thoralf

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

INGET NYHETSVÄRDE

Av Thoralf Alfsson - 13 mars 2013 22:44

Vissa nyheter har inget nyhetsvärde. Andra har stort nyhetsvärde. Det märkliga är att detta väldigt ofta styrs av religionstillhörighet i svensk media.


 


Har det rapporterats om detta övergrepp i Pakistan mot kristna? Läs artikel i Dagen.



Ett ganska märkligt uttalande av ärkebiskop Anders Wejryd.


 

 
 
Ingen bild

Göran

14 mars 2013 00:12


"Att ej förtiga, tillägga eller förändra".

 
Ingen bild

Peter

14 mars 2013 02:42

Har Avpoxlat rapporterat om utrensningarna i SD?
Har ThorAlf rapporterat om flangstriden inom SD, där Patrik Ehn m fl ska uteslutas?
Bissa menar att sionister tagit makten inom SD.

 
Ingen bild

SDare

14 mars 2013 06:40

Har googlat! Vem är Bissa?

 
Ingen bild

Sven Dacke

14 mars 2013 07:10

Thoralf. Hur länga skall spioner för EXPO få rapportera inifrån partiet, eller är det elektronisk övervakning av telefoner och e-post?????????????

 
Svensson

Svensson

14 mars 2013 07:13

Svensk massmedia sorterar friskt i nyhetsflödet, vilka nyheter som är bra och vilka som inte är det. Alla nyheter ska vara pk.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Stefan A.

14 mars 2013 07:37

Nu är man igång igen på SVT morron, målar ut att det skulle vara rena katastrofen att identifiera sig, en oerhörd kränkning som världen aldrig sett maken till...suck,syftet är förstås att alla "papperslösa" skall få stanna,och att reportrarna skall få behålla sin svarta lågprispiga, och att inte vin o drink o ölpriserna after work på stureplan rusar iväg pga. att man måste betala fullpris för vit arbetskraft.

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 mars 2013 07:53

Sven Dacke...
Ja, det är märkligt hur interna ärenden snabbt når media. Mycket märkligt. Samma med höstens mobilfilm, som dock ökade SD,s väljarstöd enormt.
Det är också märkligt att inte nyheten om 170 nedbrända hem mm. i Pakistan inte blev en nyhet.
Vi har också Egyptens Kopter, en Kristen minoritet som nu plågas av Islam.

I min ungdom hörde jag ibland en Hoola Bandola-låt ( Weihe, Afselius mfl) om USA,s önskan om kontroll av hela Medelhavsområdet.
Det liknades vid en bläckfisk, vars trentakler letade sig in överallt.
Samma nu idag med EXPO. De nästlar sig in överallt och fördärvar samhället...

 
Ingen bild

Tony

14 mars 2013 08:35

@Peter..
Har du läst om alla snövita ärliga politiker som
finns inom Sjuklövern? Om inte ,så kan du gå in på
Petterssons Blog, där finns varje parti figurer med
tvivelaktiga affärer uppspaltat och klart, läs och
ta del av!

 
Ingen bild

SM811

14 mars 2013 08:44

Vart än muslimerna dyker upp är det våld. Dessa tar Fredrik med bihang glatt in till Sverige och ger dessutom extra förmåner som vi skattebetalare få betala för.

 
Ingen bild

Lärare

14 mars 2013 08:52

Inga fler uteslutningar nu!
Nu får det banne mig vara nog!
Får inte en SD:are öppna munnen och ha en egen åsikt i vissa frågor.

Vad är det som händer i partiet? Vet ngn?

Partitoppen borde fråga medlemmarna ute i landet vad dom anser.
Vad Ehn tyckt och sagt för många år sedan spelar väl ingen roll i dag.

Hahne, Kasselstrand fick gå från jobbet för en tidn.artikel de skrivit. Sanslöst!!!

Vart är partiet på väg?
Alla har rätt till en andra chans. Gäller inte det i SD längre?

Bra med högt i tak i ett parti, det visar på demokrati!

Inga fler uteslutningar, tack!




 
Ingen bild

Judas

14 mars 2013 09:45

Ärkebiskopen jobbar ju tillsammans med EXPO, Postkodlotteriet, Greenpeace m.fl Så jag förstår att han av erfarenhet spontant undrar om han kan lita på påven.

 
Ingen bild

Quo Vadis Sverige?

14 mars 2013 10:12


Goda tider för tolkar

200 tolkar kan behövas i rättegång

http://na.se/nyheter/orebro/1.2007326-200-tolkar-kan-behovas-i-rattegang

 
Ingen bild

Vakttornet

14 mars 2013 10:44


Konflikt mellan turkmuhammedan och somalidito

Mehmet Kaplan (MP) hotar bryta migrationsöverenskommelsen med Abdirizak Waberi (M)

http://avpixlat.info/2013/03/14/mp-hotar-bryta-migrationsoverenskommelsen/

 
Ingen bild

Arne E

14 mars 2013 11:33

Ärkebiskopen hoppas på en påve som är trovärdig och ärlig, alltså raka motsatsen till den svenska kyrkan.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

14 mars 2013 14:00

Googla på Open Doors där kan man få nyhets sammanfattningar om alla brott emot kristna som de utsätts för i olika delar av världen som Media sällan tar upp! Vilket bevisar hur trovärdiga och rättvisa vår media är! Svenska Kyrkan protesterar de? Eller ägnar sig de bara åt att utöka samarbetet med Expo? (se Fria Tider)... Tack Thoralf för att du tar upp detta.xwk

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

14 mars 2013 14:04

xvk ingen hemlig kod utan ett skrivfel;)det är lätt att slinta på tangenterna när man är arg och frustrerad!

 
Ingen bild

Fredrik

14 mars 2013 14:20

Tack Alf för din fantastiska blogg

 
Ingen bild

Göran

14 mars 2013 14:54

Lärare,

Vad det beträffar Kasselstrand så kände sig nog Åkesson hotad i sin possition. Han tål troligtvis inte att det skulle komma fram någon som kan utgöra ett hot mot partiledarskapet.

Om partiets medlemmar önskar förändring i nämnda avseende så får vi ta upp och driva detta på distriktsårsmötet eller på Landsdagarna.(Som jag upplever det så står Jimmie Åkesson med ena foten i avgrunden efter sin rockard om att SD skulle ändra partietiketten från "nationellt" till "socialkonservativt" parti.) Sverige behöver ju inte ytterligare ett parti som består av maffioser och/eller bolsjeviker.

Den väg som står till buds att byta ut delar av eller hela partistyrelsen är de vägar som jag nämnt.

Om SDs väljare önskar se exempelvis Kasselstrand som ny ordförande så kan det räcka med tillräckligt många personkryss på valsedeln i sept -14.

Du omfrågar vart partiet är på väg ? Det är inte bara uteslutningar som förekommer. Det är nog ännu fler som lämnar partiet av fri vilja för att partiet blivit för PK. Jämför med den så kallade "järnrörsfilmen" där Almkvist, m.fl utrustade sig med järnrör.(Helt utmärkt försvarsvapen). Trots detta, eller tack vare detta ökade SDs opinionssiffror. Kan vi anta att folkets vrede hade ett finger med i detta spel.

Jag undrar också hur länge folkets vrede kommer att ligga inlindat i sin slummer och dvala. Vi har hittills förlitat oss på att SD ska klara ut stormen från 7-klöver och media. Sverige kan dock inte räddas med hjälp av "flickfasoner".

F.ö kan jag bara instämma, nu får det banne mig vara NOG med uteslutningar.






 
Ingen bild

Thoralf A

14 mars 2013 15:22

Jag har tidigare på bloggen protesterat mot några uteslutningar. Tyvärr för min del har mina protester vissat sig felaktiga då de personer jag försvarat begått nya "övertramp". Dåligt omdöme från min sida!

Jag har dessutom i några fall fått mer information än den som figurerat i media och kan då bara konstatera att medlemsutskottet fattat riktiga beslut.

Den som representerar partiet skall arbeta för partiets bästa och inte för sitt eget bästa.

Hur många anser att man har en duglig styrelse i en kommunförening som bränner i stort sett hela partistödet på t.ex.en nöjesresa eller flygresor för att det är ett bekvämt sätt att resa istället för att välja billigaste färdsätt?

Och därmed kunna använda partistödet till politiskt arbeta och inköp av informationsmaterial som tidningar och flygblad att dela ut.

Vi behöver duktiga människor i partiet som klarar av att ta de rätta besluten. De rätta besluten är de som kan göra partiet ännu starkare fram till valet 2014. Den som jobbar för något annat eller enbart för egen vinnings skull bör tänka om eller lämna SD.

 
Ingen bild

Andreas H

15 mars 2013 00:49

Varför blev Kasselstrand utesluten? Gällde det en tidningsartikel eller låg det nåt annat bakom? Nolltolerans behöver ju inte innebära uteslutning för minsta skitsak, om artikeln var olämplig så kanske en tillsägelse vore att föredra! SD växer så det knakar och partiet behöver fler duktiga politiker, inte färre!

 
Ingen bild

Thoralf A

15 mars 2013 08:19

Andreas H

Kasselstrand har inte blivit utesluten! Han är fortfarande ordförande för SDU och mycket aktiv och duktig.
Han fick lämna sitt jobb som politisk sekreterare då han inte följde det regelverket som gällde, trots överenskommelse om att följa det.

 
Ingen bild

Andreas H

15 mars 2013 11:24

Thoralf A

OK! då missförstod jag det hela!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards