thoralf

Direktlänk till inlägg 18 maj 2017

HYCKLANDE MODERATER

Av Thoralf Alfsson - 18 maj 2017 09:26

Idag skrattar vi åt:


"Moderater som säger att Reslow sviker väljarnas förtroende - samtidigt som de själva röstat med Löfven sedan hösten 2014."

 

Stefan Olsson, Landskrona.



SVT:s Mats Knutson inledde omgående förminskningen av moderaten Patrick Reslow efter presskonferensen där han presenterades som Sverigedemokrat. Flera ledande moderater följde även det spåret under gårdagen liksom media, även om Mats Knutson framåt kvällen hade ”mjuknat” något.


 


När jag idag läser att Finn Bengtsson följer samma spår och rent ut sagt ljuger om Patrick Reslow så visar han upp sitt eget hyckleri i fullt dagsljus. Mitt anseende och förtroende för Finn Bengtsson ramlar ner på bottennnivå. Han blir bara ännu en i raden av hycklande moderater.


Börja med att läsa denna motion som lämnades in 2015 av fyra moderater angående DÖ. De som lämnat in denna motion var Finn Bengtsson och Patrick Reslow plus ytterligare två moderater. Har Finn Bengtsson glömt det!


I maj 2015 skrev Sydsvenskan i en artikel om upproret inom Malmömoderaterna angående Decemberöverenskommelsen.


”Konflikten om decemberöverenskommelsen delar Malmös moderater.
– Det finns olika ingångsvärden, säger partiets lokala ordförande Patrick Reslow som är riksdagsledamot.
Patrick Reslow stöder upproret som vill riva upp överenskommelsen. Även Skånestyrelsen är oenig.”

 

Under Almedalsveckan 2015 skrev Aftonbladet en artikel om turbulensen inom moderaterna.


”Tunga skånska moderater vill att partiledningen öppnar dörren för Sverigedemokraterna, skriver Sydsvenskan i dag. Bland kritikerna finns Skånemoderaternas ordförande Lars-Ingvar Ljungman och riksdagsledamöterna Patrick Reslow och Anders Hansson. Péter Kovács, rikskänd från SVT:s serie "Kommunpampar", är frispråkig med vad han anser.”

 

”När riksdagen i juni godkände den rödgröna regeringens vårbudget - ett indirekt erkännande av decemberöverenskommelsen och isoleringen av SD - valde en moderat riksdagsledamot att rösta nej till förslaget. Två andra lät sig kvittas ut. En av de var Patrick Reslow, ordförande för M i Malmö.”

 

 

 

Finn Bengtsson ljuger med andra ord! Det är ytterst beklämmande att läsa. Men det är väl uppenbarligen Finn Bengtssons enda möjlighet till ytterligare en mandatperiod i Riksdagen!


Jag hoppas att Patrick Reslows avhopp från Moderaterna bara är en början på en ny fas i svensk politik. Något som Fredrik Reinfeldt egentligen startade när han fegt smet ut bakvägen efter valet 2014. Trots att han sedan drog i ”trådarna” och lät Anna Kinberg Batra fungera som en marionett när Decemberöverenskommelsen avtalades.


Allianspartiernas fega agerande sedan 2014 är ett stort svek mot de svenska väljarna och jag hoppas verkligen att Allianspartierna straffas vid valet 2018!

 

 
 
Ingen bild

Hm

18 maj 2017 10:34

Ingvar Persson skriver om Reslow i Aftonbladet:"En råtta som lämnar det sjunkande skeppet."
Känns ordvalet igen? Tidningens förflutna skiner igenom. Kallar man människor för råttor har man passerat alla anständighetsgränser.

 
Ingen bild

Gustaf

18 maj 2017 12:32


Trodde faktiskt att just Mats Knutsson han hade mera stil, inte enbart med tanke på hans uppdrag utan som person.

 
Ingen bild

HerrFrågande

18 maj 2017 12:46

Ha,ha,ha vilka lögnare. Jag menar lögnare över partigränserna. Hela PK-träsket, särskilt media, gör allt för att medelst lögner förminska Reslow.

Och man förstår lätt varför: Man är helt enkelt livrädd för att oppositionella riksdagsmän och andra ledamöter i 7-k ska gå över till SD.
Därför vill man skrämma upp ledamöter och funktionärer

Därför det smutsiga angreppet.

 
Ingen bild

Fredde

18 maj 2017 13:11

SVT's hanterande och kommenterande borde orsaka åtskilliga anmälningar när det gäller bristen på opartiskhet!

Dock lär de väl inte leda nånvart, då det är klubben för inbördes beundran om hanterar anmälningarna till Granskningsnämnden...

 
Ingen bild

Ölandsbonde

18 maj 2017 13:18

Jag skickade en fråga till herr Knutson:
"En fråga:
Varför låg ni inte kvar i sändning så vi fick höra vad han svarade på
medias frågor?
Åtminstone jag var nyfiken.

Mvh/nn"

Och här är svaret:
"Det vet jag faktiskt inte. Kan ha varit så enkelt som att det inte fanns en extra ljudtekniker på plats. Då hör man bara svaren, inte frågorna, vilket kan göra det än mer irriterande.

Mvh

Mats
"

 
Ingen bild

Viveka

18 maj 2017 13:48

Brunråtta (enl C Hagen) eller annan råtta spelar väl ingen roll bara dom vet vad dom vill i politiken. Enligt Wikipedia så är brunråttan livskraftig och indelar sig i olika klaner som större råttsamhällen eller storfamiljer som försvarar sig mot andra klaner och inkräktare utifrån

 
Ingen bild

Hm

18 maj 2017 13:49

@Fredde
Granskningsnämnden har ett alldeles eget sätt att resonera. Bara för att något strider mot opartiskhet och saklighet är det inte säkert att det skall ANSES strida mot opartiskhet och saklighet. Synonymer till anse är tycka, mena, tro.

 
Ingen bild

X

18 maj 2017 14:37

Hyckleri och lögner. Grundläggande företeelser inom politiken.

 
Ingen bild

Veritas

18 maj 2017 15:04

En till över på rätt sida; men där är ju plats för flera som är utrustade med förmågan att SE VERKLIGHETEN som den är!!!
Måste man bo i Sveriges Chicago för att personrösta på Patrik Reslow??? Har för mig det är så tyvärr :(
SD 2018 >>>>>>>

 
Ingen bild

lol

18 maj 2017 15:51

Mitt stora förtroende för Finn Bengtsson är som bortblåst. Denne man verkar helt inriktad på sin egna karriär och trampar då gärna på tidigare vänner- fy f-n vilken liten skit han visade sig vara.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

18 maj 2017 16:40

Det är ett stort arbete du lägger ned på att ge oss andra underlag för vad vi ska tycka. De uppgifter du publicerade är inte bara förödande för Finn Bengtsson som person, utan även för hela MSM. Att ta reda på fakta och redovisa dem har fått ge vika för ett fritt grundlöst tyckande bland MSM-arbetarna idag.

Du borde avlöna dig som frilansjournalist med tanke på så mycket som du gräver fram.

 
Ingen bild

Hacke

18 maj 2017 19:52

När svenskhataren och landsförrädaren Reinfeldt avgick med svansen mellan benen lämnade han inte bara ett land i kaos utan också sitt eget parti som han uppenbarligen bara utnyttjade för att få utlopp för sitt avgrundsdjupa och sjukliga hat mot Sverige och svenskarna.
Alla som höll sig kvar under hans piska är i mitt tycke lika skyldiga. Även Finn Bengtsson som tydligen bara sprattlade för galleriet. Det förstod man redan i samband med en intervju som gjordes med honom i DGS-tv. Dessa mail ger en bra bekräftelse på vad han verkligen går för. Bra gräv Thoralf - igen!

 
Ingen bild

Uffe

19 maj 2017 02:08

Även Anders Borg smet ut bakvägen med svansen mellan benen när man ihop med Svinfeldt lämnat Sverige i skiten efter 8 års öppnade hjärtan och mycket mer.

Säga vad man vill om Svetsaren, men han fick ingen lätt uppgift att mantra efter Alliansens landsförräderi.

 
Ingen bild

Pepparholm

19 maj 2017 18:02

Jag är glad för att jag inte behövt ha Finn Bengtsson som min husläkare.

 
Ingen bild

Boa

19 maj 2017 19:05

Du är en klippa Thoralf som kommer ihåg vem som gjort vad och kan informera oss om vem/vilka som ljuger mest. När de första negativa omdömena om Reslow började cirkulera skulle det var lätt att tro att SD dragit en nitlott. Nu känns det mycket bättre. Finn Bengtsson skall skämmas och be om ursäkt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards