Idag känns det skönt att börja sin julledighet efter allt stök i media de senaste veckorna och min egen lilla olycka. Expressens hatkampanj mot SD ser ut att ha misslyckats ännu en gång. Väljarstödet för SD ser ut att fortsätta öka.
Idag slår vi ett nytt rekord i Novus undersökningar med 10,4 procent. Novus/TV4 har alltid hållit oss väldigt lågt i sina undersökningar men har sakta med säkert fått krypa till korset. Jag tror att deras så kallade ”viktning” medvetet missgynnat SD och att det fortfarande gör det.
Björns Söder gjorde igår en kanoninsats i Studio Ett där han fick möta Expressens chefredaktör Tomas Mattsson. Har du inte lyssnat på inslaget så rekommenderar jag det.
Mattias Karlsson följde sedan upp det hela med att möta Tomas Mattsson i Aktuellt och Mattias gjorde ingen besviken. Istället skämde Claes Elfström ut sig med sin kommentar att Mattias var gäst hos honom och att det var han som bestämde. Jag har aldrig hört på maken till dum kommentar från en programledare. Grattis Mattias Karlsson! Ett bättre betyg på att du gjort bra ifrån dig kan du inte få. En programledare som blir så frustrerad över att inte lyckas styra debatten dit han ville är riktigt komiskt.
Klicka på bilden för att se inslaget.
Björn Söder, Mattias Karlsson och Novus står för en riktig SD-trippel som jag önskar att alla Sverigedemokrater och alla sympatisörer tar med sig in i de kommande helgerna.
Tony
19 december 2013 11:17
Naturligtvis får Tomas Mattsson obegränsad tid för
att torgföra sina absurditeter, medan Elsfberg ställer
frågor till Mattias och sen avbryter han Mattias efter ett
par korta meningar. Lade ni föresten märke till att
Thomas Mattson förnekade den bild Som tidigare medarbetaren
Niclas Svensson förmedlade om ett reportage han gjorde om
vänsterextremister och dess koppling långt in på Expressens
redaktion?
Stefan K
19 december 2013 12:11
Etablerad medias idoga och ganska misslyckade försök att bekämpa SD verkar gå hand i hand med etablerad medias tillbakagång.
Får man ge ett tips till herrar/damer Sverigedemokrater?
Varför inte upprätta en databas med Sverigedemokrater som utsatts för våld, som förlorat jobb och uppdrag p.g.a sitt politiska engagemang? Media och 7-klövern verkar måttligt intresserade av detta, även om både Säpos och BRÅ:s rapporter talar sitt tydliga språk.
http://petterssonsblogg.se
World Traveller
19 december 2013 12:24
Mycket bra förslag från Stefan K
En annan sak som kan vara värt att undersöka är alla dessa svenbskar runt om i landet som hittas mystiskt döda. Ibland konstateras mord men ofta försöker polisen skyla över det (för att bättra på brottsstatisken?). Även alla mordbränder med dödlig utgång. Det var en i går med en herrgård som brann och ett dödsoffer. Jag har sett på en del bloggar att en del som kritiserat invandringen, framförallt kvinnor, fått besök av Aschberg och Expressen. De har meddelat det på bloggarna och sen har det inte hörts ett ljud från dom. Kan alla dessa mystiska dödsfall och Aschbergs och Expressens jakt på Sverigedemokrater ha ett samband? Kan namnen och adresserna lämnats ut till AFA och RF? Det kanske är långsökt men i dagens politiska läge så är det ingenting som förvånar längre. Sverige har förlorat sin oskuld.
AWSvensson
19 december 2013 12:43
Det hände för tio år sedan säger Thomas Mattson , har den tidsrymden varit förmildrande när det gällt att misskreditera sverigedemokrater
DUMIBOLLEN /OT
19 december 2013 12:57
Nya Sverige har fått ännu en RIKS-HJÄLTE! Nummer två i år.
Förutom den av Mona Sahlin tårögt älskade TIMBUKTU, som prisbelönats för att han i sin rapptext avslöjade för 'de dumma svenskarna' hur illa det står till med deras land (se avsl. anm.),
har nu ERIC SNOWDEN helt oförskyllt kvalat in för att bli nysvensk RIKS-HJÄLTE nummer två.
Genom sina avslöjanden av hur massivt Obama/NSA avlyssnat Brasiliens maktelit, blev brassarna så sura på Obama, att man beslutade sig för att köpa 36 Gripen från Nya Sverige istället för samma antal Boeing F-18 Hornet från USA.
Erik Snowden har således indiret givit upphov till miljardinkomster till Nya Sverige och också han borde prisbelönas. Hur vore det med ett omedelbart medborgarskap? - även om denna inflationsvara numera varken är lyx ell något speciellt. Han skulle ju bara bli en udda fågel bland 2 miljoner syrier. Men som en svenska statens generösa gest kunde det ju duga - livstids försörjning på de dumsvenska skattebetalarnas bekostnad. Länge leve Eric Snowden!
Beträffande TIMBUKTUS avslöjanden, se denna blogg tisdag 17 dec, kommentar 22:19 av TOMIBOLLEN.
Pepparholm
19 december 2013 13:01
Claes Elfström har efter hela sitt yrkesliv i SVT ännu inte fattat vem som betalar hans lön.
Karlskronabloggen
19 december 2013 13:35
Kanske dags att göra en investering hos Unibet som ger oddset 1,45 gånger insatsen om Sverigedemokraterna får över 8,65 procent i valet 2014! Troligen väl investerade pengar även om man får vänta på utdelningen!
Ladbrokes är betydligt snålare och betalar bara 1,33 gånger pengarna för över 10 procent, så hos Unibet får man betydligt mer i valuta för insatsen!
Sverigedemokraterna snittar just nu 11,3 procent i opinionen om man ser till alla opinionsinstitut!
Spelbolagen brukar ha bra koll och jag minns att Unibet hade 1,01 i odds för att Sverigedemokraterna skulle komma in i riksdagen 2014, så det var inte ens lönt att satsa några pengar.
http://karlskronabloggen.se
Hulda mk1
19 december 2013 13:54
Att se Claes Elfström igår var en enorm besvikelse. Har alltid uppskattat honom som en seriös journalist. Men jag tog fel...
Det är tydligen VÄLDIGT känsligt med Expressens kopplingar till AFA och andra i våldsvänstern. Något som absolut inte ska komma ut till TV-sofforna.
Att SD ökar igen är bra, men som jag brukar skriva: Ett Sverige där politikerna hade skött sitt uppdrag på rätt sätt, hade aldrig haft ett SD-parti. Där hade aldrig Vänster och högerextremister bråkat på gator och torg.
Då hade aldrig Avpixlat och andra sajter behövts och ingen behövt bli utsatt för en gruppvåldtäkt eller att få sin bil uppeldad.
Inga handskakinigsdebatter eller debatter om slöjor, burkor, Halalkött, skolavslutningar, Nationaldagsfirande, Ensamkommande "barn", och en massa annat elände.
Så ni SD-kritiker, "forskare" och journalister som läser kommentarerna här, läs mina ord NOGA...
lennart l
19 december 2013 13:55
Fernissan rämnade för Claes Elfström och han visade tydligt var han hade sina sympatier. Dessutom avbryter han hela tiden Mattias från att få tala till punkt. Upprörande, minst sagt.
Glädjande med SD:s uppgång i NOVUS. Själv tror jag att vi landar på 15% i valet 2014.
Hulda mk1
19 december 2013 14:14
Funderingar om Expressens uthängningar och den nu omtalade låten med stolpskottet Timbuktu och hans märklige kompis.
Om de nu välciterade uttrycken på Avpixlat, skulle ha framförts på scen med musik till, hade det då varit konst och försvarats av kultureliten?
pg
19 december 2013 14:46
Stefan K Torsdag 19 dec 12:11
"Får man ge ett tips till herrar/damer Sverigedemokrater?
Varför inte upprätta en databas med Sverigedemokrater som utsatts för våld, som förlorat jobb och uppdrag p.g.a sitt politiska engagemang? Media och 7-klövern verkar måttligt intresserade av detta, även om både Säpos och BRÅ:s rapporter talar sitt tydliga språk."
Ett bra förslag, men hoppas och tror att SD redan gör så!
SD måste vara extremt uppmärksamma och dokumentera så mycket som möjligt till kommande val!
Kommande val blir en ren fröjd för alla SD-anhängare!
Men se till att rösta!
Lennart O
19 december 2013 15:04
Ganska märkligt att en så erfaren programledare som Claes Elfsberg tappar koncepterna i en studiodebatt. Han må ogilla SD men att låta detta så tydligt framkomma i sin roll som debattledare måste ses som ett ordentligt klavertramp.
http://leonardo34.wordpress.com
TOMIBOLLEN
19 december 2013 15:31
Läs mina ord NOGA...uppmanar 'Hulda mk1', 13:54
Hon - och inte bara hon - hävdar
"Ett Sverige där politikerna hade skött sitt uppdrag på rätt sätt, hade aldrig haft ett SD-parti."
"Där hade aldrig Vänster och högerextremister bråkat på gator och torg.Då hade aldrig Avpixlat och andra sajter behövts och ingen behövt bli utsatt för en gruppvåldtäkt eller att få sin bil uppeldad. Inga handskakinigsdebatter eller debatter om slöjor, burkor, Halalkött, skolavslutningar, Nationaldagsfirande, Ensamkommande "barn", och en massa annat elände." (slut citat)
Därmed vare det sagt.
SD är inget annat än ett halvtaskigt motmedel mot vanstyret i Nya Sverige - den sinnessjuka massinvandringen i synnerhet - och lika ineffektivt som RADAR SPRAY är mot klädesmal.
I sig har SD inget inneboende värde. Inget nytt och till 7-klövern i grunden kontrasterande tänkande - inga nya politisk grepp utgår från SD.
SD liksom övriga partier lever kvar i den föråldrade övertygelsen om att mer eller mindre sovande medborgare/undersåtar är till för staten (och - kungen). Så har det kanske med nödvändighet varit sedan kung Eadgils tid - över hela Europa.
Men sedan ca hundra år tillbaka är situationen, inte minst kunskapsmässigt, förändrad: det borde numer finnas förutsättningar för vakna, insiktsfulla och engagerade medborgare (90%?) att ta makten över SINA valda representanter i riksdagen, så att makten de facto utgick från folket. Här skulle en uppgift ha funnits för SD, om inte också detta parti hade letts av godhetspiltar.
Sverige är förgiftat, dels av den godhetsröta, som sossarna sedan palmetillträdet smyginfekterat befolkningen med och som sedan av Reinfeldt et consortes utnyttjas för att leda ett en gång stolt folk i ett fabulöst land till griftero, dels den också avsiktligen införda kulturmarxistiska nedsmutsningen, nedsölningen av hela utbildningsväsendet, från förskola till ph,dr.
Det senare som förutsättning för det förra.
Lärare
19 december 2013 15:57
Bra dag för SD igår, även idag med NOVUS!
Blev som många andra fly förb... på Elfsbergs ställningstagande, mot SD och för Expressen.
Han var helt enkelt oförskämd, hoppas att många såg inslaget.
Som jag tidigare berättat har jag i min bekantskapskrets två f d journalister som tänker rösta på SD! De har tröttnat på den - "styrda median i Sverige och att inte få berätta hela sanningen", som de själva säger!
Hoppas PK-media fortsätter, det ger oss bara fler sympatier och röster.
Hulda mk1
19 december 2013 17:20
Annat ämne..
Nu sker Julavslutningar runt om i landet. I Kyrkan? Med präst? Utan präst? Med pasalmsång och välsignelse? Utan psalmsång och välsignelse? Obligatoriskt? Frivilligt?
På detta Björklunds utspel i veckan om en återgång till en äldre ordning.
Men hur blir det om hans förslag blir rättesnöre? Blir det då som det ska vara?
Eller blir det som Folkpartiets återkommande förslag om språktester (som aldrig blir verklighet)?
Skräcken för våra traditioner och vår kultur och rädslan hos skolledare att inte vara politiskt korrekt märkte vi senast vid Lucia-firandet. Vämjeligt...
Nej, jag litar inte på någon politiker från "sjuklövern", förrän en ev. ändring införts och blivit en vana.
Lassekolja
19 december 2013 17:36
Åter igen ett "huve´t på spiken-inlägg" av Thoralf!
Igår blev jag tillräckligt provocerad av Claes Elfsberg´s beteende att jag skickade följande mail:
Hej Claes!
Inte särskilt snyggt av Dig att flera gånger avbryta SD-representanten i Aktuellt-debatten mot Expressens Thomas Mattson. Bjuder man in någon till en debatt låter man denne tala till punkt. Jag har full förståelse för att ex.-vis Gudrun Schyman måste avbrytas, eftersom hon inte använder sig av skiljetecknet punkt.
Med förhoppning om bättring. Det handlar ju om förtroende.
Aktuellt-redaktionen önskas GOD JUL av (namn och hemvist)
Konstaterade nyss att jag fick svar i förmiddag:
Från: Claes Elfsberg (claes.elfsberg@svt.se)
Skickat: den 19 december 2013 11:24:35
Hej och tack för mailet.
Men jag håller inte alls med dig. Tvärtom är det så att när man blir inbjuden till aktuellt så gäller vissa regler för debatten... och Karlsson från SD följde inte dessa. Och det var då jag sa ifrån. Han hade redan framfört samma argument två gånger...och jag ville ägna lite tid även åt en annan frågeställning.
mvh
/Claes Elfsberg
Jag anser trots vad Claes E. tycker, att bjuder man in två gäster för debatt avbryter man inte den ene gång på gång. Ingen kan få mig att tro att det INTE hade att göra med vem gästen var!
http://www.status.st
Putte
19 december 2013 17:40
Jag vill gratulera SD till två såna fantastiska debattörer som Björn Söder och Mattias Karlsson, dessutom finns ju Jimmie Åkesson och Richard Jomshof m.fl också av samma fantastiska kaliber.
mom-61
19 december 2013 18:00
Fantastisk insats av SD igår. Men VAR är SD-kvinnorna? De behöver synas i TV!! GOD JUL Thoralf och tack för en ypperlig blogg. Jag hoppas du inspirerar andra kommunala SD politiker. Ni behövs i Sveriges kommuner.
Lassekolja
19 december 2013 18:02
@Hulda mk1, Du har så rätt, om media hade gjort sitt jobb, så som dom gärna och ofta skryter med att dom gör, då hade politikerna också prioriterat svenska intressen och därmed hade inte varken SD, Avpixlat, Exponerat, o.s.v INTE behövts! Har länge undrat varför, först och främst våra Riksdagsmän så sällan eller aldrig påpekar detta.
@TOMIBOLLEN, Du som verkar så duktig och tycker SD är bla-ha, glömde berätta med vilka metoder Du vill förändra Sverige till det bättre. Jag väntar med spänning på Dina mirakellösningar!
SD 2014!!!
http://www.status.st
Stefan A
19 december 2013 18:06
Det behöver inte vara Elfsbergs fel, man måste tänka på vilken fruktansvärd psykosocial arbetsmiljö han tvingas verka i på stockholmsredaktionerna, det är Knutby X 100,tänk att alltid vara på sin vakt, aldrig kunna slappna av, väga varje ord på guldvåg så inte fångvak... jag menar kollegorna slår ned på en,att inte råka försäga sig typ "men det är ju inga barn, det är vuxna män" "det kostar miljarder" eller "SD har rätt", det sistnämnda skulle resultera i sjukskrivning i hemmet på obestämd tid, eller iaf. tills valet är över, vi i SD skall vara glada, vi är iaf. fria uthängda eller inte....
Hulda mk1
19 december 2013 18:30
Lassekolja...
Rätt. "Granskande journalistik" kallas det. Förekommer alldeles för sällan. När det gäller invandringen, dess problem och kostnader, aldrig...
TOMIBOLLEN
19 december 2013 18:57
Et tu Lassekolja, i famnen på Hulda!
"@Hulda mk1, Du har så rätt, om media hade gjort sitt jobb, så som dom gärna och ofta skryter med att dom gör, då hade politikerna också prioriterat svenska intressen och därmed hade inte varken SD, Avpixlat, Exponerat, o.s.v INTE behövts! Har länge undrat varför, först och främst våra Riksdagsmän så sällan eller aldrig påpekar detta."
Därmed vare det sagt för andra gången, nu av Lasse Kolja!
SD är inget annat än ett halvtaskigt motmedel mot vanstyret i Nya Sverige - den sinnessjuka massinvandringen i synnerhet - och lika ineffektivt som RADAR SPRAY är mot klädesmal. I sig har SD inget inneboende värde. Inget nytt och till 7-klövern i grunden kontrasterande tänkande - inga nya politisk grepp utgår från SD.
Sverige är förgiftat, dels av den GODHETSRÖTA, som sossarna sedan palmetillträdet smyginfekterat befolkningen med och som sedan av Reinfeldt et consortes utnyttjas för att leda ett en gång stolt folk i ett fabulöst land till griftero, dels av den också avsiktligen införda kulturmarxistiska nedsmutsningen, nedsölningen av hela utbildningsväsendet, från förskola till ph.dr
Det senare som förutsättning för det förra.
Med en etablerad FUNKTIONELL IDIOTI = avsaknad av tankeförmåga och läsförståelse m.m hos nya generationer finns det inget hopp.
Reinfeldt har redan segrat - Svea Rike är i ett terminalt tillstånd - grönsaksstadiet väntar.
Det är kört!
Bara fortsatt nedgång.
SD kommer att sega vidare med 15 - 20 - 25% och
ni SD-are fortsätter att hoppas och klappa varandra på ryggen.
Emigrera, Lasse Kolja - men's tid är.
PS Jag verkar inte vara "så duktig" - jag ör BARA realist.
Regrediera inte, Lasse Kolja!
Magentan
19 december 2013 19:04
Jag håller med "Tomibollen" om att den alltmer groteska och tragikomiska GODHETSKAMPEN i det Politiskt Korrekta Sverige är ett av vårt lands största gissel samt att det numera egentligen "borde finnas kunskapsmässiga förutsättningar för vakna, insiktsfulla och engagerade svenska medborgare att ta makten över SINA valda representanter i riksdagen, så att makten de facto utgick från folket", men jag tycker Tomibollens siffra (90%) är alldeles för hög (tippar på högst 50%).
Dock håller jag inte alls med om att SD leds av godhetspiltar. Allt är ju relativt och du Tomibollen betraktar SD från din synvinkel. PK-samhällets hjältar anser däremot från sin synvinkel att SD är det mest onda i världen.
När det gäller GODHETSYNDROMET i Sverige citerar jag nedan två mycket klarsynta och intelligenta skribenter, som ni absolut inte får missa! Det första citatet är början på ett inlägg från Tobbe i hans blogg "Tobbes Medieblogg", en av de bästa bloggsajterna på nätet. Det aktuella inlägget har rubriken "Jag är Jim".
Citat nr 2 kommer från slutet i en insändare i Avpixlat, rubricerad "Godhetsfällan", och den belyser med bravur samma absurda fenomen som Tobbes inlägg.
Reinfeldt-Alliansen har ju under sina regeringsår med hjälp av MP och övriga vänsterblocket med god marginal lyckats vinna FÖRSTA PRIS för Sverige i tävlingen om "DET GODASTE OCH MEST GENERÖSA LANDET I EUROPA (kanske världen)". Nu återstår alltså frågan om vem som är DEN ALLRA GODASTE MÄNNISKAN I EUROPAS (VÄRLDENS) GODASTE LAND. Kampen om detta blir alltmer desperat och alla medel är tydligen tillåtna.
Citat 1: "Få debatter är så underhållande som inbördeskrig inom den politiskt korrekta ankdammen. Hur mycket man än älskar olika, och hur fin människosyn man än har, så kommer det till slut någon som upptäcker att man visserligen är politiskt korrekt, men inte på rätt sätt."
http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2013/12/jag-ar-jim.html
Citat 2: " 'Godhetsfällan' fungerar som en mental rävsax för alla inblandade. Man tävlar med varandra i en ständigt pågående turnering där 'godast' vinner. Speciellt hög poäng tilldelas den som upptäcker 'rasism' som ingen annan tidigare lyckats få korn på. Kreativiteten är därför stor. Om en medtävlare råkar haspla ur sig något som antyder begränsad 'godhet' så är det bara att ta plats i 'kylskåpet'. En mindre i tävlingen."
http://avpixlat.info/2013/12/18/godhetsfallan/#disqus_thread
Magentan
19 december 2013 19:09
Försöker igen med länken till Tobbe och hoppas på bättre tur (annars får ni klippa och klistra).
http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2013/12/jag-ar-jim.html
Mattias
19 december 2013 20:06
Claes Elfström är bara en trött gammal bög. Inget att bry sig om.
Hulda mk1
19 december 2013 20:25
Mattias...
Hans privatliv är hans eget. Det är inget som vi behöver analycera här. Däremot, när han inte gör sitt jobb rätt, DÅ, ska vi reagera.
Hulda mk1
19 december 2013 20:30
Såg ett mirakel på nyheterna förut. Ett ensamkommande barn som verkligen var ett barn. Inte de unga 20 - 30 åriga män som kräver och kräver.
Man får verkligen hoppas att infernot i Syrien upphör, men det ser inte bra ut. Extrema Islamister vinner mark och utför bestialistiska saker i Allah,s namn.
stocholmarn
19 december 2013 21:07
Björn söder var elegant och journalisterna var duktiga och ställde motfrågor mot exprssens samarbete med extremvänstern.
Rolex
19 december 2013 21:44
Jag mätte hur mycket tid respektive debattör fick av Claes Elfsberg. Mattias Karlsson ~ 2 min och 42 sek. Thomas Mattsson, ~ 2 min 35 sek. Då har jag inte räknat med när Mattias Karlsson pratar i mun på Claes Elfsberg.
Sensus
19 december 2013 21:49
Se snaphanen.dk Polarisering. Nu går det ....
Gute
19 december 2013 23:29
Elfsberg tappade helt fattningen det har jag aldrig sett tidigare, Mattias är för jäkla duktig på att debattera och tala.
Mattsson tål jag överhuvudtaget inte att se efter sitt ofattbara misstag, hur fan tänkte han egentligen, det kommer att tynga Expressen och deras redan skamfilade rykte smutsades ner ytterligare!
Lassekolja
20 december 2013 00:05
@TOMIBOLLEN, "Lassekolja i famnen på Hulda mk1", ja, inte mig emot, Hulda och Lotta är två av mina favoriter(det finns flera!) här på Thoralf´s blogg.
TACK för tipset TOMIBOLLEN, men att emigrera är av flera skäl, dessvärre inget alternativ för mig, bl.a p.g.a ålder, sjukdom, relationer och inte minst min genuina kärlek till Sverige.
Jag kan ju nämna att jag redan på 60-talet tyckte att Palmes dåvarande Sossesverige började "likna grisen". Jag började resa utomlands, både till sjöss och till lands, för att kolla runt efter nå´t bättre. Det mest intressanta då var Schweiz med alla sina folkomröstningar men kärleken till mitt gamla fosterland Sverige blev övermäktig och förde mig tillbaka hem igen. Bildade familj med hus vid havet, vovve och Volvo och är nu KOL-sjuk pensionär. Nu gäller det att rädda vad som räddas kan av det Välfärdssverige, som återstår! För egen del är jag inte orolig men för barns och barnbarns framtid i Sverige, är jag inte enbart orolig, jag är fly förbannad över hur förmodat intelligenta människor i både det politiska och mediala etablissemanget medvetet kan "destruera" ett så fantastiskt land som Sverige och samtidigt hyckla till löjets gräns om "människosyn", "tolerans", "demokrati" med dom fyra friheterna och sedan göra precis tvärtom när det handlar om SD.
Den dagen PK-pressen går överstyr kommer jag att fira i champagnerus och skadeglädje, det är rätt åt dom dj---na när dom förstör mitt fina Sverige!
SD 2014!!!
http://www.status.st
OT
20 december 2013 00:40
Vad många inte fattat är att SD mer och mer kommer att bli ett nationellt samlingsparti.
Det blir allt tydligare för var dag att SD är ett parti "för Sverige i tiden" medans 7-klövern är ett samlingsbegrepp för de som bara vill "föra Sverige ur tiden"
Så denna låt tillägnar jag alla Staffan Danielsson(ar) i Centerpartiet och andra dysfunktionella 7-klöverpartier - "Vart jag mig i världen vänder - Den Svenska Björnstammen": http://www.youtube.com/watch?v=IEC7sIfCtKs
P.S Något som kan rädda er är SD och dess väljare; Tänk på det och kom över till oss. Vi förlåter er och vi behöver er för att bevara demokratin.
1500
20 december 2013 01:23
Mattias gör en bra insats efter förutsättningar som rådde
Snabb i replikerna och påläst ett framtidslöfte
Blåsippan
20 december 2013 02:36
TOMIBOLLEN@
Hoppet är det sista som överger en. Aldrig att vi ger upp. Varför skulle vi? Jag spara visserligen pengar för en flytt utomlands tids nog. Men aldrig att jag slutar rösta/kämpa på det enda alternativet. Varför gör inte du så?
kalle
20 december 2013 08:03
sd är fantastiskt. det finns väl ingen som lever i verkligheten som kan blunda längre för vad 7 klövern kreatur har skapats för samhälle.
ättestupa för äldre är ju verklighet i dag, ingen vill ta kostnaden för vård av äldre. detta infördes redan med ädelreformen ca 1991.
http://na.se/nyheter/orebro/1.2320255-sa-illa-ar-det-att-jobba-i-orebros-hemvard
Stefan A
20 december 2013 08:36
Det var en märklig "nyhetspanel" i SVT morron, man lyckades helt kroka kring Expressen-gate(som man från fulmedia hjälps åt att försöka begrava nu)däremot var det Kärrtorp hit och Kärrtorp dit, och förstås försök att kleta den händelsen på SD, Ursula Berge(snobbig, överklass och låtsassocialist)blev ställd när det försiktigt påpekades att även Sverigedemokrater utsätts för våld, men det tyckte hon inte var så viktigt!!!!
Fia
20 december 2013 13:40
Claes Elfsberg, en före detta hyfsad journalist som har tagit sig själv på alltför stort allvar, alltför länge. ”Debatten” vi här såg var pinsam och vidrig. Det är inte första gången TV-tittare har fått se de Elfsbergska ”framfötterna”. För några år sedan missbrukade han sin auktoritet som journalist mot en äldre kvinna. Jag tror kvinnan var en f d operasångerska. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad saken handlade om men kvinnans uttalande föll inte Claes Elfsberg i smaken så han tog sig rätten att förnedra henne å det grövsta. Jag glömmer det aldrig. Claes Elfsberg borde byta efternamn till Claes Ärkesvin istället, det skulle var mer passande.
http://Fia
Per
21 december 2013 14:02
Nu är det väl ändå så att det som troligen orsakat detta dåd (från vilket alla bör ta avstånd) är ett blottläggande av SD-politikerns åsikter. Ansvaret för detta är ju inte Expressens då det inte är blottläggandet utan åsikterna som är fel!