thoralf

Direktlänk till inlägg 8 december 2012

TOMTEN KOM TIDIGT I ÅR

Av Thoralf Alfsson - 8 december 2012 11:43

När jag kom hem igår blev jag väldigt misstänksam och orolig. Jag kunde nämligen se fotspår i snön i trädgården och mina farhågor började givetvis undra om jag hade haft påhälsningar av oönskade besökare. Men efter en snabb koll kunde jag konstatera att inga dörrar eller fönster var uppbrutna. Vilket kändes väldigt skönt!


Därefter började jag fundera på om några vänner varit på besök men sedan tänkte jag att då skulle de säkert slagit en signal på mobilen. Med andra ord hade jag ingen förklaring på spåren. Jag upptäckte även bilspår på infarten. Hmm…..


Nåväl jag plockade in mina väskor och tände i spisen och åkte sedan till affären och handlade. När jag kom hem tittade jag mot skorstenen för att se om det fortfarande brann i spisen. Döm om min förvåning blev stor då det fanns en svart skorstenshuv monterad på min skorsten. I och för sig har jag funderat på att köpa en skorstenshuv men jag har inte beställt någon och inte pratat med någon om detta. Det var inte utan att jag funderade på om jag blivit senil!


Efter en mugg glögg och lussebullar var jag faktiskt tvungen att gå ut i kylan och titta en gång till så jag inte hade sett fel. Nä, det satt en jättefin skorstenshuv på min skorsten, även när det hade mörknat.


Tomten kom tidigt i år!


Nu funderar jag på om jag skall göra en polisanmälan för egenmäktigt förfarande! Men vem skall jag anmäla?   


Troligen har någon plåtslagare åkt till fel adress sett min inte helt färdiga skorsten och antagit att han hittat rätt och gjort jobbet! Misstaget kommer väl upptäckas så småningom då den rätta köparen får en faktura men ingen skorstenshuv   


Eller är det en SD-sympatisör som varit jultomte? Kan det vara p.g.a att jag hade ett anförande om Läxhjälp och utökat RUT-avdrag   


Jag kan bara tacka och ta emot, även om tomten får det lite svårt att ta sig ner i skorstenen i år.   


Jag var faktiskt tvungen att gå ut även idag och kolla så att det inte var en dröm. Nu finns det även fotobevis.


Undrar vad som gäller juridiskt? Är skorstenshuven min när den nu monterats på min egendom? Kan någon det juridiska?


Om nu någon känner sig träffad kan du/ni/företaget ringa mig på 070-8182742 så kan vi diskutera hur vi löser det hela med skorstenshuven   


 

 
 
Ingen bild

SM811

8 december 2012 12:40

Onekligen sitter den som en smäck. Plåtslagaren måste ha varit där förut och tagit mått eller är skorstenarna standardiserade?

 
Ingen bild

joffe

8 december 2012 12:53

Härlige bloggmästare med dina mest förnuftiga kommentarer i nätosfären!

Tacka Tomten och ta emot! Men ska sanningen fram är jag också förbluffad! Underliga ting händer i juletid! Och detta var något mycket positivt i dagens läge för en sverigedemokrat! Leve partiet och GOD HELG!

 
Ingen bild

SD-sotare

8 december 2012 13:26

Skorstenen behöver ses över:
http://www.kanerva.se/skorstenslagning.html

Lite juridik kring skorstenar:
http://www.kanerva.se/Skorstensjuridik.html

Råd gällande det mesta om spisar,kakelugnar och skorstenar:
http://www.kanerva.se/index.html

God Jul och ta det lugnt med glöggen.

 
Ingen bild

kalle

8 december 2012 13:27

plåtfirman borde bjuda på detta arbete.

thoralf Ni är värd allt det bästa som tagit ställning och verkligen rädda sverige och dessbefolkning mot den undergång som 7 klövern och dess hycklande fega undersåtar verkställer sakta men säkert.

hoppas folket vaknar upp inför valet 2014, annars blir sverige ett kaotisk land som blir ett kallt u land, där inget riskkapital och tillväxt vill frodas

 
Ingen bild

Hacke

8 december 2012 14:39

Juletider och spår i snön. Skulle så gärna vilja tro att detta är en form av telepati och folks tysta återgäldande till kämpar som går i frontlinjen och offrar sig för Sveriges bästa.
Drömma är väl tillåtet. Ännu så länge kanske är bäst att tillägga.

 
Ingen bild

Bosse

8 december 2012 14:44

Grattis Thoralf!Kul med en glad nyhet för en gångs skull.Hoppas bara att huven inte är gjord av koppar för då kan den lätt få vingar.Har själv lite koppar-detaljer på huset så numera låser jag in stegen i garaget i stället för bilen.

 
Ingen bild

SD-sotare

8 december 2012 14:45

"Är skorstenshuven min?"
Absolut om du betalar för den,annars är risken stor att Ex-pressen startar ett drev med rubriken "TAs mutchock".
Duger inte det så blir det väl "TAS svartbyggechock".
Kontentan ta kontakt med sotarna i din kommun för att utröna reglerna där du bor.
Avsätt även en summa till ett konto hos länsstyrelsen för en framtida vidarebefordran till den som tillverkat och monterat huven,så bör du vara skyddad.
Ett normalt pris inklusive montering bör vara mellan 2500kr-5000kr:
http://www.skorstenshuv.se/
Som sagt ingen glögg när du klättrar upp på taket och inspekterar för då blir väl rubriken "TAs glöggchock".
Vänligast



 
Ingen bild

Ministrar väljer bort Nobelfesten som stöd för SD!

8 december 2012 15:13

På måndag är det dags för Nobelfesten.
Alla partiledare – förutom Jimmie Åkesson (SD) – är bjudna och kommer.
Men bland ministrarna verkar intresset för Nobel inte vara lika starkt. Fler än hälften väljer bort Nobel på måndag.
http://www.aftonlognen.se/nyheter/article15899010.ab

 
Ingen bild

Skånepåg

8 december 2012 15:15

@ SD-sotare

No politic:

Om det nu är du eller någon kollega som gjort detta arbete som en kul grej, så har det verkligen lyckats. I så fall får vi väl hoppas att Thoralf får bjuda dig på något gott, så får han visa att han ryktesvägen behärskar kokkonsten lika skickligt som talarstolen i Riksdagen.

Några andra liknande kul grejor.
Själv höll jag en gång i tiden på att få en något begagnad japansk bil på ett liknande överraskande sätt. Men fick en liten föraning, och med hänsyn till att det var på 60-talet och på den tiden då de japanska bilarna nästan rostade sönder efter ett par biltvättar, så lyckades jag avstyra denna gåva. Det var Stockholms största bilhandlare, som ville tacka mig för att jag hjälpt honom med vissa saker.

Kommer inte i håg om det var i Ystad eller Simrishamn. Men en patient (framgångsrik och välkänd fruktodlare) var så tacksam, att han efter hemkomsten från sjukhuset tog ett lämpligt fordon och körde in en jättestor trälåda äpplen (sådan som används vid transport till packerierna (tror att det är 1-1,5 ton) och ställde i hemlighet (hur nu detta gick till?) innanför ingången till sjukhuset. Men man förstod ändå ganska snabbt vem det var som hade gjort detta.

Livet är, och som egentligen tur är, fullt av överraskningar. Så vi får väl se hur det blir med "huväventyret" framöver. Om det blir fullt drev i Expressen eller som man i detta sammanhang bör skriva "fullt DRAG" i Expressen?

 
Ingen bild

SD påverkar

8 december 2012 15:34

@Skånepåg.
Detta mitt inlägg var på fullt allvar,det är skottpengar på SDare!
Bortsett från att jag inte är sotare per se,så belyser jag det viktiga att inte tro på tomten,låter tomtens gåvor för bra för att vara sant så är det oftast inte så!

 
Ingen bild

Lars Rosén SD Kalmar

8 december 2012 15:41

Kanske Boda smide, dva från MR A i Boda.

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

8 december 2012 16:01

För intresserade Kalmarbor så blir det ingen cykelbelysning sista etappen ner mot Djurängsvägen. Vår motion om bättre belysning på Skälby i Kalmar gick igenom i KF. Men nu är tydligen pengarna slut eller så prioriteras något annat. Kanske dom pengarna hamnade hos invandraservice?. Men som många Kalmarbo känner till så är den sista etappen ner mot Djurängsvägen ett riktigt mörkt parti. Och om nu Kalmar vill profilera sig som cykelstad så borde denna sista etapp prioriteras. Får höra att " där vågar jag inte cykla ".

 
Ingen bild

Magentan

8 december 2012 16:02

Det var ju en trevlig överraskning Thoralf. Tyvärr är det nog bäst att försöka reda ut mysteriet så snart som möjligt med tanke på PK-medias jakt på SD:are i allmänhet och just nu SD-riksdagsmän i synnerhet.

Här är ett typiskt exempel på PK-medias vinklingar. Det gäller nyheten om den avslöjade somaliska fotbollsligan som brutalt rånade svenska tjejer i Göteborg:

I Fria Tider får vi veta att samtliga 8 rånare är somalier och att de tre av dem som är över 18 (en 20-åring samt två 19-åringar) döms till fängelse i ynkliga tre månader "efter att de bl.a vid ett av rånen upprepade gånger sparkat sitt offer i huvudet". Fria Tider skriver också att: "Gänget satte i system att hota, misshandla och råna framförallt unga svenska tjejer. Somaliernas yngsta offer var en 14 år gammal flicka".

I Göteborgs-Posten kallas offren däremot för "unga kvinnor" och rånarna kallas för "pojkar" trots att hälften av dem är över 18 år varav en 20. Den enda åldersuppgift man får i GP är 17 år. Ingenstans nämns heller i GP att samtliga är somalier, inte ens att de är invandrare.

Fria Tider avslutar sin artikel med: "Fyra av somalierna är över 18 år och medborgare i Somalia, ingen utav dem döms till utvisning."

GP däremot avslutar sin artikel med denna politiskt korrekta variant: "I stort sett samtliga av förövarna var sedan tidigare okända för polisen."
(Istället för att skriva: "Några av förövarna är redan tidigare kända av polisen".)

FT:
http://www.friatider.se/tingsratten-alla-i-fotbollsligan-ar-somalier
GP:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1152456-halva-fotbollslaget-doms-efter-serie-av-personran

 
Ingen bild

SDare

8 december 2012 16:20

Skulle aldrig få för mig att köpa skiten. Spisen tänder dessutom bättre med spinkeved än surt papper.

http://avpixlat.info/newsdesk/stran--nu-med-arabiska-pkfabler

 
Ingen bild

Skånepåg

8 december 2012 16:23

@ SD påverkar

Hela huväventyret betraktar och skriver jag om som en humorgej. Vilket jag hoppas inte missförstås.

"det är skottpengar på SDare"
Det blir ju lite knepigare hur man skall klara av detta. Plocka fram min finska Sako ur vapenskåpet och ha innanför dörren gå ju ann. Men man ju knappast kånka omkring med den ute bland folk, och såga av pipan och hänga innanför rocken så här i vintertid låter inte tilltalande. Får väl skaffa en stödkäpp av det äldre och tyngre formatet med en elegant silverkrycka, så kanske man kan klara av vissa äventyr man ev. kan råka ut för.

Skämt å sido och nu verkligen allvar. Jag har släktingar som råkat ut för det värsta tänkbara för unga tjejer i massinvandringens spår. Jag är synnerligen medveten om, inser och tolkar rätt vad du skriver och har klart för mig sedan länge vad det är som sker i vårt land. Bör även tillägga att jag inte tillhör dem som tar skit eller ett steg tillbaka. Hoppas att Thoralf får kontakt med den som monterat huven, och klarar upp vad som gäller, så att det inte i massmedia blir en ny hönsgård av en fjäder. Detta är viktigt.

Men lite humor mitt i eländet, måste åtminstone jag tillåta mig annars klarar jag inte psykiskt av det vansinne som pågår, trots att jag genom min medicinska anknytning varit med om både det ena och det andra. Hoppas att vi förstår varandra bättre genom denna förklaring, och att även jag tillhör den grupp av förståndiga och normala människor som vill göra allt vad vi kan för att bevara vårt fosterland.

 
Svensson

Svensson

8 december 2012 16:47

Var kanske en nybyggare, som inte fick fart på sin GPS. I dagens Sverige, tycks allt kunna hända.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Mats Carlsson Carlsson

Mats Carlsson Carlsson

8 december 2012 16:56

Kul ;) Det kanske är någon du pratat om skorstenen med som tänkte överraska dig. Fin julklapp var det i alla fall.

http://www.nordbornas.se

 
Ingen bild

Urban Jakobson

8 december 2012 17:24

Nu har du chansen att få ett bra pris,denna huv passar ingen annanstans Normalpris är ca 2500-3000 kr + moms. Nu vet jag inte exakt vad priserna är i kalmar men jag hade plåtfirma tidigare i Örebro för 5 år sedan och det var vad jag fakturerade då. Det har ju inte blivit billigare!

 
Lassekolja

Lassekolja

8 december 2012 17:26

GRATTIS till plåthuven! Men jag tror inte det är Tomtens verk. Varför skulle han blockera sin egen väg till Dig Thoralf? Tror inte varken Ohly eller Mona heller varit i farten, då hade den ju varit helt tät!?

http://www.status.st

 
Ingen bild

Skånepåg

8 december 2012 17:45

@ Lassekolja

Någon är kanske smartare än vi tror?

Kan det vara så att det finns en inbyggd sändare i huven och försedd med hyperkänslig riktmikrofon riktad neråt för att kunna avlyssnas i en mottagare en bit bort? Minsta avvikelse i huvens insida eller skador i skorstenens insida kan tyda på att något inte är som det skall. Det som är tveksamt är om urustningen klarar temperaturen i huven, annars skulle detta vara fullt genomförbart.
Nu anser säkerligen en del att jag är "galen" och totalt överkonspiratorisk, men innan Thoralf vet mer anser jag att allt bör beaktas och inget är otänkbart från vissa håll för att ställa till ett h-e för Sd.

 
Ingen bild

OT

8 december 2012 17:58

En Jultradition för oss alla "arga unga män" Galenskaparna - Inte Bara Glögg: http://www.youtube.com/watch?v=bYUhR1GDTJ0

Och för oss alla bildade akademiker - Tomten av Viktor Rydberg: http://runeberg.org/rydbdikt/tomten.html

"Midvinternattens köld är hård,
klimatalarmisterna kvittra och stimma.

Alla sova i ensligt rosengård
oroligt intill morgontimma.

Halvmånen sänker sin tysta f----,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.

Endast SD väljaren är vaken."

 
Ingen bild

Nissolf

8 december 2012 18:12

Jag tror nog jag vet vem som varit i farten. Om du spatserar över Ängöleden i kväll Thoralf och fortsätter åt Geting-hållet så kommer du nästan säkert hitta en huvlös T-Ford bland villorna där ute.

 
Ingen bild

tomten

8 december 2012 18:48

Ja,goda saker kommer till goda människor,det kallas karma,hoppas även 7klövern får en del av detta

 
Ingen bild

Mats

8 december 2012 19:24

Skorstenshuven är förmodligen inte din. Ditt exempel är noggrant utrett i den juridiska doktrinen. Jag kommer inte ihåg tillräckligt mycket för att kunna ge ett expertutlåtande, men det är precis sådana här dilemman som juridikprofessorer älskar att skriva tjocka böcker om. Vill du kolla på nätet så är det nog "implicit contract" du ska söka på eller motsvarande term på svenska. Eller något annat snarlikt.

 
Ingen bild

Leonhard von Tensta

8 december 2012 19:29

Om du har tur kanske resten av ölandsstenen på skorstenen också sätts upp av Tomten?
Men skumt är det!

 
Ingen bild

Thoralf A

8 december 2012 20:55

Leonhard von Tensta

Du får väl se vad som hänt till sommaren ;-)

 
Ingen bild

Nalli

8 december 2012 21:09

Gör en polisanmälan för den kan vara stulen och då har du ditt på det säkra.

 
Ingen bild

Baron Skugga

8 december 2012 21:59

Ja, polisanmäl.
Det kanske är Häxpressen som har något sattyg i görningen.

 
Ingen bild

sarak

8 december 2012 22:22

Ja ring din vanliga sotare o be om en koll

 
Ingen bild

Skånepåg

8 december 2012 22:56

Jag undrar hur Polisen skulle reagera, om man ringer och säger att någon har förbättrat min skorsten genom att sätta på en kåpa och jag vet inte vem. Eftersom Thoralf inte vet vem, så kan han inte råka ila ut som riksdagsman och finns det överhuvud någon lagparagraf som täcker detta. För det kan väl inte var Thoralf som med oss trots allt skämta aprillo, som salige Kurt Lundgren tror jag skulle hade uttryckt det.
Fortsättning följer!

 
Ingen bild

Essendon

8 december 2012 22:58

Som sagt, gör en Polisanmälan och rubricera som egenmäktigt förfarande. Huven kan vara stulen. Be någon kolla huven ex. märkning och/eller om det finns något annat som inte skall vara där.
Kolla även övriga delar på huset då det kan vara en avledningsmanöver.

 
Ingen bild

Nissolf

8 december 2012 23:02

Ja tomten kom tidigt, men någon pepparkaksgubbe lär du nog inte få se, iaf inte i Laxå.

http://na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

 
Ingen bild

Magnus S

9 december 2012 01:42

Någon har gjort en beställning. Gubbarna kom dit och mätte och gjorde sedan jobbet på fel adress. Jag kan inte komma på någon annan förklaring. Kanske någon beundrare kollat vart du (Thoralf) bor och sett att du saknade topp och just han hade detta yrke/eller att beundraren beställt och betalt kalaset. Märkligt är det i vart fall. Skall bli intressant att följa upp dock.

 
Ingen bild

Desperata på riktigt och träter inbördes

9 december 2012 01:46

Bara den som besökt nån av järnrörssajterna - Avpixlat, Fria Tider, Nationell idag, Nationell nu, Nordfront med flera - förstår hur det piskas mot muslimer, judar, somalier och romer. Det skrivs saker där som förmodligen inte är förenligt med svensk lagstiftning om hets och missaktning mot folkgrupp.
Ska vi låta det pågå?
Vi på Aftonbladet Kultur tycker inte det, och därför granskar vi under december högerextremisternas nättidningar.
Reaktionen från högerextremisterna var lika blixtsnabb som väntad: Ni vill avskaffa yttrandefriheten!

Att Karin Olsson, kulturchef på liberala Expressen, skulle utslunga samma anklagelse och därmed placera sig bland järnrör och nynazister, var mindre väntad......
http://www.aftonlognen.se/kultur/article15878917.ab

 
Ingen bild

PK-vansinne!

9 december 2012 01:54

Pepparkaksgubbar förbjuds i luciatåget
Mio, tio år, vill vara pepparkaksgubbe när Kanalskolans årskurs fyra på torsdag går luciatåg för hela skolan.
Men det får han inte. Barnen får inte heller sjunga ”Vi komma, vi komma från Pepparkakeland ...” – inte heller kommer det bjudas på några pepparkakor i samband med luciatåget.
 ”För att det var någon som kunde ta illa upp”
http://na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

 
Ingen bild

Desperata på riktigt

9 december 2012 02:24

Krönika: Ursäkta inte rasisterna
- Mellan 1850 och 1930 utvandrade 1,3 miljoner svenskar, främst till USA och Brasilien, för att undkomma svält och söka ett bättre liv, sa den antirasistiska föreläsaren Anna-Lena Lodenius på mångfaldsdagen i Luleå i måndags.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6659249

 
Ingen bild

Magnus S

9 december 2012 02:28

Pepparkaksgubbar, glassar med fel namn och traditionella skolavslutningar i kyrkan förbjuds men böneutrop och könsdiskriminerade badtider tillåts. Kan det bli tydligare? Vem ser inte träden tydligt i skogen?!

 
Ingen bild

Några på Getingen

9 december 2012 03:30

Köpes : Bättre beg motorhuv till T-Ford, gärna svart.

 
Ingen bild

Per T Ohlsson SDS önskar censur!

9 december 2012 04:23

Så kanske hänger Sverigedemokraternas immunitet också samman med de senaste årens svårigheter för "gammelmedierna".
Den professionellt ledda och organiserade pressen, televisionen och radion utgör inte längre en självklar arena för åsiktsmöten.

Därför kan dessa kanaler inte heller, på samma sätt som tidigare, fungera som filter mot fördomar, hat och rena dumheter.
http://www.sydsvenskan.se/opinion/per-t-ohlsson/dar-hatet-gror/

 
Ingen bild

Morningstar

9 december 2012 05:23

Så här nån vecka efter all järnrörs-drev börjar man ana en röd tråd i det hela. På FB finns det ju en grupp som heter SD ut ur riksdagen - ja tack. Och det är ju precis det som hela PK drömmer om. Dom vill ha ut er till varje pris. Kan man inte rösta ut er eller mobba ut er, så får man ta till andra metoder. Som skapade drev med mer eller mindre påhittade skandaler. Sen drevar man i fulmedia och tvingar riksdagsmännen att avgå eller åtminstone ta time out. På kort tid har vi redan tre stycken sådana uträknade. Det ligger dessutom ur deras synpunkt bra i tiden också. Det är ungefär halvtid nu och dom börjar få ångest inför nästa val. Dom vill naturligtvis försvaga partiet så mycket som möjligt i lagom tid innan 2014, så att partiet enligt deras förhoppningar åker ut ur riksdagen igen och PK-ordningen är återställd igen. En händelse som ser ut som en tanke är det i alla fall. Kanske är det Thoralfs tur att gå till rakning nu?

 
Ingen bild

Ludvig

9 december 2012 07:15

Tomten har väl mycket att hinna med när han är ute i så god tid.
Grattis!

 
Ingen bild

Mesborgaren

9 december 2012 08:55

Som många redan påpekat kan det vara en bra idé att kolla detta noga, hemska tanke om slaskpressen skulle koppla detta som en muta kanske från läxhjälpsföretagen som i veckan halkade in under statens bidragsvingar.
I övrigt önskar jag er alla en riktigt trevlig 2:a advent, som vi än så länge tillåts fira!
Ser ut att vara en fin huv o det blir spännande att höra vidare om detta.

 
Ingen bild

Calle

9 december 2012 09:56

@ Thoralf
Större försiktighet vid beskrivning av huven anbefalles!
I och med att den tagit sig in på ditt hus inofficiellt ( illegalt ) och att den saknar dokument som lev.sedel/ faktura ( papperslös ) samt att uppgift om ursprung ( etnicitet ) saknas bör inte färgen ( s...t) anges i signalementet.Enl media finns inget allmänintresse av detta.

 
Ingen bild

MakingBacon

9 december 2012 10:02

Kan det månne vara media som lagt locket på?
:P

 
Ingen bild

Skånepåg

9 december 2012 10:09

@ Thoralf
I början av Thoralfs politiska arbete i Kalmar, roade sig någon/några från AFA med att beställa porrgrejor via Internet i Thoralfs namn. Ledde om jag inte minns fel, så småningom till åtal och någon från Öland blev dömd för detta. Kan det vara en ny variant av detta som nu sker. Hoppas att Thoralf även plåtade hjulspåren i snön om det skulle bli mer "obeställt" som sker.

 
Ingen bild

Nissolf

9 december 2012 12:23

När du kommer hem från Riksdagen nästa gång Thoralf så har nog Getingen Hobbyplåt AB upptäckt sitt misstag och du kommer att hitta huven på grannens skorsten. Det är bara att sitta lugnt i båten så länge.

 
Ingen bild

MCE

9 december 2012 13:19

Min bedömning:


Byggnadstillbehör

Inredning som ägaren försett byggnaden med och som är ägnade till stadigvarande bruk för byggnaden är byggnadstillbehör. Att föremålet ska vara ägnat till stadigvarande bruk för byggnaden innebär att det ska finnas ett ändamåls- eller funktionsgemenskap mellan föremålet och byggnaden. Föremålet ska normalt sett vara till nytta oavsett vem som äger eller nyttjar fastigheten.

Hit räknas t.ex parabolantenn.

Din skorstenshuv som är fastskruvad/monterad på byggnaden tillhör samma kategori.

Är både byggnaden och fastigheten din så är alltså skorstenshuven del av din fasta egendom, dvs din varesig du betalt huven eller inte.

 
Bongoman

Bongoman

16 december 2012 14:02

Vi kan överlåta det åt juriststudenterna på Flashback. Det är alltid kul med lite brainstorming. Om inte annat kan vi läsa och skratta.

http://https://www.flashback.org/t2034513

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards