thoralf

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

KLARSPRÅK AV FARAGE

Av Thoralf Alfsson - 14 mars 2013 11:44

 
 
Ingen bild

Leonhard von Tensta

14 mars 2013 11:48

Good sport, Farage!

 
Ingen bild

Bertil

14 mars 2013 12:10

Verkar som Elton John sitter med i parlamentet. =)

Tänker på holländare som alltid försöker säga emot Farage.

 
Lassekolja("fotsoldat"enl.fru Mazetti&ÅsaL.)

Lassekolja("fotsoldat"enl.fru Mazetti&ÅsaL.)

14 mars 2013 12:11

"Enough is enough", nu får det (ta mig f-n) vara nog! Tänk om fler politiker vore så rakryggade som Mr Farage. I vår Riksdag har vi än så länge 20! Måtte de tredubblas 2014 och måtte vi få minst 3-4 EU-parlamentariker från SD efter nästa EU-val. Det måste bli ett slut på allt hyckleri!

http://www.yougov.se

 
Ingen bild

Leonhard von Tensta

14 mars 2013 12:41

Våra politiker (7-klövern) i sverige lider helt uppenbart av skev verklighetsuppfattning p.g.a psykisk störning. Detta gäller uppenbart majoriteten av journalistkåren också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Verklighetsuppfattning

Helt allvarligt kan (får) detta fortgå? Finns ingen lag, bestämmelse eller liknande som kan träda in och bortta psykiskt sjuka människor från sina befattningar?

Vi har alltså till synes en hel stab av 7klöverpolitiker och journalister som uppenbart är psykiskt sjuka och som tillåts hjärntvätta merparten av ett helt folk. Detta kan inte vara tillåtet/lagligt?

Finns det någon här med juridiska kunskaper som kan förklara detta. På en båt eller liknande finns t.ex vissa regler att kaptenen kan borttas från sin tjänst om denne inte kan fortsätta sin tjänst p.g.a psykisk ohälsa. (Filmen Myteriet på Caine skildrar ett liknande tillstånd).

 
Ingen bild

joffe

14 mars 2013 12:53

Tänk om det för EN GÅNGS SKULL funnes riksdagsmän i Sverige med förmåga som Farage att se vad som håller på att hända med hela EU-surven.

Tänk om det funnes någon riksdagsman som Farage i Sverige som hade kunskaper förmåga och karisma att framföra ett klart budskap som kritiserar den förrödande verkligheten som gestaltat sig i gamla ärevördiga Sverige och flumorganisationen EU.

Sverige behöver hundratals klarsynta Farages. Please föd fram fler via SD... en drömbild...

 
Ingen bild

Anders Engdahl

14 mars 2013 13:04






Jonas Hellberg S



I natt fick jag möjligheten att se ett kärt återförenande på Kastrups flygplats. Mina vänner Anwar och Suhaila från Afganistan fick sin äldsta son hit till Sverige. De hade inte setts på tre år! Familjen Sayed är nu en hel familj igen efter en lång väntan och ovisshet. Grattis! Och tack för att jag fick dela den här stora stunden med er!


 
Ingen bild

Tony

14 mars 2013 13:38

Ja tänk,att hela världen kan återförenas här i Sverige,
vilken lycka, vilken glädje! Anwar och Suhaila och sonen
kan då gå till sina jobb som vanligt, för dom har väl jobb?
Eller det blir som vanligt Svenska skattetalare som ska bekosta lyckan, för det kan väl inte va så att sossepartiet pröjsar? Nej
tänkte väl det !

 
Ingen bild

Tobbe S

14 mars 2013 13:47

@Anders E
Stack de därifrån och lämnade grabben i sticket? Så skulle inte jag gjort om det krisat här hemma. Finns inte i min värld att jag skulle sticka själv till säkerheten och lämna knoddarna kvar i osäkerheten. Anders! Är det du som är dum eller är det jag? Jag för att tro på rimligheten i det du skriver eller du för att du underskattar min tankeförmåga?

 
Ingen bild

Magentan

14 mars 2013 14:08

"Anwar, Suhaila och äldsta sonen...". Jag undrar hur många yngre syskon som den "äldsta sonen" redan har här i Sverige. Jag undra också hur många ytterligare syskon "äldsta sonen" kommer att få här i Sverige. Dessutom undrar jag när "äldsta sonen" ska hämta hem sin första fru från Afghanistan hit till Sverige, och när det sedan blir de yngre syskonens tur att hämta hem sina fruar respektive män från Afghanistan hit till Sverige.

Säkert får vännen glädjen att även möta dessa på Kastrups flygplats inom en inte alltför avlägsen framtid. Och säkert får vi glädjen att dela ut våra skattepengar till dessa också.

Detta är bara ett enda litet ynka exempel av hundratusentals och har ingen större betydelse i den svenska jättekonkursen mer än att ytterligare några stycke gamlingar inte kan få den vård de behöver utan måste ligga ensamma hemma med fulla blöjor.

 
Nalli

Nalli

14 mars 2013 14:21

Anders Engdahl @
Torsdag 14 mars 13:04

Här skulle pengarna hamnat istället.

Halmstad
Patienten vårdades i våtrum på sjukhuset

En patient med funktionshinder vårdades i ett våtrum på Halmstad sjukhus i sex dygn. När andra skulle duschas rullades patienten ut för att sedan återvända när duschningen var klar

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programi

 
Lassekolja(\\\"fotsoldat\\\"enl.fru Mazetti&ÅsaL.)

Lassekolja(\\\"fotsoldat\\\"enl.fru Mazetti&ÅsaL.)

14 mars 2013 14:28

@Tobbe S
Om Du visste att en dagsresa bort finns ett land med så otroligt naiva, blåögda och generösa människor, som dessutom säger att "vi afgahner är vinstlotter" och "invandrade analfabeter berikar Sverige" och liknande, då tror jag faktiskt att Du tillfälligt kan lämna Din familj när Du vet att livstids försörjning är säkrad!?

http://www.yougov.se

 
Ingen bild

Stig-Arne

14 mars 2013 14:31

"We should not be in political union with Romania and Bulgaria!"

Etc.

Underbart!

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 mars 2013 16:36

Tony & Magentan...
Bra skrivet. Sverige kan inte vara en stor gigantiska "återföreningsplats" för föräldrar som lämnar barnen och blir hitsmugglade. Var finns fö. äldsta dottern?

Varför tar inte Afganerna till vapen och utrotar Talibanerna själva?

 
Svensson

Svensson

14 mars 2013 18:58

EU framstår mer och mer som ett skämt, för inget har blivit bättre med EU.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Calle

14 mars 2013 20:26

Frågan är: Om N.F varit sverigedemokrat och sagt detsamma i t.ex riksdagen, hade han drabbats av nolltoleransen och uteslutits då?

 
Ingen bild

h

14 mars 2013 20:44

SDare...
Livet har sina positiva stunder!

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 mars 2013 20:48

Livets positiva stunder gör att mitt namn ibland blir fel...

 
Ingen bild

Stefan A.

14 mars 2013 21:09

Hotel Sweden...all inclusive...

 
Ingen bild

Arvid

14 mars 2013 22:35

Hulda och andra optimister (godtrogna?)!

Nu är det bråttom med reparationen.
Annars blir det till att söka exil i himmelen.

http://popgoestheweek.com/wp-content/uploads/2012/05/titanic-1024x768.jpg

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 mars 2013 22:46

Arvid...
Nej, Jag är inte godtrogen utan ryser alltid av obehag när det handlar om allt som är "Halal".
Men visst kan man få dra på smilbanden när man läser att Halalkött som innehållit griskött har serverats...

 
Ingen bild

Arvid

14 mars 2013 22:54

När skall Hulda själv skaffa sig den där Kalashnikowen
och åka upp till Regeringskansliet och lösa problematiken.
Vad som är nöjligt i Kabul går väl också att genomföra i Sthlm?
Om du nu inte ar alltför upptagen med reparationsarbetet på S/E Titanic förstås..

 
Ingen bild

Andreas H

15 mars 2013 01:09

Alltid lika kul att se herr Farage tala klarspråk!
Här är en till bra! http://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs

 
Ingen bild

Rune

15 mars 2013 08:53

Farage talar engelska med stark röst i Europaparlamentet. Mer får man inte veta.
I detta parlament borde det finnas simultantolkning till svenska? Men hur kommer man åt denna?
Om han är så bra som många tycker så skulle det vara bra om man kunde få ta del av vad han säger?

 
Ingen bild

nax o'flyt

15 mars 2013 10:56

Heelt klart är den gode Nigel för bra för att sitta i EU-parlamentet.
Men det är bra att han finns där.
Han lysande retorik är en njutning att höra.
De andra ledamöterna, från politikens restlager påminner mest om stolsfyllare - en sorts waste of space.

 
Ingen bild

Hm

15 mars 2013 14:10

Farage har blivit min idol. Intelligent, slagfärdig, kvicktänkt m m. En ren njutning att höra honom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards