thoralf

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Thoralf Alfsson - 13 december 2013 22:24

Expressen skriver idag om hat mot kvinnor och ger ett antal exempel på vad de anser är hatkommentarer riktade mot kvinnor. Jag instämmer helt i att några av dessa kommentarer kan betraktas som rena hatkommentarer. Nu tror jag inte dessa hatkommentarer riktar sig mot kvinnor som grupp utan snarare mot enskilda kvinnor. Precis som andra kommentarer kan riktas mot vissa män men då betraktas det aldrig som hat mot män som grupp. Varför?


Jag tycker dock att några av Expressens exempel är väldigt märkliga. Eller vad sägs om detta?


"Allt är möjligt i GenusMångfaldsHelvetet Sväääärje. Jag vill inte vara här längre !!!!!"


Hur många kommer ihåg genusprojektet om en trumpet? Där Vetenskapsrådet beviljade en halv miljon kronor. Artikelförfattarna måste ha en hel del fördomar med tanke på vilka exempel de lyfter fram.


En annan kommentar som Expressen lyfter fram berör Annie Lööf.


"Kopparödlan med mediaflinet Annie Lööf har en våt dröm om att landet skall ha 30 miljoner invånare så det behövs i hennes ögon en fri invandring."


Är det ”kopparödlan” som är så hemskt enligt Expressen. Jag kan inte se något annat i detta citat. Att politiker får epitet påklistrade är väl inte så ovanligt. Om nu Expressen tycker detta är så hemskt undrar jag varför man inte reagerar när någon Sverigedemokrat utsätts för rent förtal i olika sammanhang.


Jag blev ju själv utsatt för grova lögner och andra lustigheter som enligt min mening är rent förtal utav Tankesmedjan i P3. Ett public service företag.


Men när en Sverigedemokrat utsätts för något är media inte det minsta intresserade att rycka ut till den drabbades försvar. Istället blir det väldigt tyst om det inte är Jimmie Åkesson som får en tårta i ansiktet inför tv-kamerorna förstås. Då kan man ju undvika att ifrågasätta handlingen.


Tankesmedjan är anmäld till Granskningsnämnden. Kanske är det därför man inte öppnat en enda lucka sedan den 6 december

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards