thoralf

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Thoralf Alfsson - 20 december 2013 18:19

För den som inte uppmärksammat det har jag lagt in en länk till SD-Kuriren i höger marginalen. Det kommer nu nästan dagligen nya och läsvärda artiklar på SD-Kurirens webbsida.


Idag skriver Björns Söder om Kärrtorp och den demonstration som skall hållas på söndag. 7-klövern och vänsteroragnisationerna tycks omfamna varandra i en "antinazistkram" men i mina ögon blir det en fadd eftersmak då det framgår i artikeln vilka som ligger bakom Linje 17.


Jag tror inte Säpo hade varit särskilt överlyckliga om ett antal av Sverigedemokraternas riksdagsledamöter valt att åka till Kärrtorp på söndag med tanke på att det sannolikt kommer vara många våldsbenägna vänsterextremister på plats som vill synas tillsammans med Löfven, Ullenhag, Westerberg, Sjöstedt, Ohly, Federley, Enström och Palm.


Läs artikel på SD-Kuriren


PS

Bara så det inte blir något missförstånd så tar jag givetvis avstånd från allt våld inklusive nynazister och vänsterextremister. Jag har engagerat mig i Sverigedemokraterna för att förändra vårt samhälle med demokratiska verktyg. Min blogg är en viktig del av dessa verktyg.

Av Thoralf Alfsson - 20 december 2013 09:28

Peter Akinder, ledarskribent på socialdemokratiska Östran är irriterad på att jag i ett blogginlägg skrev att kommunalrådet Johan Persson inte närvarade vid senaste kommunfullmäktige när det för socialdemokraterna känsliga beslutet om LOV inom hemtjänsten skulle röstas igenom. Han anser att jag försöker ta billiga poäng. Jag vet faktiskt inte om Peter Akinder skall prata om billiga poäng, det är väl något han ägnar sig åt dagligen.


Socialdemokraten Bengt Kronblad gråter ut i en artikel i Östran över beslutet om LOV.


”Jag skäms i dag. Jag kan aldrig acceptera att Kalmar backar så till den grad i solidaritet och rättvisa att de ­äldres vård blir till ett affärsprojekt.”

 

Om nu Bengt Kronblad var så negativ till LOV varför yttrade han sig inte under kommunfullmäktigemötet. Inte en enda av de socialdemokrater som var negativa till LOV yttrade sig under den ca 1,5 timme långa debatten. Knäpptyst från Bengt Kronblad!


Men framförallt om man nu var så negativa till LOV. Varför röstade man inte NEJ? Istället avstod Bengt Kronblad och hans socialdemokratiska kollegor från att rösta. Fegt och ynkligt!


Att sedan gråta ut i media är minst sagt pinsamt och något man borde skämmas för!


Det fanns fler ledande socialdemokrater som avstod från att rösta. T.ex Jonas Hellberg, Anna Soltorp, Marianne Dahlberg och Annika Brodin men flera socialdemokrater kom inte ens till mötet förutom Johan Persson t.ex Jussi Gröhn, Mats Griph och Stig Persson enligt Östran.


Socialdemokraternas agerande kan knappast kallas särskilt rakryggat!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards