12:12

@Anders GK

Du får tror vad du vill.
Men att splittringen är total internt inom SD kan säkert även Thoralf förklara om han skulle vilja.
Det är ju bara att googla på vittnesmål från avhoppare så träder en ganska klar bild om hur SD fungerar internt.

Kampanjen i Skåne var den här.
www.aftonbladet.se/nyheter/article16721803.ab

Thoralf Alfsson

5 maj 2013 12:19

Nej, det kan jag inte. Det finns inte den totala splittring som du talar om!

Därmed har du skrivit färdigt här.

 
Ingen bild

Observer

5 maj 2013 12:29

Till skillnad mot svenska medier ,med än så länge ett enda undantag,så bedömer t.ex CNN och BBC detta "lilla lokalval" i England som värt att lägga en hel del tid på.Inte minst intervjuer med nästan gråtande torypolitiker som röstas bort och dessas kommentarer är oerhört intressanta att se och lyssna på.De inrikespolitiksa följderna analyseras också.Ihjältigandet i svensk press av de engelska valresultaten är ett av de största journalistiskta lågvattenmärkena på många år.Det är ingen slump att det inte finns någon rapportering, så fungerar pressnätverket.Det är medial folkdressyr i svensk DDR-version.Valet har aldrig ägt rum.När beskyller våra tidningsdrakar BBC och CNN för att ljuga för sina tittare?

 
Ingen bild

Helene

5 maj 2013 12:32

Lite länkar att studera innehållet i: http://avpixlat.info/2013/04/30/ingen-varm-mat-till-pensionarer-men-kop-av-villor-till-flyktingfamiljer-gar-bra/#more-56802


http://avpixlat.info/2013/04/29/kronika-ranad-hos-tandlakaren/

Man kan ju fråga sig vilka 7-klövern värnar med sitt mantra "allas lika rätt och värde"?

 
Ingen bild

Anders GK

5 maj 2013 12:44

@ Förnya

"Men en splittring är totalt internt inom Sd".
Detta är ett utomordentligt bra exempel på hur dålig din förmåga att formulera en mening är. Vad vill du ha sagt?

Bilderna som tydligen plockats bort blev tydligen för magstarka för folk i allmänhet och som dessutom tror på sagor att det finns oändliga resurser. Håller med partiledningen att de bör plockas bort, eftersom varför visa bilder för hur det t.ex ser ut efter klanstrider "långtbortistan". Men en och annan tandläkare i Skåne lär nog få möta liknande fall och laga för det facila priset av 50:- , medan tant Agda som ramlat och slagit sönder sina sista tänder får ta den henne debiterade summan på avbetalning resten av sitt liv. Hur var det nu, hade inte alla samma värde i det här landet, eller?

P.S Jag ställde även en diskret fråga, men som vanligt inget svar. Antagligen för blev tankeverksamheten för svår, eftersom jag ser på din/er stavning, ordval, satsbyggnad etc. att det finns en avsevärd begränsningsfaktor.

 
Ingen bild

Anders GK

5 maj 2013 12:48

Rättelse: "P.S. Jag ställde även en diskret fråga, men som vanligt inget svar. Antagligen blev tankeverksamheten för svår, eftersom jag ser på din/er stavning, ordval, satsbyggnad etc. att det finns en avsevärd begränsningsfaktor."

 
Ingen bild

Odalbonde

5 maj 2013 12:54

Bra Thoralf!

Om Jimmie bara lyfter fram fakta så är mycket vunnet. Och ställ även den obekväma frågan: Hur vill vi ha det? Vill vi att det gamla Sverige ska försvinna? Och om det är så bra i de mångkulturella enklaverna - så flytta dit - ska Jimmie säga till PK-politiker/journalister. De flesta svenskar flyttar åt andra hållet, för att kunna vara just svenskar i Sverige. Stå upp för Sverige!

 
Ingen bild

OH

5 maj 2013 13:01

På tal om splittring inom något parti.Inom sossepartiet tycks splittringen vara ett sedan flera år normalt tillstånd.

 
Ingen bild

Kalle

5 maj 2013 13:09

Vaddå!!! Ett litet lokalval i England???

""Cameron pressas i brittiskt lokalval/.../
Över 2 000 platser står på spel i ett 30-tal län och storkommuner/.../ Totalt sett väntas det skarpt EU- och invandringskritiska UK Independence Party (UKIP) ta en stor mängd proteströster från Camerons Konservativa parti.""skriver SVD. En text från TT:s Brysselkorespondent.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/cameron-pressas-i-brittiskt-lokalval_8138478.svd

 
Ingen bild

Jenny

5 maj 2013 13:52

Lästips Thoralf!
Jag tror att du håller med i vissa delar :
http://erixon.com/blogg/2013/05/vad-svensk-politik-saknar-civilitet-i-global-era/

 
Ingen bild

Mona

5 maj 2013 14:54

Nigel fick precis frågan -vill du bli "prime minister"? Hans svar: "-det har aldrig varit min yttersta ambition, det finns 2 sorters människor inom politiken, de som vill bli något och de som vill göra något". Vilket bra svar!!

 
Ingen bild

Arne

5 maj 2013 15:09

@ Thoralf.

Bra, att du sopar bort nättrollen som pratar högerextremt strunt! -Det är bara sådana som blivit ledsna över att de trott att de kan få hålla på med sina oproffsiga fasoner under Sverigedemokraternas paraly.
Det är sådana som inte fattat att man inte kan hålla på med sådana dumheter om man skall vara ett bra parti.
Det är ganska lätt att välja landets bästa och det gör Sverigedemokraterna. Med balans, vett och etikett.

 
Ingen bild

Mikael

5 maj 2013 16:55

Hoppas också likt Thoralf att Jimmie kan visa lite jävlar anama och vara lite mer eldig i kvällens debatt. Han måste prata till folket och inte fastna i att debattera övriga partiledare.

Ska man vara ärlig så ser man vad det betyder att ha en karismatisk partiledare när man ser det brittiska, finska, danska exemplet mm. SD:s "systerpartier" ligger mellan 15-25% i övriga länder. Jimmie har många kvaliteter. Lugn, saklig, samlad, påläst, vårdad, god debattör mm. Karisma och folklighet är emellertid två egenskapar det finns möjlighet att utveckla. Jag är övertygad om att hade SD haft en Kjaersgaard/Farage hade SD redan varit ett 15%-parti. Dessa egenskapar behövs för att nå ut i mediebruset och nå väljarboskapen som har lite/inget intresse av politik och röster som ”de alltid gjort” utan att vara pålästa. Dessbättre för SD så saknar övriga partiledare också i stora stycken karisma och folklighet.

 
Ingen bild

Medborgaren

5 maj 2013 18:02

Diskrimineringen av svenskar breder ut sig som en våt kofta över vårt vackra o en gång så framgångsrika land!
Inte minst när det gäller pensionärer som är de som genom hårt arbete och stora skatteinbetalningar byggt upp välfärdslandet som nu raseras i hög hastighet av 7-klövern, varför måste svenskar betala för tandvård o sjukvård när till och med illegala invandrare får detta gratis?
Falkenbergs kommun prioriterar inköp av villor till anhöriginvandrare medans svenska gamlingar inte ens kan få varm mat!
Det krävs krafttag för att rädda vårt land eller är det redan försent?

 
Ingen bild

Mona

5 maj 2013 18:33

Jimmie ska vara sig själv, såsom vi sett och lärt känna honom, inget påklistrat tillgjort trams utan äkta. Han är bäst när han utstrålar ödmjukhet och sårbarhet, med den där gnuttan svärta i blicken som visar att han menar allvar.

 
Ingen bild

Leading Lady

5 maj 2013 19:37


———————————————-———————————————-
The Gender Pay Gap Is a Myth
———————————————-———————————————-

Every year around this time we’re treated to the same eyeball catching headlines about the stubborn persistence of the gender pay gap. The White House has an entire website decrying how “women are still paid less than men,” 77 cents on every dollar, according to the Census Bureau.

Indeed, President Obama is putting his political clout behind the Paycheck Fairness Act, legislation intended to address the age-old income disparity between men and women that everyone assumes is a result of discrimination.

There’s only one problem. It isn’t true.

http://www.foxbusiness.com/business-leaders/2013/05/03/gender-pay-gap-is-myth/?intcmp=obnetwork

 
S.Sahlstedt

S.Sahlstedt

5 maj 2013 20:22

Farage är fantastisk! En kille med ryggrad och humor i ett ynklighetens Europa. Men jag tänkte fråga: Vad heter den holländske kommunisten i Europaparlamentet, dvs den som sitter och grinar illa alltid då Farage sätter pk-eliten på plats? Verkar vara en mycket obehaglig typ!

http://frontlinjen.blogspot.com

 
Ingen bild

Morningstar

5 maj 2013 20:40

Thoralf, trollen har nog blivit utbildade av Expo, skulle inte förvåna mig det minsta. Deras MO och retorik är alltid likartad. Tydligen är det i enstaka fall som bara byter nick men jag tror det i de flesta fallen också är olika personer men att dom möjligtvis har gått i samma skola. En kulturmarxistisk sådan, förmodligen driven av just Expo för att lära "anti-rasisterna" hur dom dkall debattera mot "näthatare" och "högerextrema".

 
Ingen bild

Essendon

5 maj 2013 20:54

@Morningstar

Det är säkert många SSU-kids här inne som försöker vara klipska?

 
Ingen bild

Dold Agenda

5 maj 2013 22:40


Ingen notis om den stora elefanten i rummet (MUHAMMED)!


Floskler Plattityder Bombasmer Svulstigheter
Ur kvällens partiledardebatt på Agenda:

Jan Björklund (Fp): ”Man kan inte släcka en brand med bensin”!

Gustaf Fridolin (Mp): ”Man kan inte fortsätta ordinera samma medicin som inte fungerar fem gånger, det behövs en ny medicin”!

Jonas Sjöstedt (V):
”Det handlar om klass”!
”Sverige är ett extremt land”!
”Arbetslösheten är katastrofalt hög”!

Annie Lööf ©:
”Vi behöver arbetskraftsinvandring; som duktiga (...?) inom hemtjänsten”!
”S politik är en bluffpolitik”!
”S & V står för en kvinnofientlig politik”!

Fredrik Reinfeldt (M): ”De (?) kan inte hantera språk”!


 
Ingen bild

Roberth Ström

6 maj 2013 07:54

Han är mycket bra! Synd att Åkesson var så dålig igår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards