thoralf

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Thoralf Alfsson - 22 december 2013 14:40

Efter jag lyssnat på några av talarna vid manifestationen i Kärrtorp blir jag beklämd! Talarna har svårt att dölja sitt hat mot Sverigedemokraterna. Jag trodde det handlade om en manifestation mot rasism och nazism. Inga ord och fördömmande av vänstervåldet utan en mängd angrepp på Sverigedemokraterna.


Jag kan inte tolka detta som annat än att talmannen Per Westerberg, Stefan Löfven, Karin Enström, Jonas Sjöstedt, Lars Ohly och andra politiker på plats ställer sig bakom alla dessa osmakliga angrepp på SD från talarna. Alla hade chansen att avstå från att deltaga men valda att närvara trots varningar.


De inblandade plus Aftonbladet ansåg att det spridits många kärleksbudskap! Vi har uppenbarligen olika uppfattning eller olika filter. I mina ögon har manifestationen istället utvecklats till en hatkampanj mot Sverigedemokraterna! 


Hur många journalister kommer ta upp detta i sina artiklar. På hur många ledarsidor kommer vi kunna läsa om denna utvecklingen av manifestationen. Hur många journalister kommer våga citera dessa talare. Givetvis kommer media mörklägga dessa påhopp! Något annat är otänkbart.


Vad hade Sverigedemokraterna med att göra förra söndagens attack och uppgörelse i Kärrtorp? Inget! Ändå blir Sverigedemokraterna det stora hatobjektet!


Så blir det dock tyvärr när extrema vänsteranhängare med invandrargrupper i spetsen tillåts ta över en manifestation som i grunden hade ett gott syfte. Nu spårade den istället ur!


UPPDATERING!


Jag tror knappt mina ögon när Britta Svensson på Expressen faktiskt också insett att manifestationen i Kärrtorp spårade ur. Förvånad att hon också vågar skriva det.


http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/


Kommer vi få se fler exempel på detta? Men kommer vi få se journalister ställa besvärliga frågor till de politiker som närvarade?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards