thoralf

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

MUSLIMSKA DÖDSHOT, PINSAMT AV ÖSTRAN

Av Thoralf Alfsson - 25 december 2013 01:15

Idag på julafton skriver Barometern om de dödshot som jag varit utsatt för under hösten. Det handlar om religiösa hot från en muslim. Eller är det en islamist? Då han vill skrämma mig till tystnad!


Eftersom hoten kommer från en muslim ser jag allvarligt på detta hot.


 

Det är faktiskt förvånande att Barometern skriver att orsaken till dödshoten är att jag kritiserat islam och att personen ifråga vill skrämma mig till tystnad. Islamiseringen av samhället har tagit ett nytt steg i Sverige. Den åtalade sade till och med under förhören att han fortfarande vill döda honom. Det borde egentligen vara grund för en utvisning från landet.


Hur många tror att riksdagsledamoten Abderizak Waberi (M) kommer fördöma dessa dödshot? Eller att någon av hans muslimska vänner i riksdagen kommer fördöma dessa muslimska dödshot? Nej, jag tror det inte. Inte ens Nasim Malik i Kalmar kommer uttala sig och fördöma dödshoten.


Media kommer sannolikt inte skriva om detta. Barometern gör det givetvis på grund av att jag bor i Kalmar. TT brukar annars vara väldigt kvicka med att skriva ett eget TT-meddelande som går ut till alla tidningar när det är något som rör Sverigedemokraterna men jag har än så länge inte sett en enda stavelse om detta i någon annan tidning.


Eftersom att det är en muslim som dödshotat en Sverigedemokrat är det mörkläggning som gäller i det politiskt korrekta Sverige. Om TT ändå skulle få för sig att skriva om detta kommer man med all säkerhet undanta detaljerna om islam.


Kan ni tänka er vilka rubriker det varit i media om en sverigedemokrat dödshotat en muslim! Tomas Mattsson på Expressen hade gått igång på alla cylindrar och Jan Helin hade fått glädjefnatt. Det hade blivit feta rubriker på löpsedlarna. Nu kommer dessa chefredaktörer knipa käft!


Givetvis hoppas jag att jag har fel men chansen är nog väldigt liten.


UPPDATERING!!!


Östrans artikel är minst pinsam och politiskt korrekt! Simon Karlsson utelämnar allting i åtalet som visar på att det handlar om ett religiöst dödshot. Hotet om att jag skulle malas ner till hund och grisfoder utelämnas helt i artikeln. Han utelämnar också den åtalades förklaring till dödshoten att jag skulle talat illa om islam.

Jag tycker att det är rent hyckleri av Östran att mörklägga orsaken till dessa dödshot. Sanningen skall mörkläggas! Uppriktigt sagt tycker jag det är rent ut sagt för djävligt gjort av Östran! Jag tycker Simon Karlsson och ansvarig utgivare borde skämmas för sitt ynkliga hyckleri med dessa faktauppgifter från åtalet.


 

En liten påminnelse till Östran!


 



 
 
Ingen bild

inte längre

25 december 2013 02:15

Så, antingen skriver dom om det, visar att du har fel, men begår majestätsbrott mot sitt eget regelsystem.
Eller så skriver dom inte, räddar sitt skinn, men ger dig rätt.

 
Ingen bild

OT

25 december 2013 02:41

Så här i juletider borde man bli lite extra religiös...

"Vad är konsekvensen av att ett liv väger mindre än en fjäder?
Vart leder hatet oss?
Vem är min nästa?
Hur många gånger skall jag förlåta min broder?
Vad innebär det att man skall älska sin fiende?
Vad kan en man ge i utbyte för sin själ?" - To End All Wars: http://en.wikipedia.org/wiki/To_End_All_Wars

Detta bör man reflektera över som journalist och sjuklöverpolitiker i dessa tider.

 
Ingen bild

SF

25 december 2013 02:45

God jul på dig thoralf och stå på dig!

 
Ingen bild

Odalbonde

25 december 2013 05:42

Hyckleriet känner visst inga gränser - det har vi sett prov på gång på gång. Men varje dag ökar skaran som upptäcker att Kejsaren är naken och avpixlad.

God fortsättning på Julen och gott nytt SD 2014.

 
Ingen bild

Morningstar

25 december 2013 06:42

Du bör verkligen ta det på allvar med tanke på mordförsöken mot i nämnd ordning Kurt Westergaard, Lars Vilks och senast mot Lars Hedegård för knappt ett år sedan. Jag hoppas det finns säkerhetstänk inom partiet. Dom mordförsök som gjorts har misslyckats mest p g a klumpighet och klantighet. Viljan har knappast saknats hos muslimerna själva. Better safe than sorry som dom säger på engelska.

 
Ingen bild

Freddan

25 december 2013 06:55

Hej Thoralf! Du har givetvis rätt. Om det finns nåt som gammelmedia tror kan skapa sympati eller vara positivt för SD så är det locket på.

 
Ingen bild

World Traveller

25 december 2013 07:35

Jag tror att vi kommer att få se attacker mot Sverigedemokrater nästa år. Frågan är om de kommer från vänstern eller islamisterna.

 
Ingen bild

Sladden

25 december 2013 08:18

@World Traveller, de skyldiga till att detta hotande och hatande tillåts hittar vi hos MSM samt SVT/SR.

 
Ingen bild

World Traveller

25 december 2013 08:35

Ja, det skulle inte förvåna mig om denne mordhotande islamist hamnar i tv-sofforna som expert på främlingsfientlighet eller om Robert Aschberg värvar honom till sin nya tv-serie där de ska jaga och trakassera Sverigedemokrater.

 
Stefan K

Stefan K

25 december 2013 09:31

Varken SvD, SVT eller SR anser detta vara av intresse. Övriga medier besöker jag inte, så i dessa fall kan jag inte uttala mig.

Beror ointresset på att det är Sverigedemokrater som hotas eller att det är en muslim som hotar?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

SM811

25 december 2013 09:32

Nu är det upp till bevis Mattson att publicera bild och adress var denne muslim bor eller kommer pixelmaskinen få arbeta.

 
Ingen bild

Tony

25 december 2013 09:44

När sådana hot framförs borde utvisning för all framtid
vara obligatoriskt, men nu är det ju Sverige , landet
som har större omsorg om brottslingar än om offren, så
man ska nog inte ha förhoppningar om att så sker!

 
Ingen bild

Ludvig

25 december 2013 09:49

Sverige är ju brottslingarnas förlovade land, så det blir nog inte publicerat.Märkligt att Barometern har nämnt det.

 
Ingen bild

Lotta

25 december 2013 10:16

Östran vågade inte skriva att det var en muslim utan bara att det gällde en 27-åring.

 
Ingen bild

Thoralf A

25 december 2013 10:22

Lotta

I papperstidningen? Kan du scanna och mejla?

 
Ingen bild

Lotta

25 december 2013 11:05

Så gärna.

 
Ingen bild

Nemesisdivina

25 december 2013 11:09

När det gäller muhammedaner gäller det gamla ordspråket "Mycket skrik och lite ull, sa kärringen, klippte grisen." Det är alltid mycket snack och skrik bland muslimerna, men att gå från ord till handling ser man sällan (om dom inte är i större grupp mot en ensam).

 
Ingen bild

Lotta Båstad

25 december 2013 11:10

Egypten har i går terroriststämplat Muslimska Brödrarskapet i Egypten vilket är glädjande, undrar hur länge S,V och MP tänker stödja dessa terrorister och hur politiker gör nu? De är illa nog att LO och ovan nämda stödjer ex. Hamas som också är terrororganisation, kallar Fatha som sin systerorganisation mm hela vänsterblocket är infekterade av just islam och islamistiska terrororganisationer ... Så jag blir nog mer förvånad OM det inte händer mer galenskap innan valet 2014....

 
Ingen bild

Hacke

25 december 2013 11:11

Tänk om det varit något negativt om dig Thoralf och sd istället. Då hade samtlig media jagat dig med blåslampa.
Nu är det största möjliga tystnad.
Skandalöst att inte den enda tidning som tog upp det inte kontaktat dig för en kommentar.
Svensk media är och förblir en skamfläck.

 
Ingen bild

Systemfel

25 december 2013 11:58

Islamologen Jan Hjärpe sa ju att Muslimska Brödraskapet ungefär var som Unga Örnar ....

God fortsättningen på julen alla Sverigevänner

 
Ingen bild

PG

25 december 2013 12:08

Ett förtydligande denna religiöse man har dödshotat TVÅ personer!
Kent Ekeroth och Thoralf Alfsson!

http://avpixlat.info/2013/12/25/muslimsk-rasist-atalad-for-mordhot-mot-sd-riksdagsledamoter/

 
Ingen bild

Thoralf A

25 december 2013 12:24

Lotta o Lasse

Tack för artikeln.

 
Ingen bild

SM811

25 december 2013 12:40

Helt klart håller Östrans skribenter muslimerna bakom ryggen.

 
Ingen bild

Ronny

25 december 2013 12:51

Ett bra lästips i helgen är att gå in på, Varjagers blogg, och kolla in drägget som förespråkar att VI skall vara generösa. Här har vi bl.a Linderborg, Klein, Strömstedt, KG Bergström, med fler som gör allt i sin makt för att tjäna pengar, med bolag och skattefiffel som ledstjärna. det är dessa parasiter som talar om generositet. Gå gärna in och läs om "Hummerknivsvänstern":)

 
Ingen bild

Jepperdi

25 december 2013 12:55

God Jul och kämpa på Thoralf. Du inspirerar fler till positiva handlingar än vad dessa "svenska" skamfläckar gör.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

25 december 2013 14:37

Ja, det var verkligen en bedrövlig "artikel" i Östran. Skrämmande mörkläggning av alla viktiga fakta, men det är sånt de får lära sig på "Journalisthögskolan", jag har själv läst en av deras läroböcker!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Undrande

25 december 2013 14:55

Varför begär ni bara ynka 5000:- i ersättning för ett dödshot?
Jag tycker man borde kräva väsentligt mer, typ 75000:- eller mer så det blir kännbart. Hsn hsr ju tydligen erkänt så skuldfrågan är ju klar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 december 2013 15:03

En bedrövlig läsning på Juldagen. Mordhot mot riksdagsledamöter och media nästan inte bryr sig...
Ännu en påminnelse om att SD behöver någon skrift som återkommande hamnar i väljarnas brevlådor inför nästa års båda viktiga val.
Det verkar krävas ett otroligt stort mod för att vara rikspolitiker för SD. Ska det behöva vara så??

 
Ingen bild

josteinB

25 december 2013 16:01

God jul och godt nyttår til deg Thoralf.

 
Ingen bild

Erik

25 december 2013 16:34

Varför vill du att media ska skriva om det?

 
Ingen bild

Skånepåg

25 december 2013 16:40

@ Erik

Varför vill du att media inte skall skrivs om det?

 
Ingen bild

SM811

25 december 2013 16:41

@Erik
Ge anledning varför inte.

 
Ingen bild

Sladden

25 december 2013 16:48

@Erik, varför skriver media om andra hot och inte om detta. Vad är skillnaden tycker du? Är det inte lämpligt att de som tänker rösta på SD förstår att det är svårt att få ihop folk av en enkel anledning. Nämligen dessa ständiga hot och våldsamheter. Krossade rutor, bilar sönderslagna o.s.v Numera också dödshot.

 
Ingen bild

World Traveller

25 december 2013 16:58

Erik tycker att det ar bra att Sverigedemokrater mordhotas. Vanstern kallar det demokrati.

 
Ingen bild

UncleBob

25 december 2013 17:22

Varför kan inte alla Sverigevänner gemensamt skriva till PK-medias redaktioner runt om i landet och fråga varför detta mordhot mot två folkvalda representanter för SD inte redovisas öppet?

Genom att gå samman och KRÄVA en genomlysning av vad som hänt och demokratins spelregler, från Hycklarna Helin, Åsa Linderborg, Helle Klein, Strömstedt, KG Bergström, Thomas Mattsson, David Poohl, Anders Linderborg, m.fl.?
De kommer att vägra tala sanning in i det längsta vilket gör dem till hycklare och mentalt bankrutta taskspelare.

 
Ingen bild

J

25 december 2013 17:47

Jag kommer aldrig göra dig nåt, jag kommer aldrig uppmana andra att göra dig nåt. Men den dagen det smäller så kommer jag knappast att gråta. Så som du och dina kumpaner, i synnerhet Wilks, håller på, så får ni ta konsekvenserna för det ni gör. Jag kommer aldrig göra nåt, jag tror inte någon annan heller kommer göra det men om det händer så förstår jag de som vill göra det.

 
Ingen bild

VargMan

25 december 2013 18:08

@ J
Så, för att benämna din åsikt med rätt ord, så är du inte för demokrati, åsiktsfrihet och yttrandefrihet.
Tänka sig, det är endast i en demokrati som sådana antidemokratiska element som du kan verka fritt, det måste kännas lagom kymigt?
Varför är du så rädd för demokratin och dess principer? Är det för att de som tror och tycker som du är i minoritet, och ni är rädda för kritik, belysning och att sanningen kan vara annan n den som du/ni prånglar ut?
Vad göder ditt hat?

 
Ingen bild

Johanna

25 december 2013 18:12


Thoralf, jag ønskar dig en riktigt God Jul.

Vad betræffar "J" som kommenterat ovan kl 17:47 ønskar jag honom också en riktigt God Jul - i Saudiarabien. Jag betalar gærna utresebiljetten - enkel resa.

 
Ingen bild

Olandstoken

25 december 2013 18:39

Östran är den första tidningen som kommer stängas i detta län , en vän till mig berättade att hon inte skulle fortsätta prenumerera på grund av att de skriver skit om SD vilket är förnuftigt.

Ett dödshot mot folkvalda politiker är ett hot mot vår demokrati eller den demokrati vi sägs ha vilket bör resultera i utvisning för att inte få andra extremister på liknande tankar.

Givetvis kommer inte detta ske då ingen har dött än utan det troligtvis bara rör sig om pojksträck som sveriges sämsta kriminolog tillika utbildade läntmätare Sarnecki skulle uttryckt sig.

 
Ingen bild

Sladden

25 december 2013 18:40

@J, det dog minst 25 oskyldiga i Irak idag. Är det så att du knappast gråter tycker jag synd om dig, arma människa. Så fylld med hat och hot.

 
Ingen bild

Stefan Umeå

25 december 2013 18:41

Kämpa på Thoralf, vi är många som uppskattar det du och andra sd:are gör. Glöm inte att sanningen alltid segrar.
Ha en härlig Jul.

 
Ingen bild

World Traveller

25 december 2013 18:49

J

Varför hatar du oss Sverigedemokrater så?
Var kommer allt ditt hat ifrån?

 
Ingen bild

Sanna

25 december 2013 19:24

VÄNSTERN SNART SLUTKÖRD I EUROPA!

Tack och lov!
Överallt i Europa ser vi nu hur kommunismens vidriga försök till maktövertagande misslyckas fatalt!
Senast Kärrtorpsfadäsen.
Partier som värnar länderna i Europa vinner enorma framgångar, Och tacka för det!
Nu är folk Bara SÅ trötta på dessa, som infiltrerade i media försökt kuppa åt sig makten genom att ljuga i massmedia och till och med dragit igång ett slags gestapoverksamhet.
Det går inte att dölja "den nakne kejsaren" eller förtvivlat försöka ändra om landskapet efter den felaktiga kartan.
Nu har man nått vägs ände.

Om 15år är Europa fritt!

Vill sedan vänsteranhängare försörja utomeuropeiska människor -Låt dem då åka ned och göra det FÖR SINA EGNA PENGAR, se till att de får enkelbiljett.

Får inte vi bygga kyrkor i deras länder så kan de glömma att få bygga moskeer här!

Vill de inte gifta sig med oss -Då skall de packa väskan omedelbart!!! Då har man visat att man INTE tänker anpassa sig.

Om 15år är det slut med tramset.


 
Ingen bild

Sanna

25 december 2013 19:34

@J

På vems sida tror du den av etablissemanget hånade poliskåren och militären kommer att ställa sig?
-Knappast på vuvosela och tweedkavaj änsterns sida ialla fall, det är min fasta åsikt.

 
Ingen bild

World Traveller

25 december 2013 19:35

Det får vi hoppas Sanna.

 
Ingen bild

Leon

25 december 2013 19:39

@ Olandstoken

Men vart ska man då utvisa alla bevisligen etniska svenskar av skilda politiska inriktningar som i skydd av sin anonymitet sprider hat och hot. Som drabbar folkvalda politiker representerande alla demokratiska partier och representanter för V (som med yttersta tvekan kan betecknas som demokratiskt). Demokratins ansiktslösa "dödgrävare" finns i alla färger och former. Bara det faktum att så många som en tredjedel av riksdagsledamöterna, förvisso med en skrämmande övervikt vad gäller SD-representanter, torde indikera detta.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Erik

25 december 2013 20:10

Jag blev nästan påcyklad av en kvinna i veckan. Jävla tidningar som inte skrivit om det heller. Jag ska starta en blogg!

 
Ingen bild

J

25 december 2013 20:14

Jag hatar inte sd-folk. Och hade jag vetat vad som hänt i Irak hade jag lidit med de 25. Det jag ogillar med er, främst Wilks och Thoralf men även dess anhängare, är det systematiska fel-letandet ni gör hos invandrare. För mig är det en sorts rasism som inte bör tolereras i Jimmies nolltolerans. Men framförallt sätter det en agenda som skapar osämja mot invandrare som de många gånger inte förtjänar. Personer som ni är en del av den långsamma integration där folk inte känner sig välkomna. Och någon gång kommer det hända något, det är jag säker på. Inte av mig (se inte detta som ett hot TA), men av någon annan. Fröliche Weinachten

 
Ingen bild

Blåsippan

25 december 2013 20:23

Leon mfl

Det goda hatet; https://www.youtube.com/watch?v=feDwgAW8mnE

 
Ingen bild

Magentan

25 december 2013 20:31

Tydligen hög tid för personskydd med Säpo-livvakter även till dig Thoralf, om du inte redan har. Som jag har fattat det har Kent Ekeroth redan en sådan, liksom självklart Jimmie Åkesson (och kanske fler av SD:s riksdagsledamöter?).

Det är verkligen fasansfullt hur det har blivit nu i det tidigare jämförelsevis så fridfulla Sverige. Men vad kan man vänta sig med våra numera vidöppna gränser med i stort sett noll koll från migrationsverket vad gäller identifiering av de invällande asylsökande massorna samt utdelande av PUT i parti och minut till dessa mestadels oidentifierade personer.

Plus att det är fritt fram för vilka hemska hotelser som helst på SD:s representanter från vänsterextremister i olika medier och på olika scener, nu senast från scenen på den välbesökta s.k "antirasist- och antivåldsdemonstrationen" som anordnades av de våldsamma vänsterextremisterna i Kärrtorp i söndags, ivrigt påhejade av de applåderande demonstranterna, utan några som helst reaktioner från vårt numera värdelösa polis- och rättsväsende.


 
Ingen bild

Björn CM

25 december 2013 20:37

Till J

Jammen herregud! "-Leta fel"
Det räcker nog för de flesta att titta på något program av typen EFTERLYST! Alt kolla upp statistiken för våra fängelser.

 
Ingen bild

Magentan

25 december 2013 20:41


Rättelse: "... vilka hemska hotelser som helst MOT SD:s representanter ..." skulle det stå.

 
Ingen bild

Olandstoken

25 december 2013 20:53

@Leon Nu handlar detta om en muslim som hotar att döda riksdagsmän och vad detta har med etniska svenskar och deras anonymitet att göra begriper jag inte och vad jag förstår så är det svårt att utvisa just etniska svenskar med enbart ett medborgarskap.

Gällande vänstern så är kommunismen absolut ingen demokrati och därav har inte den politiska inställningen inte heller något att göra i Sveriges riksdag men så länge det finns antidemokrater som röstar på dem sitter de kvar.

Hat finns i alla politiska läger men förhoppningsvis kommer dessa inte att slinka igenom filtret SD har dock är det värre hos de andra partierna som hejar på just hot och hat mot oliktänkande.

Så länge debattklimatet i detta arma land är som Nordkorea så kommer även folk vara anonyma för att inte själva hamna i klammeri med fack , arbetsgivare och olika föreningar men jag ser fram mot den dagen du kan skriva och säga vad du vill utan att behöva titta bakom ryggen efter en extremistkniv i högsta hugg.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 december 2013 21:06

J...
"Felletande" är definitivt fel ord. Vi kritiserar den enorma brist på respekt för Sverige som ofta förekommer bland invandrare.
Vi kritiserar också den totala brist på förnuft hos politiker och journalister över den enorma invandring som de verkar tro är problemfri.
Vi reagerar också på det fullkomliga hat som förekommer mot alla våra traditioner och seder, tyvärr främst av etniska Svenskar.
Vi förfäras över det hat som riktas mot alla som kritiserar invandringen. Över tom. våld mot de som inte har de för tillfället "rätta" åsikter.
Vi rasar över det undanhållande av "känsliga" sanningar som ofta förekommer i media. Se tex. nu med mörkandet av viktiga fakta bakom mordhoten i denna bloggpost.
Vi fattar inte hur landets feminister kan undvika att kritisera hedersvåld och Islams könsförtryck. Tom. Gudrun Schyman håller matintaget stängt.
Detta är några av de orsaker som gör att SD,s väljarstöd sakta med säkert ökar och ökar.
Begrunda detta...

 
Ingen bild

Putte

25 december 2013 21:20

Men J, islam är ju till sin natur rasistisk! Klart att många inte känner sig välkomna. Ingen har ju bjudit in dem. De tvingar ju sig in i landet och kräver och kräver och kräver. Får man dessutom inte asyl, för att man inte har några asylskäl, så stannar man ändå kvar och kräver.

 
Ingen bild

Anki

25 december 2013 21:22

Om bara ett par val sitter partier som likt Sverigedemokraterna vill sätta resp befolkningars intressen i högsätet istället för andras.
Då kommer dessa att kontrollera både polis och militär och ge dessa det erkännande de bör ha.
Vänsterfalangernas tafatta försök att med små grupper av minkfarmssabotörer kommer att stå sig ännu mera slätt än de redan gör idag.
De hörs lååångt större än vad de är p.g.a att 70% av de inom media tillhör en liknande falang. Den slutsatsen får man dra, inte minst av senaste tidens mediabeblandning i vänsterextrema grupper.
Det här kommer inte att vara ett problem i framtiden! I Ungern har man löst detta på ett föredömligt sätt. Det kommer sannorlikt övriga Europa att göra också.
Sedan kan de goda krafterna börja verka.
För ett Europa med åsiktsfrihet. Bara det, Tänk.
För ett Europa som månar om den egna regionen.
Ett Europa där det ställs krav på de som kommer hit. Bara då kan hitkomna nå accetptans, så som invandringen var förr och som för Europeerna som utvandrade till Amerika.
Ett Europa dit kriminella inte är välkomna.
Ett Europa som ler åt hur vansinnit korkad EU-Tanken var

 
Ingen bild

w-son

25 december 2013 21:38

"Det är farligt att ha rätt i frågor där etablissemanget har fel"
/Voltaire

 
Ingen bild

Leon

25 december 2013 22:28

@ Blåsippan

Jag upprepar vad jag sagt många gånger förr...det finns inget gott hat. Det hat som emanerar från personer och grupper som motiverar detta med extrema och våldsförhärligande politiska eller religiösa åsikter är alltid ett ONT hat. Och om jag tillåts citera mig själv (Inlägg under "Dagens samhälle visar sin agenda" 25 dec kl 11:07) :

"Att under skydd av anonymiteten hota och missakta personer för de åsikter de framför skulle närmast kunna jämställas med terrorism. För det dessa demokratins dödgrävare och terrorister åstadkommer är att injaga en sådan rädsla och fruktan för den egna och närståendes säkerhet. Just denna osäkerhet och rädsla som terrorismen injagar är ett större hot än faktiska attentat."

Duger detta som avståndstagande ?

@ Olandstoken
Muslim ja, islamistisk extremist ja, men som sådan representerande en marginaliserad ytterlighetsinriktnig av islam. En person som bara representerar sig själv...en "ensam galning" kan man säga, som handlar utifrån de individuella val han gjort. Hans grupptillhörighet i ett större perspektiv som föregiven muslim har föga att göra med detta och ska inte heller läggas andra i denna grupp till last.

Min fråga var man skulle utvisa etniska svenskar var givetvis högst retorisk men ändå allvarligt menad. Det är bara att se den senaste tidens händelser för att ganska snabbt konstatera att även svenska extremister kan gå från ord till handling. Det anonymiserade hatet och explicita hot som framförs framför allt på div obskyra nätsiter av högst varierande slag men inte desto mindre representerande politiska ytterlighetsinriktningar är närmast att jämställa med terrorism (se ovan). Och ska därför också bekämpas som sådan

Att under anonymitet framföra obekväma åsikter och föra en politisk debatt eller diskussion är och ska givetvis betraktas som legitimt.

Leon d`O.....

 
Linnea

Linnea

25 december 2013 23:02

Jag tackar och bugar för att det ännu finns folk i sverige som står upp för rättvisa och frihet, rätten att tänka och tycka enligt eget sunt förnuft. Tack kära Thoralf för att du ät en sådan fin föregångs gestalt.

http://Sverige

 
Ingen bild

Kalleman

25 december 2013 23:30

Någon som har tillgång till all information ang hot mot demokratiskt invalda partier i riksdagen, även kommuner och landsting, måste nu kraftsamla. Det duger inte att det skall förekomma hot, vi lever fortfarande i en demokrati även om den är under upplösning och det måste de styrande i vårt land fatta. Gör de inte det skall de inte heller ha några röster. Jag blir så förbannad på all propaganda som sprids från Svt, SR och övrig 7-klöver-media, var neutrala så vi röstberättigade kan bilda oss vår egen uppfattning utan pekpinnar från de som anser att de vet bäst. Hot mot folkvalda politiker hör ej hemma i vårt land och jag hoppas att det kommer att visa sig i valet 2014!

 
Ingen bild

Anki

26 december 2013 00:27

@Kalleman

Håller med dig!
Det som är så fantastiskt komiskt är att det är vetenskapligt bevisat att just ointelligenta människor är de som har lägst självinsikt, D.v.s de tror att de vet mest, när det i själva verket är dessa som vet minst!
Och vilka är det som tror sig veta så mkt mera än alla andra att de t.o.m anser sig bemyndigade att styra vad andra skall tycka och tänka? GUESS WHO!?
Och de håller just nu på att bli bortstädade ur politiken i Europa -Men de fattar de inte själva, än.

 
Ingen bild

Morningstar

26 december 2013 04:28

Grävarna på Flashback har härmed bevisat att det finns en dold kulturmarxistisk agenda att infiltrera, blanda bort såväl kort som folk och systematisk historieförfalskning. Sprid gärna detta vidare.

https://www.flashback.org/t2264054p2

 
Ingen bild

World Traveller

26 december 2013 05:33

J
Det som skapar osämja mot invandrare hos mig är när de bränner bilar, skolor, daghem och folks hem, när de kastar sten på brandmän och ambulanspersonal, när de misshandlar och rånar svenska pensionärer och när de gruppvåldtar svenska tjejer. Inget av detta förekom när jag växte upp på 60 och 70 och 80-talet. Dessutom alla deras krav. Märk väl att du aldrig ser kineser, thailändare, filippinare eller västerlänningar ställa en massa krav. Det är alltid muslimer.
Mest förbannad över allt detta är jag på 7-klöverns politiker och svensk media. Sen förstår jag inte ert hat mot oss som protesterar mot bränder och våld. Vad har vi gjort er för ont?

 
Ingen bild

Kjerstin

26 december 2013 07:47

Att många invandrare röstar på SD borde mer komma fram i ljuset. Själv har jag tre muslimska och assimilerade vänner som röstar på SD. Ops! Alla tre bor i en liten stad och tyvärr vågar ingen av dem gå ut med sitt ställningstagande då de känner ett hot från bl.a extremvänstern. Detta kan ni som gnäller på att SD bara letar fel "på" och hos invandrare funderar över. " I de blindas rike är den enögde kung"

 
Sven Dacke

Sven Dacke

26 december 2013 08:17

Länken till Flasback är intressant och bekräftar mycket av det som händer dagligen i landet, landet som förr kallades Sverige.

En annan intressant blogg har klarat ut vad det som kallas Linje 17 och som ligger bakom Kärrtorp händelserna är för figurer. Det mest skrämmande är är att "duktiga idioter" ställer sig bakom Muslimska Brödraskapet.

Det blir intressant att se hur snabbt MB sitter och styr Sverige, eller vad det kommer att kallas.

Läs på länken

Jag undrar vad det är för stollar som är inne och kluddar här på bloggen? Hör ni med till MB

http://erlinghellenassvenska.wordpress.com/2013/12

 
Ingen bild

Tony

26 december 2013 09:43

Vad har åldern på figuren för betydelse, när alla andra
uppgifter mörkas? Betyder det att vi ska misstänka alls
27 åringar? Det kan kanske universal geniet J svara på

 
Ingen bild

Åke

26 december 2013 09:51

God Jul & Gott Nytt År kan man också tillägga Thoralf, när man ändå är igång och skriver några rader och stå på dig!

Det är förutom SD:s politik, sådant här som ska fram i rampljuset för våra väljare kommande valår, och hur media beter sig.Det är så man nästan börjar få känslan av att det finns något bakom allt detta vansinne i samhället....( Konspirationsteori någon ? :))

 
Ingen bild

Ronny

26 december 2013 10:30

Finns det någon mer tidning, än Barometern, som har en artikel om mordhoten mot SD politiker?

 
Ingen bild

World Traveller

26 december 2013 10:44

@ Ronny

Jag har inte sett det nån annanstans. En annan händelse som mörklagts är den om lastbilen som beslagtogs i Göteborg för en och en halv vecka sen fullastad med automatvapen. Vem var dom ämnade för? Om de varit beställda av högerextremister så hade vi vetat det vid det här laget. Då hade media vrålat i högan sky. Antingen var de beställda av vänsterextremister eller islamister och vi lär aldrig få veta. Vem vet, de kanske fick tillbaka sina vapen av polisen.

 
Sven Dacke

Sven Dacke

26 december 2013 11:37

En tidig lokal bloggare var Kurt Lundgren med Bloggen Östra Ölands fria horisont

Redan 2008 såg han tecken på vad som var på väg att hända. Ett folkutbyte

Statistik

Sveriges utvandring förra året var exakt lika stor som under ett av de värsta emigrationsåren till USA, år 1881 då inte mindre än 45 992 svenskar utvandrade.

Utvandringen från Sverige år 2007 uppgick till 45 418 personer, en siffra som ligger exakt på 1881 års nivå - men år 1881 förekom ingen invandring - år 2007 invandrade 99 485 personer - detta är statistik.

Jag har försökt att undersöka utbildningsnivå, yrken, inkomster, social gruppering med mera för dem som emigrerar, kort sagt, vilka är det, men sådan statistik finns inte.

Att reda på varför folk sticker, motiven för emigrationen och vilka det är, kunde inte det vara intressant?

Utan överdrift kan man våga påståendet att landet håller på att byta befolkning; låt oss anta att trenden håller i sig i 20 år - och demografi är långsiktiga rörelser.

Pa 20 år skulle vi då addera två miljoner nya invandrare till befolkningen samtidigt som vi skulle tappa en miljon som utvandrat - Sveriges etniska sammansättning skulle skifta väsentligt; detta är statistik - och jag hoppas att det inte är rasism att resonera utifrån statistiska antaganden...


2008-04-19 @ 10:52:55 Permalink

http://goo.gl/a48Z6k

 
Ingen bild

OH

26 december 2013 12:16

Alla s.k jihadkrigare med brittiskt medborgarskap kommer att fråntagas medborgarskapet samt vägras inresa till landet.
Vilket land tror Ni kommer att välkommna dessa terrorister?

 
Ingen bild

Lotta

26 december 2013 12:22

Om man tittar runt om i världen där det pågår krig eller andra oroligheter finns en gemensam nämnare: islam. Varför är det alltid dessa tillbedjare av den sk kärleksfulla religionen som är inblandade? Borde det inte vara rena lyckorikena där islam råder? Varför flyr folk från dessa lyckoriken och inte till? Någon som kan svara på dessa frågor?

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 december 2013 12:43

OH...
Kan ge mig f-n på att de kommer hit på falska id-papper. Sverige verkar vara ett sorgligt naivt land och släpper nog in vem som helst...

 
Ingen bild

erko

26 december 2013 12:51

@anki: "Då kommer dessa [partier likt Sverigedemokraterna] att kontrollera både polis och militär och ge dessa det erkännande de bör ha". Vad är det för samhälle du vill ha?

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 december 2013 13:43

Slölyssnar på P4 Extra nu. En medverkande intervjuades om helgdagar. Som Muslim ville han jobba under Julhelgen och istället kunna vara ledig under Eid (någon märklig Muslimsk högtid).
Men då infaller sig den något filosofiska frågan: Vad är ett land? Är det bara en speciellt utmärkt landmassa? Eller handlar det om en homogen samling människor med samma kultur och traditioner?
Det sluttande planet för Sverige lutar mer och mer utför...

 
Ingen bild

Leon

26 december 2013 14:02

@ Lotta

Det du säger är dessvärre till största delen helt sant men inte fullt ut. Den mest blodiga och långvariga konflikt som pågår idag, med mer än 6 miljoner döda. Där urskillningslösa massakrer och systematiska övergrepp är framträdande "inslag" i krigföringen är den som pågår i Kongo (f d Zaire). Ett land där 80 % av befolkningen officiellt är kristna och att beskylla de ca 5 % av befolkningen som är muslimer för denna humanitära katastrof är grovt felaktigt. Istället är denna minoritet i högsta grad utsatt för systematiska övergrepp och befinner sig i många stycken i samma utsatta situation som kristna minoriteter i mellanösterns krigshärdar. Dessutom får man inte heller i detta sammanhang glömma att grannlandet Rwanda (95 % kristna) är delvis drivande och till stor del part i konflikten.

Leon d´O.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards