thoralf

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Thoralf Alfsson - 9 mars 2013 20:45

    

Nasim Malik längst till höger.


Efter debatt i torsdags sågar Bahareh Andersson feministen Gudrun Schyman jäms med fotknölarna i en mycket läsvärd debattartikel på Newsmill. Det är på Newsmill man får något publicerat när det inte passar pk-media, som styrs till stora delar av vänsterrörelsen. I pk-media får man givetvis inte raljera över ”ikonen” Gudrun Schyman.


I Kalmar har vi en annan ”ikon” som inte får kritiseras i media och som lokal media undviker att kritiskt granska. För en tid sedan fick jag tips om att ”ikonen” åker runt i sitt hemland och utgav sig för att vara MP, member of parliament i Sverige (riksdagsledamot) och jag skrev ett blogginlägg om detta. Ingen i media tog upp detta! Men jag tror att bakom kulisserna hos socialdemokraterna hände ett och annat.


Bahareh Andersson kanske kan tillfråga Nasim Malik om han vill medverka vid en aktion för de förtryckta muslimska kvinnorna och bränna ett kyskhetsbälte utanför en moské?


Nu har Nasim Malik varit i farten igen i sitt hemland, Pakistan. Vid senaste kommunfullmäktige den 25 februari noterade jag att han inte var närvarande. Nu har jag fått ett tips igen om vad han sysslat med. Jag tycker dock det är mycket märkligt att Barometern och Östran inte uppmärksammat denna stora händelse i Pakistan där Nasim Malik belönats med ett fint pris för sitt arbete för yttrandefriheten, barnarbete, fredsutveckling, kvinnoutbildning, rättvisa och solidaritet. Undrar om det även innefattar muslimskt kvinnoförtryck.


    

Läs hela artikeln i The Muslim Times.


Men vad har karln gjort för något?


Jag tycker att det är ytterst märkligt att vi aldrig märker något av detta stora engagemang från Nasim Malik sida i Kalmar. Jag tror att han varit uppe i talarstolen en eller två gånger sedan 2006 i kommunfullmäktige. Eller är det så att socialdemokraterna betalar för att han skall utföra sitt politiska arbete i Pakistan?


Nasim Malik var dock ansvarig för en "fredsdemostration" i Kalmar mot Israel i januari 2009.


 

Nasim Malik talar med Hakkors och Hizbollaflaggor i bakgrunden.



En demonstration som mest liknade en hataktion mot Israel. När invandrarna och vissa vänstermänniskor börjad skandera "No more peace with Israel" lämnade flera demonstrationen. Nasim Malik lyfte inte ett finger som ansvarig. I mina ögon en mycket skrämmande upplevelse och jag är idag väldigt glad att jag var på plats för att bevittna det hela. Frågan är om det är för liknande initiativ som Nasim Malik belönas i Pakistan. Läs mitt blogginlägg och se fler foton från demonstrationen.


Politiker som varit hemma hos Nasim Malik i Smedby berättar att männen sitter i finrummet och kvinnorna hänvisas till köket. Det är väl sådana patriarkala strukturer som vänsterpartiets Birgitta Axelsson Edström vill bekämpa om man skall tro hennes debattartikel Barometern på internationella kvinnodagen. Men dessa religiösa och kulturella strukturer brukar vänsterhycklarna vara väldigt tysta med att kritisera, uppenbarligen ser man det som mångkulturell berikning istället.


Trots att jag bott i Kalmar i snart 11 år och varit engagerad i politiken sedan 2006 har jag aldrig sett Nasim Maliks fru i något sammanhang. Inte ens på första maj får hon följa med till Larmtorget där socialdemokraterna håller sitt firande. Undrar om Nasim Maliks fru får följa med detta år och lyssna till Katarina Mazetti.


Bahareh kunde kanske fråga Nasim Malik om han är beredd att bränna kyskhetsbälten utanför en moské? Det kan väl knappast Nasim Malik neka till som pristagare och jämställdhetsivrare och socialdemokrat.


 


Enligt artikeln är Nasim Malik ”party leader from Kalmar” och ”in-charge of the integration questions for the social democrats in Kalmar”.


Det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson har uppenbarligen fått konkurrens om makten i Kalmar.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards