thoralf

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

KFF-SPEAKERN MARTIN NILSSON POLISANMÄLD

Av Thoralf Alfsson - 18 maj 2013 14:26

Martin Nilsson och B-G Svedjenäs har polisanmälts av Kalmar kommun för ofredande efter sexistiskt påhopp på Inger Hilmansson i en podcast. Anmälan gjordes på inrådan från Säpo. I podcasten  har man enligt Barometern en raljerande diskussion med att Hilmansson nog är ”sugen” och egentligen ”vill ha ett ordentligt knull”.


Jag har lyssnat på några av dessa podcastprogram och kan bara säga att dessa båda herrar haft en raljerande och nedvärderande ton tidigare. Det är mycket skitprat som de lyckats med och som de dessutom lägger ut på nätet. Det är inte första gången Inger Hilmansson förtalas men jag och Sverigedemokraterna har också fått ta emot skit från främst Martin Nilsson. Något som jag uppmärksammade för några veckor sedan i ett kort blogginlägg. Lyssna gärna på deras raljerande och nedvärderande samtal om speciellt Martin Nilsson(s) motståndare.


För att ni skall förstå lite mer av vem Martin Nilsson är skall ni även läsa följande två blogginlägg och blogginlägg.


Kallskänkens Martin Nilsson fungerar även som speaker på Guldfågeln arena på Kalmar FF matcher. Frågan som måste ställas är om Kalmar FF kan ha en polisanmäld speaker med ovanstående uttalanden. Martin Nilsson som redigerar podcasten hade inte ens förstånd att redigera bort det. Jag gissar att det är Martin Nilssons ”hat” mot folkpartiet och speciellt Inger Hilmansson som förblindar omdömet. Bara Inger Hilmansson uttalar sig i en politisk fråga brukar Martin Nilsson spy galla i sociala medier.


Läs artikel i Barometern, artikel i Östran


På torsdag är det årets match på Guldfågeln arena! Kommer KFF-ledningen låta sexistiska Martin Nilsson vara speaker eller får han ta en välbehövlig vila eller en timeout som Mona Sahlin?


Det är upp till bevis för KFF-ledningen på torsdag! Eller är värdegrunden som manifesteras på Guldfågeln arena med "rött kort" bara hyckleri?


Kalmar kommun är dessutom storkund på Kallskänken, Martin Nilssons företag! Kommer Kalmar kommun fortsätta att göra stora inköp från Kallskänken. Eller är värdegrunden bara ett hyckleri även på Kalmar kommun? Kommer man fortsätta att handla hos socialdemokraten Martin Nilsson och Kallskänken?


Några av kommentarerna från Östran.


 

 

 
 
Ingen bild

J B Doe

18 maj 2013 15:35

Att Martin Nilsson har polisanmälts känns Mycket Gutt!

 
Ingen bild

Thoralf A

18 maj 2013 15:44

J B Doe

En riktig femetta! Hahahah!

För den oinvigde har Martin Nilsson en blogg med titeln "Mycket gutt"

http://www.mycketgutt.se/

 
Ingen bild

ctv@telia.com

18 maj 2013 15:57

Jag är totalt förvirrad. Vad gäller saken?

 
Ingen bild

Det var inte jag som sa det

18 maj 2013 15:58

Jasså driver han Kallskänken, det var från Kallskänken som det spreds EHEC-smitta i slutet av förra året. Det verkar som om de inte bara är problem med smutsigt snack från Martin Nilssons närområde, utan även dåligt med handhygienen. Ännu en anledning till att inte köpa något i den butiken.

 
Svensson

Svensson

18 maj 2013 16:41

Jag blev så upprörd så jag hoppas att Kalmar FF åker ur allsvenskan.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 maj 2013 17:08

Förstår Thoralf,s horn i sidan till denne Martin.
Hur kan man bete sig så mot någon som kämpar för ett bättre Sverige? För mig helt obegripligt.

Tittar nu på finalen på SVT,s "Mot alla odds". En enastående prestation av mäniskor med olika funktionshinder. Man blir mycket imponerad!

 
Lassekolja

Lassekolja

18 maj 2013 17:24

Jag lyssnade på Ekot´s lördagsintervju idag, vilken gjorde mig väldigt besviken, naturligtvis inte på Jimmie Å. utan (som vanligt när SD intervjuas) på intervjuredaktören Monica Saarinen.
Min besvikelse framförde jag i ett mail till henne:

"Hej Monica Saarinen!

Jag är en samhällsintresserad pensionär och som sådan en mycket trogen P1-lyssnare, Ring P1, Medierna, Lunchekot, Studio 1, o.s.v
Som Sverigedemokrat är jag mycket besviken på dagens lördagsintervju med Jimmie Åkesson. Min besvikelse har inget med J.Å att göra utan den grundar sig på Ditt ämnesval. Att lägga 20 av drygt 30 minuter på en fråga, som är förhållandevis lågprioriterad hos SD betraktar jag som näst intill oseriöst. Om det var ett sätt att hålla intervjun borta från betydligt viktigare samhällsfrågor och som därigenom berör betydligt större väljargrupper, lär jag aldrig få svar på men någon av SD´s huvudfrågor, invandringspolitiken, kriminaliteten eller äldreomsorgen borde väl åtminstone ha berörts. Jag vet att Jimmie är en ödmjuk och finkänslig person men han borde redan efter 10 minuters traglande med abortfrågan, påtalat att SD prioriterar andra viktiga frågor.

Att leva upp till Tomas Rambergs skickliga intervjuteknik inser även jag, är inte lätt men fortsätter detta kvalitétstapp, vilket jag inte hoppas, kommer åtminstone jag att framledes nedprioritera Ekot´s lördagsintervju!
(Vore tacksam för kort kommentar!)"

(mitt namn, bostadsort, tel.-nr & e-postadr.)

http://www.status.st

 
Ingen bild

Lotta

18 maj 2013 17:52

Kallskänken, det gröna företaget där man säljer Lasagne i samma färg. Köper aldrig något där igen.

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 maj 2013 17:56

Lasekolja...
Mycket bra gjort. Tyvärr är det nog som att "hälla vatten på en gås". Hon hade säkert order uppifrån.
Betänk också den stora majoritet av journalistkåren som sympatiserar med Miljöpartiet och Vänstern.
Saarinen kanske också har fört samtal med Fridolin, Ferm och de andra Melonerna... (Gröna på utsidan, men röda under skalet..)

 
Ingen bild

Roger

18 maj 2013 18:09

Martin Nillson total katastrof!!
Inte nog med alla dessa ryggdunkar, Sponsorresor, Tveksamma anställningar mm.
Som alltid ska visa sin PK inställning till allt. har vi nu äntligen fått se det rätta ansiktet.

Total katastrof om han får vara kvar som speaker på kalmar ff och SR.

 
Lassekolja

Lassekolja

18 maj 2013 18:42

TACK Hulda! Vem blir längre förvånad när MP har 52% och V 22%?Jag skrattade gott när jag läste om Melonerna, jag instämmer verkligen.
Avvaktar svar från Monica S.!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Magentan

18 maj 2013 19:08

Jättebra Lassekolja, det var verkligen exakt min mening också, när jag hörde eländet. En släkting till mig, som jag NÄSTAN har lyckats övertala att rösta på SD, tänkte lyssna på reprisen klockan 19, men jag avrådde honom. Det räckte i och för sig att jag upplyste honom om att det tyvärr inte var Tomas Ramberg utan Monica Saarinen som intervjuade. Han orkar inte lyssna på hennes tjafsande, som han själv uttryckte det. Men för säkerhets skull berättade jag att nästan hela intervjun handlade om abortfrågan, och då spolade han den definitivt.

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 maj 2013 21:22

Slötittar på Schlagerfinalen. En intressant iakttaghelse: Bidrag nummer ett från Frankrike. Sångerskan har som örhängen Kristna Kors! Små och söta.
Sådant har knappast något Nordiskt bidrag...

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 maj 2013 21:44

Funderar vidare: Det har varit ovanligt lugnt i Malmös förorter under Schlagerveckan.
Har de möjligen fått ett löfte om något efter Schlagern?
Eller är det ikväll som bilarna ska brinna och stenarna hagla över brandmännen..?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

18 maj 2013 22:24

Det går inte så bra att läsa kommentarer el skriva längre i ämnet i Barometern Jäspan Ericsson el någon annan har stoppat det.
Gud hjälpe den som gnäller på Såssarna i Kalmar.
I nedläggningshotade Östran går det bra än

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

18 maj 2013 22:34

Danmarks bidrag i Mellon framförs av en halvsvensk/halvdansk sångerska proklamerar SVT68:s kommentator.
Dansk mamma och svensk pappa el tvärtom alltså är den etniska utgångspunkten den rätta enligt SVT68 då blir det hel Irakier/Somalier
Konstigt annars brukar ju alla som satt sin fot på svensk mark el kanske åkt tunnelbana vara svensk.
Hoppas ni märkte att SVT68 sket rejält i det blå skåpet med sitt etniska snack.
Kanske kommer kanske ett program om sossarnas rasbiologiska institut?
Det blir inte så gutt

 
Ingen bild

pelle

18 maj 2013 23:15

Barometern fick så kalla fötter, att de stängde kommentarerna och
raderade alla inlägg, oj oj vilka fegisar! Varför betala för en så
ängslig blaska, den är ju till och med sämre än de gamla DDR-stuket.

Thoralf Alfsson

18 maj 2013 23:21

Noterade också att Barometern plockat bort alla kommentarer och stängt ner kommentarsfunktionen.

Östran har den dock öppen och där finns det i skrivande stund ca 40 kommentarer.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 maj 2013 00:18

Mitt i Schlageryran nås vi av det positiva att Sverigedemokraterna beslutat att JO-anmäla Trollhättans kommun.
Det hela handlar om en praktikant som vägrade att ta en kvinna i handen för att hälsa.
Givetvis har ett generöst belopp gått till den "krängte" mannen, 30 000:-, som säkert hade behövts bättre i kommunens verksamhet.
Kvinnan har erhållit en varning.
Detta borde vara något för landets elitfeminister, men vis av tidigare händelser, väntas bara en stor tyyystnad...
Fullständig rapportering finns på Avpixlat, men vidare länkar.

Det nya Sverige växer fram...

 
Ingen bild

Morningstar

19 maj 2013 05:36

Deras bludder om halvdansk/halvsvensk har sannolikt varit för att en potentiell vinst för Danmark och dom har varit segertippade någon vecka, var deras värsta mardröm. Den självutnämnda kultureliten har som bekant bestämt att Danmark är ett rasistiskt pisseland. Så det svider säkert ända in på skinnet. Förra årets vinnarlåt var även om den var skriven av svenskar, mångkulturell från första tonen till den sista, ett grepp som förstärktes av att ge den till en nybyggerska. Årets vinnare däremot är en poplåt med drag av nordeuropeisk folkton. Så klart att hela PK-eliten avskyr denna låt. Hela söndagen kommer spenderas i våndor över hur man skall kunna koppla detta till rasism och SD. Danmark och Norge har ju en gång hört ihop. Se där, bara det en koppling till Breivik. Julia Ceasars sensste krönika gnuggar väl också salt i såren på dessa stackars satar. I dom vita enklaverna och kultur-redaktionerna kommer det idag att gråtas mängder av krokodiltårar. Only teardrops...

 
Ingen bild

S.Småland

19 maj 2013 06:22

Hustrun och jag tyckte att det var samma skrik och tjut i alla bidragen så det var mycket svårt att välja någon ,därför avstod vi att rösta .

 
Ingen bild

Ludvig

19 maj 2013 06:55

Har aldrig handlat av Kallskänken och kommer inte att göra framöver heller.

 
Ingen bild

Nimbus

19 maj 2013 11:11

Martin Nilsson är ju känd för att anställa lönebidragare med Arbetsförmedlingens goda vilja. Inte svårt vara *framgångsrik* företagare när man har sin personal nästan gratis.

 
Ingen bild

Malin R.

19 maj 2013 11:24

I-podcastarna i Kalmar har tydligen goda kontakter långt in i och högt upp i Stadshuset där, säger f.d kalmarbor.När finns en kommentar från s-ledningen i lokaltidningarna då de goda vännerna sitter i mediablåsten?

 
Ingen bild

Stefan A.

20 maj 2013 06:32

Gårdagskvällen måste ha varit en riktig fasa för multikultisarna,en hel glob som sjunger nationalsången i nationell lycka utan inslag av afrikansk dans ,strupsång eller kvinnor klädda i tält, quislingen var också där, den snart fd. statsministern, måste ha skämts någonting oerhört när "barbarerna" tog vm-guld, åkte säkert ut till husby efteråt för att kyla av sig lite i sitt drömsamhälle.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards