thoralf

Alla inlägg den 27 december 2013

Av Thoralf Alfsson - 27 december 2013 22:15

Med anledning av de artiklar och insändare som publicerats av framförallt Östran idag anser jag att jag bör informera mina läsare om den "otrevliga soppa" som omgärdat detta arrangemang.


Om jag skulle bjuda in alla partier till en manifestation och inte kände till några kontaktuppgifter skulle jag googla "Sverigedemokraterna Kalmar" så hade jag de uppgifter som behövs. Så gjorde tyvärr inte arrangören!


Jag har kollat alla mina olika mejlboxar, inklusive skräppost men jag kan inte hitta någon inbjudan till manifestationen i Kalmar på lördag. Enligt arrangören, Mike Waxman skall även en inbjudan gått ut via mejl till Sverigedemokraterna. Jag har efterfrågat denna inbjudan flera gånger ändå har den inte nått fram till mig. Inbjudan har istället gått via facebook och hamnat i en mapp "Övrigt" som jag inte har haft koll på. Tråkigt!


När Mike Waxman ringde mig sent på juldagskvällen var det dock andra tongångar. I min enfald trodde jag det handlade om att han ville bjuda in Sverigedemokraterna till manifestationen eftersom jag inte fått något mejl men det handlade om raka motsatsen.


Mike Waxman vädjade om att Sverigedemokraterna inte skulle deltaga eller närvara vid manifestationen. Vi var med andra ord inte välkomna. Vi skulle inte få gå med i demonstrationståget, vi skulle inte få tala eftersom vi inte anmält vårt deltagande och om vi ändå kom till Larmtorget ville han att vi, sverigedemokrater skulle ställa oss på avstånd, på sidan om manifestationen.


Han informerade även om budskapen på de banderoller och plakat som skulle användas i demonstrationståget och menade att dessa kunde väl ändå inte SD "stå bakom". Villkoret för att gå med i "tåget" var att man stod bakom manifestationens paroller.  Först skulle en banderoll med texten "Mångfald inte enfald" finnas i demonstrationståget. Det kanske varit mer passande med "Stoppa nazismen"


Om jag uppfattade allt riktigt så skulle vissa organisationer, partier och företag hoppa av manifestationen om Sverigedemokraterna deltog och det oroade honom. Därför var uppenbarligen Sverigedemokraterna inte längre välkomna.


Hur många kommer ihåg det här plakatet från valet 2010 som en affärsinnehavare satt upp.


 


Jag fick också veta att Mike Waxman inte gillade mig personligen och att han tyckte illa om Sverigedemokraterna. Vilket han givetvis har full rätt att göra hur mycket han vill. Om det berodde på att han själv var Miljöpartist fick jag aldrig riktigt grepp om men han upplyste mig i varje fall om sin partitillhörighet. Jag har uppfattat det som Mike Waxman marknadsfört manifestationen som något helt opolitiskt!


Jag tolkar det som att de vänsterextrema krafterna nu tagit över styrningen av manifestationen i Kalmar. Orsaken till denna tolkning är hans telefonsamtal och det som fanns bland annat i flera trådar på facebook som Mike Waxman raderat men som jag sparat då jag upplevde dessa kommentarer som anmärkningsvärda. Enligt uppgifter i Östran har det även funnits hotmejl.


I Östran publiceras idag även en insändare från Kommunistiska partiet, Ung Vänster och Syndikalisterna med rubriken ”Uteslut SD från manifestationen”. Rubriken säger allt som behöver sägas. På sociala medier har hatet från vänsterfolk mot arrangören och Sverigedemokraterna florerat.


En av författarna till insändaren är Johan Karlsson (kommunistiska partiet) som även deltagit på sociala medier angående manifestationen.


 

Johan Karlsson har uppenbarligen "fina personer" som förebilder om man skall tro hans facebook-sida där följande bild varit hans omslagsbild.


 

 


Marx, Stalin, Lenin, Mao och Castro. Undrar hur många miljoner dessa herrar mördat genom sina diktaturer. Att ha dessa personer som "idoler" är minst sagt magstarkt. Jag vill absolut inte ha något att göra med personer som har dessa personer till "idoler". Det får mig att må illa av hyckleri när de sedan står på torget och ropar ”inga rasister på våra gator” när de har dessa satans mördare som förebilder.  Inga kommunister på våra gator vore mer passande.


En annan som spridit sina åsikter är David Jonsson.


 


Vilket fackförbund han syftar på vet jag inte men man kan ju gissa att det handlar om Syndikalisterna. Det skulle vara intressant att veta vilka källor David Jonsson har till dessa uppgifter? AFA eller RF?


Han gillar ju AFA och Revolutionära Fronten på Facebook, två organisationer som använder våld som metod för att uppnå sina syften. Men han har även twittrat duktigt i andra ämnen.


 

 


En kompis till David Jonsson ansåg tydligen att jag behöver ett slag i huvudet på mig. När de har tänkt att dela ut detta slag i huvudet framgår dock inte. Eller var det tänkt under manifestationen på lördag.


 


En annan som tar i ordentligt är en Fredrik Svensson.


 


 


Ovanstående kommer ifrån en tråd på FB som tillhör arrangören av manifestationen. Allt har raderats av Mike Waxman. Dock gissar jag att alla ovanstående personer kommer gå manifestationen mot rasism och nazism. Fina förebilder!


Risken finns att även denna manifestation spårar ur från sitt syfte och tappar fokus på rasism och nazisim och istället ägna sig åt en sverigefientlig agenda där Sverigedemokraterna blir den största måltavlan.


Jag uppmanar trots allt våra medlemmar och sympatisörer att närvara vid manifestationen, Inte minst för att dokumentera vilka budskap som sprids på plakat och banderoller men även vad som sägs av de olika talarna. Media kommer sannolikt inte rapportera om de eventuella övertrampen som kommer ske under manifestationen. Det gjorde nämligen inte media i Kärrtorp.


Personligen är jag tveksam till att delta, inte minst på grund av min egen säkerhet. Säkerhetsansvariga i partiet har avrått mig från att närvara med anledning av den hotbild som finns mot mig. Då det verkar som att AFA-sympatisörer och RF–sympatisörer kommer närvara vid manifestationen.

Av Thoralf Alfsson - 27 december 2013 12:00

 


I dagens Östran finns en insändare som visar på den demokratiska anda som kommer prägla morgondagens manifestation i Kalmar. Det finns även en artikel om bråket inom vänstern angående manifestationen.


Det blir ett fint sällskap som marscherar tillsammans på Kalmars gator under lördagen. Många politiker kommer avstå har jag förstått. Då de inte vill marschera med kommunister, Ung vänster och Syndikalister som sympatiserar med rena våldsorganisationer som AFA och RF.


Artikel i Östran


Insändare i Östran från Kommunistiska partiet, Ung Vänster och Syndikalisterna.


Noterar också att Östran i sin artikel inte nämner den vänsterextremist som är anhållen för mordförsök Kärrtorp. En av de "fredliga" demonstranterna!


Jag informerade Barometerns journalist om det bråk och hot som förekom angående denna manifestation när hon ringde under juldagen men hon valde att utelämna den del helt och hållet i sin artikel. Mycket märkligt!


Stefan Torssell skriver idag en helt makalöst bra krönika som jag anser alla bör läsa med rubriken "Med perspektiv på Kärrtorp".

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards