thoralf

Direktlänk till inlägg 25 juni 2018

DEBATTARTIKEL I BAROMETERN

Av Thoralf Alfsson - 25 juni 2018 22:40

Min debattartikel om havsnivåer och hur det fungerade att debattera havsnivåer i Kalmar kommunfullmäktige publicerades idag i Barometern. Jag skrev om detta på bloggen i förra veckan.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/06/19/11541871-jag-och-donald-trump/


Men jag kände att detta ämne borde nå en större andel av befolkningen i Kalmar. Inte minst med tanke på att journalisterna hade svårt att återge vad som sas i kommunfullmäktige under min interpellationsdebatt om framtida havsnivåer i Kalmarsund. Så jag skrev en debattartikel.

http://www.barometern.se/debatt/smhi-levererar-kalla-fakta/


De fakta och den statistik/grafer jag redovisade i Kommunfullmäktige och som baseras på mätdata från SMHI finns här.


   

Detta är sanningen och verkligheten.


 



Tabellen visar en gissning om framtida havsnivåer baserat IPCC worst case scenario RCP8.5 för olika mätstationer i Sverige.


Till 2050 väntas havsnivå sjunka med 40mm i Stockholm (15cm-19cm=-4cm). För Oskarshamn blir det en hvsnivåhöjning med 100mm (24cm-14cm= 10cm)


Du kan själv beräkna gissade framtida havsnivåer med hjälp av tabellen. Kom bara ihåg att dessa siffror är det värsta scenario som kan inträffa. Vilket innebär att det är väldigt osannolikt. Utan den verkliga havsnivåökning kommer med stor sannolikhet vara betydligt mindre.

 
 
Ingen bild

Balder

26 juni 2018 01:13

Du och andra har sanningen och fakta på din/vår sida men det betyder lite så länge som MSM är totalt vänsterindoktrinerat och faktaresistent tyvärr...

Vi måste hitta en väg att nå ut till den indoktrinerande 'massan' av våra systrar och bröder innan allt är förlorat...
Mvh

 
Ingen bild

A

26 juni 2018 06:05

Växjös muslimer fortsätter att ställa krav. Att de nyligen fått tillåtelse att ha böneutrop gav imamen Ismail Abu Helal blodad tand och i en insändare i Smålands-Posten kräver han att Sveriges statsminister börjar uppmärksamma ramadan. Själv förstår han inte när Nya Tider frågar om hans församling kommer att uppmärksamma kristna högtider. ”Varför skulle vi det, vi är ju muslimer”, säger han till Nya Tider. Ilskan ökar nu, även bland liberala politiker, över att den ”interreligiösa respekten” tycks vara enkelriktad.
https://www.nyatider.nu/kraver-att-sverige-firar-ramadan-vagrar-sjalv-bry-sig-om-kristna-hogtider-varfor-skulle-vi-det-vi-ar-muslimer/
Kammen växer på imamen, han har fattat galoppen, i PK-Sverige har islam företräde.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

26 juni 2018 07:27

Hyckleriet når inga gränser.
När det gäller havsnivåer runt Sverige kan det inte stiga på ett ställe och sjunka på ett annat.
Det vet dom som har använt ett vattenpass.
När det gäller utlandsbilden av Sverige sägs den av hycklande politiker att den är för negativ samtidigt som dom står i riksdagen och bjuder över varann för fler poliser.
Det är väl hyckleri av världsklass.
Militären är en annan sak men där hänvisas till Putin.
Ingen törs säga att den behövs inom landet.

Thoralf Alfsson

26 juni 2018 08:16

Landhöjningen är olika beroende var du befinner dig! Det innebär att effekten av en förändring i havsnivå blir olika.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

26 juni 2018 09:23

Minns ni?
Text-TV listar de politiska ungdomsförbunden och deras medlemsantal.
För SDU skriver man så här:
"SD:s ungdomsförbund sökte inte bidrag "
Nej, de hade väl ledsnat efter alla års avslag på sina ansökningar.
Det är mycket som behöver både städas och röjas upp i bidragsfloran.

 
Ingen bild

Tequila

26 juni 2018 14:31

Är praktikanten o jättebabyn Anders Blank kvar på tidningen Barometern?

 
Ingen bild

Björn Larsson

26 juni 2018 15:36

Jättebra att torpedera klimatdomedagsmyten! PK kör hårt på det nu som den enda fråga de hoppas kunna vinna röster på i höstens val. "Planeten kokar bort" som vice statsminister Lövin sade i den sista riksdagisdebatten. Hon påstod också att hon "inte har ett enda grönt grässtrå på sin gräsmatta" p.g.a klimatsyndaflodens hetta. Men Nyheter Idag tog en bild av hennes bakgård och det är grön, om än vanskött. Komiskt nog har Lövin också ett skelett i sin bakgård... Är alla hennes garderober redan fulla?
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2018/06/lovin_gron-grasmatta_skelett_650.jpg

NASAs satellitmätningar visar att det globala istäcket växer. Och temperaturen har inte stigit ett dugg på 20 år nu. Däremot har ökningen av CO2-halten från 0.03% till 0.04% varit revolutionerande för växtligheten. Allt vildliv blomstrar tack vare oljeindustrins utsläpp av livets gas.

Åsså är det i år 30 år sedan Klimatdomedagsmyten konstruerades. Alla prognoser var helt galet jättefel. Det vet vi nu när vi har facit i hand.
https://www.youtube.com/watch?v=J2u_TIWPupw

 
Ingen bild

Pepparholm

26 juni 2018 18:30

Nu kan vi plötsligt läsa i alternativa media, tyst i SVT/SR och betalmedia, att Löfven accepterar höjd avgift till Bryssel på 15 miljarder kronor per år. Var har debatten varit? I Sverige och i Bryssel? Vilka partier har godkänt detta? Vad ska strykas i den svenska budgeten?

 
Ingen bild

Ölandsbonde

26 juni 2018 21:06

Björn Larsson
"livets gas."
Den var bra (-:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards