thoralf

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

JIMMIES JULTAL

Av Thoralf Alfsson - 13 december 2013 16:05

 
 
Ingen bild

Karl Jansson

13 december 2013 16:23

Önskar er alla en God Jul och Gott Nytt År, utan sanningen vore livet torftigt, en gång SD alltid SD.
Karl Jansson

 
Ingen bild

Kalleman

13 december 2013 16:29

Tack Jimmie för ett fint jultal och jag önskar dig och din familj en riktigt god jul och ett gott nytt år!

 
Ingen bild

Tony

13 december 2013 17:26

Ja inte var det konstlat och tillgjort inte, och visst
stämmer jämförelsen med ljugbultarna i sjuklövern och
ljugtunnan i sagan!

 
Ingen bild

Krister

13 december 2013 17:47

Men har sagan Jimmie pratar om verkligen ett lyckligt slut? Mannen blir i slutet mutad och tystad av Kungen, mannen välkomnas in i gemenskapen för att han ska sluta prata om obekväma "lögner"/avslöjanden. Det är anmärkningsvärt då många oroas över att det är samma öde som väntar SD. Jimmie har redan sagt att han är redo att släppa invandringsfrågan(enligt honom tillfälligt) för att komma in i värmen bland de partier som försatt oss i den här situationen.

Annars ett mycket bra tal!

God Jul till Jimmie och familj!

 
Ingen bild

Nils DK

13 december 2013 18:05

Krister, varför vill du sprida en medveten feltolkning av ett JÅ-uttalande från fulmedia? Självklart uppger inte SD invandringspolitiken. Om du vill diskutera SDs politik, så gör det på et hederligt sätt.

 
Ingen bild

lennart l

13 december 2013 18:22

Vilket bra jultal. Jag slås av Jimmies äkthet, enkelhet, en partiledare som är som oss vanliga människor. God Jul Jimmie och grattis till Nils, den bästa julgåva man kan få. Njut och samla krafterna till valåret 2014, den valrörelsen kommer att bli smutsigare än något val varit tidigare.

 
Ingen bild

Krister

13 december 2013 18:28

@Nils DK

Jag ber om ursäkt, vill inte sprida någon feltolkning och är väl medveten om att JÅ har dementerat medias tolkning och det borde inte vara någon nyhet för läsarna på Thoralfs blogg.
http://sdkuriren.se/akesson-vi-slapper-inga-krav-pa-invandringspolitiken/

Det märkliga är bara varför han väljer att göra en så konstig liknelse i SVT med den historian färskt i minnet. Efter de senaste dagarnas vansinniga utspel från bla. Martin Kinnunen och Linus Bylund blir jag lite orolig över vart partiet är på väg. Genom att påvisa brister kan vi bättra oss.

Försöker vara hederlig och säga vad som oroar mig. Jag har inte gjort någon hemlighet av vad jag tycker här de senaste dagarna.

 
Ingen bild

Nils DK

13 december 2013 19:04

Ta helg nu Krister, du är genomskådat.

 
Ingen bild

World Traveller

13 december 2013 19:07

''Någon'' blockerar mig från att kommentera på Avpixlat och mina kommentarer på andra sajter plockas bort efterhand. Även mail i min inbox plockas bort. FRA och Expressen måste ha jätteroligt.

 
Ingen bild

Thoralf A

13 december 2013 19:11

Krister

Kanske för att jultalet spelades i förra veckan!

 
Ingen bild

Krister

13 december 2013 19:22

@Thoralf A

Ok. Syftade på medias sätt att tolka Jimmies uttalanden om att släppa invandringsfrågan. Med det färskt i minnet kan detta verka lite lustigt.

Bör tilläggas att jag inte hört hela sagan Jimmie pratar om, men den kanske slutar annorlunda än vad som framgår av talet.

 
Ingen bild

Arbetaren

13 december 2013 20:32

Till World Traveler.

Troligen sitter även "någon" på dina inloggningsuppgifter och ägnar sig nu åt diverse lekar. Jag har själv inget konto för att kommentera på någon av sajterna, men hade jag haft det hade jag omedelbart bytt lösenord, eller helst raderat kontot och startat ett nytt. Samma gäller för e-postkontot.

Till Skånepåg.

http://avkodat.research.nu
Här finns en hel del av dem som skrivit kommentarer på omnämnda sajter listade, troligen betydligt fler än de runt 400 de säger sig ha identifierat. De har inte skrivit ut namn eller personnummer, däremot hemort på vissa.

Jag har läst en del kommentarer som gjorts och vissa går helt enkelt inte att försvara. De borde kanske inte kommit längre än till byggarbetarboden eller lokala syjuntan, om ens dit. Men man kan förstå att många är upprörda över situationen i samhället. Frustationen och viljan att "skriva av sig" är därför stor.

Min personliga uppfattning är dock att "straffet" inte på långa vägar står i proportion till "förseelsen". Fortsätter detta förtryck får vi väl ta vårt pick och pack och söka asyl i något nordiskt grannland...

 
Ingen bild

Mattias

13 december 2013 21:00

Ett lysande tal av Jimmie :)

 
Lassekolja

Lassekolja

13 december 2013 22:57

Detsamma Jimmie! Ett mycket bra jultal med många "lögner" till tunnan, som måste vara väl tilltagen!
Varje svensk borde få chans att lyssna och känna igen den sorgliga svenska verkligheten!
SD 2014 !!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

14 december 2013 17:46

@Arbetaren
"Skriv som du talar" var en slogan för några år sedan.
Jag tror att de flesta svenskar talar som man gör i "byggarbetarboden eller lokala syjuntan".
Jag tycker att Linus Bylund borde ha lite större förståelse för detta när han själv kallar folk för b***läppar.

 
Ingen bild

Arg

14 december 2013 17:48

Videon där Aftonbladet "hänger ut" Stellan Bojerud är ren jävla mobbing!

 
Ingen bild

Arbetaren

14 december 2013 18:50

Edward Ulfertz.

Jag håller delvis med dig om att man borde få skriva som man talar och jag tror också att många svenskar talar som de gör i byggarbetarboden. Att det dock inte fungerar så visar väl de senaste dagarnas häxjakt på både politiker och vanligt folk.

Problemet blir mer komplext när du lämnar den privata sfären och skriver något på en web-sajt som är tillgänglig för i stort sett alla läskunniga. Fler kommer då att vilja vara med och tycka om vad som är ok och inte. Det blir också svårare för många att förstå sig på ironin i viss text, man tolkar allting bokstavligt. Det kan tyvärr varken du, jag eller Linus Bylund bestämma över.

Men jag håller med dig om att Linus Bylund borde valt sina ord bättre. Han hamnade lite grann i ett moment 22, vad han än hade sagt hade han fått kritik från något håll.

 
Ingen bild

PG

15 december 2013 16:11

Tack för detta jultal!

Värmde gott!

En God Jul till Alla SD-vänner o (övriga) det är ju ändå jul!

 
Ingen bild

Per

18 december 2013 22:21

Ja, inte behöver Jimmie önska sig någon offerkofta till jul inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards