thoralf

Alla inlägg den 18 december 2014

Av Thoralf Alfsson - 18 december 2014 17:47

Idag tar Barometern upp problem angående hälsoundersökningar för asylsökande. Hade jag eller någon annan uttalat oss som den asylsökande från Syrien gör i artikeln hade vi klassats som rasister av de politiskt korrekta journalisterna.


 


Jag delar uppfattningen att en hälsoundersökning skall ske väldigt tidigt av de asylsökande då det även finns andra sjukdomar som kan spridas än de som nämns ovan.


Men tänk om Barometern och andra tidningar någon gång kunde lyfta fram kostnaderna för sjukvård för asylsökande. Att ansvariga politiker inom landstinget skulle lyfta kostnaderna är ju det samma som de skulle kritisera sig själva, vilket är högst osannolikt.


Andra kostnader som hyrläkare diskuteras flitigt av både politiker och av media. Då är man inte ”rädd” för att berätta om kostnaderna. Men när det gäller flyktingpolitiken är det ett fullständigt tabu!


För att mina läsare ändå skall få lite begrepp om kostnaderna så kommer här en del av landstingets kostnader som Migrationsverket betalar ut ersättning för. Notera att detta sannolikt bara är en mindre del av kostnaden då det bara rör asylsökande. Inte de som fått ett uppehållstillstånd!


 


 


Jag återkommer när det gäller KD:s utspel idag om invandringspolitiken. Det vill jag gärna kommentera och ge min personligen synvinkel på. Men ikväll skall jag på julbord på Kalmar slott så det får vänta ;-)

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards