thoralf

Direktlänk till inlägg 1 november 2017

ETT GOTT SKRATT

Av Thoralf Alfsson - 1 november 2017 23:15

Igår lyssnade jag på P1 och Studio Ett. Inte helt oväntat pratade man om Donald Trump och hans valvinst som de politiskt korrekta har så fruktansvärt svårt att acceptera. Det är minst sagt pinsamt hur Trumps motståndare fortsätter sina försök att komma åt Donald Trump.


Rysslandsutredning om att någon skulle ha försökt att påverka presidentvalet i USA pågår och det kommer det ena påståendet värre än det andra. Jag gissar att det amerikanska väljarna är jäkligt trötta på detta ältande. Jag tror att resultatet kommer bli det motsatta mot vad dessa individer tänkt sig. Donald Trump kommer gå stärkt ut detta med ökat stöd i opinionen och demokraterna kommer framstå som väldigt dåliga förlorare.



I programmet intervjuades även en kommunikationschef från RT (Russian Today). RT anklagas då för att ha försökt påverka utgången i presidentvalet i USA. Något som både Googles utredning och RT visar är falska påståenden. Det som dock ger mig ett gott skratt är att man som avslutning i reportaget säger att RT (Russian Today) ägs av den ryska staten. Underförstått att RT kan man inte lita på.


Vem äger SVT och SR? Det är svenska staten!


Enligt samma outtalade logik kan man alltså inte lita på vare sig SVT eller SR. Man känner andra som man känner sig själva! I Sverige skall alltså svenska statens ägande av public service, SVT och SR var en garanti för objektiv rapportering och absolut ingen agendasjournalistik. Men det motsatta råder med RT eftersom den ryska staten äger mediabolaget.


Tillåt mig att småle eller gapskratta.


För var dag som går så förlorar jag bara mer och mer av det lilla förtroende som jag har av svensk media och svensk "oberoende" public service. Det blir faktiskt bara värre och värre.


Jag har ingen direkt koll på RT annat än att jag ibland kollar in vad de säger vid större händelser i världen för att jag skall få en mer komplett ”bild” att ta ställning ifrån. Jag har däremot bra koll på SVT och SR. Deras journalister är dock inga objektiva och traditionella journalister utan de driver dessutom sin egen eller företagets agendajournalistik.


Hur många minns denna pinsamma intervju gjord av en SVT-medarbetare. Undrar om han gick under jorden efter det jobbet? Jag har i varje fall inte sett honom i rutan sedan dess.



PS

 

Svaren på frågorna i mitt utdelade infoblad i Färjestaden med omgivningar finns på följande länk.

 
 
Ingen bild

Ölandsbonde

1 november 2017 23:39

RT tittar jag längre stunder på varje dag. Det är mycket man får veta som inte får plats på Text-TV. T ex om en demonstration av fascister i Kiev i förra veckan. 20.000 deltog. Kraven var att de som deltog i Waffen SS skulle tilldelas utmärkelsen "Nationens hjältar" och liken som finns utomlands ska grävas upp där det går, och få statsbegravning hemma i Ukraina. Vidare restes krav på att etnicitet skulle skrivas in i passen. Särskilt för judar.

Men det här har ni säkert sätt på SVT, Not.

RT är en väldigt bra kanal. Även på internet finns de med både längre reportage och kortare nyhetsbevakningar.

Rekommenderas varmt.

 
Ingen bild

sunken

2 november 2017 00:13

RT är ju klart överlägsen SVT som inte klarar elementär prioritering. Viktiga världshändelse rapporteras i RT, medan SVT har oräkneliga inslag om ensamstående, vilket är viktigare i Sverige.

 
Ingen bild

Sara

2 november 2017 00:28

Ett mycket säkert sätt att kunna se om integrationen lyckas eller misslyckas är att ta fram uppgifter på hur många från mellanöstern (Det är ju därifrån de flesta kommer från) som har gift in sig med ursvenskar. Kolla både första o andra generationens invandrare.
Det lär bli ett mycket nedslående resultat som kan avvändas som sakargument för återvandring.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 november 2017 00:30

”Polispatrullen var på uppdrag när de hamnade i det som bara kan kallas för underläge. De blev omringade av flera unga, gapiga och självsäkra idioter som ville visa vilka som bestämmer.

Det är inte längre ni som jagar oss, nu är det vi som jagar er” hördes från de unga männen. Polisen som jagat villebråd i busets ögon. ”Vi kommer att jaga er och era familjer” följde efter det första hotet.”

Fråga: Är svenska poliser beväpnade? Om ja, varför skjuter poliserna inte verkanseld i en sådan situation? Varför i helvete finner sig svensk polis i att bli förnedrade av människor(?) som överhuvudtaget inte har i vårt land att göra?


Fredrik Antonsson: JAGAT VILLEBRÅD
http://tinyurl.com/y89emytk
http://iotakt.se/blogg-2/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 november 2017 00:38

Granskning Sverige intervjuar SVT:s Pontus Mattsson

"Pontus Mattsson är en journalist på SVT & SR som sticker ut. En journalist som vågar hålla sig objektiv och beskriva verkligheten utan att göra politisk propaganda. Johan Andersson ringer för att diskutera Sveriges öde, efter att ha sett en välgjord dokumentär om svensk invandringspolitik"

Värdigt samtal med SVT om invandring
http://tinyurl.com/y8fmxmnd
https://www.youtube.com/watch?v=bGVthhBE5vw

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 november 2017 01:15

GP: ”En svensk kvinna som enligt folkbokföringen var 117 år gammal – och därmed skulle vara världens äldsta människa – visade sig vara ”bara” 90. Kvinnan hade invandrat till Sverige för 35 år sedan och då använt sin avlidna makes ex-frus identitet. ”

Detta avslöjade Granskning Sverige 2014. Först nu kan man läsa om bedrägeriet i Regimmedia. All heder åt GS som avslöjar det som Regimmedia vill tysta ner. Allt som står i DN, Exp, AB eller SvD är mer eller mindre lögnaktigt.

Alltid!

http://tinyurl.com/of9s3vj
https://www.youtube.com/watch?v=9pZkw-V6yog

http://tinyurl.com/y9bgpng3
http://www.gp.se/ledare/boscanin-identitetsfusket-m%C3%A5ste-stoppas-1.4788618

 
Ingen bild

Poppe

2 november 2017 01:19

Ulf Kristersson i DN idag:

"Nej, jag kommer inte föra samtal med Sverigedemokraterna."

Hur ska han kunna bilda Allians-regering?!?

 
Ingen bild

sverigevän

2 november 2017 04:28

Här hyllas ofta Trump men jag har aldrig fått någon förklaring på vilket sätt svenska löntagare gynnas av det.

Thoralf Alfsson

2 november 2017 08:51

Jag förstår att du har svårt att förstå hur Sverige gynnas av en ny politisk linje i USA men du kan väl anstränga dig lite så kanske du kommer på något.

 
Ingen bild

Me

2 november 2017 05:23

Det är otroligt mycket som de svenska medierna har ”råkat” glömma att berätta runt om D. Trump. Om man nu ska ta den kriminella sida kan nämnas att Hillary Clinton och DNC (Democratic National Committee – som är en del av hennes parti som bl a fixar pengar) har betalt pengar för att låta ryssarna (genom en UK-spion) fixa fram en akt som har fantiserats ihop av ryska spioner om att skada Trump. FBI, som stöder Hillary, har använt akten som anledning att undersöka Trump om hans samarbete med ryssarna. Nu har FBI undersökt Trump i snart ett år och hittar inget samband, bara fått fram några småfiskar runt omkring.

Vidare har Hillary 2009 sålt 20% av USA’s uran till ryssarna och ryssarna har i utbyte betalt 145 miljoner dollar som tack till Clintons privata kampanj. Detta har FBI med Mueller (som nu undersöker Trump) vägrat att ta tag i hittills). Vidare har han och Comey (som har fått sparken) också vägrat att undersöka Hillarys 33000 e-Mails. Det ser ut som att det nog bli fängelse för feministdrottningen när man får bort Mueller från FBI och låter någon oberoende ta över för att undersöka den verkliga ryska samarbetet med Hillary.

All denna info är ju ingenting som våra PK-kommunister vill känna sig vid och man ser att hela fasaden spricker när partivänner vänder Hillary ryggen och inte skyddar henne mer.

SD borde verkligen överväga om man verkligen vill stödja denna Public Service och deras propaganda. Att inte berätta hela sanningen är ”fake news”.

 
Ingen bild

C Andersson

2 november 2017 07:40

Och SD kommer att 'public service' ska finansieras med skattemedel. Skulle detta vara en garanti för objektiv rapportering och ingen agendasjournalistik.

Tvångsavgifter för propaganda. Nej tack. SD kommer att tappa väljare på grund av detta.

 
Ingen bild

Riffi

2 november 2017 07:53

När det gäller SVT, SR och TV4 har "journalisterna" säkert fått samma "underförstådda" instruktioner när det gäller Trump som när det gäller sverigedemokraterna: förtig, baktala, förlöjliga, ljug, särbehandla.

 
Ingen bild

Acke

2 november 2017 07:58

Stackars journalister dom fick en snyting mitt i Solar Plexus när Trump vann trots deras ansträngningar att svartmåla honom. Jag har aldrig varit så skadeglad som den dagen för snart 1 år sen. Man grät var chockade långa i ansiktet som fiollådor. Sen har dom vädrat sina våta drömmar om att Trump ska bli avsatt som ju bara kommer att bli en dröm för dem stackarna.

 
Ingen bild

Peter

2 november 2017 08:09

Håller med Ölandsbonde, RT är inte så tokiga speciellt inte om man jämför med SVT/SR. Det är bara ryssofober som aldrig tittar på RT som skriker negativt om RT. Thoralf har så rätt i syn bedömning här.

 
Ingen bild

Tony

2 november 2017 08:42

Inte minst SVT s Carina Bergfeldt har väldigt svårt
för att på ett konstruktivt sätt rapportera o Donald Trump,
som hon ogillar starkt, hon ler hånfullt och himlar med
ögonen för att visa sitt eget ogillande, som SVT s lyssnare
inte har med att göra. Tänk om SVT kunde visa lite intresse
för det vanstyre som förekommer i Sverige?

 
Ingen bild

Bengan

2 november 2017 08:52

Läser både på RTs och Sputniks hemsidor. Helst business-kategorierna. De brukar ha intressanta artiklar om EUs ekonomi och intressekonflikterna som uppstår när unionen försöker att ekonomiskt konvergera. I dagens Industri får man inte läsa Euro-kritik därför att den tidningen vill in i Euro-zonen likaså alla andra svenska tidningar.

 
Ingen bild

SM811

2 november 2017 09:02

Att de så kallade journalisterna inte har något konsekvenstänkande har de bevisat om och om igen.

 
Ingen bild

sverigevän

2 november 2017 09:10

@Thoralf
Nej jag kommer inte på något som jag har fått tack vare Trump men du kan kanske nämna hågot.

Thoralf Alfsson

2 november 2017 10:32

Har du fått något från Merkel eller Erdogan?

 
Ingen bild

Hacke

2 november 2017 09:10

Jag har ingen större erfarenhet av RT men i valet när det gäller trovärdighet mellan RT och svensk public service är valet lätt. Och det gäller inte bara RT. All övrig media går före statsradion och statsteven. Inte för att DN eller någon annan sverigefientlig agendablaska på något sätt skulle vara bättre eller tillförlitligare men de (sne)seglar åtminstone inte under falsk flagg som ”oberoende och sakliga” SR/SVT/UR.
Det som jag tidigare, ja för väldigt länge sedan, betraktade som en naturlig del och bas i nyhets- och underhållningsflödet har utvecklats till något jag inte ens vill ha kontakt med via tång.
Att vi nu snart dessutom tvingas finansiera denna hjärntvättskoloss via skattsedeln gör att känslan av att leva i en stat av totalitär modell blir allt starkare. Förhoppningsvis kommer detta att gälla många fler efter omläggningen.

Thoralf Alfsson

2 november 2017 10:35

Har du sett Tvärvändningen? SVT lyckas med i varje fall något! Bra gjort av Pontus Mattsson!

Public service lyckas för övrigt ofta med konststycket att visa att man inte är objektiva!

 
Ingen bild

SM811

2 november 2017 09:16

Kristersson är nu stursk efter senaste opinionsmätning.
Nye M-ledaren: "Tänker inte samtala med SD"
http://www.friatider.se/nye-m-ledaren-t-nker-inte-samtala-med-sd
Hur han skulle kunna fälla Löfven utan att samtala, få stöd från SD återstår att se.

 
Ingen bild

SM811

2 november 2017 09:24

SVT är inte så dåliga dom heller.
"I Skåne sa man, om nån som var dåraktigt halsstarrig:
Jag kom osökt att tänka på Anders Lindberg, aftonblaskan efter debatten igår om filmen Tvärvändningen.
Det är såna journalistmähän som Anders Lindberg - som lägger sig platt för diktatorer som reinfeldt, och SVT -
som gladeligen låter kommunistfigurer som Anders Lindberg få glappa fritt - som gjort det möjligt att på så kort tid ödelägga ett fantastiskt land."
http://soldatmamma.blogspot.se/2017/11/i-skane-sa-man-om-nan-som-var-daraktigt.html

 
Ingen bild

Lena1

2 november 2017 10:23

Så mitt i prick att avslöja svensk journalistik som klagar på att RT ägs av Ryska staten, men inte kommer ihåg att de själva ägs av Svenska staten. Det om något visar väl hur insnöade dessa journalister är.

 
Ingen bild

Lena1

2 november 2017 10:29

Någon som såg den s k "debatten" häromkvällen på SVT Nyheterna mellan Lars Leijonborg och Anders Lindberg. Det handlade om åsiktskorridoren. Det oerhört fräcka och arroganta Ander Lindberg förnekade rätten att ha fri debatt. Dessutom så sa han fler ggr att vi ska vara stolta att vi klarade av att ta emot 160 000 migranter 2015!!!!!!!!
Inte ett ord om migrationens verkningar på den svenska populationen! Och naturligtvis ger programledaren Anders rätt. Fy för h-te för SVT!

 
Ingen bild

sverigevän

2 november 2017 11:58

@Thoralf
Konstaterar att du inte nämnde någon fördel med Trump. Jag förstår dig, det är inte lätt.

Thoralf Alfsson

2 november 2017 12:06

Nu var det inte fördelar du frågat om tidigare. Men du svarade inte på vad du fått av Merkel.

 
Ingen bild

Friholt

2 november 2017 12:10

Ja, RT och Sputnik behövs. Behövs "om sanningen ska fram", som Expressen en gång i tiden hade som slogan. (Fast den var fel redan på den tiden.)

 
Ingen bild

sverigevän

2 november 2017 12:14

@Thoralf
Jag frågade vilken nytta en svensk löntagare har haft av Trump och det blev du svaret skyldig på. Däremot ligger det något i din jämförelse mellan Trump, Erdogan och Merkel.

Thoralf Alfsson

2 november 2017 12:21

Västvärlden gynnas t.ex av att Trump står upp med religionen Islam och den islamisering som pågår.

Det innebär att den svenska löntagaren kommer gynnas på lite längre sikt på mer än ett sätt!

 
Ingen bild

sverigevän

2 november 2017 12:31

@Thoralf
Är det vapnen han sålde till Saudi-Arabien du tänker på?

Thoralf Alfsson

2 november 2017 16:29

Det gjorde även Obama och flera presidenter innan dess.
Begränsningar av inresa till USA! Men det har du förstås inte hört talas om.

 
Ingen bild

SM811

2 november 2017 13:23

@sverigevän
Att mina Amerikanska aktier har gått upp måste väl tillskrivas den nya politiken?

Mer intressant är hur sju(k)klöverns politik missgynnar det svenska folket.
Där är det inte svårt att påvisa.

 
Ingen bild

Niklas R

2 november 2017 13:24

Precis som med domstolarna i Polen så gör svenska journalister ett stort väsen av att det är den polska riksdagen som ska utse domarna och hur odemokratiskt det är att lägga så mycket makt i politikernas händer. Och korkade politiker spelar med.

Vad de glömmer där, precis som de glömde i ovanstående historia, är att i Sverige så är det inte ens Riksdagen som utser domarna. Det är Statsministern, som får rekommendationer från Domarnämnden, men som kan utse vilken svensk medborgare som helst egentligen.

Så istället för Bodström blev landshövding så kan han få bli Hovrättspresident för Svea Hovrätt om Löfvén vill det.

Så rättssäkert är Sveriges domstolsväsen efter sossarnas kupp 1974.

 
Ingen bild

Hacke

2 november 2017 13:28

@Thoralf

Jag har sett valda delar ur Pontus Mattsson dokumentär och har också tidigare uppfattat honom som en ärlig journalist som tar sitt uppdrag på allvar. Precis som kollegan Jörgen Huitfeldt hos statsradions Studio Ett. Den senare som bland annat gjorde en mycket bra reportageserie kring s k ensamkommande har nu lämnat SR och man kan läsa mellan raderna att han upplever kostymen för trång på statsradion. Han går nu till läsvärda och satsande Kvartal där Paulina Neudling samtidigt rekryterats som redaktionsansvarig. Det är nog ingen djärv gissning att miljön på den gravt vänsterradikala/ultrafeministiska redaktionen på Studio Ett blev ohållbar efter Huitfeldts vederhäftiga reportageserie och också i övrigt seriösa inställning till jobbet.

Återstår att se hur väl Pontus Mattsson tillåts må på S(V)T efter denna dokumentär som i sitt neutrala och raka berättande sticker ut radikalt mot övrigt hårdvinklat och starkt färgade utbud i statstelevisionen. (Undantaget vissa gräv i Uppdrag Granskning).
En bra värdemätare på den journalistiska kvalitén i dokumentären är inte minst det faktum att ingen av de ansvariga herrar statsministrar (läs landsförstörare) Bildt, Persson, Reinfeldt eller Löfven behagade ställa upp och kommentera sitt smutsiga hantverk när man som här ställdes inför fullbordat verk.

 
Ingen bild

Observer

2 november 2017 14:34

@Sverigevän: För mig räcker med att U.S.A åkt till månen och att de har "Frihet" som valspråk på sina mynt.
Det kan man inte säga om alla andra länder!

 
Ingen bild

SM811

2 november 2017 14:44

Hahaha-ha vänstern har DDR-styrt svensk media i decennier, nu börjar det brännas under tåssingarna..
http://soldatmamma.blogspot.se/2017/11/hahaha-ha-vanstern-har-ddr-styrt-svensk.html

 
Ingen bild

Gustaf

2 november 2017 15:18

Om man följer med på alternativa siter och för all del i fulmedia som undantag så blir det i vanmakt man försätter sig, så att skriva något läsvärt kan inte jag just nu.
Som någon uttryckte det, Sverige dör framför ögonen på oss.

 
Ölandsbonde

Ölandsbonde

2 november 2017 15:48

Hacke
Håller helt med dig.

Personlig skatt till SVT. "Av var och en i varje hushåll". I en familj där mamma och pappa jobbar och två barn (som inte hittat något eget) alla får betala till SVT.

Mycket dåligt av SD att inte protestera mot detta och kräva att de lägger sin skit bakom en betalvägg så de som inte vill slipper.

Jag tror SD tappar sympatisörer på detta.

http://Frågvis

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

2 november 2017 16:00

Trump är ett bra exempel att det går att vinna över PK.

Mot Islam menar du väl Thoralf?

Tänk själv lite du som kallar dig Sverigevän...

 
Ingen bild

Stefan

2 november 2017 16:16

@ "Sverigevän"
Trumps politik verkar ju gillas av företagen i USA som går bra och anställer folk. Det gynnar svensk exportindustri vilket självklart gynnar svenska löntagare.

 
Ingen bild

Tony

2 november 2017 17:00

Håller inte med er som hackar på SD för att SVT ska bekostas
av skattemedel. Hade SVT bara handlat om nyheterna hade jag
förstått ert missnöje, men där finns så många andra program
som inte är politiskt laddade, naturprogram Tekniska program
reseprogram, osv. Själv brukar jag titta ganska mycket på Kunskapskanalen, där många rymdprogram visas.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

2 november 2017 17:48

Högkonjunktur för skadedjursbekämpare i Sverige.
Vägglöss och kackerlackor i aldrig tidigare skådat antal.
Enligt som alltid "oberoende" SVT-text beror det på "svenskarnas
ökande resvanor"

Elefanten i rummet går ostört vidare.

 
Ingen bild

s29

2 november 2017 18:10

O,T En Egyptisk advokat vid namn Nabih Al-Wahsh anser att det är en patriotisk PLIKT att Muslimska män skall våldta kvinnor som klär sig på ett "utmanande" sätt./Källa Fria Tider

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

2 november 2017 21:12

Har svårt att se att Donald Trump, sitter kvar efter nyår, med tanke på vad som kommer fram nu. med Mannafort och Popolos.

Thoralf Alfsson

2 november 2017 22:03

Han sitter lugnt kvar och väljs till en ny period 2020!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards