thoralf

Alla inlägg den 25 december 2014

Av Thoralf Alfsson - 25 december 2014 19:04

Jag tror knappt att det kan vara sant när jag läser rubriken i Dagens Industri!


”Vi drunknar först av alla”

 

När jag läst artikeln så finner jag inte en enda mening som har någon koppling till rubriken. Sedan letar jag efter artikelförfattaren och finner att den är underskriven av TT, Sveriges största indoktrineringsbyrå!


 


Jag har tagit upp TT och dess ägarförhållande i flera blogginlägg tidigare och här har mina läsare verkligen en anledning till varför jag tycker så illa om TT.


Läste strax före julhelgen att Gota Media AB ville köpa Stampens 10-procentiga andel i TT. Det ligger nog helt i linje med Gota Medias målsättning. Jag skulle inte vilja ta i en nyhetsbyrå som förmedlar falska nyheter och som är i allra högsta grad politiskt korrekt.


”Vi drunknar först av alla”

 

Vad finns det för fakta i detta påstående? I mina ögon är det falskt och fullständigt okunnigt! Frågan som måste ställas är vad är man ute efter? Vilka är vi? Svenskar, nordbor eller europeér? Vad skall vi drunkna i! Vatten,massinvandring eller vad? En tsunami?


Men eftersom artikeln handlar om klimatalarmism så förutsätter jag att det handlar om vatten och stigande havsnivåer. Då visar dessa pk-journalister på TT sin totala okunnighet och jag har full förståelse för att ingen är så dum att man skriver under något så idiotiskt med sitt eget namn! De enda som tror på detta nog endast miljöpartister och vänsterpartister som ser det som dagens sanning och dessutom grundar sin politik på dessa klimatalarmisters dogmer.


Egentligen räcker det väl med att visa upp följande diagram från SMHI över vattenståndet i Stockhlom sedan 1774. Havsnivån har sjunkit med ca 100 cm under 250 år. Det beror helt enkelt på landhöjningen. 


    


Nu är frågan om journalisterna och rubriksättarna på Dagens Industri och TT tror att landhöjningen kommer upphöra och att vi istället skulle få en landsänkning? Så att vi alla drunknar.

Jag anser att detta vore en vetenskaplig sensation men vi kommer kanske få läsa om det de närmaste dagarna i artiklar från TT som sedan publiceras i Dagens Industri. Nog för att Bonnierkoncernen har mycket makt men att de skulle mäkta med en landsänkning tvivlar jag starkt på!


Men det finns ju flera sätt att "sänka" ett land på!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards