thoralf

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

SD SÄKRASTE KORTET I KOMMANDE VAL

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2012 10:49

 


Nu är det ju faktiskt väljarna som har den yttersta makten och inte Johan Persson.


Det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson bekänner färg. Genom detta uttalande säger Johan Persson och Socialdemokraterna nej till de viktigaste delarna i Sverigedemokraternas politik.


  • Ingen minskad invandring till Kalmar
  • Fler analfabeter från tredje världen till Kalmar
  • Inga krafttag mot brottsligheten i Kalmar
  • Nej till ökat välfärd i Kalmar

”Jag vill återigen deklarera att jag aldrig kommer medverka till att Kalmar blir en stad med detta parti som vågmästare. Skulle man bli det så kommer vi att söka ett samarbete över blockgränserna. Får inte ett sådant styre majoritet i kommunfullmäktige så går vi i opposition.”



Johan Persson (S)


Jag tycker att det är väldigt synd att media inte uppmärksammar kommunalrådets blogginlägg. Varken Barometern eller Östran har uppmärksammat det efter vad jag sett.


Uppenbarligen drar media slutsatsen att det kan gynna Sverigedemokraterna och därför lägger man locket på till något som borde gett rubriker.


För de väljare i Kalmar kommun som vill ha bort den egenmäktige Johan Persson är med andra ord Sverigedemokraterna det säkraste kortet för att få Socialdemokraterna i oppositionsställning.


PS

Den som går in på Johan Perssons blogg upptäcker snart att det handlar om envägskommunikation. Ingen kommentarsmöjlighet!


Igår var jag inbjuden till SD Kronoberg och deras julbord för att prata lite om riksdagen. Ett 70-tal personer hade mött upp söder om Växjö. Jag vill passa på och tacka för en mycket trevlig eftermiddag/kväll.


Idag har vi öppet hus i Kalmar och vi hoppas på många besökare!

 
 
Ingen bild

Jenny

25 november 2012 11:38

Vuxenmobbing kan man kalla detta och det brukar inte vara så populärt hos allmänheten! Jag kommer aldrig att glömma den hotfulla stämningen efter valet 2010. Jag som inte hade röstat på SD eller knappt hört talas om dem, började då söka information på nätet.
Jag måste säga att vår media har varit väldigt effektiva på att dölja mycket för oss. Bor man på landet och bara läser GP, SvD och tittar på SVT, så kan man inte alls tro att det har hänt något i Sverige sedan 70-talet.

 
Ingen bild

SD påverkar

25 november 2012 11:50

Det Socialdemokratiska verklighetsfrånvarande kommunalrådet Johan Persson som lovar sina väljare att"Vi kommer aldrig släppa fram SD" har som vanligt lovat något som han inte kommer att kunna hålla!
Sverigedemokraterna sveper fram över landet av egen kraft med en furies styrka,inget kan stoppa folkrörelsen Sverigedemokraternas framfart.
Ni osäkra väljare lämna det sjunkande sjuklöver skeppet medan tids är!

 
Ingen bild

Arvid

25 november 2012 12:27

"EN GNUTTA SKIT" (pekoral)

Svea vår moder hugstor och skön,
manar till bragd som i fornstora da'r,
men sådan skörd utan strid man ej tar,
vi offrar våra liv, vårt blod, vår svett
och våra skattepengar för vårt våldtagna
fädernesland och Åkesson lockar med
segerns och ärans lön; - än klappar
våra hjärtan med friska slag, och en
hoppfull framtid synes kunna bli vår
och inte Allahs, när Sverige blir fritt
med SD vid makten.
http://www.aftonlognen.se/kultur/article15819975.ab
.
.
.
@ Hulda
Du skrev "Det var det sämsta jag läst på länge.
Säkert påverkat av stora mängder rödvin."
Helt säker - men har du några sakliga motargument?
Eller har någon annan? Senaste dagarnas förolämpande
idiotintervjuer med Sällstrm och Jomshf visar upp alldeles
för snälla och anständiga personer för kamp mot
ALLAS-LIKA-VÄRDE-maffian.
Är SD numera och fortfarande
OCKSÅ ett (mass-)immigrationsfördömande,
Islamfördömande och muslimkritisk
parti? Är SD ett antiPK- och anti-
kulturmarxistiskt parti? Motsätter sig SD
all Multi-Kulti-Idioti fastän denna är
föreskriven i grundlagen?
Eller är SD en svärmorsdröm blott?
Är någon kompetent att svara?
Du Hulda, eller
Du Thoralf, allas vår politiske idol.

 
Ingen bild

Lars-Inge

25 november 2012 13:34

@ Hulda
Tyckte att Richard Jomshof var mycket klar i den frågan då han fick framföra sina synpunkter på islam i TV4:s morgonsoffa. Är övertygad att samtliga i riksdagsgruppen har samma tankebanor och är även så bland de sverigedemokrater som jag känner.

 
Ingen bild

Essendon

25 november 2012 14:04

Inte konstigt att skutan Sverige börjar få slagsida och gå på grund med sådana befälhavare som sossarna har!

 
Ingen bild

von Moltke

25 november 2012 14:23

Det är bara att påminna Yuan Person och alla andra moraliskt överlägna sossar om det s k Luciabeslutet.

 
Svensson

Svensson

25 november 2012 14:30

Johan har nog redan fixat biljetter, för sen när Sverige kraschar ekonomiskt, kommer vi aldrig mer höra talas om Johan.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

biran

25 november 2012 14:45

Klar Mona nivå på detta stolpskott.

 
Ingen bild

Sven Dacke

25 november 2012 15:10

Klarsynt Moderat i Växjö, kunde nästan tro att han var SD politiker


All media, proffstyckare från vänster till höger har bjudit över varandra när det gäller att skymfa SD. Allt i syfte att pressa detta parti under 4% så vi kan återgå till den klassiska vänster- höger diskussionen utan störande moment. Och precis som jag förutspått kommer detta inte innebära att sd tappar nämnvärt i opinionen. Kanske tvärtom, nu när alla jagar detta sargade villerbråd.

Hur många av alla som skriver ledare eller sitter och bloggas och twittrar med jämlika, eller tillbringar hela livet i den ena soffan efter den andra rör sig bland människor och hör vad människor säger. Sd:s väljare må vara desorienterade i tid och rum, men att bortåt 10% av befolkningen plötsligt skulle vara onda människor är inte sant. Det är så enkelt. Elementärt, min käre Watson, skulle Sherlock Holmes ha sagt. Allt fler människor anser att Sverige slagit i taket när det gäller flyktingmottagande. Och att utmåla dessa som minde vetande kommer inte att funka. Det finns modiga media som vågar lyfta detta. Smålandsposten som försökt att beskriva olika aspekter av flyktingmottagande. Smålänningen som enda tidning i Sverige som vågat beskriva hur ekonomin ser ut en flyktingfamilj i olika skeden.

Läs hela inlägget
http://www.vaxjo.moderat.se/website1/1.0.1.0/4/1/?item=art_art-s1/883

 
Marko

Marko

25 november 2012 15:18

OT klicka på dom olika partiernas länkar,komiskt på ett sätt ;)

http://www.mark.se/sv/Politik-och-forvaltning/Poli

 
Ingen bild

Tony

25 november 2012 15:49

Det verkar som att sossarna har väldigt svårt
med ordet demokrati, när Palme första gången
stod inför en förlust i ett val, var där en
journalist som ställde följande fråga,
" Om ni förlorar valet kommer ni då att
överlämna makten"?? Bara att en sådan fråga
ställs, precis som om det inte vore en
självklarhet i en demokrati, möjligen hade Palme
mumlat något ditåt! Och nu denne Johan Persson,
vad folket säger är en sak, jag gör som jag vill
ty jag är en självgod sosse, som inte behöver bry
mig om vad en folkmajoritet vill! Kan föraktet för
demokratiska spelregler uttryckas tydligare?

 
Ingen bild

Skånepåg

25 november 2012 15:55

@ Tony
Efter att Palme förlorat valet, ställde en reporter från TV frågan: "Hur skall ni nu agera?". Svaret kom snabbt: "Vi skall ställa till ett rent helevete för borgarna!" Minns kanske inte exakt ordagrant, men troligtvis bra nära.

 
Ingen bild

Nalli

25 november 2012 16:18

PS
“ Den som går in på Johan Perssons blogg upptäcker snart att det handlar om envägskommunikation. “

Det är så en diktatur fungerar.

 
Ingen bild

Lassekolja

25 november 2012 17:01

Vi Sverigedemokrater har sedan länge förstått att 7-klöver´n har bestämt sig för att eliminera Välfärdssverige. Slutmålet är en muslimsk "sharia-diktatur"! De gångna veckornas propaganda mot SD har tydligt visat detta. Att dom vid en konkret förfrågan skulle dementera detta är självklart. Just detta gör 7-klöver´n så farlig för Sveriges väl. Dom är uppenbarligen så naiva att dom inte på egen hand förstår vad islam går ut på.
SD 51% 2014/2018!!! Det brådskar!!!

 
Ingen bild

Hulda

25 november 2012 18:16

Det verkar som om SSU,s kampanj blev av idag. Desvärre dracks det lite för mycket rödvin igår kväll.
"Arvid" skriver och läser efter bästa förmåga, men den verkar vara svag.

I samma anda verkar Miljöpartiet kämpa på.
Expressen ger oss en läsvärd historia.
Under rubriken "MP,s migrationskampanj med självmordsbombare" bjuder man på roande läsning.
Att länka dit kan jag inte, men den är absolut läsvärd. Säkert en blivande klassiker...!!!!!
Själv skrattade jag, så att jag nästan ramlade ur stolen..!

MEN bakom finns ett enormt problem som desvärre bara SD tar på allvar.
Sveriges första självmordsbombare, två misshandelsdömda och en misstänkt mördare samlade på en bild är tydligen ok för MP,s propaganda. Det som de har "bidragit" med till vårt land vill jag och många, många andra gärna vara utan......

 
Ingen bild

Henrik

25 november 2012 18:39

Johan "Demokrati, på mina villkor" Persson
Vilket land ska han flytta till när SD har egen majoritet ?

 
Ingen bild

Pelle

25 november 2012 19:03

I en demokrati så kan man göra sådana som Johan Persson utan inflytande, det görs i allmänt val, SD finns där, bara ta den valsedelen, så försvinner Johans inflytande.

 
Ingen bild

Dille

25 november 2012 19:07

”Demokrati på mina villkor” – Den frasen låter kuslig, ungefär som Hitler light.
Demokrati är folkstyre och villkorad demokrati kanske fascism eller kommunism, en tom fasad.

 
Ingen bild

SM811

25 november 2012 19:42

Han pratar precis lika korkat som Mona ”inte ta i med tång”.
Paniken börjar breda ut sig.

 
Ingen bild

Gröna khmeren

25 november 2012 20:06

Miljöpartiet som vill återinföra söndagsstängt senaste integrations kampanj:
Under hösten startade Miljöpartiet kampanjen "Öppna fler dörrar."

Kampanjens syfte är att skapa ett samhälle där alla är välkomna, oavsett var personen kommer ifrån.

Då har i stället kampanjen använts till att lägga upp bilder på självmordsbombaren Taimour Abdulwahab, på de två tonårspojkar som dömts för grov misshandel av 61-årige Carl-Eric Cedvander i Kortedala och på 17-åringen som misstänks för att ha mördat sin syster i Landskrona.

http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=27ef3f6e-4eb8-40a8-99a6-636eaaf267b2

 
Stefan K

Stefan K

25 november 2012 20:53

Det Persson skriver lär nog intressera en och annan kommuninvånare.

Vad han direkt menar är att kommunens ekonomi är av sekundär art, att kampen mot SD av primär.

Nu undrar jag om inte sossen begår ett politiskt självmord? Jag förutsätter att Socialdemokraterna i Kalmar lägger fram en egen politik i valrörelsen 2014, men hur ska väljarna tolka den? Vet de om förslagen som Johan Persson och hans parti lägger fram innan valdagen kommer att gälla efter densamma, eller kommer man att rösta mot sina egna förslag, gå i koalition med ett parti som driver andra frågor eller helt enkelt ge upp makten till ett borgerligt styre?

Sveriges arbetare är de stora förlorarna med Reinfeldts politik. Hur kommer arbetare, sjuksköterskor och andra hårt arbetande kommuninvånare att ställa sig om S i Kalmar väljer att inleda en kärleksaffär med något eller några av de partier som dragit in Sverige i detta?

Vi vuxna ska vara föredömen för våra barn. Hur kan vi vara det när vissa har svårt att ta klivet upp ur sandlådan?

http://petterssonorg.wordpress.com

 
Ingen bild

En liten fågel viskade

25 november 2012 21:40

Han som bestämmer dvs JP, har under senaste veckorna varit butter och otrevlig mot personalen i KL, troligtvis börjar han undra hur det kommer att gå 2014, snart börjar väl vissa skandaler komma ifatt honom.

 
Ingen bild

kallep2

25 november 2012 22:02

Besökare idag: 5313 , folk börjar vakna
Bra thoralf

 
Ingen bild

OH

25 november 2012 22:04

Hur ska gamla socialdemokraterna som anser sig vara landets största parti kunna bli regeringsdugliga när dom ej kunde finna någon ledare inom partiet utan var tvungna att begära in anbud utifrån och tog tydligen den billigaste.Johan P hoppas tydligen på Nya Socialdemokraterna även kallat Nya Moderaterna.

 
Ingen bild

Thoralf A

25 november 2012 22:04

Jag kan tänka mig en helt annan anledning inte minst eftersom jag såg Johan Persson rejält rund under fötterna igår på Lilla puben

 
Ingen bild

SD påverkar

25 november 2012 22:11

"Oberoende" SVT har reagerat på den slutgiltiga lösningen som Länstidningen Östersund förespråkar för att få stopp på oss Sverigedemokrater.
”Obehagligt” och ”smaklöst” är exempel på omdömen på tidningens egen sajt och vissa gör kopplingar till antisemitisk propaganda under nazitiden i Tyskland. SD kallar bilden för ”osmaklig”.

”Jag har pratat med Jimmie Åkesson och han tycker naturligtvis det här är ett mycket obehagligt sätt att attackera sina politiska motståndare på”, skriver Linus Bylund, SD:s pressekreterare, i en kommentar till TT.
Koppling till Rwanda

Och det är inte bara SD som reagerat. Göran Hägglunds (KD) presschef Johan Ingerö var snabb att reagera på Twitter och tyckte att tidningen borde skämmas.

– Det saknas inte historiska paralleller till idén att gasa ihjäl motståndare eller personer man inte gillar.

Men på Länstidningen Östersund (oberoende socialdemokratisk) försvaras bildvalet.

– De andra partierna behandlar Sverigedemokraterna som något som katten har släpat in och man har försökt bekämpa dem på alla möjliga sätt och ändå har de bara växt. Det var ungefär den infallsvinkeln jag hade, säger illustratören Kjell Nilsson-Mäki.
”För lite satir”

Tidningens ansvarige utgivare Lennart Mattsson anser att bilden inte ska tolkas bokstavligt och ser inga problem med publiceringen.

– Vi har haft andra bilder som varit betydligt fränare än den här. Men man måste sätta den i sitt sammanhang, var den är publicerad, och politisk satir finns det väl egentligen lite för lite av i dag.

Erik Helmersson, ledarskribent på Dagens Nyheter, säger att han omedelbart gjorde kopplingar till retoriken som användes under folkmordet i Rwanda.

Och i debatten om näthatet tror han att SD kan gynnas av publiceringen:

– Det här kommer ge SD vatten på sin kvarn.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/har-liknas-akesson-vid-en-kackerlacka

 
Ingen bild

Stundtahl

25 november 2012 22:23

Att Johan Perssons mäktighet lett honom till en despot i Kalmars vardagliga frågor är numera ryktbar.
-Deltagare bör nog ta sig en ordentlig funderare inför nästa val......

 
Ingen bild

Det jäser i landet

26 november 2012 00:21

Det är med sorg i hjärtat jag känner mig manad att skriva denna debattartikel. Jag kan inte tolerera att en av Malmös högst styrande politiker Adrian Kaba (S) sitter kvar i kommunstyrelsen när han aktivt stöttar en terroristorganisation. Jag kräver hans omedelbara avgång från kommunstyrelsen.

Hamas är ett palestinskt islamistiskt politiskt parti. Hamas har angett som ett kortsiktigt mål att skapa en palestinsk stat på 1967 års gränser. I partiets officiella partiprogram i sjunde artikeln kan man också utläsa att judar bör nedkämpas och mördas. Stadgarna manar till ett slutgiltigt skapande av en islamisk stat i Palestina i stället för Israel och de palestinska territorierna, samt utplånandet och upphävandet av Israel.

I Gaza tvingar de FN, som bedriver undervisning i Gaza, att avstå från att berätta om Förintelsen eftersom de förnekar den, de avrättar oliktänkande, de driver det egna folket på flykt till Västbanken, de har begränsat press- och yttrande­frihet, de ser homosexuella och lesbiska som perversa och fördömer dem. Listan är lång. Hamas är en terroristorganisation som cyniskt och medvetet utnyttjar och offrar sin egen befolkning.

Med denna artikel vill jag inte diskutera territoriella områden i Mellanöstern eller konflikten mellan Palestina och Israel utan endast hur Socialdemokraterna i Malmö kan representeras av Adrian Kaba, en Hamas-kramare, i stadens högsta beslutande församling.

Som demokratiskt valda politiker har vi ett ansvar att agera som före­dömen och förespråka demokratiska värden, något Kaba inte gör.

Tidigare i år skrev Kaba i tidskriften Tro & Politik att det finns "en judisk-europeisk höger­extremistisk sammansvärjning". I en artikel i Kvällsposten i onsdags kan vi läsa att Kaba anser att alla som stöder Israel i strider mot Hamas "är direkt ansvariga för dessa människoliv som spills just nu". På sin offentliga Facebook-sida skrev Kaba att han inte tycker att det är obehagligt att svara på om Hamas avser att förinta ett helt folk: "Det är inte obehagligt att svara på frågan, och jag svarade att det mycket möjligt är så".

Droppen som får bägaren att rinna över för mig är när Adrian Kaba i ovan nämnda artikel anklagar judar i Malmö för "medhjälp till mord" i Israel. Jag blir förvånad om Kabas uttalande inte leder till tydliga konsekvenser från hans parti. Att hålla Malmös judar ansvariga för en politik som bedrivs i Israel är oacceptabelt. Jag kan aldrig tolerera en terroristanhängare med anti­semitiska uttalanden i Malmö stads högsta ledning och kräver därmed Kabas avgång.

Anna Gustafsson (M)Ledamot av Malmö Kommunfullmäktige

 
Ingen bild

Mattias

26 november 2012 01:59

Ja du Johan. Är du ärlig mot väljarna och berättar att du kommer föråda dem och göra upp med andra blocket?

 
Ingen bild

B Johansson

26 november 2012 05:48

Vet Johan Persson vad Demokrati betyder?
Vet han att i en demokrati makten utgår från dess medborgare via allmänna och fria val?
Som politiker har han sedan skyldigheten att respektera valresultatet dvs folkviljan.
Nu blir han ännu en i raden av poliker med vår statsminister i spetsen som öppet visar sitt förakt för demokratin.

 
Ingen bild

Ludvig

26 november 2012 09:45

Väldigt lågt av ett kommunalråd, lika lågt som vår statsministers uttalanden om SD. Hade jag bott i Kalmar så hade han inte fått min röst. Jag trodde i min enfald att hatet mot SD skulle avta när dom kom in i riksdagen. Men inte, sandlådenivån fortsätter visst.

 
Ingen bild

kallep2

26 november 2012 21:53

Bor i kalmar och vet vart jag ska lägga min röst...
Kör på Thoralf..

 
Ingen bild

Farbror grå

27 november 2012 01:53

Han måste mena kampen mot SD väljarna.

 
Ingen bild

Patrik

28 november 2012 17:59

Järnrörsmannen är alltså åter igen tillåtna att sitta i Riksdagen? Spännande...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards