thoralf

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Thoralf Alfsson - 12 december 2013 23:43

När de så kallade nyhetsjournalisterna gjort sitt kryper kvällstidningarnas krönikörer fram från sina skyddade boenden på Södermalm och Östermalm. Där det lever i sin bubbla långt ifrån den kalla och brutala verkligheten som landets så kallade fattigpensionärer tvingas leva i.

Då kan personer som Peter Kadhammar göra sina ”östermalmsanalyser” av situationen i Sverige. Slutsatserna blir därefter! Vilket dagens krönika är ett gott exempel på.


När skall Åkesson utesluta sig själv” är den rubrik Peter Kadhammar sätter på sin krönika.


”En gammal dam med rollator. Gnissel. Pust. Hon strävar framåt. Ur mörkret bakom henne kommer en grupp kvinnor, beslöjade från topp till tå, med barnvagnar. De springer om den gamla damen för att nå statens pengar först.

Rimligen är den filmen rasistisk eftersom den syftar till att framställa en speciell grupp i befolkningen som ett hot mot oss andra. Muslimer förökar sig som kaniner. De kostar bara pengar. Det blir inget över till pensioner åt våra gamla.

Jimmie Åkesson har aldrig tagit avstånd från filmen, tvärtom, han gnällde över att den inte visades i TV. "Vi har lagt ned mycket tid och pengar på den."”


Över 1 miljon visningar på YouTube ;-)

 

Peter Kadhammar anser att filmen är rasistisk. Jag kan inte annat än börja tänka på hur dessa krönikörer försvarat Timbuktu och hans ”konstnärliga texter” där Jimmie Åkesson skall dunkas gul o blå och hissas i en flaggstång. Undrar om Peter Kadhammar sett det konstnärliga i valfilmen från 2010?


Men budskapet har i varje fall gått hem! Att statens resurser inte räcker till alla. Att förmedla det budskapet ”konstnärligt” är dock rasistiskt enligt Peter Kadhammar.


När jag började som förtroendevald politiker var journalisterna oftast hårda mot mig och mina kollegor. Jag tänker på en journalist som helt enkelt följde det pk-uppdrag som ingår i tjänsten, nämligen att smutskasta SD och mig. Men ett antal år senare kom journalisten fram efter ett politiskt möte och ville prata. Han berättade då att hans mamma blivit sjuk och att han fått ta hand om henne och hennes ekonomi. Det blev uppenbarligen en ögonöppnare för honom. Han förstod inte hur hans mamma kunnat överleva på den lilla pensionen. Hans mamma hade givetvis varit för stolt för att berätta om sin situation för sin son. Journalisten sa sig ha fått en helt annan förståelse för Sverigedemokraterna och vår politik efter detta. Från den dagen läste jag aldrig någon artikel med det vanliga PK-stilen skriven av den journalisten. Istället fick jag tips om saker och ting som jag borde gräva i och ta upp på min blogg men som han inte kunde skriva om på grund av den politiska korrektheten på hans arbetsplats. Vid några fall fick jag även viktiga dokument från myndigheter tillsända mig via journalisten.


Peter Kadhammar har ännu inte gjort samma resa så han har givetvis svårt att förstå symboliken i valfilmen. Av samma anledning har han nog inte förstått hur många pensionärer med rollator upplever en nyligen instiftad lag.


Den 1 juli 2013 trädde en lag om vård för papperslösa (illegala) i kraft. En lag som ger personer som befinner sig illegalt i landet väldiga ekonomiska fördelar till läkarvård, tandvård och mediciner i jämförelse med t.ex pensionärer med rollator. En djupt orättvis lag som 7-klöverns politiker beslutat om i Sveriges riksdag.


Mina läsare vet att jag och SD tagit fram ett infoblad om denna lag och vad den i praktiken innebär. Under alla mina år inom Sverigedemokraterna har aldrig något flygblad fått så mycket uppmärksamhet som detta. Väldigt många har hjälpt till att dela ut det och efterfrågan är ännu inte mättad.

Nu är det dags att lägga en ny beställning till tryckeriet på 5000st eller kanske 10000st


 


Peter Kadhammar anser säkert att även detta infoblad är rasistiskt enligt samma logik som SD:s valfilm. Det skulle dock vara intressant om han i en krönika förklarade för alla svenska pensionärer med rollator var rättvisan finns i den nya lagen som alla partier utom Sverigedemokraterna stod bakom i Sveriges riksdag den 22 maj då den beslutades.



Av Thoralf Alfsson - 12 december 2013 11:00

Jag fick igår ett brev från en Sverigedemokrat som jag tycker är väldigt bra och viktigt. Personen vill att jag skall framföra hennes tankar till partistyrelsen. Jag tycker att bästa sättet är att publicera hennes brev på bloggen och hoppas att det läses av många i partistyrelsen.


Hej Thoralf


Jag skriver till dej utifrån viss förtvivlan. Ska detta diktatoriska förhållningssätt till oss svenskar aldrig ta slut? I går var jag förbannad i dag är jag sorgsen. Jag mådde bättre i går.

  

Jag vet inte om du orkar läsa detta man jag tror att jag kan sätta ord på vad många av oss Sverigedemokrater känner i dag och i går och i förrgår. Jag känner ett ansvar att försöka bidra med något även om jag inser att det är långt till maktens boningar!


Researchgruppen och Expressens agenda i det så kallade *avslöjande av Sverigedemokrater –drevet är, som vi vet, endast till för att skada paritet och inte som de påstår – att upplysa folket. Att vi Sverigedemokrater är kritiska till invandring är väl knappast nån hemlighet och har föga nyhetsvärde.


Jag är en av de som skriver av mej min frustration på Avpixlat – om än inte i den form som Expressen vaskat fram – och jag skriver där just för att jag vill vara anonym, tvingas vara anonym. Att bli kapad på sina skrivna rader känns som ett stort hot min egen säkerhet och min yttrandefrihet. Hur många av oss tänker alltid PK? Inte många. Dessutom är det reglerat i lagen att ALLT man producerar på nätet är copyrightskyddat och får ej kopieras och spridas. Då kan de förstås skylla på att det inte gäller för att man skriver under synonym – men eftersom de kapat den och avslöjat min identitet har de inte längre rätt att sprida det vidare. Detta borde media känna till! Det gör de säkert också men de hoppas väl att de flesta av oss vanliga dödliga inte gör det!


Hyckleriet når svindlande höjder, romerna som blev registrerade på grund av kriminella kopplingar kräver skadestånd (och får det säkert också) media förfasade sej över att polisen hade upprättat dessa register. Men att själva hacka konton och hänga ut folk enbart för politisk uppfattning – det är tydligen helt i sin ordning!


Till skillnad från romerna som endast är registrerade i sekretessbelagda register och inte sprids till allmänheten, använder nu media omvänd taktik och sprider vår identitet för att vi stöder ett demokratiskt existerande parti med fara för våld och trakasserier. Vi känner oss nu mycket mer otrygga på gator och torg och i våra hem. Våra familjer kan vara i fara.


När vänsterrörelsen basunerar ut sitt hat och sitt hot om våld mot oss Sverigedemokrarter då får de en klapp på axeln och en del får pris för det. Men om vi uttrycker bara en bråkdel av det de häver ur sej då – då blir det plötsligt totalt kaos, pressarna stoppas och TV extrasänder.


Robert Aschberg ska göra ett TV program om anonyma användare på Avpixlat – besöka dem i hemmet och konfrontera dem och även hjälpa folk att begära skadestånd som känner sej kränkta av inläggen. Vi Sverigedemokrater måste hjälpa folk mot dessa huliganer – inte stjälpa dem med uteslutningar och hårda ord.


Det som vänsterfolket vill är att skada oss till vilket pris som helst och de kommer att använda detta mot oss för att desarmera partiet på folk och anseende. Att jobba som ideell politiker är ofta tungt och ensamt särskilt på landsbygden. Vi har bildat en kommunförening och jobbar för att upplysa och värva medlemmar och kandidater, om flera av oss blir uteslutna som skriver kritiskt om invandring kommer det att stå många tomma stolar ute i landet. Det har vi inte råd med.


En annan syn på saken – det är svårt nog som det är att värva folk som vill engagera sej, på grund av rädsla för att bli av med jobbet, att bli av med vänner, att bli utsatt för hot samt att det är få människor idag som vill jobba ideellt. Om vi dessutom ska bli ifrågasatta av partiet så kommer det att bli väldigt svårt att få folk motiverade till att jobba för ett bättre Sverige med Sverigedemokraterna så stora att en verklig förändring kommer till stånd.


Detta scenario är mediernas våta dröm och vår partiledning borde inte gå på det. Partiledningen och dess representanter ute i landet borde i stället stötta oss som många gånger kämpar i motvind, drivna endast av den egna övertygelsen om Sverigedemokraternas agenda som den enda räddningen för oss själva, våra gamla, våra barn och barnbarn. Vi borde hålla ihop och inte kasta ut folk i kylan – om de inte medvetet skadar partiet givetvis.


Om jag vore partiledare :-) skulle jag meddela medierna att: Vi sköter detta inom partiet. Vi har startat internutbildningar och det kommer att fortgå en uppbyggnad hela tiden. Nej, vi stöder inte rasism men vi stöder våra medarbetare. Vi kan till skillnad mot er se människan bakom det som ni med era tveksamma metoder vaskat fram.

Vi håller ihop och vi ska bli bättre och bättre.


Att hårdnackat försvara nolltolleransen till varje pris är öppet mål för medierna. De kommer aldrig att sluta – det är det enda de pratar om. Jag förstår andemeningen och jag håller med om den till största delen men man får inte glömma den mänskliga faktorn.

De har nu över 6 000 anonyma användare och de kommer att plocka fram sitt trumfkort så fort någon får en lite högre förtroendepost. Tro mej. Haha du skrev det här på Avpixlat för 1 år sen 10 år sedan o.s.v

Vi som jobbar ideellt och även de som har betalda förtroendeposter måste få jobba ostört utan en massa oro – det är ju ingen som har fysiskt skadat någon. Det som nu händer är att vi – som skriver av oss ibland – ska känna oro för att bli attackerade både fysiskt och psykiskt samt fundera på om man skrivit något som kan anses som opassande? Man minns ju inte allt man skrivit och man vet inte var ribban ligger? Hur kritisk får man vara? Får man skriva på Avpixlat?


Jag vädjar till dej att framföra dessa åsikter till partistyrelsen. Stöd oss gräsrötter och så tar vi eventuella reprimander internt! Medierna ska inte få något gratisgodis.


Kanske blir jag svartlistad för att jag tycker så här men jag "vet" att jag representerar många av oss Sverigedemokrater på gräsrotsnivå. Vi har en massiv fiende i media och vänsterrörelsen och vi måste mobilisera för att stå starka mot dem.


Jag brukar kunna skaka av mej all smörja som media skriver men nu känns det tungt och det retar mej. Att de har makt att få mej att känna sån sorg, ilska och oro. Vad hittar de på nästa gång?


Man måste fortsätta tro på det goda man alla har ju en gräns – hälsar


En SD-gräsrot i vårt vackra land!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards