thoralf

Alla inlägg den 29 november 2017

Av Thoralf Alfsson - 29 november 2017 23:42

"Många i USA vill verkligen tro att Trump har blivit tillsatt av Putin men det är amerikanerna själva som valt honom; det är dags att lägga de där konspirationsteorierna på hyllan, säger Masha Gessen"

 

Lyssna på inslaget från Sverige Radio ;-)



Sedan kan ni även se denna intervju med Vladimir Putin. Intressant. 


"NBC fick intervjua rysslands president Vladimir Putin i Ryssland. Ett ryskt team filmade och dealen var att NBC och Ryssland fick materialet. Ryssland lade ut intervjun oklippt medan NBC lade ut en omklippt version där de kortade och bl a lade fel reaktionsbilder på fel tillfällen. När vi försökte posta hela klippet så blockerades vi av NBC på YouTube och på Facebook. Vi fick då stöd från Ryska filmbolaget som filmade intervjun och de stöttade oss i att få posta hela intervjun. Vi bestred NBC:s blockering och nu kan du se hela intervjun här, textad och oklippt."




Av Thoralf Alfsson - 29 november 2017 23:11

 

Amineh Kakabaveh     Foto Thoralf Alfsson


Egentligen borde jag applådera Vänsterpartiets valberedning som nu kastar ut Amineh Kakabaveh från Vänsterpartiets riksdagslista. Det kommer Vänsterpartiet att förlora många röstar på enligt min uppfattning men nu är vi ju i Sverige och det sovande folkets land så man kan givetvis aldrig veta.


Läs artikel i Aftonbladet

 

Jag stödjer inte på något sätt Vänsterpartiet men jag kan inte annat än att gilla Amineh Kakabaveh. Jag såg henne debattera i Almedalen mot en kvinna från Centerpartiet. Amineh sopade banan fullständigt med den stackars centerpartisten. Den absolut bästa debatten jag lyssnade på under årets Almedalsvecka.


Sedan har jag ju även en egen erfarenhet över att bli behandlad på ett liknande sätt!


På följande länk kan du se debatten från Almedalen.


Lyssnar ni på debatten så skall ni veta att det är jag som drar igång applåderna för Amineh Kakabaveh 😉 vid ca 17 minuter.


https://www.dagenssamhalle.se/play/lunchduellen-bristen-pa-kunskap-och-kompetens-ar-skamlig-17815

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards