thoralf

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Thoralf Alfsson - 8 december 2014 23:22

Sverigedemokraterna kommer med allra största sannolikhet sjunka i de kommande opinionsmätningarna. Jag är fullständigt övertygad om att opinionsinstituten kommer manipulera med sina parametrar för att därmed ”bevisa” att SD backar i opinionen. Det enda opinionsinstitut som jag litar på är norska Sentio.


Marcus Birro drabbas återigen av det politiskt korrekta Sverige. Hans förlag har sagt upp både kontakt och kontrakt enligt Birro på twitter.


 


Jag undrar faktiskt om inte Gunilla Herlitz och Bonnierkoncernen har ett finger med i spelet? Det blir bara otäckare och otäckare. Stasisamhället breder ut sig allt mer i vårt samhälle. Tyck och prata som makten vill annars blir du av med jobbet. Något som gällde bakom järnridån men som tydligen är något som man vill införa i Sverige idag.


Som tur är har den norska regeringen och Fremskrittspartiet tydligen reagerat kraftigt på SAS-tidningen Scandinavian Traveller. Tidningen har en artikel skriven av svenska journalisten Per Svensson där han på ett osmakligt sätt kopplar ihop FrP:s Carl I Hagen och Vidkun Quisling. Inte undra på att FrP reagerar men Sverigedemokraterna finns givetvis också med i artikeln. Så idag får vi tacka regeringspartiet i Norge för deras insats. Läs artikel.


Högsby kommun kommer på 9:e plats i min sammanställning över Migrationsverkets ersättningar till kommunerna i Kalmar län. Högsby kommun är länets minsta kommun med mindre än 6 000 invånare och ett vikande befolkningsunderlag. Nu har tydligen Högsby kommun bestämt sig för att ändra på detta genom stor invandring. Vi får hoppas att våra SD-politiker i Högsby kan ändra på detta.


Utvecklingen är minst sagt anmärkningsvärd och det är något som alla som besöker Högsby kan intyga. Närmare 20 procent av invånarna i lilla Högsby har idag utländsk bakgrund.


 


Migrationsverket har bokfört utbetalningarna till Högsby kommun enligt nedan för jan-nov 2014. Den prestationsbaserade ersättningen tyder på att Högsby kommun tagit emot 104 personer under 2014. Det vill säga man har ökat befolkningen med nästan 2 procent under 2014.

 


När det gäller etableringsersättningar som betalats ut av Försäkringakassan i Högsby kommun så liknar det mönstret i andra kommuner, ökande kostnader eller snarare skenande kostnader för de svenska skattebetalarna. Någon måste ju faktiskt betala detta.


 

Av Thoralf Alfsson - 8 december 2014 17:52

 

Vindkraftverken vid Mellböda fotograferade med en drönare av min dotters sambo.


Läser i tidningen att Mörbylånga beviljat byggnadslov för tre vindkraftverk på 3 MW vardera. Det handlar om vindkraftverk som är 150 meter höga och som har rotorblad med en diameter på 90 meter. Riktiga monster! När jag sedan kontrollerar var dessa skall placeras blir jag minst sagt överraskad över hur man tänker i kommunstyrelsen i Mörbylånga kommun. De skall placeras vid landborgen alldeles vid nedfarten till Ölandsbron eller om man så vill kommer de välkomna alla besökare till Öland som söker lugn och ro.


I den Vindkraftsplan som Mörbylånga kommun tagit fram kan man läsa följande om den aktuella platsen.


 


Uppenbarligen anser kommunstyrelsen i Mörbylånga att ”annonsläget” är viktigare än den känsliga naturens värden. Enligt min mening fullständigt galet.


Dessutom anser jag läget bara ca 1 km från Ölandsbron som ett mycket attraktivt område för etablering av bostäder. Ett minst sagt ypperligt läge på landborgen mellan Algutsrum och Arontorp/Skogsby med fin utsikt över Kalmarsund. Genom att bevilja bygglov för tre vindkraftverk på denna plats stoppar man all bebyggelse under minst 25 år på denna plats. Ett i mina ögon mycket attraktivt område på minst 5-7 kvadrat kilometer är nu oanvändbart för exploatering för boende. För mig är det fullständigt obegripligt.


 


Det är bara att gratulera alla invånare i Mörbylånga kommun till yttterligare tre vindkraftverk vars produktion kommer exporteras till något annat land då vi i Sverige har ett stort överskott av elproduktion. Vi till och med subventionerar denna produktion och export med skattemedel som istället kunde användas inom välfärden. Det kallar jag att kasta skattemedel i sjön.


Den som har några minuter rekommenderar jag gärna att se denna filosofiska och vackra film om det negativa med vindkraftverk.


In the silence of nature.




Av Thoralf Alfsson - 8 december 2014 00:08

Hemma i Kalmar igen efter helgens Kommun- och Landstingsdagar i Västerås. En mäktig tillställning med drygt 800 sverigedemokrater närvarande. Utvecklingen är dramatisk sedan vi blev ett riksdagsparti. Jag är dessutom övertygad om att vi nu också kommer få se alltfler avhopp från 7-klövern till Sverigedemokraterna, även på riksnivå.


Jag vill också passa på att tacka alla som varit framme och hälsat på mig under dessa båda dagar och tackat för min blogg och som gärna vill se mig på riksdagslistan igen. Det känns så skönt och värmer ända in i hjärtat. Det ger mig också kraft och inspiration att fortsätta med min blogg, trots det som hände tidigare i år med riksdagslistan. Tack alla Sverigevänner!



Har hunnit lyssna på Stefan Löfven i kvällens Agenda! Han var inte särskilt trovärdig! Om Socialdemokraterna och Stefan Löfven tror att den taktiken skall gå hem hos svenska folket i ett kommande val så har S tydligen idiotförklarat det svenska folket. Den debattartikel i DN som var undertecknad Stefan Löfven var minst sagt motsägelsefull i flera avseenden. Fler och fler ser hyckleriet vare sig det kommer i DN eller i Agenda. Men det värsta för Socialdemokraterna är den inkompetens som Stefan Löfven visar upp gång på gång.


På 10:e plats i man sammanställning över vilken kommun i Kalmar län som får mest bidrag/ersättning från Migrationsverket kommer Emmaboda kommun. En kommun som styrts av Socialdemokraterna under lång tid och därför haft en begränsad invandring. Emmaboda är även en liten kommun med ca 9 000 invånare.


Så här ser siffrorna ut för Emmaboda kommun.


 


Migrationsverket har bokfört utbetalningarna till Emmaboda kommun enligt nedan för jan-nov 2014.


 


När det gäller etableringsersättningar som betalats ut av Försäkringakassan i Emmaboda kommun så liknar det mönstret i andra kommuner, ökande kostnader.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards