thoralf

Alla inlägg den 4 december 2014

Av Thoralf Alfsson - 4 december 2014 23:00

Dagens Nyheter med Peter Wolodarski som chefredaktör startade omgående en smutskastningskampanj mot Sverigedemokraterna efter Stefan Löfvens besked om att ett extraval kommer utlysas. Men Dagens Nyheter är inte ensamma om detta.


 

 


TV-serien Blå ögon kommer att fortsätta att sändas enligt programansvariga Christian Wikander på SVT. Vi får se om serien kommer leda till rekord i anmälningar till Granskningsnämnden.



Jag tror som många andra som kommenterar på min blogg att Sverigedemokraterna skall fortsätta att producera fakta om invandringens kostnader som sedan körs ut i alla tillgängliga kanaler.


Inför valet i september försökte jag ta fram en mängd uppgifter om invandringen och det mesta publicerade jag på bloggen men det användes även vid framtagande av egna lokala flygblad. I början av veckan fick jag ett nytt dokument med uppgifter från Migrationsverket över deras utbetalningar till kommunerna i Kalmar län. Vi har tolv kommuner i Kalmar län och jag tänkte nu presentera en kommun varje dag och hur dessa utbetalningar utvecklats och hur de kategoriseras. Jag tänkte börja med den kommun som erhållit lägst bidrag/ersättning från Migrationsverket för att sedan gå uppåt i kostnader för skattebetalarna. Jag tänkte också redovisa utvecklingen under de tre senaste åren i ett diagram. Notera också att siffrorna för 2014 gäller Januari- November.


På 12:e plats kommer Torsås kommun. Torsås är en av länets minsta kommuner med knappt 7000 invånare. Kommunen har klarat sig undan avtal med Migrationsverket under många år men nu har man även ”tvingats” att skriva avtal med Migrationsverket.


 


Migrationsverket har bokfört kostnaderna enligt följande för jan-nov 2014.


 


Utvecklingen av kostnaderna för etableringsersättning har även börjat öka i Torsås.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards