thoralf

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Thoralf Alfsson - 13 december 2014 22:24

Aftonbladet antyder idag att SDU kommer att beviljas 2 miljoner kronor från Ungdomsstyrelsen i ett kommande beslut. Flera personer i Ungdomsstyrelsens insynsråd har protesterat kraftigt enligt artikeln. Vilka det handlar om är det kanske inte så svårt att gissa.


”I fem år har Sverigedemokraternas ungdomsförbund Sverigedemokratisk ungdom, SDU, nekats bidrag från statliga Ungdomsstyrelsen, som numera heter Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF.”

 

Frågan jag ställer mig är hur beslutet hade blivit om inte Stefan Löfven utlyst nyval. Hade man då försökt hålla inne pengarna ännu ett år. Eftersom det nu sannolikt blir nyval gissar jag att Ungdomsstyrelsen inte vill väcka mer uppmärksamhet genom att neka SDU ännu en gång, dessutom mitt i starten av en valrörelse där SD verkar ha medgång i opinionen.


”I fjol delades 212 miljoner kronor till ut till 102 förbund, det vill säga drygt 2 miljoner kronor per förbund, fördelat beroende på storlek. I år föreslås SDU ges stöd. Förslaget har presenterats för MUCF:s insynsråd, där flera protesterat. Men insynsrådet har inget beslutanderätt i frågan.”

 

 

”I insynsrådet hos MUCF sitter bland andra RFSU:s förbundsordförande och Cancerfondens Folkbildningsförbundets generalsekreterare. Där sitter även riksdagsledamoten Rossana Dinamarca (V), en av dem som hängts ut och hotats efter att SDU tidigare inte fått ekonomiskt stöd.

Hon är upprörd över förslaget att förbundet nu ska få pengar.

– Jag finner inte ord. Det är ingen självklar rättighet för alla organisationer att beviljas stöd.”

 

 

Någon ytterligare kommentar behövs inte angående kommunisten Rossana Dinamarca.


I artikeln försöker man även hänga ut mig och min blogg för ett nästan ett år gammalt blogginlägg om förra årets beslut.


”Det har inneburit överklaganden och protester från SDU, men också att handläggare och ledamöter i myndighetens insynsråd hängts ut på SD-riksdagsledamoten Thoralf Alfssons blogg. Där har han även uppmanat "fotsoldaterna" att agera mot myndigheten.”


 Jag får tacka Aftonbladet för lite gratisreklam och att man länkar till min blogg. Det innebär att ett antal nya läsare hittar till min blogg. I blogginlägget kritiserade jag Ungdomsstyrelsen negativa beslut förra året. Jag lyfte då upp vilka personer som sitter i insynsrådet och googlade fram lite uppgifter på dessa personer. Allt var med andra ord offentliga uppgifter som fanns tillgängliga på nätet. Någon timmes research på nätet kan ge en hel del anmärkningsvärda uppgifter.


Den som har följt min blogg vet att det var Aftonbladets kulturchef Åsa Lindeborg som myntade uttrycket ”fotsoldater” om min läsare av bloggen i samband med Katarina Mazettis krönika i ICA-kuriren. Jag har sedan dessa ironiserat över och om mina ”fotsoldater” vid flera tillfällen på min blogg.


Nu försöker Aftonbladets Lisa Röstlund ännu en gång koka soppa på en spik. Desperationen hos vänsterskribenterna är minst sagt påtaglig inför det kommande extra valet ;-)

 

I min sammanställning över vilken kommun som tar emot högst ersättning från Migrationsverket har vi kommit till 4:e platsen. Precis utanför prispallen hamnar Nybro kommun. Kommunen har under den senaste perioden styrts av en Socialdemokraterna och Moderaterna, en ohelig allians!


Resultatet kan alla utläsa i min statistik. Sannolikt kommer detta tillsammans med de företagsnedläggelser som kommer ske i Nybro under 2015 leda till en smärre ekonomisk katastrof för Nybro kommun. Nybros invånare kan nog redan nu förbereda sig på stora skattehöjningar. De rödgröna har redan försökte höja kommunalskatten med 50 öre men stoppats av Alliansen och Sverigedemokraterna. Situationen kommer dock inte bli bättre den kommer om något år bli riktigt illa. Det är bara att gratulera alla Nybros invånare som röstat på 7-klövern.


 


 


Etableringsersättningarna har exploderat i Nybro, snart exploderar även försörjningsstödet. Kostnader på över 1 miljon kronor per månad kommer om något år skapa stora hål i Socialkontorets budget för försörjningsstöd. Har svårt att tro att dessa invandrare kommer klara egen försörjning om ett drygt år med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut i Nybro med flera stora varsel.


 årt

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards