thoralf

Alla inlägg den 31 december 2014

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2014 14:30

 

Trojkan


Jag tror att rätt många numera känner igen ordet utmaningar när politiker och journalister pratar eller skriver artiklar. Utmaningar har nu ersatt integration, utanförskapsområden, asylsökande, invandring, brottslighet o.s.v.  Kärt ”barn” har som sagt många namn. Med ”utmaning eller utmaningar” behöver man inte peka ut invandringen/invandrare som ett problem och vips så har man löst ett politiskt korrekt problem. Jag förutspår att ordet ”utmaningar” kommer bli väldigt uttjatat under 2015.


Det gångna året har nog utan tvekan varit det mest framgångsrika året för Sverigedemokrater. Det slår nog till och med vårt riksdagsinträde 2010. Supervalåret blev så lyckosamt som alla sverigedemokrater hoppats på. Två EU-parlamentariker och 29 nya riksdagsledamöter i Sveriges riksdag. Därtill skall läggas fartsatt stigande opinionssiffror. Inte undra på att partierna i 7-klövern inte vet hur man skall hantera utvecklingen. Vi ser mer eller mindre dagligen uttryck för denna förvirring och det kommer sannolikt bestå under 2015 och kan till och med accelerera.


På det lokala planet i Kalmar har vi också haft stora framgångar. Jag sitter numera även i kommunstyrelsen och i samhällsbyggnadsnämnden. Vi har sex ledamöter i kommunfullmäktige och representation i alla nämnder och kommunens revisorer. Något som kommer ge oss framförallt ökad insyn i den kommunala verksamheten. Socialdemokraterna och kommunalrådet Johan Persson har dock gjort allt i sin makt för att djävlas med oss efter valet.


Jag förutspår dock att kommunalrådet Johan Persson (S), landshövdingen Stefan Carlsson och rektorn vid Linnéuniversitetet Stephen Hwang kommer att få ett besvärligt och mycket jobbigt 2015.


 

Festglad Johan Persson

 

Det kan säkert komma ett och annat avslöjande som kommer skaka om dessa herrar rejält! Men som det heter, som man bäddar får man ligga. Gamla synder går inte att begrava, de kommer förr eller senare upp till ytan! Läs artikel i Östran (Johan Persson ville uppenbarligen inte vara med på bild).


Min blogg har gått som tåget under 2014. Mycket tack vare supervalåret och därmed ett större intresse för politik. Bloggen toppade med drygt 53 000 unika besökare under augusti och med ett snitt på över 40 000 unika besökare/månad under sommarhalvåret. Mycket glädjande för min egen del och mina läsare men dock lite tråkigt att det uppenbarlige inte uppskattas inom vissa kretsar i partitoppen.


Det stöd jag upplevde under kommun och landstingsdagarna i Västerås i början av december blev en riktig kick för mig. Ett stort tack till alla som visade sitt stöd och uppskattning för mitt bloggande. Jag undrar om redaktionen för SD-Kuriren någonsin kommer visa något intresse för mig och mitt bloggande? Lite intern reklam för min blogg skulle jag välkomna efter snart nio års bloggande!


Jag vill också passa på att tacka alla mina läsare som ringer, mejlar eller skickar brev med tips till bloggen om både smått och stort. Det har gett mig många uppslag under åren och en del tips bearbetar jag inför kommande avslöjanden under 2015 ;-)


Till sist vill jag önska alla mina läsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR!


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards