thoralf

Alla inlägg den 1 november 2017

Av Thoralf Alfsson - 1 november 2017 23:15

Igår lyssnade jag på P1 och Studio Ett. Inte helt oväntat pratade man om Donald Trump och hans valvinst som de politiskt korrekta har så fruktansvärt svårt att acceptera. Det är minst sagt pinsamt hur Trumps motståndare fortsätter sina försök att komma åt Donald Trump.


Rysslandsutredning om att någon skulle ha försökt att påverka presidentvalet i USA pågår och det kommer det ena påståendet värre än det andra. Jag gissar att det amerikanska väljarna är jäkligt trötta på detta ältande. Jag tror att resultatet kommer bli det motsatta mot vad dessa individer tänkt sig. Donald Trump kommer gå stärkt ut detta med ökat stöd i opinionen och demokraterna kommer framstå som väldigt dåliga förlorare.



I programmet intervjuades även en kommunikationschef från RT (Russian Today). RT anklagas då för att ha försökt påverka utgången i presidentvalet i USA. Något som både Googles utredning och RT visar är falska påståenden. Det som dock ger mig ett gott skratt är att man som avslutning i reportaget säger att RT (Russian Today) ägs av den ryska staten. Underförstått att RT kan man inte lita på.


Vem äger SVT och SR? Det är svenska staten!


Enligt samma outtalade logik kan man alltså inte lita på vare sig SVT eller SR. Man känner andra som man känner sig själva! I Sverige skall alltså svenska statens ägande av public service, SVT och SR var en garanti för objektiv rapportering och absolut ingen agendasjournalistik. Men det motsatta råder med RT eftersom den ryska staten äger mediabolaget.


Tillåt mig att småle eller gapskratta.


För var dag som går så förlorar jag bara mer och mer av det lilla förtroende som jag har av svensk media och svensk "oberoende" public service. Det blir faktiskt bara värre och värre.


Jag har ingen direkt koll på RT annat än att jag ibland kollar in vad de säger vid större händelser i världen för att jag skall få en mer komplett ”bild” att ta ställning ifrån. Jag har däremot bra koll på SVT och SR. Deras journalister är dock inga objektiva och traditionella journalister utan de driver dessutom sin egen eller företagets agendajournalistik.


Hur många minns denna pinsamma intervju gjord av en SVT-medarbetare. Undrar om han gick under jorden efter det jobbet? Jag har i varje fall inte sett honom i rutan sedan dess.



PS

 

Svaren på frågorna i mitt utdelade infoblad i Färjestaden med omgivningar finns på följande länk.

Av Thoralf Alfsson - 1 november 2017 08:53

I vår landstingsbudget prioriterar Sverigedemokraterna återöppnandet av vårdavdelningar före satsningar på kulturen. Vi prioriterar människoliv före kulturprojekt och genusprojekt!


Sverigedemokraterna vill i sin budget dra in bidragen till Byteatern, Reaktor Sydost, Dans i Sydost och Kalmar konstmuseum. Det har fått kulturpersoner att rasa enligt en artikel i dagens Barometern. Men ingen av dessa kulturpersoner får frågan om de anser att det är viktigt med vårdplatser och att öppna tidigare stängda vårdavdelningar. Det är bedrövlig journalistik av Tina Jeppsson. Jag skulle till och med kalla hennes artikel för agendajournalistik.


Att dessa bidragsberoende institutioner befolkas av mer eller mindre enbart vänstermänniskor är väl heller ingen överdrift att påstå. Att dessutom också har en politisk agenda som därmed också ligger långt ut till vänster framgår också av intervjuerna. Man gömmer sig bakom begrepp eller floskler som mångfald, jämställdhet, hållbar utveckling, genuspedagogik och integration.


Det är så politiskt korrekt som det kan vara. Men i grund och botten handlar det om deras egen försörjning. Att få bra betalt för att lattja runt i sin egen lilla sandlåda med hink och spade på skattebetalarnas bekostnad och inte minst vårdens bekostnad. 

 

PS

 

Svaren på frågorna i mitt utdelade infoblad i Färjestaden med omgivningar finns på följande länk.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards