thoralf

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

ÖSTRAN PRESSAR ANDERS ANDERSSON

Av Thoralf Alfsson - 9 augusti 2013 00:24

Precis som jag skrev i mitt blogginlägg om att centerpartiets Anders Andersson inte vet vilket ben han skall stå på, trots att det borde vara självklart. Idag publicerar Östran en intervju med Anders Andersson där man ställer honom mot väggen.


Enligt min mening är svaren endast rappakalja! Jag tror ingen blir klokare på var Centerpartiet står i denna fråga. Bra av Östran. Läs artikel.


Landshövdingen ser det som sin viktigaste uppgift att inviga luftslott! Nu förstår jag äntligen varför man utsåg Stefan Carlsson som landshövding i Kalmar län. Vi har ju nämligen tidigare invigt luftslott. t.ex Fanerdun. Jag var själv på denna invigning för att lyssna på landshövdingen och jag blev inte besviken ;-)


Prästen Dag Sandahl kom dessutom fram och handhälsade och utbytte några ord. Hade det funnits tid hade jag gärna pratat Stasi och prästen Alexander Radler med Dag Sandahl.


Se TV4 inslag om invigningen.


H%C3%A4r%20invigs%20det%20osynliga

 
 
Ingen bild

w-son

9 augusti 2013 01:26

Fråga till landshövdingen: Är det verkligen din uppgift som landshövding att inviga luftslott?
Ja det är det. Jag gör det hela tiden - i hela Kalmar län......
Äntligen ett sanningens ord från Stefan Carlsson!

 
Ingen bild

Waterbug

9 augusti 2013 02:47

Gud vad jag älskar din blogg nu Thoralf, inte en massa hittepåsvammel om klimatförnekelse på flera månader utan raka och stenhårda koncisa punchar rakt uppåt där det känns.

Har svårt att tänka mig en mer rakryggad politiker än dig, totalt orädd och pekar ut en massa (som borde vara) förstasidestoff i förljugen media.

Önskar att vi hade en sån som dig i halland (fast det är nära, Oleg D hoppas jag blir rikspolitiker inom kort)

 
Ingen bild

biran

9 augusti 2013 06:40

Anders Andersson från det borttynande partiet centern levererar snömos. Sällan har jag hört en fegare politiker, här levereras det inte en enda åsikt, inte ett enda klargörande. Vem vill rösta på denna ynkrygg.

 
Ingen bild

Medborgaren

9 augusti 2013 07:34

Dessutom måste vi skattebetalare finansiera landshövdingars luftslottsinvigningar...........
I Juli blev statens underskott dubbelt så stort mot prognos, nästan 9 Miljarder kronor saknas i statens finanser!
Detta trots stora utförsäljningar av skattebetalarnas tillgångar under året.
Hur länge kan vi fortsätta att importera alla bidragsturister till vårt vackra o en gång så framgångsrika land?

 
Ingen bild

Farbror Sven

9 augusti 2013 08:48

OT. Kvinnor älskar den starke som faller ,
men även den veke som står !

 
Ingen bild

Lärare

9 augusti 2013 10:31

Glädjande nyheter:

SD ökar med 1,7% till 9,0% i Ipsos mätning!
Trea igen!

 
Svensson

Svensson

9 augusti 2013 10:47

Allinspartierna tycks splittras, dom håller sig inte till Moderaternas modell.Nu vill alla leka duktiga,då spricker alliansen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Qvinna

9 augusti 2013 11:23

Härligt att läsa en artikel med en ingress full av ironi ( hoppas jag )
" Anderssons svåra val. " = Andersson i Kjejsarens nya kläder : D.
Bra jobbat Ulf Carlsson ! Östra Småland börjar att leverera läsvärde. Jag överväger starkt att teckna en prenumeration.

 
Ingen bild

Lotta

9 augusti 2013 11:34

OT/Julia Caesar levererar igen. Läs om moderatpolitikern som tillsammans med extremislamister svindlat svenska staten på mångmiljonbelopp:

http://snaphanen.dk/2013/08/08/julia-caesar-en-osannolik-historia/#comment_start

 
Ingen bild

Lotta

9 augusti 2013 11:35

@Kalle om du ser detta. Jag har börjat ha dubbla retur innan och efter en inklistrad länk, då tycks det fungera.

 
Ingen bild

Kalle

9 augusti 2013 12:26

>>Lotta
Tack men jag vore ännu nöjdare om Thoralf kunde ha normal länkning på sin blogg!!!

Det blir allt färre SD-bloggar därför behövs den ännu mer. För ett tag sedan uppmanade jag Thoralf att lägga in en bruksanvisning för hur man bär sig åt för att länka på hans sidor!!!

Det ligger ju i allas intresse som läser och aktiverar sig med länkar på hans blogg.

 
Ingen bild

Lotta

9 augusti 2013 12:53

OT/Islam, islam, islam ständigt detta islam som likt en farsot drar över landet, man mår illa. Senast i raden av islamindoktrinering var när muslimer höll föredrag i en biosalongen för vanliga besökare innan filmen:

http://avpixlat.info/2013/08/09/sf-patvingar-sina-besokare-islam/

 
Ingen bild

SM811

9 augusti 2013 13:17

OT: Detta måste ut till så många som möjligt.
Nu skall vi vara tvungna att höra på islamister berätta om islam på biograferna.
http://avpixlat.info/2013/08/09/sf-patvingar-sina-besokare-islam/#disqus_thread

 
Ingen bild

Anders

9 augusti 2013 14:49

Är det på riktigt??

 
Ingen bild

biran

9 augusti 2013 15:32

Eftersom SF enligt egen utsago är för allas åsikter så torde det väl även gälla SD som då är välkommna att framföra sitt budskap på SF:s biografer, eller handlar det som vanligt om pk hyckleri?

 
Ingen bild

VargMan

9 augusti 2013 18:34

@Waterbug. Klimatförnekelse???
Finns det verkligen sådana som förnekar att vi har ett klimat? Inte sett det här iaf..
Men, det finns en "rörelse" som närmast förnekar att klimatet påverkas av naturliga variationer numera, kanske de du menar ;).

 
Ingen bild

S-E Karlsson

9 augusti 2013 19:04

Dom som har ett bra jobb idag med den orättvisa jobbskattesänkningen och kanske går i pension nästa år kan nog hålla sej för skratt när dom upptäcker att dom får betala drygt 32% på pensionen !

 
Ingen bild

S-E Karlsson

9 augusti 2013 19:10

PS till mitt förra inlägg , jag hoppas att SD säger nej till det 5 jobbskatteavdraget , det är vi pensionärers tur nu !

 
Ingen bild

Preben

9 augusti 2013 19:22

@S-E Karlsson: Ja, säger de inte nej till det, kommer de inte få min röst, tydligen vill M också ha ett 6. , de hoppas väl att väljarna är lika korkade igen, och har glömt allt om höjda avgifter o.dyl Det vore bättre att de ser till att de gamla som sitter ensamma på hemmet får komma ut varje dag, och att folk som uppehåller sig i landet illegalt skickas hem.

 
Ingen bild

Lärare

9 augusti 2013 20:03

Nu är det på tiden att pensionärerna får en rejäl skattesänkning!
De ska inte betala samma skatt som de som arbetar, de ska betala lägre skatt, som i många av de övriga europeiska länder.


I

 
Ingen bild

S-E Karlsson

9 augusti 2013 21:13

Javisst vem har gett pensionsmyndigheten mandat till rätten att sänka pensionen nästa år med 2,7 ? Det är mina/våra pengar som vi pensionärer har betalt in för att vi ska ha ett drägligt pensionärsliv ! Jag blir så f-------d!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards