thoralf

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

SÖLVESBORG

Av Thoralf Alfsson - 24 augusti 2013 23:51

Har varit en dag full med möten med nya och gamla bekanta Sverigedemokrater i Sölvesborg. Jag vill tacka alla som har gett mig så många varma omdömen för min blogg och mitt arbetet för SD. Det stärker mig i mitt fortsatta arbete för SD.


Jimmies tal var som vanligt både kärnfullt och kraftfullt. Jag gillar hans hårda kritik av utvecklingen inom svenska kyrkan. Något som faktiskt Sydsvenskan skriver ganska bra om.


Talet kommer att komma upp på nätet under morgondagen. Det är värt att vänta på!


Jag vet orsakerna till att man inte marknadsförde att talet skulle sändas över nätet och varför det inte läggs upp förrän under morgondagen på nätet. Utan att gå in på dessa så har jag förståelse för argumenten.


SD-ledaren%20kritiserade%20Svenska%20kyrkan

 
 
Ingen bild

Lotta

25 augusti 2013 00:11

Den som väntar på något gott heter det och det stämmer ju i detta fall. Set fram emot vår landsfaders tal imorgon.

 
Mats Carlsson

Mats Carlsson

25 augusti 2013 00:12

Kul att så många läser din blogg också. Det är en bra blogg ;)

http://www.nordbornas.se

 
Lassekolja

Lassekolja

25 augusti 2013 00:16

Såg Jimmie´s tal i direktsändning på webben. Det var mycket bra, långt men trots det intressant och kärnfullt. Det märks tydligt att Jimmie blir bättre och säkrare för varje år som går. Inte så konstigt förresten med ideligen ökande opinionssiffror, nu senast från GP/Sifo med kraftig ökning till 9,9%!

Den som vill smälta allt SD-positivt kan göra det med Alf Robertsson´s Mitt Land, rörande vacker:

http://www.youtube.com/watch?v=4eIq_yui1c8

 
Ingen bild

Fale Hin Bure

25 augusti 2013 00:54

Thoralf förtjänar en rejäl FÖRLÄNING för sitt gedigna arbete för landet -Fick jag bestämma så fick han Gripsholm slott -Det har han gjort sig förtjänt av!

 
Ingen bild

Fale Hin unge

25 augusti 2013 01:02

Idag ägs de sk "Herresätena" Slott mm av äckliga aktörer. De rikaste får dem.
Bättre vore om FÖRTJÄNTA tog över dem! -De som GJORT NÅGOT B R A FÖR SVERIGE.
Dit räknar jag Thoralf!

 
Ingen bild

OT

25 augusti 2013 01:43

@Lassekolja Alf Robertsson´s sång ger mig rysningar av välbehag.

Reinfeldt & de andra trodde vi sov; Men nu skall vi "Ta det tillbaka - Mikael Wiehe Live Götaplatsen": http://www.youtube.com/watch?v=5RvR-rvtUBQ

För Sveriges vara eller icke vara är något som skär både härs & tvärs igenom alla partier och får sitt fokus i det ökande stödet till Sverigedemokraterna.

 
Ingen bild

Andreas

25 augusti 2013 02:01

Tyvärr kan man inte gå ut med att det är livesändning i dessa tider då cyberterrorismen mot Sverigevänner är massiv. Självklart hade det blivit en Ddos attack. Tyvärr något vi kommer se mycket av nu i valkampanjen. Ett allvarligt hot mot yttrandefriheten och demokratin.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 augusti 2013 02:51

Läste Jimmies tal förut på Exponerat.info Det som upprörde mig mest var hans berättelse om Kyrkan i Hjällbo. Att demonstrera tillsammans med dessa grupper, skadar Kyrkans anseende rejält och för lång tid framåt.
Denna berättelse borde få varje förnuftig Svensk att rösta rätt i det komande Kyrkovalet.
Hörde också på Sveriges Radios 02,00-Nyheter. En SÄKERSTÄLLD uppgång i väljarstöd för SD i Sifo,s augustimätning, var första nyhet! Nu blir det sura miner på partikanslier och tidningsredaktioner.
Men stigande siffror för SD, innebär att tillståndet i Sverige blir sämre och sämre...

 
Ingen bild

OT

25 augusti 2013 04:07

Apropå kyrkovalet...

Låt ymnighetshornet flöda ännu en tid... låt de vilsnefarna följa sin trosbekännelse ännu en tid:

"Vi tror på Multikultis allsmäktiga kraft,
-himlens och jordens skapare.
-Vi tror på Jesus från Södertälje, Multikultis snart ende Son, vår Herre,
-som blev till som människa i Solna,
-föddes av lön från Rödakorset,
-led under Sverigedemokraterna,
-korsfäste Nydemokrati, dog politiskt och begravdes,
-steg ner till det mediala dödsriket,
-uppstod från de politiskt döda på tredje dagen,
-steg upp till chef för en utredning om ”främlingsfientlighet och rasism”,
-sitter på Multikultis, den allsmäktiges, högra sida
-och skall komma därifrån för att döma levande och döda.
-Vi tror på den heliga invandringen,
-det heliga, urvattnade flyktingbegreppet,
-de heliga flyktingbarnen,
-brottens tillåtelse,
-kroppens alla öppningar och det eviga nedtryckandet av svensken (som inte finns)."

The Apostles' Creed (Not the Nine O'Clock News): http://www.youtube.com/watch?v=IUQcCvX2MKk

 
Ingen bild

OT

25 augusti 2013 04:18

Apropå "Kvinna stenad av gorilla i Kolmården": http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kvinna-stenad-av-gorilla-i-kolmarden_8452764.svd

Undrar vad feminsterna skall ta sig till nu? Är det, det patrialkaliska förtrycket som tagit sig fysiska uttryck i Kolmården i form av svenska ralibanska gorillor eller kanske kvinnan klarat sig bättre om hon deltagit i manifestationen och burit en huvuduktig?

 
Sven Dacke

Sven Dacke

25 augusti 2013 04:40

Lång artikel i SVD

Läs hela på länken

SIFOMÄTNING
Mot en kuliss av svensk sagosommar talade Sverigedemokraternas (SD) partiledare Jimmie Åkesson igår i hemstaden Sölvesborg. Ämnen han berörde var partiets hållning till ett femte jobbskatteavdrag och de orättvisa villkoren för Sveriges pensionärer.

Stor uppmärksamhet fick också religionsfrågan och med den kritiken mot islam. Åkesson betonade vikten av att rösta i kyrkovalet som stundar i september – samt i alla de val som står på tur 2014.

Och det är en SD-ledare som går till synes stark in i ”supervalåret”, med val till EU-parlamentet i maj samt riksdag, landsting och kommuner i september.

http://goo.gl/wiBDcB

 
Ingen bild

Stefan A

25 augusti 2013 05:22

Och som vanligt från "statsvetarnas" sida, bl.a den ökända Demker, så beror inte ökningen för SD på SD,s politik, utan på andra yttre omständigheter, verkar finnas ett avtal mellan statsvetare liknande det "lilla saltsjöbadsavtalet" som finns i media, att aldrig framhäva SD,s politik, eller också är det så enkelt som att media medvetet bara vänder sig till kända SD-hatare som denne Demker när man vill ha ett uttalande.

 
joffe

joffe

25 augusti 2013 06:13

Jag lyssnade till Jimmies fina sölvesborgstal¨på nätet och stöder hans inställning gällande vår nationella kristna kyrka och att man i nutid missbrukar vår tro och tom släpper in Koranens budskap får mig djupt bedrövad på ålderns höst...
Tack att du finns på nätet med dina förnuftiga synpunkter Thoralf. Jag följer nära nog dagligen din blogg här Down Under. Hooroo!- Joffe

http://abhu

 
Ingen bild

Medborgaren

25 augusti 2013 07:08

SD får 9,9% i SIFO! 1.916 personer över 18 har tillfrågats!, och därmed anser genierna att mätningen är statistisk säkerställd!!.

SD kommer garanterat få/förtjäna mellan 20-30% av rösterna i valet 2014!
Hur vet jag det? Jo fortfarande är det många som inte vågar tala om vilka man sympatiserar med, i synnerhet om man blir uppringd av anonym person som utger sig vara från SIFO. Man är helt enkelt rädd för repressalier och trakasserier från våldsvänstern och övriga PK-maffian!
Eftersom väldigt många svenskar dagligen drabbas av multikultifiaskot har de flesta av sovande folket vaknat och låter sig inte luras av 50 kronor mer i plånkan, eftersom precis allt blivit dyrare/sämre under 7-klöverns vanstyre går alla ändå back, valet 2014 kommer vara sista tillfället att hejda undergången av vårt vackra och en gång så framgångsrika land!

 
Svensson

Svensson

25 augusti 2013 08:00

SD går starkt framåt,och allt pekar på att det kommer fortsätta öka :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

S-E Karlsson

25 augusti 2013 09:27

Ska bli intressant att se vilket reträttjobb arbetsförmedlingens GD ska få , förmodligen något sockerjobb med bibehållen lön !

 
Ingen bild

Funtaren

25 augusti 2013 09:34

Helt off-topic, men är det fler än jag som inte får upp något vettigt på sverigedemokraterna.se? Får bara en bild med blåbär.

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

25 augusti 2013 09:43

Att arbetsförmedlingens generaldirektör ryker är väl helt klart efter man läst dagens tidningar. Men vad hade hon för kvalifikationer för att få jobbet? Hon är ju tandläkare. Vad visste hon om arbetsmarknadspolitik? Inte undra på att det gått åt skogen. Naturligtvis har hon haft en tuff uppgift med all denna okvalificerad arbetskraftsinvandring, men det är inte hela sanningen. Eller fick hon jobbet av andra orsaker? Kanske namnet? I rimlighetens namn borde man väl sätta dit någon som kan frågorna. Naturligtvis går det att sätta sig in i problematiken, men tappar så att säga tid mm. Kanske SAS nästa gång vill ha en pilot , söker en rörmokare. För min del känns det fel att ge någon en tjänst som inte har kvalifikationerna , när det finns/fanns många som uppfyllde kraven att driva AF i rätt riktning. Men det låg väl i tiden att en kvinna skulle ha tjänsten och helst med " rätt " bakgrund.

 
Ingen bild

Maja Dacke

25 augusti 2013 09:47

Funtaren,

har du försökt skrolla ner? Efter blåbären kommer annat godis ...

 
Ingen bild

Maja Dacke

25 augusti 2013 09:50

Kan någon HJÄLPA???

Varje gång jag nu går in på SvD talar det om att jag förbrukat mina sökningar för månaden. När det gäller SDS räcker det att plocka bort cookies men inte för SvD.

Vad göra - någon som vet?

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

25 augusti 2013 10:09

Synd att jag missade att träffa dig i Sölvesborg Thoralf, men det var så otroligt mycket folk där innan och under talet och jag letade faktiskt lite mellan alla foton jag tog med mina olika kameror och festen efteråt hoppade jag över denna gång.

Det kommer ett gäng fler bilder från talet i Sölvesborg i Karlskronabloggen senare idag!

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Hacke

25 augusti 2013 10:23

Har vanlig anständighet plötsligt blivit på modet hos Sydsvenskan. Eller är förtroendet nu så i botten för deras "journalistik" och därmed fortsatta existens att man helt enkelt är tvungna att anpassa sig till verkligheten och referera sanningsenligt i spalterna.
En gång är å andra sidan ingen gång.

 
Ingen bild

Hej!

25 augusti 2013 10:58

Härligt Thoralf, även om jag inte såg dig i vimlet av glada människor fick jag en underbar dag i Sölvesborg med min familj. Jag misstänker att snart får ni betänka platsen som knappt räcker till för alla tillströmmande...

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 augusti 2013 10:58

Annat ämne...
Lyssnare nu på Godmorgon Världen i SR P1. Det diskuteras nu om vargarna i Sverige. Där tror jag att SD har en ytterligare möjlighet att öka väljarstödet på landsbygden.
Inget parti har med kraft sagt nej till frilevande varg, som vållar stora problem för landsbygden.
Fårbönder, övriga bönder, jägare, hästägare, småbarnsföräldrar, mm.mm har varje dag problem med, och oro över den ökande vargstammen.

Ger fårbönder upp och minskar jakten, förlorar landsbygden stora inkomster och många arbetstillfällen. Bara jakten omsätter enorma belopp och själv känner jag jägare som nu laddar för älgjakten i Värmland, men några tror att det är för sista gången.
Förlorarna blir då bla. bensinstationer, lanthandlare, jaktbutiker, campingägare och andra som hyser in jägare.

Allt fler unga flyttar, företag läggs ner i ökad fart, lanthandlare slår igen och detta sker fortare om de gröna näringarna förstörs på landsbygden.
Tom. i södra Sverige plågas nu fårägare av anfallande varg och stora kostnader följer i den/de attackerande vargarnas spår.
Bara hanteringen inom jurídiken torde gå på höga belopp. Naturvårdsverket ser också ut att ha en outtömlig kassakista.

Nu några rader till de som förfärade letar över svar på varför SD ökar kraftfullt i Sifo,s undersökning som fullt ut publiceras idag:

Det Sverige som sju partier, journalister, kulturhöjdare, statsvetare, och många många andra skapat, har skapat denna politiska rörelse som ökar och ökar.
Varje kvinna som bär slöja, hijab eller burka, varje flicka som "ramlar" från en balkong, varje barn som blir tvånggift eller omskuret, varje gruppvåldtäkt, varje uttalande eller tidningsartikel som vi genomskådar, varje feg eftergift för Islam i skolor, kulturliv och tom. av våra Kyrkor, varje lögn av politiker, "hijab-opprop", varje AFA-attack, varje uttalande av EXPO, varje försök att hjärntvätta barn i skolor och media, varje "halal"-vara vi hittar i våra butiker och allt allt annat, HAR SKAPAT DEN SVERIGEVÄNLIGA RÖRELSEN.

Den kommer ur folkdjupet och går nu inte att stoppa. Den är en naturlig reaktion på ovanstående dumheter. Klaga aldrig och kommentera aldrig negativt de som ingår i denna rörelse.

De har insett det som ni inte förmår/vågar inse...

 
Ingen bild

Thoralf A

25 augusti 2013 11:22

Till nästa år måste vi sannolikt byta plats för talet. Enligt uppgift från polisen så vill man inte ha mer folk på den platsen. Nästa år blir det sannolikt ännu mer folk och då måste vi byta plats.

 
Ingen bild

Funtaren

25 augusti 2013 11:53

Maja: efter blåbären kommer bara vitt vitt vitt för mig. SDU:s sajt funkar.

 
Lassekolja

Lassekolja

25 augusti 2013 11:59

@Hulda mk1 TACK för Din klockrena analys av läget i vårt (f.d.!) fina gamla Sverige! Kan bara instämma i bl.a vargfrågan. Tror att SD har allt att vinna på att ta klar ställning för en kraftig begränsning av vargbeståndet. Bilderna på ihjälplågade försvarslösa får stör iaf mig väldigt mycket, något som jag tror ha gemensamt med stora delar av svenska folket, särskilt på landsbygden. Har en känsla av att "vargälskarna"/vargförespråkarna ändå redan är verklighetsfrämmande tillika rent av samhällsfarliga miljöpartister.
@Thoralf, synd om vi tvingas byta plats kan jag som pensionerad sailor med kärlek till båtar och hav tycka. Känns lite som att Polisen kan ha politiserats?
Påminner åter om nedanst länk till Alf Robertsson´s Mitt Land;
Lyssna och berörs!

http://www.youtube.com/watch?v=4eIq_yui1c8

 
Ingen bild

Funtaren

25 augusti 2013 11:59

Maja igen: du måste blockera viss del av sidan. Jag gjrode det för ett tag sedan men kommer inte ihåg exakt vad jag blockerade. Se först till att du har AdBlockerPlus och NoScript installerad (utgår från att du kör Firefox). Sedan kan du laborera lite.

 
Ingen bild

Hm

25 augusti 2013 12:37

NU tänker jag vara kritisk. Blåbärsbilden känns inte helt lyckad. Vore bättre och trevligare med t ex en landskapsvy eller varför inte en blåsippsbacke. Ta bort blåbären!

 
Ingen bild

Medborgaren

25 augusti 2013 13:24

Tandläkaren fick sparken!
Ja alltså arbetsförnedringens generaldirektör, hur kunde ens människan få den tjänsten, jo det vet vi också nämligen anställd av den ökände SvenOtto Littorin............
Och så blev det som det blev, vi har aldrig haft större arbetslöshet trots enormt kostsamma åtgärder med jobbcoacher och fas 3!
Med facit i hand kan vi bara konstatera att denna inmyglade/kvoterade individ saknar all nödvändig kompetens för uppgiften!
Man befarar ju att det finns ytterligare inkompetenta chefer o generaldirektörer i den ofantliga sektorn som gör sitt bästa för att berika sig själva på medborgarnas bekostnad
Bara att hoppas någon kompetent o klarsynt människa blir anställd på denna post, Thoralf har kanske någon timme i veckan över?

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 augusti 2013 13:56

Lassekolja...
Tack för upppmuntran!
Vargfrågan splittrar landsbygd och stad. De som bor i staden fattar absolut inte vilken skada vargen på sikt kommer att skada landsbygden.
Tyvärr är denna fråga så laddad att hot och skadegörelse förekommer från båda håll. Dystert, och ansvaret för detta faller tungt över de som började att fylla på våra skogar med detta skadedjur.

 
Lassekolja

Lassekolja

25 augusti 2013 14:07

@Hulda mk1, en annan aspekt på vargfrågan är att den av någon outgrundlig anledning tillåts kosta hur mycket som helst, alltså obegränsat med pengar. Detta har vargfrågan gemensamt med massinvandringen, m.a.o "fribrev" hos Anders Borg, något som våra äldre, som byggde Välfärdssverige, bara kan drömma om. För dj---gt! Hoppas fler än vi inser att detta är oacceptabelt, framför allt i september 2014!

http://www.youtube.com/watch?v=4eIq_yui1c8

 
Ingen bild

Lärare

25 augusti 2013 15:32

Väntar på att få se och höra talet!
Har läst lite utdrag....

Jimmie Åkesson var riktigt "taggad" igår. Han blir vassare och skarpare vid varje framträdande nu. Det bådar gott, det är just så vi vill se honom. "Raka rör" ska det vara inga inlindningar. På dom bara!

Glädjande att han sa - "Nationalist och socialkonservativ", i rätt ordning enligt mig.

Klart att vi ska ta tillbaka våra kyrkor från muslimerna, det är bråttom nu.

Uppmana alla att rösta SD i kyrkovalet!

 
Ingen bild

Sladden

25 augusti 2013 17:23

@Maja Dacke, använd CCleaner (gratis)för att rensa cookies med, då får du inga problem med kakor. Du kan också surfa med privat i Firefox, längst upp till vänster öppna fliken och välj privat surf, då sparas inga kakor.

 
Ingen bild

gunnar

25 augusti 2013 17:29

jag vill absolut inte klaga på det Arbete som SD gör eller det otroliga arbete som du Thoralf gör både på sin blogg och i riksdagen!

men nu har det gått över 24 timmar sen Jimmie höll sitt semestertal och fortfarande är det inte ute!

jag har personligen lite över 10 nya vänner som skall rösta på SD 3 gånger nästa år!
och i princip alla har tidigare inte lyssnat på SD när dom pratat!

och samma dag som Jimmie håller sitt tal så går SD fram 2,3% i Sifo!

Då bara måste talet komma upp så folk får ta del av det
detta är något som Måste bli bättre!

 
Ingen bild

Heads_up

25 augusti 2013 18:14

Nu får ni faktiskt lägga ut talet eller ge oss en bra förklaring till varför det dröjer så in i h-e länge.

 
Ingen bild

Fredde

25 augusti 2013 18:22

Undrar vem av SD topparna som får förklara dagens opinionssiffror i Rapport? Nehe inte ngn från SD? Jaha ngr SD hatare som ska tycka till och förklara bortförklara ) uppgången. Vilket annat 7 klöver parti hade blivit intervjuade med partiledaren i spetsen. Fy fan kan jag säga redan nu!

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

25 augusti 2013 22:54

Tack. Nu fick vi i alla fall en förklaring till varför det dröjer i alla fall.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards