thoralf

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

MARTIN NILSSON "SPÅRAR UR"

Av Thoralf Alfsson - 17 oktober 2012 13:10

Martin "kallskänken" Nilsson har uppenbarligen spårat ur efter mitt blogginlägg som uppenbarligen tog mitt i solarplexus. Han har skrivit en replik på sin blogg "Mycket gutt". Skrev gärna en kommentar på hans blogg.


"Mitt hat mot dig Thoralf är baserat på din åsikter och inte hur du är som person, så jag behöver och vill inte heller träffa dig. För övrigt behöver du inte och bör nog heller inte komma till Kallskänken som är ett väldigt bra exempel på integration, medmänsklighet och tolerans för andra vänner, och ej rasister."


Frågan är om jag skall uppfatta det som ett hot om jag kliver in på Kallskänken för att handla?


För övrigt hade jag förväntat mig att Martin Nilsson skulle dementera att det var hans plakat men det gjorde han inte. Det får var och en tolka som han vill. Men Martin Nilsson var det ditt plakat kan du ju stå för dina handlingar och bekräfta att det var på din butik som det var uppsatt.


Har dina anställda kollektivavtal Martin?


http://www.mycketgutt.se/ovrigt/replik


http://www.mycketgutt.se/ovrigt/thoralf-alfsson-till-attack-hitler-i-marknadsforingen



 
 
Ingen bild

von Moltke

17 oktober 2012 13:34

Hans anställda är säkerligen anställda med allehanda lönebidrag, så det är klart att han inte vill svara på frågan om det finns kollektivavtal.

 
Ingen bild

Bosse

17 oktober 2012 13:51

Läser med förfäran att Malin Peterson blivit utsedd till ny utvecklingsdirektör på länsstyrelsen.Det stinker inte så lite nepotism
om denna tillsättning!En knähund på länsstyrelsen var ju precis vad Johan Persson behövde.Det jublas nog både på universitetet och Gotamedia idag kan jag tro.

 
Ingen bild

World Traveller

17 oktober 2012 13:58

Har lamnat en lang men mycket snall replik pa Nilsson sida men den plockas vael bort i vanlig "demokratisk" ordning.

 
Ingen bild

Dille

17 oktober 2012 14:06

Jimmie var lysande i dagens riksdagsdebatt. Varje gång han visar sig i rutan så värvar han sköna röster åt SD.

Och det är ju nästan två år till valet. Två år då SD kan knapra på sjuklöverns väljarunderlag.
Det finns nu två frågor att ställa:
1. Hur mycket kommer SD att växa?
2. När får sjuklöverns partier nog av sin politik?
För förr eller senare kommer SD:s framgångar att tvinga sjuklöverns partier att kasta sin ansvarslösa invandringspolitik på skräphögen, på historiens skräphög.

Mitt tips är att detta sker före valet

 
Markku Ahonen

Markku Ahonen

17 oktober 2012 14:14

Som sagt, jag besöker denna "underhållande" blogg varje dag och ser hur den förfaller mer och mer. Snacka om att "spåra ur" Thoralf. Känns som att du har alldeles för mycket fritid. Försök att använda den tiden vettigt då det ändå är skattebetalarna som står för din ön.
http://blogg.ostran.se/ihuvudetpaahonen/alfssons-skeva-varldsbild/

http://blogg.ostran.se/ihuvudetpaahonen

 
Ingen bild

Irene

17 oktober 2012 14:15

Idag stod Åkesson som vinnare. Han var lugn, tydlig och framförde sina synpunkter med stor pondus. Dessutom var han spirituell hans "verktygslåda" bet verkligen och kommer leva länge. Han "gick igenom rutan" och blir bara bättre och bättre. Bäva månde våra belackare!

 
Ingen bild

Skånepåg

17 oktober 2012 14:18

@ Bosse

Detta måste vara "all time high" i mygel av tjänstetillsättningar inom Kalmar Länsstyrelse. En utvecklingsdirektör som seriöst skall kunna driva dessa frågor bör ha "breda" kunskaper och lämpligen ha civilingenjörsutbildning eller motsvarande akademisk utbildning. Inte undra på att man osökt kommer att tänka på vissa och inte allt för "rumsrena" ordspråk!

 
Ingen bild

AWSvensson

17 oktober 2012 14:36

I huvudet på Ahonen , påminner mig om mannen som skulle definiera vacuum ; jag har det i huvudet men får inte fram det.

 
Ingen bild

Nissolf

17 oktober 2012 14:38

Jimmie är en japansk extremhöger-sosse! Vad blir det nästa? Han får fyra av fem från mig, jag måste spara femman till en annan gång. ;-)

 
Ingen bild

Skånepåg

17 oktober 2012 14:39

@ Marko Ahonen

Av ditt virriga ordval att döma, börjar du få synnerligen svårt att skilja på både det ena och det andra. Och som jag sagt tidigare, jag sk...r högaktningsfullt i vilket eftersom du endast har skrattretande ad Hominem argumenataion att komma med, vilket visar att du bör hålla dig på din korpfotbollsnivå och har absolut inget att tillföra bloggar som den här i den högsta bloggserien. Tror att jag tidigare uppmanat dig att ställa dig frågan: "Är jag verkligen så bra som jag tror". Men du tycks vara lika oemottaglig för sådana synpunkter, som att förvänta sig respons från en murken trädstam.

 
Ingen bild

biran

17 oktober 2012 14:39

Vad är det för krav på en utvecklingsdirektör på länstyrelsen, måste denne ha någon form av relevant akademisk ut bildning eller räcker det med att vara sängkamrat med rätt parson? Hur många sökande finns/fanns det till denna tjänst?

 
Ingen bild

Skånepåg

17 oktober 2012 14:44

Rättelse Onsdag 17 okt 14:39
argumenataion= argumentation

Dj-a tangentbord. Den här viktiga bloggen måste förses med Disqus, eller om inte detta går, flyttas till en plats där detta är möjligt

 
Ingen bild

Skånepåg

17 oktober 2012 14:48

@ biran
Tycks räcka med det du anger kompletterat med någon form av lärarutbildning.

 
Ingen bild

Medborgaren

17 oktober 2012 15:01

Herr Nilsson, jag tyckte väl jag kände igen det namnet i samband med Pippi, går från klarhet till klarhet!
Att utestänga nån från en affär pga personens åsikt verkar inte särskilt begåvat, eller hur Herr Nilsson?
Vad säger DO månne?

 
Ingen bild

Tony

17 oktober 2012 15:19

I huvudet på Ahonen, är det nog ganska tomt!

 
Ingen bild

Folk

17 oktober 2012 16:07

På vilket sätt "spårar han ut"? Hans inlägg var ju av samma smak som dina. Hade ni istället skrivit inlägg om riktig politik istället för pajkastning som småbarn så hade någon kanske tagit er på allvar.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

17 oktober 2012 16:18

Folk : Det får vi se på valnatten 2014, fram dit kan du väl tjoffla vidare

 
Ingen bild

Inte-en-till

17 oktober 2012 16:25

Ahonen skriver på sin blogg:

"Sverigedemokraterna har under de senaste veckorna kunnat glädja sig åt en – om än något svag – uppgång i opinionsmätningarna---"

Vilket förvridet perspektiv den karln har! För bara två år sedan var det en sensation (för många) att SD kom in i riksdagen. Sedan dess har etablissemanget gjort allt för att mobba SD och SD:are. Trots det ligger SD nu kring 10% och är Sveriges tredje största parti. I Stockholm har partiet gått fram från ca 2% till ca 5% (om jag kommer ihåg rätt, fritt ur minnet). Och trenden lär bestå vartefter den av PK-etablissemanget skapade verkligheten förstör mer och mer för gemene man.

Undrar vad denne Ahonen skriver när SD fått 15%? Nåt om "en marginell ökning", kanske?

Jag känner en hel drös med folk som tycker som SD när det gäller invandringen, men som röstar på andra partier - framför allt M - därför att de hittills har tyckt att invandringen inte är en tillräckligt viktig fråga. Det kan ändra på sig snabbt.

 
Ingen bild

AWSvensson

17 oktober 2012 16:29

Folk,hur kan du vara så säker på att Thoralf ägnade sig åt pajkastning som småbarn, det skulle i varje fall i mitt hem betraktats med onda ögon att missbruka mat på det sättet,dessutom vet jag inte om han var så politisk medveten så han kunds skriva inlägg vid den tiden.

 
Ingen bild

Nils Dacke

17 oktober 2012 17:12

Till den där Ahonen. Thoralf är nog en av dem som gör mest skäl för sin lön med tanke på allt obekvämt han gräver fram för er sossar. Sanningen svider .Däremot så undrar man vad en sån som Ahonen gör för skattebetalarnas pengar sitta och surfa och blogga är det ett jobb? Östran är ju som alla andra tidningar statsfinansierad från propagandaministeriet. Och man kan verkligen ifrågasätta om detta är rätt.

 
Ingen bild

Skånepåg

17 oktober 2012 17:14

@ Folk

Vi är flera som försökt föra en seriös dikussion med Ahonen. Han har inte svarat på enda fråga (åtminstone tidigare) men själv krävt svar på både det ena och det andra och är något som du kanske inte känner till. Med hänsyn till detta agerande är det ingen idé att överhuvud taget längre försöka att diskutera seriöst med honom, eftersom han lusläser bloggen endast för att få möjlighet till nya ad hominem argument gentemot Thoralf Alfsson. Detta är något jag själv avskyr och föraktar, men tvingas att tyvärr själv tillämpa för att Thoralf skall slippa lägga ner värdefull tid på att bemöta galenpannor som kör med detta på bloggen.
Nu får det vara slut med detta och jag befattar mig inte (och hoppas att andra gör sammaledes) med Ahonen, oavsett vad han än skriver fortsättningsvis. Vill han fortsätta att skämma ut sig så har han visat att han klarar av detta alldeles utomförträffligt på egen hand och får hoppas att folk (!) själv fattar vad det är för en "snéseglare" utan att någon annan sågar honom vid fotknölarna.

 
Ingen bild

von Moltke

17 oktober 2012 17:33

Nu kan man inte längre kommentera Malin Peterssons utnämning till utvecklingsdirektör hos länsstyrelsen på Barometern.se. Det blev väl uppenbarligen för många kritiska röster som frågade efter hennes kompetens. Artikeln var skriven av Anders Blank, så det var säkert han som plockade bort kommentarsmöjligheten. Malin Petersson har ju varit Blanks pin-upa under lång tid.

 
Ingen bild

vmm

17 oktober 2012 17:35

OT: Jag har inte sett partiledardebatten som var i riksdagen idag, men jag hoppas att Åkesson avslutade med att önska att dom andra partiledarna får det roligt på nobelfesten.

 
Ingen bild

Nalli

17 oktober 2012 18:21

Markku Ahonen @
Jag tycker det är väldigt trevligt att få in en riktig pajas på Thoralf Alfsson blogg.
Välkommen in Markku Ahonen och förkovra dig bland riktigt folk

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

17 oktober 2012 21:36

AW Svensson : Kan man spåra ur om man aldrig spårat i det solidariska samhället ?

 
Ingen bild

s29

17 oktober 2012 21:50

Markku Ahonen: 160 våldtäckter om dan,1300 bilar brinner i anlagda bränder,1oo talet skolor eldhärjas i anlagda bränder om året. Vad är det du inte begriper? Har du en hjärnskada?

 
Ingen bild

Ludvig

18 oktober 2012 07:15

Kallskänken vore det sista matstället jag skulle anlita, pga ägarens människosyn och diskriminering.

 
Ingen bild

s-e karlsson

18 oktober 2012 07:59

Kallskänken i kalmar det absolut sista stället där jag sätter min fot !

 
Ingen bild

jidde

18 oktober 2012 08:39

Thoralf: Ger dig inte in i pajkastningen. Det kan pkfjantarna hålla på med. Om en dag , så blir det hemsk uppvaknade för pkfjantarna också. Då kanske är det försent.

 
Ingen bild

Nimbus

18 oktober 2012 10:07

Vad gäller herr Nilsson så hade jag en god vän vars son var anställd där, denna sonen har en lättare skada så han uppbär lönebidrag, vilket gjorde att kostnaden för den anställda var noll kronor. Kanske är det fler i personalen som är anställda på samma sätt. Inte svårt driva företag om personalen är i princip gratis.

 
Ingen bild

Marre

18 oktober 2012 14:23

Nimbus: Menar du att det hade varit bättre om han inte hade jobbat alls? Borde Nilsson inte ha anställt honom?

 
Ingen bild

Nimbus

18 oktober 2012 15:51

Marre: Eftersom jag vet hur denna gosse blev utnyttjad (aldrig ob för helgarbete osv) så kanske svaret är ja, det hade nog varit bättre för gossen om han inte blivit utnyttjad så!

 
Ingen bild

Marre

19 oktober 2012 12:54

Nimbus:Fast vänta nu, det måste ju ändå regleras i kollektivavtalet?
Du kan ju inte på allvar mena att det är bättre att vara arbetslös än att jobba med en dålig lön? Det är och kommer väl alltid vara bättre att ha 1 krona i lön än att ha 0?
Om sedan Nilsson inte följt kollektivavtalet och betalat ut korrekt lön så bör man ju ta upp det med arbetsgivaren/facket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards