thoralf

Direktlänk till inlägg 6 juni 2018

NATIONALDAGEN

Av Thoralf Alfsson - 6 juni 2018 19:54

Har haft en väldigt bra och skön nationaldag. Började dagen med en stund framför datorn och skrev ett kort blogginlägg. Sedan joggade jag en runda och avslutade med ett dopp i Östersjön. Det var riktigt kallt i vattnet.


Jobbade sedan en stund med att ordna min så kallade ”medelhavsträdgård”. Växterna har fått vara ute under några veckor i skyddat läge men nu var det dags att flytta fram i fullt solljus. Olivträd, agave och en dal andra växter.


 


Sedan körde jag till Skäftekärr och nationaldagsfirandet. Det känns som det blir mer och mer folk för varje år. Träffade Ulf Wickbom och växlade några ord. Han sa en del intressanta saker 😉


     


Väl hemma igen fixade jag med en liten nationaldagsmiddag.


 


Upptäckte också att min klängros Flammentanz redan är på väg att blomma. Skulle säga att det är ca två veckor före den mormala blommningstiden.


 


Avslutar dagen med en promenad ner till havet i kvällssolen och solnedgången.


Som avslutning en glädjande opinionsundersökning från Sentio!

 

 
 
Ingen bild

Sven

6 juni 2018 21:49

26,1% ganska fantastiskt, och dessutom största parti. Thoralf - om du inte behöver använda dig av personröster hur många % måste SD ta för att du kommer in?

Thoralf Alfsson

6 juni 2018 22:31

Då måste vi sannolikt ta 5 mandat i Kalmar län och det är ganska osannolikt. Om inte någon som står före hoppar av och det är ganska sannolikt då en av dem är tänkt som regionråd.

Då behöver vi ta 4 mandat i Kalmar län. En fördubbling mot idag.

 
Ingen bild

Janne B

6 juni 2018 22:32

Bättre o bättre dag för dag för att recitera en gammal slagdänga från 30 o 40 talet.
Nu ser vi fram emot valet i september.

 
Tobbe S

Tobbe S

6 juni 2018 22:33

Allting lutar åt att valvakan 9/9 får mycket stort underhållningsvärde. Det kommer m a o att gå åt mycket popcorn, läsk, skämskuddar och skrattkrampslösande mediciner...

""Total S-kollaps när SD är största parti i Sentios junimätning" = 26,1% (Nyheter Idag)."

http://zumy

 
Ingen bild

Hacke

6 juni 2018 22:57

Grattis till vad det ser ut som riktigt fin nationaldag. Förstår inte hur du hinner med allt Thoralf. Är du trädgårdsmästare också?
Tillställningen på Skäftekärr såg ju riktigt lockande och traditionell ut. Ingen risk således att någon "journalist" från public service dök upp och gjorde inslag där inte. Hos propagandakolossen gör man numera allt vad man kan för att förvandla nationaldagen till att enbart vara en dag för firandet av nya medborgare.
Här på västfronten var det något av rekord i hyllningsorgier och fjäskande för nyfrälset. Nationaldagen berördes inte mer än i någon bisats och än mindre i bild.
Förhoppningsvis blir det snart ordning på torpet igen när de nya fräscha politiska vindarna blåser bort de unkna och svenskfientliga 68-orna och deras arvtagare som genomsyrar och förgiftar inte bara media utan varje vrå hos våra samhällsfunktioner.

Thoralf Alfsson

7 juni 2018 00:08

Inte en slöja eller hijab så långt ögat kunde nå.

Inte ett enda ord i nationaldagstalet om mångkultur.

Däremot fick vi höra fanfarer från Gustav V jakthorn.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

6 juni 2018 23:25

Hemvärnet har storöving samtidigt som skogen i Sverige brinner på flera ställen.
Kan någon förståndig förklara för mig,
VARFÖR GÖR DOM INTE INSATSEN VID BRÄNDERNA ?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

7 juni 2018 12:43

Att du törs ge plats åt växter från Afrika.
Allt som kommer däifrån brer ut sig och tar över hela områden och ser till att inhemska växter dör ut.

 
Ingen bild

Boris

7 juni 2018 13:31

Nu blir vi nyfikna Thoralf. Vad sade Ulf Wickbom?

 
Ingen bild

Pelle

7 juni 2018 13:46

Så skönt för dig att du slapp slöjor och hijab. Du som är så äkta svensk.

 
Ingen bild

BekymradSvensk

7 juni 2018 14:08

Hej Toralf

Jag tycker det ser lite ensamt ut när du så fint dukat upp maten på bordet. Förhoppningsvis hittar du någon vacker fruntimmer snart. Hoppas du haft en trevlig nationaldag.

Thoralf Alfsson

7 juni 2018 14:45

Att jag dukat så "fint" beror på att det blir foton som skall användas i en annons i midsommarveckan i Kalmarposten.

Du behöver inte vara så bekymrad ;-)

 
Ingen bild

Pelle

7 juni 2018 16:57

Åh Thoralf, du är så härligt svensk. En förebild.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards