thoralf

Direktlänk till inlägg 9 juni 2018

ISLAM INTE EN DEL AV DET SVENSKA SAMHÄLLET.

Av Thoralf Alfsson - 9 juni 2018 22:15

I fredags åtalades en muslim vid Kalmar tingsrätt som misshandlat sin hustru vid en lång rad av tillfällen. Det handlar om den 52-årige Bashar N som misshandlat sin 37-åriga hustru. Hustrun har tagit ut skilsmässa men uppenbarligen fortsätter mannen att misshandla sin före detta hustru och besöka och bo i hennes lägenhet. Det kanske även handlar om rent bidragsfusk!


Det handlar om en islamist enligt min mening. Läs följande från stämningsansökan.


”Bashar N har efter misshandeln under åtalspunkten 1 händelse D lagt en livrem runt R.A hals och dragit åt med smärta och blåmärke som följd samtidigt som han bett henne att läsa den muslimska trosbekännelsen. Det hände någon gång mellan den 1 januari 2018 och den 30 januari 2018.”

 

 Jag hoppas att åklagaren yrkar på utvisning för Bashar N. Han skall inte finnas i det svenska samhället. Han är medborgare i Syrien och kom uppenbarligen till Sverige via Grekland. Så går det inte utvisa honom till Syrien så kan man skicka Bashar N till Grekland.


 En ny journalist på Barometern skriver faktiskt helt öppet om vad det handlar om i en artikel. Undrar hur det går för honom på Barometern.


http://www.barometern.se/kalmar/strop-exfru-och-tvingade-henne-att-be/


I Österrike stänger man moskéer där radikala imamer predikar det islamistiska hatbudskapet om att kristna är "kuffar" och att man skall följa sharialagar. Dessa imamer kommer nu utvisas från Österrike.


ENligt den information jag fått under de senaste åren så finns det skäl att följa Österrikes exempel även i Sverige.


https://samnytt.se/osterrike-imamer-utvisas-och-moskeer-stangs/




 
 
Ingen bild

Molle

9 juni 2018 23:18

Nä Islam är inte svenskt. Det är därför SFI-lärare driver Islamguiden och lobba in i samhället
https://www.nyatider.nu/sfi-larare-fran-marsta-bakom-den-radikala-islamguiden/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

9 juni 2018 23:48

David Eberhard, överläkare i psykiatri om muslimsk extremism.

"ideologier som går åt det hållet blir, blir ju psykisk störning"

Helt korrekt. I fortsättningen hoppas jag att alla benämner islam som en psykisk störning, eller en våldsam, antidemokratisk, kvinnofientlig, antiintellektuell och destruktiv totalitär politisk ideologi.

https://tinyurl.com/y8k743ds
https://kvartal.se/veckopanelen/veckopanelen-v-23

 
Ingen bild

Niklas R

10 juni 2018 00:24

Låter inte som en islamist utan bara en god muslim som följer Mohammeds läror som vilken god muslim som helst ska göra.

 
Ingen bild

Jojje

10 juni 2018 01:25

Den journalisten kommer inte bli långlivad på PK-Barren!

 
Ingen bild

Ludvig

10 juni 2018 06:51

Ännu en gång, man läser tidningen och gissar vem det är som burit sig så illa åt. Sedan får man veta vem det är på denna bloggen. Tack!

 
Ingen bild

pg

10 juni 2018 09:55

"Religion är sannerligen inte ett icke-existerande problem.
Ingen del av det offentliga samhället skall få influeras av principer som bygger på en övertygelse om att tomtar och troll existerar.

Föredömligt av Norge och Danmark att gå denna väg.
Nu måste vi i västvärlden börja se lika skeptiskt på kristendomen som vi nu gör på övriga religioner."

Som en klok skrev.

 
Ingen bild

Mauritz

10 juni 2018 13:46

Vem fan läser Barometern? Deras ansvarige utgivare Anders Enström är ju inte klok.

 
Ingen bild

S

10 juni 2018 16:55

Var ute och åkte i landet lite i veckan...i Skåne någonstans på en åker stod en nybyggd Moské. Nej tack till sådant i vårt land...funderar på att flytta till Danmark...för orkar snart inte se/höra mer vad som händer i Sverige! SD 2018 största parti i valet ...en liten tröst om framgångarna som kommer

 
Ingen bild

Lotta_1

10 juni 2018 18:36

Den vidriga ideologin islam har varken i Sverige eller Europa att göra. Europas samtliga länder borde göra gemensam sak och slänga ut islam och dess följare en gång för alla. Undrar vilka det var som var igång och slogs på torget häromdagen?

Thoralf Alfsson

10 juni 2018 20:03

De pratade i varje fall inte svenska!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards