thoralf

Alla inlägg den 25 december 2013

Av Thoralf Alfsson - 25 december 2013 01:15

Idag på julafton skriver Barometern om de dödshot som jag varit utsatt för under hösten. Det handlar om religiösa hot från en muslim. Eller är det en islamist? Då han vill skrämma mig till tystnad!


Eftersom hoten kommer från en muslim ser jag allvarligt på detta hot.


 

Det är faktiskt förvånande att Barometern skriver att orsaken till dödshoten är att jag kritiserat islam och att personen ifråga vill skrämma mig till tystnad. Islamiseringen av samhället har tagit ett nytt steg i Sverige. Den åtalade sade till och med under förhören att han fortfarande vill döda honom. Det borde egentligen vara grund för en utvisning från landet.


Hur många tror att riksdagsledamoten Abderizak Waberi (M) kommer fördöma dessa dödshot? Eller att någon av hans muslimska vänner i riksdagen kommer fördöma dessa muslimska dödshot? Nej, jag tror det inte. Inte ens Nasim Malik i Kalmar kommer uttala sig och fördöma dödshoten.


Media kommer sannolikt inte skriva om detta. Barometern gör det givetvis på grund av att jag bor i Kalmar. TT brukar annars vara väldigt kvicka med att skriva ett eget TT-meddelande som går ut till alla tidningar när det är något som rör Sverigedemokraterna men jag har än så länge inte sett en enda stavelse om detta i någon annan tidning.


Eftersom att det är en muslim som dödshotat en Sverigedemokrat är det mörkläggning som gäller i det politiskt korrekta Sverige. Om TT ändå skulle få för sig att skriva om detta kommer man med all säkerhet undanta detaljerna om islam.


Kan ni tänka er vilka rubriker det varit i media om en sverigedemokrat dödshotat en muslim! Tomas Mattsson på Expressen hade gått igång på alla cylindrar och Jan Helin hade fått glädjefnatt. Det hade blivit feta rubriker på löpsedlarna. Nu kommer dessa chefredaktörer knipa käft!


Givetvis hoppas jag att jag har fel men chansen är nog väldigt liten.


UPPDATERING!!!


Östrans artikel är minst pinsam och politiskt korrekt! Simon Karlsson utelämnar allting i åtalet som visar på att det handlar om ett religiöst dödshot. Hotet om att jag skulle malas ner till hund och grisfoder utelämnas helt i artikeln. Han utelämnar också den åtalades förklaring till dödshoten att jag skulle talat illa om islam.

Jag tycker att det är rent hyckleri av Östran att mörklägga orsaken till dessa dödshot. Sanningen skall mörkläggas! Uppriktigt sagt tycker jag det är rent ut sagt för djävligt gjort av Östran! Jag tycker Simon Karlsson och ansvarig utgivare borde skämmas för sitt ynkliga hyckleri med dessa faktauppgifter från åtalet.


 

En liten påminnelse till Östran!


 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards