thoralf

Direktlänk till inlägg 6 juni 2018

NATIONALDAGEN INGET FÖR LANDSSVIKARNA

Av Thoralf Alfsson - 6 juni 2018 09:19

Den nya flaggan är hissad och den nya fasadflaggan är uppsatt. Jag firar nationaldagen med ett besök vid Skäftekärr och det traditionella nationaldagsfirandet, sedan blir det färskpotatis med sedvanliga tillbehör och avkoppling.


Firar landssvikarna överhuvudtaget nationaldagen? Jag tänker i första hand på de riksdagsledamöter som imorgon i Sverige riksdag kommer rösta för att ge 9 000 asylfuskare och lögnare en möjlighet att stanna i Sverige.


De borde skämmas på Sveriges nationaldag!


Landssvek, enligt 22:2 av den svenska brottsbalken ett lindrigare brott än landsförräderi. Landssvek skiljer sig från landsförräderi på så sätt att det endast i mindre mån ägnad att medföra men för totalförsvaret eller innefattar den ringare bistånd åt fienden.


https://sv.wikipedia.org/wiki/Landssvek

 
 
Ingen bild

Ölandsbonde

6 juni 2018 11:41

Hög tid att servera valfläsk. Alla gör det så varför ska SD låta bli?

Opinionen går SD´s väg men inte p g a kloka motioner i riksdagen under snart åtta år. Motioner som nu används som valfläsk av såväl sossar och moderater utan att skämmas.

SD bör ta initiativ till att locka väljare av egen kraft och inte förlita sig på att de andra partierna är så genomusla att folk vänder dem ryggen.

Här är några exempel:
-Gratis tandvård till alla svenskar över 75 år. Finansieras genom indrag av tandvård åt illegala invandrare. Vilka partier kan argumentera mot det?

-Rösta ja till förslaget om att stoppa övervinster i välfärden. S kommer att göra stor sak av övervinster under valrörelsen och genom att hålla med (i verkligheten betydelselöst) kan inte S angripa SD i denna fråga. De får nöja sig med att tjata om den rasistiska och nazistiska grunden, vilket ingen längre bryr sig om.

 
Ingen bild

lotta

6 juni 2018 11:47

Eftersom du har upptäckt ett allvarligt brott så har du väl polisanmäld det annars är du ju medhjälplig.

Thoralf Alfsson

6 juni 2018 12:33

Firar du Sveriges nationaldag?

 
Ingen bild

MT

6 juni 2018 12:23

Härlig nationaldag på dig med

Här är flaggan stolt hissad på en 11meters stång :)

 
Ingen bild

Pepparholm

6 juni 2018 12:35

Om Annie Lööf är på plats på Skansen i kväll så stänger jag av TV-apparaten.

 
Ingen bild

pg

6 juni 2018 12:39

Fira och dö i norden?
Dö gör man i livet!

 
Ingen bild

vmm

6 juni 2018 13:18

Som vanligt sjunger Amy Diamond nationalsången för oss alla:

https://www.youtube.com/watch?v=78Ng37KvTIE

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 juni 2018 13:32

Katerina Janouch har sänt live.

https://tinyurl.com/y9n6ay6s
https://www.facebook.com/katerina.janouch.7/videos/10209460997520748/
https://tinyurl.com/y8fpvbk5
https://www.facebook.com/katerina.janouch.7/videos/10209461111683602/

Folkdjupet Löfven. Du kommer att få problem med folkdjupet.

 
Ingen bild

pg

6 juni 2018 13:50

Bröt vapenvilan

Redan i januari kände han sig säker på sin sak och bröt vapenvilan. Då tågade en ny armé – denna gång 5 000 man – mot Småland för att krossa upproret. Trots att smålänningarna inte var förberedda på ett anfall lyckades Dacke bjuda ett hårdnackat motstånd.

Utanför Målilla hejdades kungens styrkor, men i striderna som följde sårades Dacke svårt. Utan sin ledare fick upprorsmännen problem. By efter by intogs av kungens styrkor. Dacke tillfrisknade visserligen och försökte göra comeback kring midsommar, men Gustav Vasas trupper hade redan fått fotfäste i Småland.

Nils Dackes dagar var nu räknade. I slutet av juli dödades han, alldeles i närheten av sitt gamla hem vid gränsen till Blekinge.

Gustav Vasa konstaterade belåtet att ”Dacken haver fått sin lön”, men var ändå inte nöjd. För att avskräcka framtida uppror fördes Dackes kropp till galgbacken i Kalmar, där den styckades. Hans avhuggna huvud försågs med en kopparkrona och sattes på en påle.

Det största bondeupproret i Nordens historia hade slagits ner.

Publicerad i Allt om Historia 7/2009

 
Ingen bild

Robban

6 juni 2018 14:11

@Pepparholm Ser jag Annie Lööf på tv:n idag, så finns en betydande risk att den åker ut! :)

@Thoralf Intressant med Lagen om landssvek!
Kände inte till den!
Personligen så anser jag att både den och landsförräderi bör gå att tillämpa på en mycket stor andel av riksdagens ledamöter, media och profilerade vänsterextremister!
Möjligen så går det under den "civila" varianten! Det är helt uppenbart att det rör sig om någon form av högmålsbrott!

 
Ingen bild

Tony

6 juni 2018 15:19

Här är ganska många i Sverige som kommer att hamna under benämningen Landssvikare, jag skulle kunna räkna upp tusentals! Men en skulle jag inte tveka om att utnämna till landsförrädare! Ni får själva gissa vem?

 
Ingen bild

Tobbe S

6 juni 2018 16:42

Min magkänsla säger att vi kommer att byta nationaldag, så att vi får en riktig frigörelse att fira. Ni vet.. precis som norrmännens 17 mai, till åminnelse av Eidsvoll 17 mai 1814. Jag tror att 9 september kommer att bli vår nya nationaldag.

 
Ingen bild

Hen

6 juni 2018 17:00

Tycker att SVT borde göra till tradition att på nationaldagen sända Hasse och Tages fantastiska version av nationalsången, som bland annat innehåller dessa tänkvärda rader:

Ljuva dröm, att som en svensk se ut,
att få lära sig att veta hut.
Det är en nåd att stilla bedja om,
att få bli så jävla bra som dom.

https://www.youtube.com/watch?v=d9_3NT_141U

Thoralf Alfsson

6 juni 2018 19:17

En riktig svensk blir du aldrig!

 
Ingen bild

C Andersson

6 juni 2018 17:22

Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/knuttarna-som-sjunger-for-sverige

Thoralf Alfsson

6 juni 2018 19:18

Så häftigt!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 juni 2018 17:24

jaså Onsdag 6 juni 10:19

”men till skillnad från er så firar jag den i den svenska skärgården tillsammans med vänner från Argentina, Syrien, Marocko, Frankrike.”

Tänk en så fin och beundransvärd människa du är. Nästa år förslår jag att du firar nationaldagen på Dalaberg i Uddevalla, Araby, Bergsjön eller Rinkeby.

För där har du väl också ”vänner”?

Du är patetisk.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 juni 2018 17:34

Tillägg till min tidigare kommentar till "jaså"

Vem fakturerar du för ditt nationaldagsfirandet i "skärgården"? Människor av din sort gör absolut ingenting gratis eller utan personlig vinning.

Det är så ni fungerar.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 juni 2018 18:18

VIDEO: Den muslimska våldtäktsepidemien – är den på väg till USA?

https://tinyurl.com/y92hvu9h
https://www.frieord.no/dagens-video/video-den-muslimske-voldtektsepidemien-er-den-pa-vei-til-usa/

 
Ingen bild

Totte

6 juni 2018 18:46

Nationaldagen är ju numera bara för nyblivna svenskar!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

6 juni 2018 19:22

Migrationsdagen ?

 
Ingen bild

Tony

6 juni 2018 20:05

Och i Sentios senaste mätning hamna SD över 26%, och Sossarna
kollapsar! Stackars stackars sign. Hen? Ha Ha!

 
Ingen bild

Hen

6 juni 2018 21:02

En dag som denna ska vi alla tacka vår lyckliga stjärna för att inte SD har något monopol på att definiera svenskhet.

Och vad gäller opinionssiffrorna är vi nog många som tycker att det vore bra om SD fick ta politiskt ansvar. Sedan kommer man att malas ner av den grå politiska vardagen och alla de nödvändiga kompromisserna. Väljarna kommer ofelbart att bli gruvligt besvikna på varje punkt.

Thoralf Alfsson

6 juni 2018 22:35

SD har redan 8 års erfarenhet av den grå politiska vardagen.

Spännande att du redan räknar in SD i regeringen ;-)

 
Ingen bild

Tony

7 juni 2018 07:05

Hen:

Enligt dig o andra PK figurer finns det ju ingen Svenskhet, men
till och med ni har börjat att tala om vad som är Svenskt?
Eller rättare sagt, "har tvingats till det" .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards