thoralf

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

AFTONBLADETS STASIMETODER

Av Thoralf Alfsson - 23 oktober 2013 11:04

Igår skrev jag om hur jag upplever media och journalisters mycket otrevliga agerande och då speciellt kvällspressen och Expo:s medarbetare.


Idag får vi ett mycket graverande exempel på vad jag menar av Aftonbladet. Enligt deras synsätt tycks stasimetoder vara fullt acceptabelt för att förfölja och diskriminera oliktänkande i samhället. Att få ut personuppgifter angående donationer via paypal till Avpixlat och dessutom sedan kontrollerat var dessa personer arbetar. Något som definitivt inte har att göra med var dessa personer ägnar sig åt på sin fritid. När man sedan till på köpet ringer upp den anställdes arbetsgivare och ställer frågor om detta har Aftonbladet utan tvekan gått över gränsen över vad som kan vara lagligt.


Jag säger bara ”fy faen” vilka stasifasoner man ägnar sig åt på Aftonbladet!


Om inte samhället reagerar på Aftonbladets agerande och publicering så har vi fått ett samhälle som är på väg mot ren åsiktsfascism.


Artikel Aftonbladet

 
 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

23 oktober 2013 11:16

Fast det var ju positivt att det gamla mantrat att det är "arbetslösa unga män" som stöder Sverigedemokraterna och Avpixlat nu kan läggas till handlingarna!

Nu är det "styrelseproffs, läkare, psykologer, företagare, forskare"

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Johan

23 oktober 2013 11:25

Är det inte lite märkligt att varken Avpixlat eller Kent Ekeroth känner ansvar för att förklara sig för donatorerna det faktum att det inte finns någon redovisning över vart de till Avpixlat insamlade pengarna har gått.
?

 
Ingen bild

Pepparholm

23 oktober 2013 11:31

I den här situationen skulle t.ex Per Albin Hansson, Tage Erlander eller Ingvar Carlsson ha gjort ett uttalande om rätten till tankefrihet och integritet. Man skulle ha hänvisat till vår grundlag. De skulle ha fördömt sådant agerande som Expo och Aftonbladet sysslar med. Men från statsminister Reinfeldt väntar bara tystnad och dolda applåder.

 
Sven Dacke

Sven Dacke

23 oktober 2013 11:39

Är det någon som är förvånad med tanke på Aftonbladets "bruna" bakgrund, läs mera

http://goo.gl/6aez1o

 
Ingen bild

Hej!

23 oktober 2013 11:46

Allvarligt, är det inte några som har befogenheter att handla och döma hårt i vår samhällsstruktur efter detta, då är enskilda medborgare väldigt illa ute, inte bara just i denna händelse.

Inte ens stora svenska bolag har kraften att agera i ärlighet utan måste forma sig, är det så det fungerar även i diktaturer nu när vi är globala?

@ Thoralf, finns det möjlighet att uppmärksamma detta till omvärldens nyhetsrapportering\ uppföljning?


Förhoppningsvis finns det några även i detta elände som kan se vad som händer med vår demokrati(tagg):
Kristdemokraterna Moderaterna Socialdemokraterna Vänsterpartiet Folkpartiet Centern Miljöpartiet

 
Ingen bild

C

23 oktober 2013 12:07

Aftonbladet vill skrämma till tystnad - som så ofta förut när det gäller invandringen. Man ska bli stigmatiserad, och kallad rasist. Så att ingen vågar yppa det uppenbara. Så fungerar totalitära stater med totalitär media. DDR var ett sådant exempel. Men Aftonbladet kommer att upptäcka att det inte funkar denna gång. Avpixlat är så stort och känt på ett bra sätt nu, så detta blir en "backfire" - ett slag tillbaka på Aftonbladet. Och självklart skall ett sådant förfarande polisanmälas, och jag hoppas så många som möjligt gör detta!

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 12:07

Ni hävdae att Avpixlat är oskyldiga. De har ju begått ett antal lagbrott som de skulle dömts för om de följt pressens etiska regler och haft en ansvarig utgivare.

Då ALL högerextrem media gömmer sig i offerkofftan och säger att de blir tex hotade så får man se all högerextrem media som odemokratisk.

Det är bara mörka krafter som döljer sina motiv, på samma sätt som när SD och M inte vill redovisa vart donationerna till partikassan kommer ifrån.
Då har man en dold agenda.

Så att man då försöker avslöja vilka dessa krafter är ligger i demokratins intresse.

 
Ingen bild

Stefan

23 oktober 2013 12:08

Johan.
Det är svårt med redovisning eftersom givarna vill vara anonyma. Jag för min del bryr mig inte nämnvärt eftersom jag litar på mottagarna. Även om bara hälften av mina skänkta pengar skulle gå till hyra för webbhotellet så är jag nöjd.
Kollar man in vad styrelsen i Röda Korset plockar ut i lön så fastnar nog betydligt mer skänkta pengar där än hos avpixlat.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

23 oktober 2013 12:16

@ Stefan

Bra svar där och jämförelsen med Röda Korset där Bengt Westerberg fick 68000 i månaden för att han "jobbade på söndagar"!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Arvid

23 oktober 2013 12:30

MAKTELITENS ENFALD, OCH FOLKETS

Filippa Reinfeldt (M) är en folkvald politiker som på Instagram (vad f-n är det) lägger upp 'grejer' på arbetstid.
- Borde inte det vara offentligt precis som hennes e-post?
undrar Anders Ljung, som blivit blockerad.

Det går att ställa in sitt Instagramkonto så att det blir privat, men det har inte Filippa Reinfeldt gjort. Över 10 000 personer följer hennes inlägg, som handlar om allt från politik till vad hon äter till lunch eller när hon senast kissade, skriver lokaltidningen Mitti.

Anders Ljung bad landstinget att häva blockeringen, men Moderaternas landstingskansli svarade att det inte ansvarar för ledamöternas privata sociala medier. Ljung anmälde då landstinget till JO, som dock inte avser att utredasaken. ”Vad du har anfört ger inte anledning till någon åtgärd från min sida”, skriver JO.

Kan ovanstående föranleda några reflektioner? Tydligen befinner sig folkets enfald i paritet till den här maktfiguren FR:s. Hade det inte rått en sådan ekvivalens beträffande dumheten, skulle Thoralfs blogg, med hänsyn till de väsentligheter den meddelar och avhandlar ha följts av 250 000 personer. Jag vågar påstå att så icke är fallet. Vad säger Thoralf?

"Vanligt folks" enfald, fantasilöshet och aningslös är himlaskriande stor. Förtjänar detta svenska folk inte att bli dhimmis, att få bli styrda av sharialagar, att till dödagar få lyssna till böneutrop fem ggr om dygnet?
Allahu akbar, som nya ärkebiskopen utropar.


 
Ingen bild

Johan

23 oktober 2013 12:37

Stefan, jag är inte det minst förundrad över att Avpixlat eller Kent Ekeroth inte redovisar vilka de anonyma gåvogivarna till avpixlat är, det är inte det frågan gäller.

Som framgår av min text är det frågan om att man endast en liten bråkdel av de insamlade pengarna som kan påvisas ha gått till Avpixlats verksamhet. Resten förefaller vara borta och konsekvensen av att man inte följer reglerna för insamlingsverksamhet är att Kent Ekeroth kommer att personligen eftertaxeras för pengarna så som inkomster av "passiv näringsverksamhet".

Jag är bara lite förundrad över att varken Kent eller Avpixlat känner ett behov att inför läsarna förklara vart pengarna tagit vägen. Eller (kanske ännu mer) att ingen av läsarna kräver att få veta det...

 
Ingen bild

Pepparholm

23 oktober 2013 12:47

Jag har just skickat pengar genom Ekeroths konto. Kommer fram i morgon. Jag blev helt enkelt förbannad på Aftonbladet, Expo, Johan m.fl och kände att jag måste. Vi måste fortfarande ha rätten att använda våra egna pengar hur vi vill i det här landet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 oktober 2013 12:51

Jag...
Du har mycket att lära om dagens Sverige. Väldigt mycket.
Att Avpixlat och liknande sajter ens finns, är ett tecken på ett dåligt samhälle. Det som Aftonbladet nu sysslar med är nog deras sista desperata försök att stoppa Avpixlat, men det är dömt att misslyckas..
Analysera också ordet "avpixlat" och vad det innebär. Sajten heter inte det av en slump.
Säkert kommer det andra säkrare vägar för donationer till Avpixlat efter detta, tro mig!

Ta också reda på lite om Sveriges största näthatare. Vill man steka kvinnobröst i smör, då har man mer än en skruv lös...Lärorikt och öppnas inte dina ögon, då, är allt hopp ute för dig..

Vad gäller mörka krafter, finns de mörkaste inom tolvänstern. När man stör ett riksdagspartis demokratiska möten, då är man ondskan själv...

 
Ingen bild

Johan

23 oktober 2013 12:56

Blir till hälften glad över "Pepparholm":s beslut att sätta in pengar på Ekeroths bankkonto. Drygt 50% kommer alltså att gå raka vägen in i den offentliga sektorn...

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 oktober 2013 13:06

Johan... Var lugn du. Det kommer säkert snart nya vägar att stötta Avpixlat. UTAN att hälften går in i den ofantliga sektorn...

 
Ingen bild

Johan

23 oktober 2013 13:13

"Hulda", inte alls omöjligt att man i framtiden bildar en stiftelse med namngivna ansvariga personer för siten och på så sätt frikopplar pengarna från Ekeroths privatekonomi.

Men pengarna som skickas idag kommer alltså att till hälften tillkomma staten.

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 13:16

Så det du säger är att man inte skulle protestera emot nationalsocialisterna ledda av en viss Hitler i 30-talets Ryskland för att de var demokratiskt invalda???
Och om jag inte missminner mig så var det nynazister som helt oprovocerat misshandlade och slängde tårgas....

Det är bevisat ett otalt gånger att det är extremhögern som näthatar journalister ich kvinnor mest, eller så fort de skriver uttalar sig.
Det gör ju tom SD riksdagsmän på twitter!

Ps. Pinsamt att kalla ain sajt för Avpixlat med pixlar bort redaktionen och männen bakom sidan...hahahaha

 
Ingen bild

Lundabo58

23 oktober 2013 13:46

@ Johan

Jag bryr mig inte det minsta hurvida Avpixlat redovisar mina eller andras donerade pengar, för min del får redaktionsmedlemmarna gärna köpa whisky för en del av stålarna, så länge dom levererar intressant läsning och info som övrig media mörkar ...om detta dessutom retar gammelmedia är det bara en bonus :-)

 
Ingen bild

Lärare

23 oktober 2013 13:51

Där förlorade AB några läsare till och även andra "ljugmedia"!

Vad är det med media i Sverige egentligen? Hur kan dom inbilla sig att svenska folket går på ngt dylíkt?

Vi får väl ändå trots allt tacka dom för gratisreklamen av Avpixlat, SD kommer säkerligen också gynnas.
Om man inte läste Avpixlat skulle man inte få reda på vad som egentligen sker i landet.

Den sista tiden har vi märkt att journalisterna överträffar varandra i smutskastningen av SD, värre blir det ju närmare valet vi kommer. SD kommer skrälla rejält i alla valen, vänta bara och se! Medlemmarna ökar stort i partiet!

 
Ingen bild

Johan

23 oktober 2013 13:59

Lundensaren, vill du fortsätta sponsra staten (50%), riksdagsledmot Ekeroths privatekonomi (40%) samt Avpixlats serverkostnader (10%), fortsätt då att skicka in pengar...

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 14:02

@lärare

Vad är det som sker i landet?
Förrutom att Alliansen håller på att montera ned välfärdsstaten Sverige.

Fövanskning av fakta, desinformation, kvinnofientlighet, homofobi, anti-intelletualism brukar ju ligga hägern varmt om hjärtat. Ja, extremhögern eller populismhögern tillhör högerfalangen, visserligen långt ut på högerkanten, men dock.
Ta bara studien vilka tobaksindustrin lägger alla sina lovbypengar på i EU parlamentet...jo de konservativa. Miljöpartierna och socialdemokraterna inom EU är inte lika lätta att muta.

 
Ingen bild

Lundabo58

23 oktober 2013 14:04

@ Johan

Jag är inte ogin mot staten eller Ekeroth, jag sitter nöjd sålänge Avpixlat levererar :-)

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 14:04

Ekroth tar alla pengarna, resten super rättahaverlisten Dagerlind upp. Sedan när servrarna kraschar skyller de på vänstern för att ha hackat dem, men de har aldrig visat några bevis.
Konstigt att när en främlingsfientlig/fascist blir påkommen med något så har ALLTID deras dator blivit hackad.

 
Sven Dacke

Sven Dacke

23 oktober 2013 14:10

Moderat "sågar" Alliansens förslag

Politiken. I Sverige ät allt som har med flyktingar att göra minerad mark. Tro sjutton att vi är dåliga på integration när olika aspekter av flyktingmotagande inte får diskuteras! Nu har regeringen kommit på att man skall kunna dra in dagsersättningen till den som inte tar jobb.

Ännu en i raden av verkningslösa åtgärder.

För den som saknar uppehälle gäller ekonomiskt bistånd från kommunen. När detta kommer att utvärderas m något år kommer det att visa sig att detta var papperstiger!

http://goo.gl/FlZ8Hy

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

23 oktober 2013 14:29

Ja, helt klart blir det många fler röster till Sverigedemokraterna bara av denna artikel. Obegripligt att den överhuvudtaget publicerades!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Läckan

23 oktober 2013 14:35

@Jag, varför rabblar du upp gammal skåpmat? Allt detta är känt sedan länge så det är ingen som bryr sig. Du bara bevisar för dig själv och andra hur lite du har att komma med.

Däremot om du kan leverera någon ny och relevant kritik så gör det. Det vore kul att läsa, nu är det bara tragiskt att se dina upprepningar.

 
Ingen bild

Göran

23 oktober 2013 14:48

@Jag,

Orsaken till att Dina kommentarer inte raderas torde bero på två skäl. Dels att sidans innehavare är genuin demokrat, dels på att han gärna synliggör vilka vänsterextremistiska stolpskott som utgör det sverigevänliga motståndet.

 
Ingen bild

Stig

23 oktober 2013 14:48

Ja visst är det fruktansvärt, men inte förvånande. Men själv skänker jag pengar med stolthet

 
Ingen bild

Blåsippan

23 oktober 2013 15:13

Nu har jag för första gången skänkt en summa till Avpixlat. Det kändes himla bra. Nu får gärna aftonlögnen ringa min arbetsgivare det ser jag fram emot.

 
Ingen bild

biran

23 oktober 2013 15:14

Den ökända slasktidningen Göteborgs Posten agerar på precis samma sätt, vilket jag har personlig erfarenhet av.

 
Ingen bild

mom-61

23 oktober 2013 15:31

Opps! Där donerade jag en peng till Avpixlat, tack vare Aftonbladet.

 
Ingen bild

Blåsippan

23 oktober 2013 15:48

På fredag när min löning kommit ska jag skänka en slant till Fria tider och Exponerat också. Det har jag råd med eftersom jag inte lägger pengar på förljugna gammelmedia.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 oktober 2013 15:48

Jag... Sök hjälp. Du verkar ha stora problem. "Rättshaveristen Dagerlind" mm. Hallucinationer eller vanföreställningar?
Den röda sjukan verkar ha träffat dig med full kraft.

Vi som har en oförstörd tankeförmåga inser att SD och Avpixlat tjänar på dessa skriverier...

 
Ingen bild

Magentan

23 oktober 2013 16:13

Tack Aftonbladet för att ni så tydligt gör klart för era läsare att SD:s sympatisörer är helt vanligt människor från alla samhällsklasser, med alla typer av utbildningar samt boende överallt i vårt vackra land, både på landsbygden och i storstäderna!

Aftonbladet har alltså härmed en gång för alla krossat den falska myten om att SD-röstarna endast skulle utgöras av "outbildade och arga unga män från landsbygden", vilket vissa ondskefulla vänsteraktörer med dårars envishet ständigt brukar ljuga om.

 
Ingen bild

Niklas R

23 oktober 2013 16:26

Brottsanmälan och utredning mot Helin är på sin plats. Trött på alla socialister som kan bryta mot lagen utan några som helst åtgärder från rättssystemets sida. Förra månaden hade vi DN som bröt mot lagen nu Aftonbladet, förr förra månaden Expressen.

Men fördelen med att Helin är så dum som går efter Avpixlat är att varje gång han gör det så får de flera tusen nya läare.

 
Ingen bild

Ronny

23 oktober 2013 16:32

Och hur mycket av min fackavgift går till (s)?

 
Ingen bild

mom-61

23 oktober 2013 17:29

@ Blåsippan. Ja, vilken tur att AB publicerade just nu när folk får lön! Det var duktigt av dem. Jag ( och tydligen även AB) uppmanar ALLA Sverigevänner att skänka en slant till Avpixlat.

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 17:40

@Magentan @Karlskronabloggen
Det är klart att det är roligare att rubricera när man hittar ngn chef på stort företag(med tanke på hur en korpspelare i fotboll kan rubriceras som idrottstjärna ska man nog nödvändigtvis inte tro att det är ngn höjdare) eller liknande än att rubriken talar om äldre män på landsbygden.
Merparten av SD-sympatisörerna kanske inte har råd att regelbundet donera pengar.
Tror knappast SD har blivit ett akademikerparti. Är det inte så att det procentuellt fanns fler akademiker bland invandrare än SD-väljare 2010?
Vidhåller fortfarande att det maximalt är 2-3 procent som sympatiserar med SD:s politik någorlunda fullt ut. Resten är missnöjesröster från människor som känner sig missgynnade av den politik som förts eller proteströster mot etablissemanget.
Att Aftonbladets artikel om Avpixlat skulle dra röster till SD har jag svårt att tro.
Sedan kan jag hålla med om att media i stor utsträckning duckar för frågor som rör integration och invandring.
Det har blivit extremt viktigt att positionerna sig så långt som möjligt från SD:s politik vilket gjort att det gått till ytterligheter.
Samtidigt kommer ju aldrig partiet tas på allvar av varken media, andra partier eller bredare massa när partiets ledande företrädare agerar som de gör, lex järnrör, lex rånad av invandrare eller inte, lex Jomshofs tal o.s.v

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 17:43

http://utrend.tv/v/9-out-of-10-americans-are-completely-wrong-about-this-mind-blowing-fact/

Se den, Sverige har vilt av på samma väg tack vare alliansen.
De som är rasister kommer alltid hata invandrare. Ni andra kanske borde ägna er mer åt riktig politik än bara populism.

 
Ingen bild

lennart l

23 oktober 2013 17:50

Tommy,
ett jäkla tjat om de där järnrören. Fanns ju ingen människa i närheten som kunde bli slagen. Jag skulle själv greppa närmaste försvarsvapen om jag hade en invandrarpöbel efter mig. Har man inga argument emot SD:s politik vilket du inte har får man ta till personangrepp och göra några människors misstag i fyllan och i frustration över missat ragg synonymt med SD:s politik. Fan vad trött jag blir.

 
Ingen bild

Tony

23 oktober 2013 17:52

Stolpskottet Jag:
När vänsterjönsar som du tycker att Avpixlat ska redovisa sina donationer, då borde ju din inställning även vara att
SSU och Vänsterglien redovisar rätt medlemsantal på sina
organisationer, och inte som hittills blåsa upp antalet
kraftigt för att lura till sig för höga bidrag, eller??

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 17:55

@hulda

Dagerlind som du vet nolltaxerar (undrar vad han lever av?), han är skyldig svenska folket 1,3milj kr.
Det är en rättshaverist i mina ögon.
Han kastar sten i glashus då han anklagar invandrare för att inte göra rätt för sig och beteer långt mycket värre själv.

Ju mer folk får upp ögonen för SD, SDU och Avpixlat dessto bättre.
De lyckas göra självmål med så urbotat korkade uttalanden att man förslås.
Inte konstigt att det önskar att de inte får mer än 10%, de har ju nog med stollar som det är bland sina folkvalda (förresten, 47% av stolarna står ju to
Ma ute i kommunerna).
Sedan att många fått det sämre under Alliansen och som vanligt söker syndabockar det kan jag stå ut med. Om några år har det vänt, precis som det guck för ND.

 
Ingen bild

Olandstoken

23 oktober 2013 17:59

@Jag raka dig och skaffa dig ett vettigt hårt arbete istället för att förpesta denna eminenta blogg,det börjar bli tröttsamt att höra papegojor likt dig dra upp nazism och Hitler i var och varannan mening.
Det ska även tilläggas för en obildad stolle som dig att SD består av runt 20% invandrare så hur du får ihop detta med hat mot invandrare är en gåta.

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 18:09

@Lennart
För undertecknad som inte är SD-sympatisatör är ju Erik Järnrör och mannen i rullstol rena drömmen. Snacka om klassiker. Det var ju för övrigt 10 procent av företrädarna i riksdagen.
Ang.järnrör: Tänk Borg och Ask i samma situation, vore ju fantastisk pr för Sverige.
Tycker synd om Jimmie(som jag tycker är vass) som måste arbeta arbeta med alla dessa totala stolpskott.

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 18:21

@ölandsdåren

Du menar att rasism inte existerar utanför Sverige???
Klart invandrare även dem kan vara rasister!

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 18:26

@tony

Absolut, håller med om att de är illa, om inte kriminellt att ljuga om medlemsantal etc.
Men det ena utesluter inte det andra.
Jag vill fortf veta vart SD och M får sina pengar ifrån.

Om tex M får mång miljonbelopp av fd Carema så säger det sig självt att de förväntar sig ngt för dem.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

23 oktober 2013 18:28

@ Tommy

Jag är helt säker på att bara den artikeln drog nya väljare till Sverigedemokraterna. Det är inga "missnöjesröster" som kommer till partiet utan de är från vanliga människor som insett verkligheten.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

lennart l

23 oktober 2013 18:32

@Tommy
Gunnar Axén Nya Moderaterna är under utredning för sexuella trakasserier. Alltså är enligt ditt sätt att resonera alla moderater sexdårar.

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 18:37

@lennart

Samma logik genomsyrar ju avpixlat.
Invandrare är paria.

Jag skulle lätt kunna starta en blogg där jag tar fakta ur verkligheten där jag beskriver svenska män som outbildade, halvalkoholiserade, viagraknaprande, kvinnomisshandlare etc.
Allt skulle vara taget ur verkligheten. Vilken bild av den svenska mannen skulle då folk få???, oavsett hur representativ den skulle vara el ej.

 
Ingen bild

UncleBob

23 oktober 2013 18:45

Dags att beställa nya svarta Avpixlats T-shirt. Finns den kvar?

Den är den snyggaste och har den bästa kvalitén på marknaden. Mina gamla är urtvättade efter att jag stolt har burit dem i ett helt år. Ja det är viktigt att vi alla gör reklam för Avpixlat för det gäller att fler och fler hittar hit.

 
Ingen bild

Lotta

23 oktober 2013 19:01

Ojsan där fick visst Avpixlat lite mer pengar.

 
Ingen bild

Läckan

23 oktober 2013 19:01

Ett fjärde försök.

@Tommy, gå nu hit och läs om ditt parti, kom sedan tillbaka och resonera om aluminiumrör.

http://petterssonsblogg.se/2012/12/07/nu-granskar-vi-s/

Andra partier till höger.

 
Ingen bild

Rune

23 oktober 2013 19:02

Signaturen "Jag" här strax ovan kommer med gammal skåpmat som vi trodde på för några år sedan innan vi började syna bluffarna från etablissemanget. Detta som han kommer släpande på har vi för länge sedan sett igenom.

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 19:07

@Lennart
På mellanstadiet brukar man lära sig procent. Nu är det väl drygt 100 riksdagsledamöter i M och en är misstänkt för ett brott. Självklart finns det enskilda ledamöter i varje riksdagsparti som inte är lämpliga och gör bort sig. För gemene man tror jag att procenten är något högre i SD, avdelning tokstollar. Sedan finns det klart en andel som tycker Alfssons korståg mot Camp Sweden, Henrik Rydström och Islam, Erik Järnrör och Kent Ekeroths agerande på Sthlmsområdet gator och Jomshofs diskussion om Jesus vs. Muhammed 2013 är adekvat. Det får man naturligtvis tycka. Tror dock merparten gör som jag: Är det här på riktigt eller kommer någon tala om att det är ett skämt?

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 19:10

@Läckan
Måste göra dig besviken. S har aldrig fått min röst.

 
Ingen bild

Exilenskalman

23 oktober 2013 19:12

@Jag,@Johan. Varför är ni så bekymrade över vart donationspengarna tar vägen? Är ni avundsjuka? Folk betalar in av fri vilja och kräver endast att redaktionen levererar det de gör. Kräver nån att Aftonslasket ska redovisa sina inkomster offentligt? På fredag är det lön. Då sätter jag in pengar på AP:s konto tack vare er och Aftonblaskan. Såna här fasoner,liksom hoten och trakasserierna av oliktänkande politiker, är ovärdigt en demokrat och ska bekämpas.

Det är ju ganska uppenbart att ingen av er står upp för allas lika rättigheter, yttrandefrihet även för de från er oliktänkande och demokratiska spelregler. Ni kanske skulle ha en del att lära er av dem ni så gärna smutskastar. ..

 
Ingen bild

Helene

23 oktober 2013 19:24

Jan Helins hatsajt har nu sett till att Avpixlat har fått ytterligare en donation. Tack Aftonbladet för ett väl utfört arbete.

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 19:35

Erat beteende blir mer och mer extremt. Flera avhoppar kallar det tom för sekterism.
Ni blir mer och mer frånvända ifrån samhället.
Det gör faktiskt inte mig något, likt många kommunister som föll i djup depression när kommunismen föll kommer även ni faktiskt upptäcka hur det faktiskt ligger till näe bubblan spricker.
Har träffat många av er SDare i verkligheten och tystat de flesta.
De flesta fortsätter självklart, den strukturella rasismen är djupt rotad i Sverige.
Men det är okunskap och obildade personer som inte kan lägga ihop pusslet.
Det finns massor med frågetecken och saker ang invandringspolitiken.
Det finns saker där samhället måste stå upp mot dumheter, våga stå på sig utan att vara rädda att bli kallad rasism.
Men diskutera dessa frågor utan rasism, annars faller ni på eget grepp och bevisar bara att ni är fascister/rasister och vissa tom nazister.

 
Ingen bild

von Moltke

23 oktober 2013 19:40

Säga vad man vill om Avpixlat, men dom har i varje fall inte dömda mördare anställda som journalister...

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 19:43

@exil....

Jag kan bara instämma i det andra skrivit.
Personligen bryr jag mig inte vart oengarna tar vägen så länge det sker inom lagen.
Men när Avpixlat börjar skylla på vänster för att deras tekniker inte kan byta interface på sidan utan att den krasche så är det ett demokratiproblem.
Förtal är väl i stort sett varenda folkvald SD politiker dömd för, men det betyder inte att det är ok.

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

23 oktober 2013 20:31

Sverige har nog varit en tyst diktatur de senaste 80-90 åren. Det är bara nu på senare tid som de skenheliga fasaderna börjar krackelera. Nu blir det allt mer synligt vilken skurkstat Sverige varit sedan länge.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

 
Ingen bild

Lotta

23 oktober 2013 20:37

@Jag

När tycker du att det gått för långt när det gäller skjutningar på öppen gata? Vad är det, 50 st i år endast i Göteborg i år? När tycker du att tillräckligt många bilar och byggnader bränts ner? När tycker du gränsen är nådd för hur mycket sten räddningstjänst, ambulanspersonal och polis skall behöva få över sig innan det räcker? När tycker du gränsen är nådd för hur många våldtäkter eller gängvåldtäkter vi skall tolerera? Tittar på Uppdrag granskning om Rosengårdsskolan, hur många sådana skolor tycker du vi skall ha? Trots att pengar vräks över dessa skolor ser det ut som det gör när det gäller dåliga betyg, våld osv. Hur mycket pengar tycker du vi skall lägga på dessa skolor? Hörde på nyheterna att Björklund vill vräka ännu mer pengar över dessa skolor. Pengar som tas från andra områden tex äldrevården som blir allt sämre pga ständiga neddragningar. Ingen är väl så naiv att man tror att pengarna tas från en bottenlös pengakista? Vill gärna ha svar på mina frågor.

 
Ingen bild

Pågens

23 oktober 2013 20:46

@ Jag

"Förtal är väl i stort sett varenda folkvald SD politiker dömd för, men det betyder inte att det är ok."

Det där var så lågt man kan komma. Jag vill gärna se en lista över dessa domar och källmateriel som bevis på detta. Inom den akademiska världen är man totalt bortgjord om man "slänger ur sig detta" utan att ha något på fötterna. Har du något att komma med eller är du en stor bluffmakare?

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 20:55

1) ungdomsarbetslösheten ligger på 25% iSverige, i toppen inom EU. Sådan föder missnöje, vanmakt och missbruk. Jag försvara inte stenkastnimg och brännda biöar, men det rör sig oftare om sociala problem än om etnicitet.
2) den strukturella rasismen är stark i Sverige, vilket gör det svårt för vissa att ta sig in i samhället.
Den strukturella rasismen är ju dock inte enbart ett svenskt problem, den finns i de flesta länder.
3) gängkriminalitet och skottlossning är kriminellt och är inte bunden till vissa etniciteter.
4) om vården vore så viktig varför har SD varit med om att sänka bolagsskattened med 100miljarder kr!
5) skolan är ett havererat kapitel som både vänster blocket och högerblocket får ta på sig. Det har dock eskalerar under Allianseegeringen.
Jag är uppvuxen i Skärholmen på 70-talet.
Var en salig blandning av hälften svenskar och sedan chilenare, palestinier, syrianer etc.
Me alla talade perfekt svenska och även sitt modersmål. Det är ett politiskt problem, inte ett invandrarproblem.
6) Kvinnor har alltid blivit våldtagna i det här landet. Avskyr när det sker, finns inget försvar för det!
Men svenskar våldtar liika mycket som invandrare.

 
Ingen bild

Pågens

23 oktober 2013 21:11

@ Jag

Din förmåga att se vad som sker i vårt fosterland i dag och varthän det "barkar" är anmärknings- och beundransvärd. När tror du att du är kvalificerad för fredspriset till Nobels minne? Med din "svada" kommer ditt tacktal i framtiden att minnas som det i särklass absolut bästa som hållits.

 
Ingen bild

Kurtan

23 oktober 2013 21:28

@Jag och andra djupt indoktrinerade/hjärtvättade...

Vad tror du/ni ligger till grund t.ex för detta dåd som är ett av tusentals liknande per år?! Strukturell rasism från svenskar? Ingen fritidsgård?

YEMEN: Muslim father burns 15-year-old daughter to death after she was caught talking to her fiance on the phone

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/yemen-dad-burns-daughter-death-2483395

Tip: Om ni vill komma till källan, simma mot strömmen!
MVH


 
Ingen bild

Helene

23 oktober 2013 21:33

@Jag och Tommy
Nu har ni bägge ett ypperligt tillfälle att visa exakt hur goda ni är. Migrationsverkets boende är snart slut. Ställ nu upp och upplåt delar av era bostäder till till en/flera asylsökande. Uppmana även era meningsfränder att göra detsamma.

 
Ingen bild

Hej!

23 oktober 2013 21:40

@ Tommy

"Ang.järnrör: Tänk Borg och Ask i samma situation, vore ju fantastisk pr för Sverige"

...häng med här Tommy!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5007602

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 21:53

@Hej
Jo det är väl ingen solskenshistoria förvisso. Den saudiska regimen är inte direkt mina idoler.
Tycker fortfarande järnrör, filmredigering, "jag minns inte" och den allmänna retoriken känns som en annan dimension. Framförallt otroligt komiskt och pinsamt. Får fortfarande känslan: Har det verkligen hänt? Är det de här människorna som man vill ska styra Sverige?

 
Ingen bild

Lotta

23 oktober 2013 21:55

1. I exempelvis Blekinge är ungdomsarbetslösheten bland det högsta i landet, varför sker inga bilbränder eller stenkastning där?
2. Strukturell rasism är en floskel som florerat under en lång rad av år. Det finns inga det satsas så mycket pengar på som problemskolor med övervägande andel invandrare men trots det är resultaten urusla.
3. Jag har aldrig påstått att det har med etnicitet att göra, jag undrar bara hur många skottlossningar, en kriminell handling som fått en katastrofal ökning genom åren du kan acceptera innan du tycker att du fått nog.
4. För att få en jobbökande effekt.
5. 7-klöverns skolpolitik är miserabel men ingen av dem ser elefanten i rummet. Alldeles för hög invandring kan aldrig klaras av oavsett hur skicklig personal man anställer eller hur mycket pengar man vräker över dessa skolor. Jag har aldrig påstått att det är ett invandrarproblem, det är ett 7-klövernproblem som tack vare deras massinvandringspolitik bäddat för detta. Man har ju prövat att gödsla pengar över dessa skolor och elever genom åren men resultaten fortsätter sjunka.
De invandrare som kom hit på 70-talet kom i arbete i stort sett direkt. Idag har vi ett helt annat läge med en halv miljon arbetslösa. Man har prövat med massor av åtgärder som instegsjobb och liknande som utestänger svenska arbetslösa, är det rättvist? Åtgärderna har varit kostsamma med väldigt magert resultat. Dessutom röstar många av de som kom hit på 70-talet på SD, varför tror du?
7. Att utomeuropeiska män är överrepresenterade när det gäller våldtäkt och förmodligen ensamma när det gäller gängvåldtäkter är ingen nyhet för någon idag. Att ligga 2:a på våldtäktsligan i världen är mindre smickrande och något jag ser fram emot en förklaring av dig på?

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 21:57

@kurtan och helen.

1) jag blir väl lila illa berörd över kvinnoförtrycket och dess bestialiska former som sker i Yemen.
Vad är det för liknelse?
Lika relavant som att säga att 2 nazister knivhögg och hoppade på en killes huvud så han dog i vallentuna för ngt år sedan.

2) vad är det för pubertalt uttalande att de ska bo hos mig?
Var det detmest insiktsfulla du kunde komma på?

Förövrigt. Se på Kobra ilväll. Ni borde känna igen et ;)

 
Ingen bild

Läckan

23 oktober 2013 22:03

@Tommy, har du läsproblem, alla partier till höger, även ditt?

 
Ingen bild

Lotta

23 oktober 2013 22:07

@Tommy
Är det inte dags att lägga ner tramset med järnrören. Händelsen skedde INNAN SD röstades in i riksdagen. Det var tre unga killar som skämde ut sig genom en fyllegrej. Hur många av 7-klöverns politiker har inte skämt ut sig på liknande och värre sätt när de suttit i riksdagen? Ett gäng rattfyllerier, andra fylleskandaler, rasistskandaler, sexskandaler osv. Funderade du även då över "Är det de här människorna som man vill ska styra Sverige?"

 
Ingen bild

Läckan

23 oktober 2013 22:12

@Jag.
"Jag försvara inte stenkastnimg och brännda biöar, men det rör sig oftare om sociala problem än om etnicitet."

Först, en bil är bränd och det heter inte brännda bilar. "stenkastnimg" vad är det? Ytterligare ett bevis på stenkastarvänstern låga utbildningsnivå.

Förklara sedan för oss om brända bilar och stenkastning mot ambulans och polis förekom före 1995. Svara nu ärligt och inte med ditt vanliga snömos du lärt dig på kursen.

 
Ingen bild

Helene

23 oktober 2013 22:25

@Jag
Vad är det för retarderat svar? Med tanke på dina inlägg ställer du väl din bostad till förfogande för någon/några av de asylsökande som nu kommer till Sverige? Eller? Något annat är ju rent rasistiskt och främlingsfientligt.

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 22:27

@Lotta
Du kan ju gärna plocka fram 15 procent av alla riksdagsledamöter i ett parti som motsvarar filmredigering/järnrörs-dimensionen, plus den fantastiska "invandrare rånade-mig historien". Inser förvisso att många här delar din uppfattning, typ fyllegrej/ungdom men för mig känns det lite mer än så.
För övrigt kan jag definitivt tänka så om andra politiker även utanför SD. Tycker dock som sagt att järnrör/filmredigeringen kommer bli troligt oslagbar.
Jomshof pratade ju om Jesus som kanske fanns för 2000 år sedan 2013 så i sammanhanget känns det ju rätt aktuellt än.

@Läckan
Såg nu att det även var andra partiers medlemmar i högerkant. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Förstår att du ställer frågan "Har du läsproblem?". Hoppas du inte gick loss på inredningen hemmavid.

@Helene
Tack för tipset. Det verkar ju vara en lukrativ bransch.
För övrigt: Tack för godhetsstämpeln. Är du och många andra de onda?

 
Ingen bild

Lotta

23 oktober 2013 22:36

@Tommy

Vad är det i ordet INNAN du inte begriper?

 
Ingen bild

Lotta

23 oktober 2013 22:49

@Tommy
Jag vet inte om du fattat det men järnrören tog man upp för att eventuellt försvara sig om man blivit attackerad. Nu kom polisen till platsen och då lade man ner rören igen, oanvända. Att det blev just järnrör beror antagligen på att de låg nära till hands på platsen man befann sig på. Om man tagit upp stenar istället hade det varit ok för dig? Det måste det ju vara eftersom stenkastsrvänstern och flera av de fina invandrarna som berikar vår land så mycket använder sten titt som tätt. Om inte annat kunde de skyllt på det socioekonomiska, det är ju så gångbart annars.

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 22:55

@Lotta
Jo jag vet vad ordet betyder. Skulle naturligtvis kunna kontra med vad är det du inte begriper?
Det var ju inte så att det skedde typ när de var 19. Då hade jag haft lite mer överseende med det. Sedan har vi uppenbart olika uppfattningar om saken och dimensionen. Där tror jag inte vi kommer så mkt längre.

 
Ingen bild

Stundtahl

23 oktober 2013 23:01

OT
Programledaren Robert Aschberg slängde in handduken.....
Han betraktades av många som ett rebelliskt under, där svensk media vördsamt böjde rygg för att kyssa hans fötter.
-Robert Aschberg var ingen rebell, endast en storkäftad -politiskt korrekt- fejk!

Radio 1 stänger butiken i saknad av, få.....rip.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 oktober 2013 23:01

"Jag" verkar fått hybris. Skriver inlägg på inlägg. Men det hjälper inte när felaktigheterna upprepas och upprepas och upprepas...

 
Ingen bild

Tommy

23 oktober 2013 23:06

@Lotta
Jag vet inte om någon hotbild i den aktuella situationen har styrkts, har den det?
Om de nu minns, det var ju lite si och så med den saken. Uppenbart var man ju i tillräckligt skick för att redigera film.
Jag tror dessutom många med mig såg en viss koppling till något annat, unga män, järnrör, invandrare, fast på ett tragikomisk sätt.
Det är möjligt att man i den här sfären såg sig utsatta för någon slags förföljelse och konspiration.
De människor jag träffade både på jobb och fritid såg det som ytterst löjeväckande och då umgås jag inte med några stenkastande vänsteraktivister.
Onekligen var det ett och annat skratt runt kaffeautomaten. Tror inte jag är så extrem utan merparten av befolkningen fick sig ett gott skratt.

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 23:09

@lotta

1) Blekinge vet jag inget om. Jag talar mest om storstadsområden.
2) Strukturell rasism kan du inte veta något om. Du är svensk. Min far kom från ungern -56, gjorde klart sin utbildning påkrh. Han mötte rasismen gång på gång i Sverige.
Många av mina vänner är "2:a gen inv", iranier, bolivianer, rumäner, belgare, engelsmän, tyskar, nigerianer. Alla har arbete, alla lever som vi alla gör. ALLA har mött på rasism.
4) Du har helt enkelt köpt kapitalet s retorik med hull och hår.
Jag vet vad sänkt bolagsskatt ska stimulera men majoriteten av sänkningen går till stor företagens vinster.
Då väljer man alltså arbete framför vård och pensionärer????
Kapitalet VILL ha en arbetslöshet på 10%. Det är gynnsamt dör arbetsgivarna. Då har de en villig arbetskraft som inte vågar säga något eller kräva något. Om du dessutom sänker de sociala skyddsnäten så är det riktigt läskigt att bli arbetslös. Allt detta har SD röstat för.

5) det går visst. Vad är det för konstigt argument.
Det är som att säga att vissa företeelser i samhället är statiska och inte går att läsa.

7) då får du nog komma med riktig fakta och statistik.
Det finns gott om både våldtäktsmän, ensamma el i grupp även i Sverige...tro inget annat.
Att vi är 2:a är för att vi faktiskt är på väg mot ett jämlikt samhälle där kvinnor ibland vågar anmäla våldtäkter. Det vet du med....

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 23:13

@hulda

Och du har som vanligt inget att komma med förrutom myter om hur förskräckliga invandrarna är eller så raljerar du som de flesta härinne över motståndare. Men några djupare analyser kommer du inte med.
Som bäst att du sett ett klipp på någon obscur sida på nätet där någon islamist predikat eller dylikt.
Pinsamt.

 
Ingen bild

UncleBob

23 oktober 2013 23:18

@Tommy! Vad är det du har "överseende" med? "Järnrören" (som ju var av aluminium)

För det första så var de tänkta att användas endast om de blev angripna.

För det andra: Självförsvar är juridiskt försvarbart om det finns rimliga skäl att frukta för sin hälsa. Så fort detta hot var borta (När polisen kom till platsen fanns inget skäl för självförsvar och därför lade man direkt ner rören UTAN att de använts. Inte ens för att avskräcka en tänkt angripare. Således har inget anmärkningsvärt hänt. Alltså: En Icke-händelse....

Exakt som den "knuff" som Kent Ekeroth påstods ha utdelat mot en kvinna samma natt. Videofilmen från platsen bevisar att det bevisligen är en ickehändelse. En hägring. En tankevurpa av David Baas. Patetiskt!
http://youtu.be/0SNdfVyhHW8

Du har upprepade gånger bevisat din oförmåga att tänka i en logisk tankeföljd. Därmed är du hädanefter att betrakta som en nonsensdebattör. Förvisso provokativ, men det är i mina ögon all dumhet som bygger på nonsens.

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 23:41

@unclebob

Kontentan är väl att de visade vilken låg standard SD har på sona politiker.
Fd fotbollshulliganer????

 
Ingen bild

Malte

23 oktober 2013 23:45


Det som Aftonblaskan och Expoop ägnar sig åt är ren och skär
förföljelse av oliktänkande

 
Ingen bild

Xerxxes

23 oktober 2013 23:46

Till Jag och Tommy
Så vilka tycker ni att man ska rösta på om man vill att invandringen ska sänkas?

 
Ingen bild

Jag

23 oktober 2013 23:51

Vi väljer fritt än så länge. Om du tycker att invandringen är det största hotet mot ekonomin, skolan, vården, jobben, välfärden, etc så står dig valet att rösta på vad du vill. Jag tänker inte föreslå något parti.

 
Ingen bild

Tommy

24 oktober 2013 00:12

@UncleBob
Eftersom du inte ser något konstigt i det de gjorde överhuvudtaget kan jag fullständigt förstå att du inte ser ngn skillnad om 19-åringar, 34-åringar eller 67-åringar skulle gjort samma sak, avdelning överseende.

 
Ingen bild

Blåsippan

24 oktober 2013 00:40

Gå och lägg dig nu Tommy och ta dina andra alias med dig i sängen. Har du inget jobb imorgon? Själv har jag min lediga vecka.

 
Ingen bild

UncleBob

24 oktober 2013 01:05

@Tommy: Märkligt att du kritiserar tre personer som inte ens satt i Riksdagen vid detta tillfälle. Du kastar skit på bra folk för att det ingår i din agenda. Att någon av dem uttryckte sig felaktigt är jag personligen besviken över. Men det sätt du angriper händelsen är väldigt ensidigt.

Exempelvis skulle enligt ditt kulturmarxistiska sätt att resonera denna moderat, som för övrigt är DÖMD för grova brott, då vara ett exempel på hur moderater beter sig?
http://www.lerumstidning.com/nyhet_visa.asp?id=18573&sidnamn=NYHETER
Kanske en till? Typiskt moderater...Eller?

http://www.bt.se/nyheter/svenljunga/bjalkemo-domd-for-grovt-bedrageri-mot-forsakringskassan(2271669).gm

Eller en sosse som "typisk företrädare" för SITT parti?
http://www.dagensjuridik.se/2013/09/javla-blatte-socialdemokratisk-politiker-doms-forgripelse-mot-tjansteman.
Dessa personer är ju DÖMDA. Då skall naturligvis du anklaga ALLA deras partivänner för att vara likadana. Inser du hur ologiskt och inskränkt du resonerar? Väldigt trist debattstil, men du kan ju kanske ändra dig? Eller inte. Du verkar lite fixerad vid att ensidigt svartmåla SD och det är ju klart osakligt i sammanhanget. Ingen dömd -inget brott!

Har du också kompisband med Original Gangsters eller vad är ditt egentliga problem?

 
Ingen bild

Blåsippan

24 oktober 2013 01:24

Nödvärn är enligt svensk lag lagligt. Ingen dömdes i "järnrörsskandalen". Media har stor del i hetsandet mot SD. Veckorna innan hade Almqvist blivit jagad genom Malmö av två knivbeväpnade män. Han fick springa in på en restaurang och låsa in sig på toaletten. Han tyckte kanske han sprungit tillräckligt nu när han blivit hotad av Original gangsters. Det är mänskligt enligt mig.

 
Ingen bild

Stenwall

24 oktober 2013 02:35


Det trevliga är att om 20 år kommer alla att hålla med om att det var stasi-metoder.
Vad Thoralf böhöver göra är att se till att sådana här metoder straffas mycket hårt och kraftfullt framöver, Ja, så att vi kan hindra en upprepning för våra barns skull.
Det mest frapperande var att de som donerat till Avpixlat enl Aftonbladet var idel m y c k e t högutbildade medborgare! -Inte arga unga arbetslösa män. VILKET SJÄLVMÅL.
Exempelpratbubblorna i tidningen innehöll dessutom bara sanningar. Vilken reklam!

 
Ingen bild

Tommy

24 oktober 2013 08:02

@Blåsippan
Jag har inga alternativa alias.

@Uncle Bob
Tänkte att det här med ensidigt kategorisera var något bekant,ler. Jag har aldrig sagt att Ekeroth, Almqvist och mannen från norr har begått något brott.
Jag har ingen koppling till OG.

 
Ingen bild

Ronken

24 oktober 2013 09:00

Jag tänker ta samma summa som Tv-avgiften (vilken jag givetvis inte betalar) och donera till Avpixlat. Tack vare Aftonbladet.

 
Ingen bild

Tony

24 oktober 2013 09:22

Tommy: Ditt sjukliga tjatande om järnrör börjar
att bli patetiskt, tänk om det inte var järnrör
utan Aluminiumrör, då faller ju ditt pladder om
detta platt till marken. Det märks tydligt att era
argument börjar att tryta när du behöver tjata om
en händelse som skedde innan SD satt i riksdagen.
Kan du inte för omväxlings skull börja att tjata om
Bockarna inom Moderaterna, eller avdankade riksdagsmän
från S, V MP som fortsätter att leva gott på skatterna
istället för att söka sig ett ärligt jobb!

 
Ingen bild

Xerxxes

24 oktober 2013 09:24

För min del så får SD gärna springa runt med hur mycket järnrör de vill . Så länge ingen annat parti behagar föra en normal invandringspolitik så blir det SD 2014.

 
Ingen bild

Tony

24 oktober 2013 10:34

Jag:
Du är väldigt intresserad av Avpixlats donationer,
Själv är jag väldigt intresserad av hur mycket den
famösa invandringen kostar skattebetalarna, men om
det råder det kompakt tystnad, dessa pengar är sådant
som drabbar mig och andra skattebetalare, och rör sig
om hundratals miljarder men redovisas icke. Avpixlats
donationer kommer från frivilliga givare, och är i
storleksordning jämfört invandringskostnaderna som att
spotta i östersjön!

 
Ingen bild

Putte

24 oktober 2013 17:12

@Jag
Vänta nu lite! Så din far kom från Ungern 56 och du har valt att sympatisera med dem som jagade ut honom därifrån? Eller var han en gammal kommunist han också och fick kalla fötter, när folk där ville ha frihet från kommunisternas förtryck, alltså en gammal kommunistisk asylsnyltare?

Sedan skrev du att Sveriges ungdomsarbetslöshet är störst inom EU. Du tror inte det kan bero på att vi också har överlägset högst invandring inom EU?

Tror du inte Sveriges ekonomi påverkas av att vi tar emot motsvarande hela Växjö kommun årligen och har gjort så nästan varje år sedan 90-talet?

 
Ingen bild

Jag

24 oktober 2013 19:07

@putte

Om det kommit 82500 invandrare per år sedan 90-talet (tolkar det att set började i den storelsordningen from 1990 då, eftersom du inte specificerar årtal) så skulle det finns runt 2 miljoner invandrare i Sverige.
Invandrare utgör ca 10% av den svenska befolkningen, alltså runt 900 000. Du får nog gå tillbaks till skrivbordet och koomma på bättre argument.

Så du menar att det bara är invandrarungdomar som är arbetslösa?
Tyvärr är det långt ifrå sanningen.
Och med SD så kommer väl alla företag med invandrare bojkotas el motarbetas?
Det lät ju så när mcdonalds fick chefer som var invandrare?
Så då vill väl SD att invandrare ska vara arbetalösa så de har en syndabock?

Min pappa kom hit som socialdemokrat, blev efter revolutionen c-56 borgare, men insåg kapitalismens inbyggda självdustriktivitet igen på äldre dar och blev socialist igen.

 
Ingen bild

Helene

24 oktober 2013 19:49

Lukrativ? Inte kan du väl ta betalt för att hjälpa människor i nöd?
Nej, jag tycker definitivt inte sådana som du är god, naturligtvis var det ironi. Jag trodde du skulle fatta det men jag borde förstått att de var för mycket begärt. Och nej igen. Det är inte ondska att värna den egna befolkningen och främst då de äldre, de som byggde upp det här landet och som nu får betala i form av besparingar och försämringar inom äldrevården. Den politik som du så hett hyllar och applådera.
Ett liter tips till dig: googla på "besparingar inom....", sök på exempelvis skola, vård, omsorg, äldrevård, försvar etc etc. Sök sedan på besparingar inom invandring. Reflektioner?

 
Ingen bild

Jag

24 oktober 2013 19:59

@helene

Ja SD har stöttat Alliansen i 92% av fallen i riksdagen. De har sänkt skatter för minst 200miljarder.
Det har varit med att montera ned välfärdsstaten. De tar ut de högsta lönerna av alla i riksdagen.
De gynnar de rika som alla borgerliga partier. Social konservatismen i USA långt ut på högerkanten, kallas för tokhögern. Gissa vad SD kallar sig? Social konservativa ;)
Så att SE skulle vurma för den lilla människan är en myt och ett skämt.
Snacka går men det är i handling det sker. Och i handling har de visat sig blåare än blå.

 
Ingen bild

Thoralf A

24 oktober 2013 22:55

Jag

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Bara i de två senaste kommentarerna finns två grova faktafel.

Ta reda på antalet invandrare och hur voteringen i riksdagen ser ut i verkligheten. Sedan kan du återkomma med dessa fakta. Återkom inte innan dess!

 
Ingen bild

Xerxxes

24 oktober 2013 23:09

Jag
Men kom då med ett förslag med vilket parti man ska rösta på om man vill ha sänkt invandring. Annars kan du ju kasta precis vilken skit du vill på SD. Det betyder ändå ingenting.

 
Ingen bild

Putte

25 oktober 2013 05:26

Jag,

Ja de har sänkt skatterna, men vi har fortfarande världens näst högst skatter. Vart tar de pengarna vägen? Det finns många andra länder som har betydligt bättre socialt skyddsnät för sina medborgare och exempelvis fri sjukvård, men med betydligt lägre skatter. Ni vänsterjönsar tror visst att Sverige är ett lågskatteland. Näst högst skatt i världen och ändå en ständig ström av nedskärningar, inom alla områden, utom invandringen, där kassan syns outsinlig.

 
Ingen bild

Jag

25 oktober 2013 07:54

@thoralf
Vilken antal hänvisar du har kommut sedan -90?
Eftersom det är ni som slår på stora trumman och lilt åkesson säger att det kommer 200 000 per år och som en sd-politiker vars namn jag glömt säger att det bor 1 miljon muslimer i Sverige. Båda de uttalandena var LÖGN. Det kallas propaganda och desinformation.
Bevisbördan ligger hos er.
Officiell statistik säger att det bor runt 10% invandrare i Sverige, om du har andra siffror som inga andra i Sverige har presentera gärna dem och berätta hur du kommit fram till dessa?
Tills dess så står mina uttalanden som det som officiellt gäller.
Man kan inte bara komma och säga att du ljuger...man måste även presentera motbevis och källa på dessa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards