thoralf

Alla inlägg den 24 november 2017

Av Thoralf Alfsson - 24 november 2017 22:04

https://youtu.be/n40tm2P374w


Media och Nyhetsbyrån TT är uppenbarligen upprörda över Sverigedemokraternas kampanjfilm. 


http://www.ostrasmaland.se/tt-inrikes/vardpolitik-ska-fa-sd-att-vaxa/


Om de blir upprörda över detta kommer de att bli upprörda många gånger framtill valdagen den 9 september 2018.


Jag blev också idag intervjuad av SVT:s Pontus Mattsson. Roligt att jag blev tillfrågad av Pontus Mattsson. Inslaget sändes i Rapport 19:30 och i Aktuellt 21:00. Synd att inte mer av intervjun är med i reportaget men jag är medveten om hur man klipper i sina intervjuer. Ändå bra att få några sekunder i public service. Nu kanske jag röstar för att behålla public service imorgon 😉


Personligen tycker jag riktigt bra om Pontus Mattsson som jag anser vara den absolut mest objektiva journalisten inom public service, dessutom väldigt trevlig och social. Om alla anställda och framförallt journalister hade samma distans till sitt jobb och samma objektivitet skulle aldrig en motion skrivas till Landsdagarna om att lägga ner public service.


I inslaget intervjuas också partisekreterare Richard Jomshof som säger följande om hur man skall få fram nya riksdagskandidater.


”Den här gången så har vi haft ännu tätare kontakter, jag har haft väldigt täta kontakter med distrikten under en väldigt lång tid nu. Och verkligen försökt föra den här diskussionen, att man ska försöka hitta de kandidater som är mest lämpade”

 


Idag fick SD nästan ett helt uppslag på bästa plats i Barometern. Följande fanns också att läsa.


 


Imorgon vid klockan 11:00 kommer Jimmie Åkesson väljas om som partiledare för Sverigedemokraterna och sedan kommer han hålla sitt tal till ombuden och alla medlemmar i Sverigedemokraterna. De visas säkerligen på SVT Forum. Missa inte det!


PS


Jag har hört talas om beställningsjobb. Men beställningsmotion har jag aldrig hört talas om tidigare.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards