thoralf

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

SORGLIGT

Av Thoralf Alfsson - 5 mars 2013 21:49

Våra framgångar i opinionen betyder mycket och det innebär säkert också att nya medlemmar ansluter till partiet. Men de flesta av våra sympatisörer blir inte medlemmar i partiet utan de nöjer sig med att rösta på SD vart fjärde år. Många av dessa sympatisörer vill dock hjälpa till på det ena eller andra sättet.


Jag träffar en del av dessa i olika sammanhang, både i Kalmar och i Stockholm. Det sorgliga är att många av dessa mer eller mindre måste smyga med sina åsikter och vilket parti man stödjer. Jag får själv mejl och telefonsamtal från personer som är engagerade men som också kräver att jag inte får namnge dem i något sammanhang. Det händer ibland att någon råkar få med sitt namn i en kommentar på bloggen eller sin mejladress. De kontaktar mig och ber mig plocka bort uppgifterna från bloggen så att deras identitet röjs.


Det är minst sagt sorgligt att vi har ett sådant samhälle som skrämmer så många.


Vissa personer kommer i kontakt med vår riksdagsgrupp i specifika frågor som rör riksdagsarbetet och kan i vissa fall ställa upp som sakkunniga till vår riksdagsgrupp. Vid flera tillfällen har dessa kommit till riksdagen och hållit föredrag. I flera av dessa fall handlar det om personer på relativt höga befattningar i privata näringslivet eller inom en offentlig verksamhet. I dessa fall ombeds vi ofta att inte skriva om dessa besök på bloggar och facebook. Det handlar om de är oroliga för eventuella konsekvenser om deras namn blir offentliga.


Det är för sorgligt att inte personer inom t.ex offentlig verksamhet kan besöka Sverigedemokraterna utan att riskera bli utsatta påföljder av sin arbetsgivare eller värsta fall förlora sitt jobb för att man t.ex hållit ett föredrag för Sverigedemokraterna, ett parti invalt i Sveriges riksdag.


Det som är ännu sorgligare är att ingen reagerar på verklighet som gäller för Sverigedemokraterna. Skall vi behöva ”smuggla” in föreläsare till vårt riksdagskansli för att vara säkra på att dessa inte blir ”offentliga”?


Jag betvivlar inte det minsta att vissa i media skulle göra allt för att offentliggöra och hänga ut personer i högre befattningar som har kontakt med Sverigedemokraterna. Sorgligt!


Det enda som troligen kan motverka detta är att vi växer till ett riktigt stort parti i riksdagen, med makt! Något som vi hoppas på!


PS

Under våren kommer ett antal stora frågor upp i riksdagen som enligt min mening kan ge oss ett rejält stöd i opinionen. Jag tror att EU:s försök att stoppa vissa snussorter kommer reta upp många människor och göra dem mer EU-kritiska. En annan fråga handlar om regeringens förslag om fri sjukvård o tandvård för illegala invandrare.

Det finns även en annan fråga som kommer bli aktuella inom någon vecka som säkert kommer ge oss positiva rubriker, medans andra får stå vid skampålen.

 
 
Ingen bild

Tomas

5 mars 2013 22:11

Visst kan man förstå att människor inte vill få drevet efter sig med allt vad det kan betyda för såväl arbets- som privatliv. Men i viss mån handlar det även om brist på civilkurage vilket verkar vara en bristvara i dagens Sverige. Här är du en förebild, Thoralf. Du vågar rakryggat stå upp för vad du tycker. Heder åt dig för det från en anonym läsare.

 
Ingen bild

Göran

5 mars 2013 22:13


Ja, åsiktsfriheten är lika stor i Sverige nu som den var på sin tid på andra sidan "järnridån".

I Sverige har vi inte Demokrati ens en dag vart fjärde år,det vill säga valdagen, enär militanta delar ur både vänster och högerdikena gör vad de kan för att ställa till oreda med SDs valsedlar.

 
Ingen bild

Qvinna

5 mars 2013 22:17

Tyvärr är det så att många smyger med sina åsikter.
Men vi är starka, pålästa, och inte " avtrubbade " vilket känns så förhoppningsfullt. Tillsammans och med en övertygelse för allas bästa blåser vindarna åt rätt håll..

 
Ingen bild

fd kollega

5 mars 2013 22:24

Ja, Thoralf, det är för sorgligt.
Men jag har för roligt på jobbet och vi pratar inte så vansinnigt mycket politik där men jag vet att jag förlorar ALLA chanser att utveckla mig om jag kommer ut som SD:are.
Är det värt det, är det brist på civilkurage? Nej, för jag har en familj att försörja och barn som inte ska bli utsatta av vare sig hot eller att föräldern hotas.
Hade det vart annorlunda hade jag gärna stått på en valbar plats för er men det är omöjligt.
Jag tror dock det ändras men fram tills dess får jag rösta i det tysta och knyta näven vid fikabordet...

 
Ingen bild

Tony

5 mars 2013 22:29

Enligt Dagens Media står SD i begrepp att utge en tidning
som ska nå ut till Folket, och det är ju efterlängtat, det
finns mycket lagrad information som aldrig kommit den stora
delen av befolkningen till del,eftersom vi har den bedrövliga
nyhetsförmedling som vi har idag.

 
Ingen bild

Qvinna

5 mars 2013 22:34

@ Tony
Vi kan tillsammans så frö. Många bäckar små blir till hav.

 
Ingen bild

matspp

5 mars 2013 22:36

Folk är rädda och det visar bara att etablissemanget (de goda kålsuparna)styr Sverige genom und/säk-tjänsterna.Så därför ser det ut som det gör.Inte så förvånade då man ser dagligen hur vi styrs och manipuleras samt hotas av etablissemanget! PK media skulle inte klara av detta utan den uppbackning und/säk-tjänsterna ger,

 
Ingen bild

Hacke

5 mars 2013 22:44

Det är verkligen bedrövligt att konstatera att en fråga som invandringen kan bli så förgiftad och stigmatiserande och t o m ett direkt hot mot liv och lem. Det bevisar hur skrämmande lågt till tak vi har i det här landet jämfört med exempelvis våra grannländer.
Drömmen vore att någon riktigt folkkär person tog klivet ur garderoben och agerade plogbill. Jag är övertygad om att det finns många därute bland de s k kändisarna och annat folk ur offentligheten som smygsympatiserar med landets enda Sverigevänliga parti. I mina betydligt vardagligare kretsar kan jag glädjande nu skönja något av islossning. Flera av de som tidigare förhållit sig tämligen neutrala deklarerar nu utan krusiduller att man tänker rösta sd nästa gång. Det bådar gott och ju fler vi blir desto mer avdramatiserat blir det att vara anhängare till det som nu närmast kan betraktas som landets nya folkrörelse.

 
Ingen bild

Errbe

5 mars 2013 22:59

Ja, klimatfrågan kan komma upp i alla politikområden. Lena Ek skulle se till att de kommer in där.

Som nu börjar bli allmänt bekant kan koldioxiden inte ge någon värme. Den har redan tagit vara på alla värme den kan komma åt. Snacket om faran med utsläpp är rent nonsens.

 
Ingen bild

spirande känsla

5 mars 2013 23:25

Hej Thoralf!
På något sätt tror jag att tröskeln för en "glatt" inlägg kommer allt närmare, det har massivt svartlistats att skapa sig en egen uppfattning av verkligheten där man ofta ser sambanden i en enkelhet om vad som borde vara rätt och fel, här är ni min höga röst där jag ännu sitter tyst men med en allt mer spirande känsla att kunna vara öppen. När tröskeln passerats så strömmar det till krafter som stöttar och hjälper oss alla till en bättre framtid.

 
Ingen bild

Magentan

5 mars 2013 23:48

Thoralf skrev: "Det finns även en annan fråga som kommer bli aktuell inom någon vecka som säkert kommer ge oss positiva rubriker, medan andra får stå vid skampålen."

Positiva rubriker? Du kan väl inte mena rubriker i gammelmedia? Det skulle i så fall vara första gången i världshistorien som man hör eller ser någon positiv rubrik om SD i svenska PK-medier.

Den svåra chock som gammelmedia fick efter att deras järnrörskampanj gav helt motsatt effekt mot vad de hade tänkt sig, sitter fortfarande i. Tystnaden om SD är kompakt från mediahåll. Eftersom det barkade så helt åt skogen med den fantastiska (och förmodligen kostsamma) förtalskampanjen i Expressen, så vågar man nu inte yttra en stavelse om SD, inte ens en negativ för det skulle ju kunna ge SD ännu fler röster. Bäst att tiga ihjäl oss.

Tyvärr så finns det som vanligt inte några möjligheter för den STORA allmänheten att genom nyheterna i TV, radio eller tidningar få veta något av allt bra som SD gör eller yttrar. Men vissa riksdagsdebatter direktsänds ju i radio/TV, och möjligtvis kan det nå fram något till en och annan den vägen. Annars blir det ju Thoralfs blogg samt Avpixlat och Fria Tider med flera på nätet, som står för informationen, och efter "järnrörsskandalen" så når dessa nog ut till ca 15 procent av väljarna i alla fall, och fler blir det. Men problemet i DDR-Sverige är ändock fortfarande hur SD:s sanna politik ska nå ut till den STORA allmänheten.

 
Ingen bild

Magentan

6 mars 2013 01:05


I Avpixlats kommentarsfält hittade jag den 26 febr, följande mycket intressanta kommentar av signaturen "glenstel".

(Citat):
"När den politiska pendeln svängde från nyvänsterns förhoppningar till 80-talets kapitalism sade C.H Hermansson* följande:

- 'DET SKULLE HA VARIT MYCKET VÄRRE OM INTE VÅRT FOLK HADE DOMINERAT MEDIA' (!).

Vänstern, och inte minst den radikala vänstern, har genom att infiltrera media tagit sig det inflytande de inte kunnat få i allmänna val. Genom att kontrollera informationen kan de bestämma vilka åsikter som är rumsrena och vilka som inte är det. Denna dominans utan ifrågasättande har gjort Sverige till det annorlunda samhälle det är i ett europeiskt perspektiv."
(Slut på citatet.)

*) C.H Hermansson var 1964–1975 partiledare för SKP = Sveriges Kommunistiska Parti, senare VPK = Vänsterpartiet Kommunisterna. (Från 1990 kallar de sig Vänsterpartiet.)

 
Ingen bild

Hulda

6 mars 2013 05:08

Hur tänker du kring detta ? Är det bara jag som blir upprörd ? http://www.metro.se/nyheter/muslimer-kan-inte-aga-sitt-boende/EVHmcd!goM0JZVKHYhOw/?fb_action_ids=10151535579390948&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

 
Ingen bild

Stefan K

6 mars 2013 05:13

Med tanke på att nätverket av svenska muslimer har skickat en skrivelse och beklagat sig hos FN, kanske det vore läge för SD att ta upp det du beskriver Thoralf, kanske både hos FN och i EU.
Åtminstone belysa internationellt att Sverige inte är den demokrati vi stoltserat med i många år.

 
Svensson

Svensson

6 mars 2013 06:44

Ju större SD blir så kommer det minska. Till slut blir det Moderaterna som kommer få smyga med vilka dom är.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

OH

6 mars 2013 07:27

Det vore väl mer effektivt om dessa stackars muslimer menade vad dom skriver. Detta sker bäst om dom söker asyl i ett land som dom skulle känna igen sig i.

 
Ingen bild

Medborgaren

6 mars 2013 07:45

Tyvärr är denna situation ingen ny företeelse i Sverige! Förr var det moderater som blev utfrysta o förtalade, men nu när moderaterna är såssigare än såssarna själva klarar dom sig bättre.
Därför är det nu istället SD som får bära hundhuvudet i sina ansträngningar att komma tillrätta med Sveriges problem. Det är skrämmande att människor som vill göra en insats för sitt fosterland råkar illa ut på detta sätt.
Många av de "flyktingar" som idag lever bekväma bidragsliv i Sverige har lämnat sina hemländer av just detta skäl, vart ska vi flytta?

SD är enda alternativet för att rädda Sverige från katastrof!
Vi som känner oss lite vilsna i det "nya Sverje" tvingas idag notera att muslimer i Umeå samlat in stålar och köpt en ambulans som nu körs ner till Syrien!
Samtidigt tvingas vi se på när i stort sett hela norrlands inland blir av med ambulanssjukvården pga besparingar.................
Är det svårt att gissa varifrån stålarna till muslimernas ambulans kommer ifrån?

 
Ingen bild

Danne

6 mars 2013 08:10

Hej
Din beskrivning är både rätt och sann. Visst är det sorgligt och fel, men det är så det är.

Lite ljus i alla fall: De etablerade sverigehatarna går inte på som de brukar. De är inte lika stora i sina käftar längre. Jag ser också en minskning av elakheter från de journalister som inte har politik och samhälle som sitt främsta bevakningsområde. Där har det blivit mindre vanligt med hånfulla bisatser om SD. Flera av dessa är säkert inte genuint intresserade av politik, utan har bara hoppat på tåget och tagit lite pluspoäng när de haft chansen att få till något nedsättande. Nu har t o m Croneman i DN slutat skriva skit om SD.
Varför? Jag tror att det är många nu som börjar känna att allt inte står rätt till.

Det jag gör som anonym är att jag mejlar runt och ställer frågor under riktigt namn om saker och till. Man kan t ex fråga MP hur miljöpåverkan, "klimatmässigt", skulle förändras om 100.000 somalier stannade i Somalia jämfört med om de vistades i vårt land.

 
Ingen bild

Olof Ek

6 mars 2013 08:29

Jag tror inte att det du skriver om att växa till ett stort parti räcker, pk-maffian tänker förmodligen inte sluta med sina "sinnessjukheter" även om SD får 49% vid nästa val, då detta fortfarande är en minoritet av folkets röster i deras pk-värld.

Men jag hoppas att du har rätt å jag har fel!

 
Ingen bild

Tony

6 mars 2013 09:12

Om det nu blir, så så att SD ger ut en tidning, så bör där
ju vara något att dra på smilbandet åt, som kontrast till
alla stolligheter som 7 klövern åstadkommit genom åren.
Varför inte en tecknad seriefigur i form av vår egen lilla
chokladtant, med Affes träffande pratbubblor därtill, och
eftersom det finns både vit och mörk choklad kunde ju ena
halvan vara vit och den andra mörk. Stolligheter har hon ju
åstadkommit så många så att det finns mycket att ösa ur.
Bara ett förslag!

 
Ingen bild

SM811

6 mars 2013 09:14

Bara höra detta att invandrare skall ha fri sjukvård och tandvård gör mig galen. Jag har arbetat och betalat skatt och skall betala full avgift samtidigt skall jag betala till invandrarna. SD 2014

 
Ingen bild

Larsson

6 mars 2013 09:22

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag röstade på SD i senaste valet men vågar inte berätta det öppet bland bekanta. Jag skulle dessutom vilja hjälpa SD med sitt arbete, men det skulle i så fall vara anonymt eftersom jag är rädd för vad som skulle hända mig på arbete och bland "vänner".

Jag är imponerad av dig Toralf, som öppet vågar stå upp för dina åsikter. Jag önskar att jag hade samma mod.

 
Ingen bild

Leif

6 mars 2013 09:46

Jag är en av dom som saknar "civilkurage". Skämt åsido, genererar mitt förvärv en skatt som lätt försörjer en av alla dessa skäggiga barn. Att gå ut och hävda politisk hemvist hos SD skulle riskera mycket, Troligen anställningen och försätta mej i en fullständigt rättslös situation. Om någon här hävdar att vi endast har vissa brister i vårt demokratiska system, tycker jag att man ska ta en ny funderare på vad demokrati är. Första punkt i att fatta demokratiska beslut är att få information. 90% av befolkningen i Sverige nås endast av propaganda, aldrig av fakta. Vi som läser här ( eller annan alternativmedia), är väldigt få. Hur når vi dom andra ( som inte ens VILL bli informerade, enligt min egen erfarenhet )?
Jag märker ochså att många här tror att SD kan växa sej stora.
Varför tror ni det? så länge SD visar 10-15% sympatier bryr sej inte makten, om vad som händer, men det finns nog en skärningspunkt när silkesvantarna åker av. Tror ni att vi kommer ha ett demokratiskt val, 2014? Utan gigantiskt valfusk? Jag är inte fullt så optimistisk och viktigast av allt.. Hur ini..glödheta når vi ut med information och konsekvensanalys till alla indoktrinerade/hjärntvättade?

 
Ingen bild

Stefan A.

6 mars 2013 10:57

Verkligheten jobbar för SD, ju fler som kommer i kontakt med mångkulturen ju flera blir tveksamma, som min svåger som i all vänlighet frågade en zigenare han hade att gör med, var han kom i från och blev utskälld, det är effektivt.Ju högre upp på pedistalen fulmedia och sjuklöverpolitikerna sätter invandringen ju flera tveksamma genererar det, ju flera krav olika invan. org. ställer ju mera invandringsskeptisism kommer man att få se,PK-eliten har målat in sig själva och invandringspolitiken i ett hörn som man aldrig kommer att ta sig ur, varje gång pojken med guldbyxorna Ullenhag framträder i TV och lovar ännu mera pengar till en förlorade politik ger SD nya röster, framtiden är ljus för SD, mycket ljus....

 
Ingen bild

Observant

6 mars 2013 11:09

Detta med att sakkunniga och välutbildade drar sig för att engagera sig i SD beror nog lika mycket på SD:s internpolitik som på arbetsgivare och PK-etablissemanget. Det är knappast så att privatanställda löper någon större risk för att bli av med jobbet. Alla tveksamma uteslutningar i SD som företagits genom åren spelar nog större roll. Dessa har knappast passerat obemärkt förbi bland många sympatisörer som följt partiet på avstånd och som gått i valet och kvalet att engagera sig för partiet. Uteslutningsförfarandet har bara gynnat yngre politiskt oerfarna personer som ännu inte har etablerat sig i arbetslivet, som därtill erhållit betydelsefulla poster i partiet utan att egentligen behöva bevisa nånting.

När vi ändå är inne på detta med engagemang så måste jag också nämna Sven-Olle Olsson i Sjöbo. Det nyligen öppnade SD-Arkivet har många godbitar som alla SD:are bör ta del av. Allt från tidigare publicerade tidningar, handlingsprogram och filmer, där mycket ännu återstår att publicera. Däribland finns en film om Sven-Olle och hans politiska gärning som kan ses i länken nedan.

http://www.sdarkivet.se/filmarkiv_1988.php

 
Ingen bild

Hulda

6 mars 2013 11:26

Utanför ämnet.
I en artikel på Expressens nätsida ser vi att Emmaboda kommuns Teknik % Fritidsnämnd vill ha möjlighet att sälja burkinis till kvinnor som behöver det för att kunna bada offentligt i kommunens simhall.
En burkini är ju väldigt praktisk då den döljer många blåmärken och ärr...
Undrar vad Vänsterpartiets nytillsatta feministiska talesperson Rossana Dinamarca tycker.? Tyvärr troligen ingenting....

 
Ingen bild

msjboldt@msn.com

6 mars 2013 12:13

Jag har inga problem med att öppet visa att jag är Sverigedemokrat, har inga problem med min arbetsgivare men å andra sidan har jag enbart ett bussjobb, får tjänstledigt när jag har förtroende uppdrag.

När jag kom tillbaka från Amerika efter 22år så fick jag en chock hur bedrövligt Sverige har blivit. Jag var stolt att vara svensk men inte längre. Varför kom jag tillbaka? jo för att ta hand om min 80åriga mor som hade det så knapert.

Islam breder ut sig mer och mer och då mitt andra hemland är Amerika så är jag med i actforamerica.org Islam är någonting vi alla i den civiliserade världen måste ta på största allvar.

Tack Thoralf! Jag rekomenderar alla som jag kommer i kontakt med att besöka din blogg.

 
Ingen bild

Observant

6 mars 2013 13:15

Stefan A - Framtiden är ljus för SD, mycket ljus.

Men är det inte väljarna som röstar på SD som i första hand ska få känna en ljusare framtid, anser du? SD är ett verktyg för detta och får aldrig bli ett självändamål i kampen. Ditt resonemang borde gå under begreppet SD-floskler. Ja, framtiden kanske talar för SD som parti, men inte för det Sverige som vi svenskar skapat det. Det kommer att vara förlorat långt före att SD får parlamentarisk majoritet för sin politik. SD måste därför arbeta på djupet och få till stånd en massiv folkopinion mot den förda invandringspolitiken där även repatriering måste komma på tal. Det är förmodligen enda sättet att rädda landet på.

 
Ingen bild

Arvid

6 mars 2013 13:21

SORGLIGT
Eftersom Patrik Ehn av syltryggarna inom SD inte anses höra hemma i SD, gör uppenbarligen inte jag det heller. Jag avskyr den landsförrädiska 7-klövern, jag är antiislamist, muslim- och arab-antagonist och repatrieringsföespråkare etc. Jag har läst Koranen och 'the Reliance of the Traveller' m.fl och jag har med stor behållning läst Ernst Jünger. Jag kommer sannolikt att rösta på SD, soffliggandet är inget alternativ eftersom sådant inte redovisas i röstsammanräkningen. Den skeppsbrutne griper efter halmstrået, även om dess flytkraft är undermålig.

 
Ingen bild

Lärare

6 mars 2013 13:22

Bra att SD kommer ut med en tidning! Hur kommer den att distribueras, blir det utdelning till hela folket, eller är det bara SD-medlemmar som får den?

Hoppas den kommer snart!

Är det fler än jag som anser att SD slänger ut folk till "höger och vänster" allt för lätt. SD-folket måste väl få ha egna åsikter och göra uttalanden om dom inte är allt för grova och stötande.
Det ser inte bra ut om SD har så lågt i tak. Ett parti bör ha bra takhöjd!

 
Ingen bild

Stora Småland

6 mars 2013 13:37

"Lärare" där har du en poäng, känner igen det du skriver !

 
Ingen bild

lennart l

6 mars 2013 14:33

Håller med LÄRARE. Nolltoleransen stryper debatten inom partiet.
Hur ska vi kunna förhålla oss till partiledningens luddiga normer då man riskerar uteslutning såfort man öppnar näbben. Det är kontraproduktivt. SD kommer alltid att vara paria för de 7 andra riksdagspartierna och PK-journalisterna, egalt hur många SD-are som utesluts.

 
Ingen bild

Magentan

6 mars 2013 16:52

Ang. Expos påståenden om Patrik Ehn

Man ska vara VÄLDIGT försiktig med att utgå från att något som kommer från Expo är rätt eller sant. Dock får även jag ibland en känsla av att det finns risk för att SD-ledningen kan ta i för mycket när det gäller "0-tolerans".

Nu är det ju emellertid så att när det gäller riksdagsalternativ finns det endast ETT alternativ för oss som har förstått vartåt det barkar med den vansinnespolitik som har förts under de senaste 20-30 årens regeringar, och som dessutom accelererat till värsta ytterligheter de senaste 5-6 åren.

Det ENDA nuvarande riksdagsalternativet är SD! INGET av de övriga Sverigevänliga partierna har någon som helst möjlighet att nå upp till 4%-spärren! VARJE ANNAN RÖST ÄN EN SD-RÖST TILL RIKSDAGEN genererar endast större makt åt 7-klövern!

Däremot finns det anledning att till kommunalvalet rösta på andra Sverigevänliga partier. Det Sverigevänliga parti som lyckas nå upp till skapligt antal representanter i ett antal kommuner kan MÖJLIGTVIS ha chans till riksdagsmandat 2018 eller valåret därpå, men för 2014 är det HELT KÖRT för något annat än SD i riksdagsvalet.

 
Ingen bild

HM

6 mars 2013 17:20

Ja man skall vara ytterst försiktig med uppgifter från Expo. Jag kan väl för min del säga att jag skulle rekommendera att läsa Ernst Jünger för den som är intresserad av frontliv under första världskriget och dåtidens historia. Om man rekommenderar honom som politisk förebild så är man nog lite fel uta om man är med i SD.

Det är väl fortfarande så att många människor med rennome och position i samhället har mycket att förlora på att samarbeta eller ännu mer vara med i SD. Det kommer ta lång tid innan det ändras men samtidigt tror i alla fall jag att intellektuellt rörliga personer allt mer begriper att i SD har man otroligt stora möjligheter att påverka samhällsutvecklingen.

Eftersom jag har koll på nya SD medlemmar i min landsända så finns det faktiskt en tendens att många nya medlemmar här faktiskt har position och rykte att förlora men ändå blivit medlemmar. Så helt nattsvart är inte läget.

 
Ingen bild

Slängpolska

6 mars 2013 18:04

Då får ni sluta att slänga ut folk i partiet bara för att de inte läser samma böcker som ledningen.

 
Ingen bild

Vicke

6 mars 2013 20:28

Arvid@

SD-Göteborg har alltid varit ett rött skynke för förnyarna i partiet. Orsaken är inte bara ideologisk, utan det handlar också om ren avundsjuka. Göteborg är SD:s mest välskötta distrikt och har så alltid varit, vilket sticker i ögonen på somliga. I göteborgsdistriktet arbetar man metodiskt och diciplinerat och man har regelbundet förekommande medlemsaktiviteter. Fler distrikt borde ta lärdom av Göteborg. I länken nedan kan ni läsa alla gedigna årsbudgetförslag som de gjort under åren.

http://www.sd-gbg.se/index.php?pID=2


 
Ingen bild

Medborgaren

6 mars 2013 20:31

Ännu fler röster till SD!
David aas på Ex-pressen ångar vidare som bästa vallokomotivet för SD!
Märkligt att skjutjärnsreportrarna på Ex-pressen tycker att en oskyldig fyllekväll fortfarande är så intressant att skriva om istället för att skriva om sin egen illegala vapenhandel som dom är dömda i Hovrätten för!
Ju mer han skriver desto fler röster till SD, tackarrrrr..........

 
Ingen bild

100 går från Mittmedia

6 mars 2013 20:36

100 personer varav 80 journalister har accepterat frivillig avgång från Mittmedias tidningar. Det betyder att koncernen redan nått personalminskningsmålen för 2013.

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2013/03/06/100-lamnar-mittmedia/

 
Ingen bild

Stefan A.

6 mars 2013 20:50

3 hundar dödade av varg under ett och samma dygn i byn Stocksbo, Färila i Hälsingland, nog ändras levnadsförhållandena i glesbygden om man släpper ulven lös, men det bekymrar naturligtvis inte stropparna i Stockholm och Bryssel....

 
Ingen bild

MakingBacon

7 mars 2013 00:30

Kan tyckas sorgligt men det är PK-maffian som skapat klimatet och nu vet de inte vem som egentligen är vem. Jag lyckas faktiskt väldigt bra att skapa opinion just för att jag inte röjer min identitet här samt att PK-folket jag är bland inte vet vad jag står. De skulle bara veta att de har en SD-sympatisör inom denna grupp. Vilket ramaskri det skulle bli. Moooahahaha

 
Ingen bild

Odalbonde

7 mars 2013 05:04

Har på sistone börjat säga att jag tänker rösta på SD i mer privata sammanhang som vid fikabordet och liknande. Ibland protester, men lika ofta oväntat medhåll. I förstnämda fallet kan man lugnt och sansat säga vad man anser om det allvarliga läget och ställa frågan: hur vill Du att Sverige ska se ut i framtiden? Glädjande nog har folk börjat tänka utanför PK-medias bubbla, och antalet som kommer att rösta på SD växer hela tiden. Så det stilla samtalet vid fikabordet är viktigt. Det sår frön och nya friska tankar. Är man arg så är det bäst att vara tyst, man gör mer skada än nytta då, fast vreden är berättigad. Det lilla och stilla samtalet är bättre än att slå på den stora trumman. Då blir man lätt uthängd i sin ensamhet och ingen vågar höja rösten till ens försvar. Det är som mobbning på skolgården, där i dag den högljudda minoriteten från fulmedia har skapat ett osunt klimat i samhällsdebatten. Det är ingen debatt värt namnet. Visst är det sorgligt att åsiktsförtrycket är kompakt, men islossningen är på gång. Obevekligt blir det en svensk vår. Blåsippans tid.

Tack till Thoralf som påverkar samtalsklimatet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards