thoralf

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

SPARKA ANNE RAMBERG FRÅN ADVOKATSAMFUNDET

Av Thoralf Alfsson - 6 oktober 2012 20:15



Jag fick ett fullständigt utbrott när jag såg Anne Ramberg i Rapport ikväll. Jag är övertygad om att hon inte läst en enda rad av vårt partiprogram. Ändå påstår hon följande.


"Jag tycker att den politik som Sverigedemokraterna för strider mot mycket av de grundläggande principer som kännetecknar en rättsstat. Om de till exempel sitter med i migrationsdomstolarna skadar det tilltron till domstolarnas oberoende och domstolarna som sådana."


Jag kommer mejla Advokatsamfundet och Anne Ramberg och kräva att hon förklarar vad hon menar med uttalandet i Rapport.


Hur kom Sverigedemokraterna in i problematiken med nämndemannen i Södertäljerättegången? Nämndemannen är dessutom moderat!

SVT har lyckats med att förtala Sverigedemokrater ännu en gång och med advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg som budbärare! Rent ut sagt bedrövligt.


Anser Anne Ramberg att det vore bättre om det bara satt miljöpartister i Migrationsdomstolarna?


Avgå Anne Ramberg!


Läs artikel på Avpixlat


Telefonen har gått varm sedan inslaget i Rapport. Folk är asförbannade på Anne Ramberg men även på Rapport!!


Ett skarpt mejl är redan skickat till advokatsamfundet och Anne Ramberg. Antingen skall hon svara på vad hon grundar sitt uttalande annars skall hon offentligt be om ursäkt för sitt uttalande och då givetvis i Rapport.


Hoppas att Jimmie Åkesson och partiledningen reagerar kraftfullt på hennes bedrövliga uttalande.


Jag förväntar mig ett mycket skarpt uttalande från Jimmie Åkesson, alternativt partistyrelsen idag (söndag), där man påtalar att man inte har något förtroende för Anne Ramberg som generalsekreterare för advokatsamfundet!!


Hur många muslimer sitter som nämndemän vid Sveriges domstolar idag? Är detta ett problem för Anne Ramberg?


Jag skall se till att en utredning görs om hur många muslimska nämndemän det finns i Sverige.

Om jag så själv skall göra utredningen.


Nu är jag minst sagt jäkligt upprörd.


UPPDATERING!


Här är en lista över de uppdrag som Anne Ramberg har enligt Advokatsamfundets hemsida. Notera det sista uppdraget. Hennes uttalande i SVT borde innebära att hon fråntas detta uppdrag. Hon kan knappast betraktas som objektiv efter detta uttalande. Frågan är om det inte är aktuellt med en anmälan av detta då den sista punkten är ett uppdrag från regeringen. JU 2012:2


 

Fria Tider

 
 
Ingen bild

World Traveller

6 oktober 2012 20:21

Jag har mailat fascistkarringen allaredan.

 
Ingen bild

Stefan A.

6 oktober 2012 20:35

Hur fn kan man döma ut alla politiker i ett parti som är företrädda i många politiska församlinga varav hon antagligen inte känner en enda. Många vackra ord om etik på advokatsamfundets h-sida, men man har tydligen glömt bort etiska regler för sin egen ordförande,man riktigt märkte hur reportern myste för följdfrågorna uteblev som vanligt när det handlar om SD.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

6 oktober 2012 20:44

Vilken förståndig ordförande, glöm inte att fråga henne Thor-alf om man skall ange att man är Sverigedemokrat när man söker hjälp hos hennes medlemmar

 
Dumle

Dumle

6 oktober 2012 20:48

Ge dig inte innan du fått skriftligt på de delar av SD-s partiprogram hon anser strider mot en rättstat!!
Hon kan mycket väl vara en av de sista som inte haft fingret uppe det sista och känt vart vinden blåser. Som Thoralf påpekar känns det som om fler och fler inte orkar vara ängsliga längre.

http://skafferigodis.blogspot.se

 
Ingen bild

Magentan

6 oktober 2012 20:48

Bra Thoralf! Jag tror att damen kommer att få det hett om öronen!

När ni ändå är inne på Avpixlat så stanna gärna till en stund extra och läs följande om JIMMIE ÅKESSON OCH MORGONDAGENS PARTILEDARDEBATT:
Under Avpixlats inlägg om dagens Demoskop-barometer skriver signaturen "Mikael" några positiva ord om Thoralfs blogg i en kommentar. Dessutom kommer han med följande MYCKET VIKTIGA uppmaning till Jimmie Åkesson i samma kommentar:

"I morgon är det budgetdebatt i Agenda kl. 20.00 mellan samtliga riksdagspartiledare (om nu inte V och S hamnar på samma sida som Åkesson). Förhoppningsvis kan Åkesson “keep the momentum going” genom att komma ut starkt och gå på offensiven genom att bl a UNDVIKA SINA MOTDEBATTÖRER OCH ISTÄLLET VÄNDA SIG MOT KAMERAN OCH SAMTALA MED SVENSKA FOLKET. MP´s extrema utspel idag om en än mer oansvarig migrationslagstiftningen är t ex en skänk från ovan som inte har stöd hos majoriteten av svenska folket."
(Mina versaler.)

Exakt! Åkesson behöver inte alls vara så förbenat artig och i alla lägen svara på de idiotiska och nedvärderande frågor han alltid får från sina konkurrenter. TALA TILL FOLKET ISTÄLLET JIMMIE! Det är väldigt många som lyssnar på dig och SD nu!

 
Ingen bild

SM811

6 oktober 2012 20:53

Skriv på. NEJ till böneutrop. http://dispatch-international.com/sv/content/nej-till-muslimska-b%C3%B6neutrop

 
Ingen bild

Kalleman

6 oktober 2012 20:55

Detta är ytterligare ett bevis för att demokratin håller på att försvinna helt i vårt land. När förespråkare inom rättsväsendet önskar att begränsa möjligheterna för vissa politiska åsikter att framföras börjar det bli farligt och riktigt obehagligt! Trist utveckling för vårt land som tidigare alltid ställt upp för åsiktsfrihet, men det gäller kanske bara om åsikterna passar in i den rådande PK-korrekta interessesvären.

Tack SD, tack Thoralf, för att ni jobbar för Sveriges bästa!

 
Ingen bild

edward.ulfertz@gmail.com

6 oktober 2012 20:58

Rapport klockan 18.00 TV1 6/10
07:09 in i programmet

Reporter Ulf Wallgren:
Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg vill att representanter för Sverigedemokraternas inte ska få vara nämndemän. Anledningen är enligt generalsekreteraren att det skadar förtroendet för domstolarna."

Reporter Jan Nylander:
"I går blev det klart att en av de största rättegångarna i Sverige måste göras om
sedan hovrätten beslutat att en av nämndemännen var jävig.
Det handlar om en gänguppgörelse i Södertälje där rättsprocessen kostat över 200 miljoner kronor.
Och det har satt fart på en debatt om det är rätt att de politiska partierna utser nämndemän till domstolarna.
Där till exempel representanter för Sverigedemokraterna nu sitter med och dömer."

Anne Ramberg: "Det tycker jag inte om. Men det är en naturlig följd av det system vi har."

Jan Nylander: "Varför tycker du inte om det?"

Anne Ramberg: "Därför att jag tycker inte att den typ, den politiken som Sverigedemokraterna för, den strider i mångt och mycket mot de grundläggande principer som kännetecknar en rättsstat. Och om de sitter med i migrationsdomstolarna till exempel så skadar det tilltron till domstolarnas oberoende och domstolarna som sådana."

Reporter Jan Nylander:
Sveriges tlevision har varit i kontakt med Sverigedemokraterna där ingen hade tid att ställa upp för tv-intervju.
Men ledningen anser att det vore orättvist att utesluta ett parti,
och att det finns stora åsiktsskillnader mellan partierna, där till exempel Moderaterna traditionellt varit för hårdare straff.
Enligt justitieministern är det inte aktuellt att riva upp systemet med politiskt valda nämndemän."

Beatrice Ask: "Det finns stort stöd för nämndemannainstitutet som helhet, och det är väldigt sällan som det inträffar stora felaktigheter."

Reporter Jan Nylander: "Om man vill ha kvar systemet med politiskt valda nämndemän då är det svårt att utesluta ett enda parti."

--------------------------------------

Mina funderingar:
Vad jag vet har det inte offentliggjorts vilket politiskt parti nämndemannen tillhör.
Varför kopplar då SVT ihop Sverigedemokraterna med de extra 200 miljoner som denna rättegång kommer att kosta?
Reportaget är så vinklat att det borde anmälas!

Tidigare har jag tyckt att Anne Ramberg haft ganska sunda åsikter, men nu undrar jag vad hon hittar i SD's politik som "strider mot de grundläggande principer som kännetecknar en rättsstat".

I följande länk
http://www.swedenconfidential.info/2012/10/06/islamiseringen-av-svenska-domstolar/
kan man läsa om imamen Ayoub Chilbi som inte bara är öppen islamist och homofob, han lyckas också kombinera rollen som själavårdare för muslimerna på häktet i Malmö med rollen som nämndeman i Malmö tingsrätt.
Hur tror Anne Ramberg att tilltron till domstolarnas oberoende skulle påverkas om denne nämndeman skulle döma i ett våldtäktsmål med en muslim som våldtagit en svensk kvinna?

 
Ingen bild

Lärare

6 oktober 2012 21:05

Hon ska be Jimmie Åkesson om ursäkt i direktsänd TV!
Etablissemanget är minst sagt stressade nu. SD ökar hela tiden det kommer så fortsätta. Vi tackar mp för det minst sagt korkade förslag Åsa Romsom kom med idag. Detta uttalande av Anne Ramberg kommer också ge SD mer vind i seglen.
Bra Thoralf, du är en riktig kämpe!

 
Ingen bild

Lärare

6 oktober 2012 21:08

Hon ska dessutom avgå!

 
Ingen bild

Gute

6 oktober 2012 21:14

Ramberg ska avskedas med omedelbar verkan, och sen ska hon be alla politiker i Sverigedemokraterna om ursäkt.
Hon har verkligen skadat förtroende för rättsväsendet i Sverige efter den blundern, hur fan tänkte hon egentligen, börjar hon bli senil!?

 
Ingen bild

kalle

6 oktober 2012 21:15

det är ännu tillräkligt många som tror och litar på 7 klöver kontrollerad media.

det SD ungdom borde satsa allt på ,ALLT!
är att bygga det mediabolag som var på gång för några månader sedan.

det är bråttom att skapa ett alternativ till regimens övertag inom all media.

 
Ingen bild

Betula L

6 oktober 2012 21:16

Vore intressant att höra henne applicera sitt eget resonemang på personer typ Abdirisak Waberi som vill införa Sharia i Sverige! Man tar sig för pannan. Vet hon överhuvudtaget vad hon egentligen pratar om? Eller är det så illa att Sharia numera blivit en del av sjuklöverns partiprogram?

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

6 oktober 2012 21:19

Enligt TV4 heter nämndemannen Per-Erik Ekman och är moderat!
Varför då förbjuda Sverigedemokratiska nämndemän???

 
Ingen bild

Lotta

6 oktober 2012 21:25

Hur mycket kan då inte miljöpartistiska och vänsterpartistiska nämndemän skada rättsstaten med sin öppna-gränserna-för-hela-världen-som-svenska-skattebetalare-kan-försörjapolitik. Hittills har det resulterat i runt 1000-1500 krigsförbrytare i landet.

 
Ingen bild

Anonym - Jurist

6 oktober 2012 21:26

I konsekvens av vad hon sagt borde ju även då såväl vänsterpartister som kommunistapartister (om nu det finns dylika nämndemän) vara uteslutna från att döma i taxeringsmål (förvaltningsdomstolar) som i skattebrottmål(allmänna domstolar). Enligt Ramberg ska då någon sorts politisk uppfattning per automatik ta över den objektiva domarrollen och därför kunna angripas på det sätt hon gör. Jaja hon behöver väl vara med i ljuset ett tag igen - det var ju ett tag sen. Jag tycker väl att hon har en del medlemmar som lämnar en del i övrigt att önska och därför borde ifrågasättas istället

 
Ingen bild

fd moderat

6 oktober 2012 21:47

Hon företräder en av de grupper inom invandringsindustrin som tjänar mest på invandringen.

I slutändan är det du och övriga skattebetalare som betalar notan.

 
Ingen bild

Lars-Inge

6 oktober 2012 22:17

O.T

FrnSVT Lorry, Allt skit försvinner!
Nu blir det väl ett dj-a liv att detta ligger kvar på YT?

http://www.youtube.com/watch?v=zSXTC5qhdkM

Huga!

 
Ingen bild

Jonas Nordh

6 oktober 2012 22:23

Hur jävla korrumperat är det här landet?? Jävligt tydligt nu hur demokratin är satt ur spel.. Landet är förrått. Nu kommer ännu en vanlig medborgare agera!!!!

 
Dumle

Dumle

6 oktober 2012 22:24

Anne Ramberg har en egen blogg också, där hon i långa ointressanta inlägg lägger fram sin syn på politiskt korrekta frågor. Skriv gärna en kommentar där!

http://annerambergs.wordpress.com

http://skafferitrollen.blogspot.se

 
Ingen bild

c_star

6 oktober 2012 22:25


...just så 'fd moderat' - saken är ju den, att om SD finge bestämma så blir ju också Ramberg utan jobb, eftersom invandringen skulle minskas med 90%. Och eftersom Sveriges domstolar mest behandlar ärenden med nysvenskar inblandade, kan Rambergs uttalande ses som en ren strategisk åtgärd för att hon själv, tillsammans med flertalet av sina kollegor i Advokatsamfundet, ska ha någon chans att bibehålla sina inkomster från invandringsindustrin.

 
Ingen bild

Hulda

6 oktober 2012 22:27

Det är inte bara ATT Anne Ramberg säger det hon gör.
Det är också ATT SVT sänder sk-ten.
Det verkar som etablisemanget är rejält byxis nu över SD,s ökande väljarstöd.

 
Ingen bild

Magentan

6 oktober 2012 22:28

Självklart kan inte advokatsamfundets generalsekreterare älska SD. Om SD:s invandringspolitik skulle genomföras i Sverige skulle ju en mycket stor del av advokaterna i samfundet gå miste om sammanlagda inkomster om väldigt många miljoner härliga svenska skattekronor, som nu hamnar i deras fickor istället för att fördelas till t.ex sjukvård, åldringsvård, skolor osv. (politik är en fråga om prioriteringar som bekant). Man kan nog lugnt räkna med att väldigt många medlemmar i advokatsamfundet är både upprörda och oroliga över SD:s framgångar enligt de senaste väljarbarometrarna.

Det skulle kanske vara en lämpligt uppgift för Riksdagens Utredningstjänst åt SD, att få fram siffror på hur stora advokatkostnaderna är från t ex samtliga brottmålsrättegångar i Sverige under 2011, där den åtalade är utrikes född (och befunnen skyldig) samt advokatkostnaderna i alla migrationsdomstolar plus allt annat i våra domstolar som har med invandring och invandrare att göra under året 2011.

 
Ingen bild

Essendon

6 oktober 2012 23:09

Det här var inte direkt något lysande uttalande för att komma från en Generalsekreterare!
Advokatsamfundet får uppenbarligen nu leta efter en efterträdare!

 
Ingen bild

Thomas johansson

6 oktober 2012 23:16

Bra Thoralf kämpa vidare, du är helt outstanding.

 
Ingen bild

Roland Pettersson

6 oktober 2012 23:27

Tidningen Dagens Juridik:
Homofientlig imam får fortsätta som nämndeman

http://www.dagensjuridik.se/2011/03/homofientlig-imam-far-fortsatta-som-namndeman

 
Ingen bild

Mannenpagatan

6 oktober 2012 23:45

Hej Thoralf

Anne Ramberg vill utesluta Sverigedemokrater som nämndemän.. Ska även sossar uteslutas? Dem har ju en homofientlig imam som nämdeman i Malmö.
Dagens juridik: http://www.dagensjuridik.se/2011/03/homofientlig-imam-far-fortsatta-som-namndeman

Har försökt få en kommentar från sossen Björn Fries på twitter, som hyllar Anne Rambergs förslag.
https://twitter.com/bjornfries/status/254645989573529600
Fries vill dock inte svara på frågan vad han skulle säga om Ramberg ville utesluta denne homofientliga imam..

 
Ingen bild

Mannenpagatan

6 oktober 2012 23:49

Anne Ramberg och Sveriges advokater ser bara om sitt hus. Men en sverigedemokratisk politik skulle kassakon asylindustrin bli mindre lönsam. Det skulle bli huggsexa om de smulor som fanns kvar, när merparten av alla asylbedragarna uteblir och advokaterna inte kan fakturera migrationsverket och migrationsdomstolarna lika friskt längre..

 
Ingen bild

Korpur

7 oktober 2012 00:16

Jag träffar på Anne Ramberg ibland och tro mig, hon är bländande vass och makalöst intelligent, vilket man verkligen inte kan tro efter en sån här tabbe av episka mått. Det är märkligt att en sådan slipad jurist (med påbrå) gör ett sådant här utspel som garanterat inte uppskattas av hennes kolleger som mycket väl vet hur alarmerande invandringssituationen ser ut i Sverige idag.

Bra att folk blir upprörda men allvarligt, mejla? Är det det kraftfullaste man kan tänka sig? Häri ligger SD:s problematik. De är för mesiga. Precis som på högstadiet mobbas bara de som är svaga eller på andra sätt saknar möjlighet att försvara sig.

För f-n SD, reagera KRAFTFULLT någon gång! Lämna in skadeståndsanspråk via rättsväsendet, lämna pressemedelanden, SKRIK!

 
Ingen bild

Urpo

7 oktober 2012 00:54

En låt tillängnad sjuklövern;

http://www.youtube.com/watch?v=3gvtRGjn8Sw&feature=related

 
Ingen bild

Funtaren

7 oktober 2012 00:56

Jag håller med Korpur om att på sådana här angrepp måste komma starkare svar än mailväxlingar. Jag är ingen jurist eller så, så jag vet inte vilka möjligheter som finns, men jag utgår från att SD ringer ordentligt i klockan!

 
Ingen bild

Urpo

7 oktober 2012 01:36

En till låt från Urpo. Här vill jag leva, här vill jag dö. Här lever jag mill liv i frihet; http://www.youtube.com/watch?v=3gvtRGjn8Sw&feature=related

 
Ingen bild

joffe

7 oktober 2012 02:13

Jag har skickat följande email till Anne Ramberg:

"G´day !

Som utlandssvensk i 30 år anser jag med all rätt att du genom ditt uttalande är ovärdig ditt yrke!

Du borde avgå från din befattning omedelbart.

Hur skulle det vara om du läste SD´s partiprogram?

Sverige för dig är alltså inget demokratiskt land?

Omvärlden fördömer ditt uttalande och du är en skam för nationen Sveriges rättsväsende och landets allt mer besudlade världsrykte.

Hooroo!" - undertecknat med mitt namn.

 
Ingen bild

UncleBob

7 oktober 2012 02:36

Det där uttalandet är grovt osakligt och fördomsfullt. Som en annan brännvinsadvokat talar hon mot bättre vetande. Rent svammel. Möjligen beror det på att hon vill öka mottagningen av illegala invandrare för att på så sätt gynna sitt eget skrå.
Många medlemmar i advokatsamfundet lever gott på lögnerna och bedrägerierna i "flyktingindustrin". Dock är det hög tid att ifrågasätta miljardrullningen ner i fickorna på flyktingkramare som Jan Emanuel. Han sålde visst sina företag och tjänade en kvarts miljard på kuppen."Det är lätt att skära breda remmar av andras läder" (gammalt skånskt ordspråk)

 
Ingen bild

Olle

7 oktober 2012 06:12

Men hallå!! Det var ju en Moderat nämdeman, varför blanda in SD??
(Som om jag inte visste)

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

7 oktober 2012 07:07

OT : Expressens Anne Dahlberg har börjat få 1+1 till 2
Vad säger Toooomaaasss. pendeln svänger som AW Svensson säger vid
Nude bathing in the sunshine :=)(=:

 
Svensson

Svensson

7 oktober 2012 08:34

Hon måste få sparken, vi måste komma ihåg att utlandet följer detta. Sverige kommer stämplas som ett odemokrastiskt land.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Tony

7 oktober 2012 09:25

Hoppas hon tvingas till en offentlig ursäkt ...

 
Ingen bild

AWSvensson

7 oktober 2012 09:32

Är ens uppgift att försvara lögnare så ligger det nära till hands att försvara den största lögnen i modern tid,den svenska asylhanteringen. I likhet med att få kriminella fria så ska lögnare beredas plats vid välfärdsbordet. Nu räknas ju advokater som något av de lägsta grupperna i världen,så inte har hon lobbat för att ändra på det.
ICA kuriren har i senaste numret ett riktigt lågvattenmärke när det gäller att lobba för så kallade somalier. Signerat Oskar Ekman där även våran riksdagsman Thoralf skulle uttryckt angående somalier,som ett potentiellt knark och terrorhot.
Även lite rasistiska uttalande vaskas fram ur allt dravel,"Han (somaliern) är lång och ståtlig precis som en somalier ska vara".

 
Ingen bild

SM811

7 oktober 2012 09:41

Hon kan inte ha alla hästar hemma i stallet. Påstå att SD är invandrarfientligt parti. Uppenbart har hon inte läst SDs partiprogram. SD är kritisk till den invandringspolitik som sju(k)klövern bedriver och det är något helt annat. Om jag är kritisk till försvarspolitiken är jag då försvarsfientlig?

 
Ingen bild

PMS

7 oktober 2012 09:48

OT:
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/dahlberg-gor-upp-om-flyktingpolitiken/
Även här börjar proppen lossna.

 
Ingen bild

Nalli

7 oktober 2012 09:56

Detta var den största “GRODAN” SVT och Anne Ramberg har gjort någon gång i historien.
Tyvärr kommer set säkert flera grodor i framtiden,

 
Ingen bild

Anonym

7 oktober 2012 10:07

Jag äter lunch på Berns då och då. Den 28 augusti satt hon vid bordet bredvid mitt sällskap. Hade det varit nu hade jag gått fram och sagt vad jag tycker om hennes uttalande.

Det finns fler SD sympatisörer än vad man kan tro.

 
Ingen bild

Calle

7 oktober 2012 10:16

Goebbles hade varit avundsjuk, om han sett hur SVT agerar.
Thoralf, du är en sann " stolt svensk".Böjer inte rygg och tar skit, utan ger svar tillbaka. Hoppas vår partiledning har samma stål i ryggraden och verkligen går till attack mot dessa påhopp.

 
Ingen bild

Hacke

7 oktober 2012 10:28

Jag är ingen jurist men här måste väl i anständighetens namn advokatsamfundet agera mot Rambergs uppenbara brister som ledare och offentligt gå ut med någon form av dementi eller ursäkt.
Oavsett hur detta uttalande kokades och kopplades ihop av fulmedia borde inte ens den mest desperata pk-ist, och speciellt inte någon på denna post, hamna så fullständigt galet kring de demokratiska spelreglerna.
Kan hon sitta kvar efter detta är det värre ställt i det här landet än t o m jag trodde.

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

7 oktober 2012 11:02

Att en sådan intelligent och klarsynt människa som Anne Ramberg gör ett sådant uttalande visar bara på hur långt indoktrineringen och hjärntvätten av svenska folket har gått.
Om t.o.m högutbildade, tänkande människor som hon har gått på myten om SD som ett rasistiskt parti, hur ser det då ut bland folk i allmänhet?
Det är dags att öppna hjärnridån för svenska folket!

 
Ingen bild

teekay

7 oktober 2012 11:33

Några inlägg prisar Rambergskans intilligens ! Kan inte hålla med om detta då hon inte förstår demokrati. Att SD är invalt i riksdagen har hon inte förstått.
Dock har hon förstått att hon och hennes juristkollegor kännar multum på invandrarröran

 
Ingen bild

Lotta

7 oktober 2012 11:37

Av vilken anledning gör människan detta utspel just nu? Varför vinklar Rapport det till att den jävige nämndemannen som till dags dato kostat oss skattebetalare 200 miljoner kronor är en Sverigedemokratisk politiker? TV4 gick ju senare ut och berättade, (mot bättre vetande?) att den jävige nämndemannen är en moderat politiker. Jag tycker som en del skriver att det är dags att Sverigedemokraterna tar i med hårdhandskarna denna gång för nu har man gått för långt. Varför inte passa på under partiledadebatten i TV ikväll som troligtvis beses av många?

 
Ingen bild

World Traveller

7 oktober 2012 12:00

Vad kommer efter detta? Sverigedemokrater faar inte bli poliser, militarer, vaektare, arbetsledare, egenforetagare, laekare, laerare, ga med i facket....visst ja, de tva sista punkterna efterlevs ju redan.

 
Ingen bild

Eva-Marie

7 oktober 2012 12:19

Bra att du tar tag i detta Thoralf.
Jag skrev till Malmö Tingsrätt när man avslöjade att Ayoub Chibli imamaen sitter på två stolar. Imam i häktet och (S) nämdeman men han fick klartecken och allt är frid och fröjd. Helsjukt.
Jag blir så glad att du nu tänker göra något åt det.

 
Ingen bild

Inte-en-till

7 oktober 2012 12:19

Jag känner en moderat nämndeman. Han är av den gamla stammen, välutbildad, lågmäld, klok och eftertänksam. Han har berättat hur han och hans kolleger brukar le snett åt varandra när det är dags för ett nytt mål: ”ännu en invandrare, ännu en invandrare, ännu en…”.

Vill Ramberg förbjuda alla som ser mönstret att bli nämndemän?

 
Ingen bild

Lärare

7 oktober 2012 12:21

Här går det undan!
En kollega ringde mig i morse och var märkbart upprörd över Rambergs uttalande. Vad jag vet, har inte min kollega röstat sd tidigare, MEN nu var han så förb..... på multikultikramarna och Sveriges snabba förfall. Han blev nu snabbt sverigedemokrat! Vi tackar och tar emot!
Man kan undra hur många röster, Ramberg och böneutropen m m ger SD. Verkar som svenskarna sakta vaknat!!!

 
Ingen bild

Lotta

7 oktober 2012 12:41

OT/Elisabeth Ohlson Wallin sk nya konstverk har Östran en fråga om i gårdagens tidning under rubriken: Östran frågar om kungen, Camilla och pizzan. En av de utfrågade är Birgitta Axelsson Edström, politiker och feminist som har följande svar att ge: "- Jag uppfattar det här som ren satir, och det måste vara tillåtet. Många pratar så här om kungen rent verbalt, men här är det istället satt på bild. Naturligtvis kan det kännas hårt, satir och ironi kan vara elakt, men konstnären tar ju upp saker som kungen gjort under sin tid som offentlig person. Men naturligtvis finns det gränser. Man ska inte kränka religion och andra saker som är viktiga för människor." Birgitta Axelsson Edström ställer sig alltså bakom yttrandefriheten så länge den är på Birgitta Axelsson Edströms premisser. Hycklandet har fått ett utmärkt ansikte.

 
Ingen bild

joffe

7 oktober 2012 13:04

Jag vill bara hänvisa till Edward Ulferts inlägg här ovan.
Signaturen säger kortfattat vad vi alla tänker och känner!
Tack Edward!
Scrolla tillbaka och njut av hans uttalande som sammanfattar allt vi snackar om på några få rader! - Men hur att öppna järnridån?

 
Ingen bild

Lotta

7 oktober 2012 13:58

Blev så förba**** att jag nu anmält inslaget till Granskningsnämnden, mailat den så kallade reportern Jan Nylander samt ansvarige utgivaren för Rapportsändningen Ulf Johansson.

 
Ingen bild

joffe

7 oktober 2012 14:15

En hel del har jag läst i utlandspress om Sverige och detta uttalande från en så prominent person kommer naturligtvis upp framöver! Heja Sweden ni tappar allt fler utlandspoäng! Down the drain mates!

 
Ingen bild

Lotta

7 oktober 2012 15:43

OT/Aftonbladet hade en omröstning i dagens tidning där unga fick välja vilket parti de ville rösta på. När utfallet stod klart för Helin och Co att SD hade 34 % av rösterna togs omröstningen bort.

http://avpixlat.info/2012/10/07/nar-de-unga-valjarna-tycker-fel-i-undersokning-tar-aftonbladet-bort/#more-36082

 
Ingen bild

Lassekolja

7 oktober 2012 16:18

Gårdagens Aktuellt blev bara för mycket!

1) Vad hade SD-nämndemannaskapet med den dyra omtagningen av "Södertäljerättegången" att göra? (Det borde självklart nämnts att nämndemannen i fråga är Moderat!)

2) Vad grundar Anne Ramberg sitt uttalande på?

3) Varför ställdes ingen(-a) följdfrågor på ett sådant kontroversiellt uttalande?

4) Om det stämmer att ingen i SD-ledningen "inte hade tid" att bemöta A.R.´s uttalande/påstående, blir jag faktiskt besviken på vår ledning!

5) Inslaget, som följde med MP, som tycker att Sverige är för restriktivt mot "ensamkommande flyktingbarn" är så svårt att ta på allvar att jag inte kan bli särskilt upprörd över det! Positivt är att det gynnar SD men blir katastrofalt om det genomförs.

Jag hoppas att Jimmie tar tillfället att bemöta Svt´s och A.R.´s blunder i kvällens partiledardebatt!

 
Ingen bild

Inte-en-till

7 oktober 2012 16:37

Till alla som reagerar på att SD avböjde kommentar med hänvisning till att man inte hade tid:

Ursäkten må vara krystad, men hellre en genomtänkt och dräpande kommentar än något halvdant i stridens hetta.

 
Ingen bild

matspp

7 oktober 2012 16:46

Invandringsindustrin ger fina pengar till till Advokater.
Svenne betalar och finfolket berikar sej glatt.
På varje större Svensk dagstidning och antagligen på några av de mindre sitter det minst en person som tillhör något av de nätverk Und och Säk tjänsterna driver. Denne person är oftast chefsred eller någon i ledningsgrupp alt styrelse. De träffas några gånger om året för att supa till. De får då sina direktiv från något fanstyg på KSI vad de ska göra (sic). Ett ganska enkelt sätt att låsa ute SD! Så kör KSI samt tidningarna förstås sina riktade kampanjer mot SD SD-politiker och SD-privat personer. Skrämsel och hot hör till vardagsbilden när Und/Säk nätverket jobbar och de använder sej gärna av den Organiserad brottsligheten för att snyta till folk. Små påvarna i media skulle aldrig klara ut det här på egen hand (sic!) SDs huvud fiende är den större delen av Sveriges så kallade elit och överklass som bor i Stockholmsområdet. Den mycket starka koppling som finns mellan det svenska establissemanget och de svenska säkerhets/underrättelsetjänsterna MUST (KSI) / SÄPO (SSG) är själva GRUNDBULTEN till att det ser ut som det gör. Det är också därför man får se detta utspel från Advokatsamfundet samtsuspekta reportage i TV&Radio.

 
Peter

Peter

7 oktober 2012 17:01

Vad händer när Europa, Sverige och USA får mångkultur, med växande utanförskap och segregering?
Vad händer när vi mister vår historia, som ThorAlf så ofta tar upp på denna blogg?
Vad händer när vi tappar identiteten och värdet på det som betyder något för vår tillhöriget?
- familjen
- grannskapet
- nationen

"And such a man will defend with all of his might what is true, which is his identity, his family, his privacy, his nation and his worth.
For he will know that such things are good, and that anything set against them is therefore evil.
His knowledge will reveal that evil is at the root of what appears to be out of accord; and that evil is at the core of misery and pain.
For whilst everything is in accord and is set as it should be, evil is what separates a man from knowledge of the Truth, which is that everything is always in accord with everything else.
Thus a man who is blighted by evil is a man who does not understand the whole and does not understand the importance of the Truth, and therefore does not understand the importance of the individual and his identity, and his sense of who he is.
The more evil there is in a man the more it appears to him that he is separate from The Totality, when in reality, of course, no one is separate.
And since even the simple illusion of being separate comes with misery, so the more evil a man is the more miserable he is.
And since misery needs company in woe, so the evil man wishes others also to experience evil.
And it is through falsehood and temptation that he spreads his evil in order to drag others into misery.
Thus what is good is true and what is true brings you closer to a sense of being in accord with the whole; and what is evil is false and creates the illusion that a man is separate from the whole.
And from that illusion always comes bondage, separation, isolation and misery, all of which are spread in a determined way by the foes of good.
It follows that a good man knows the value of his identity and the value of his independence, just as he values the same in the next man.

A good man also knows the value of the identity and independence of his family.
And he knows the value of the identity and independence of his community.
And he knows the value of the identity and independence of his nation.
He also knows that all of these components stand before and within The Totality, which can be called God.”

http://www.radda-sverige.nu/en-klok-bloggstammis-3

 
Ingen bild

Lotta

7 oktober 2012 17:09

Som jag förut skrev mailade jag bland annat den ansvarige utgivaren för Rapportsändningen igår Ulf Johansson. Först kommer mitt mail och under det svaret jag fick:
Jag skriver till dig gällande ett inslag i Rapports 19:30-sändning igår den 6 oktober. Inslaget handlade om att Advokatförbundets generalsekretare Anne Ramberg uttryckte sin tveksamhet över att Sverigedemokraterna, likt övriga partier i riksdagen har politiskt tillsatta nämndemän vid rättegångar. Rapports reporter Jan Nylander vinklade inslaget så att alla tittare skulle dra slutsatsen att den jävige nämndemannen som kostat oss skattebetalare 200 miljoner kronor tillhör Sverigedemokraterna. Sanningen som Jan Nylander och Rapportredaktionen garanterat känner till är att den jävige nämndemannen tillhör moderaterna. Kan du som ansvarig utgivare för Rapportsändningen förklara för mig syftet med vinklingen? Varför peka ut ett parti i samband med en jävssituation som de inte har ett dugg att göra med? Vad var syftet med att intervjua Ramberg?

"Håller inte med om din beskrivning. Vi har först rapporterat om fallet i Södertälje. Därefter har vi gjort uppföljningar dagen efter och då för advokatsamfundet fram de här synpunkterna. Det är hennes rätt att ha den här uppfattningen."

 
Nissolf

Nissolf

7 oktober 2012 17:54

Bröllop med besvär i Oslo. :)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?ar

 
Ingen bild

Nissolf

7 oktober 2012 18:00

Ooops, hela länken platsade tydligen inte i URL-fältet:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10046952

 
Ingen bild

Nissolf

7 oktober 2012 18:07

Nytt sätt att fly från fängelset i Danmark.
http://jyllands-posten.dk/indland/krimi/article4865014.ece

 
Ingen bild

Johan

7 oktober 2012 18:24

Jag vill framföra ett stort tack till Anne Ramberg.

Ditt uttalande fick mig att ta steget. Medlemsavgiften till SD är nu betald.

Bli medlem du också istället för att knyta näven i fickan eller skriva av dig i frustration på nätet.

Ansökan var dessutom mycket enkel att göra på SD:s hemsida.



 
Ingen bild

Nissolf

7 oktober 2012 18:46

Någon på bloggen saknade livstecken från Mehdi Ghezali. Här kommer det....eller kanske inte?
http://gudmundson.blogspot.se/

 
Ingen bild

Skånepåg

7 oktober 2012 18:47

@ Lotta

Även jag försöker att dra mitt strå till stacken. Skickade nedanstående i går och fick faktiskt svar.

"Best Western Hotell
Bromma

Det är med förundran jag läser nedanstående från berörd organisation, där det klart framgår att ni upplåter era lokaler till en totalt odemokratisk och samhällsomstörtande organisation. Ni bör verkligen skämmas över att ni stödjer detta samhällsfientliga evenemang.

XXXXXXXXXXX

"Söndagen den 14/10 kl 13:00 till 18.30 blir en konferens i Stockholm i Bromma på engelska om ummahs aktuella problem. Ardess: HOTEL BEST BEST WESTERN PLUS Ulvsundavägen 193 16867 Bromma, ligger bredvid Bromma Blocks. ALLA ÄR VÄLKOMNA!

Kan Islams system introduceras omgående eller ska islam tillämpas på gradvist och taktiskt sätt? Är det överhuvudtaget praktiskt möjligt att etablera den islamiska samhällsmodellen detta årtionden? Kan muslimerna avvisa Världsbankens riktlinjer och frigöra sig från internationella avtal?

Kan Kalifatet överleva hot om krig och sanktioner? Hur kommer en islamisk stat klara sig i en värld dominerad av västerländska stormakter och deras intressen? Kan den islamiska samhällsmodellen lösa konkreta problem som fattigdom, arbetslöshet och korruption?

Dessa är några av de frågor konferensen kommer att ta upp."

Svar:
Hej
Tack för dina synpunkter. Jag har vidarebefodrat ert mail till vår ledning som kommer titta närmare på det här på måndag (i morgon).

Elin
med vänliga hälsningar/With kind regards

 
Ingen bild

Lotta

7 oktober 2012 18:51

@Skånepåg

Bra jobbat:-). Blir ännu gladare om alla som skriver inlägg här skriver på för bevarandet av de svenska sockennamnen som nu riskerar försvinna.

http://upprop.nu/NRMK

 
Stig Gatenhielm

Stig" title="http://Gatenhielm.com]Stig" target="_blank">Gatenhielm.com]Stig Gatenhielm

7 oktober 2012 19:01

Alla etniska svenskar, passa på att se en dålig långfil, som dock kan ge er en aning om den framtida muslimska vardagen i detta idiotiska land, som er avkomm kommer att få utstå. Passa på att förstärka er egen motståndskraft mot DEN GRÖNA PESTEN och fördjupa er islamonausea och muslimnausea. Lyckönska er också till att snart få utstå minaretutrop över hela landet som en påminnelse om att repatriering är det enda verkliga botemedlet på den både redan skedda och pågående islaminfekteringen.
Bibeln säger: är en lem dig till förfång, hugg av den och kasta den på eldem.
.
Se "Not Without My Daughter" (1991) - Directed by Brian Gilbert, otextad..
.
http://youtu.be/Vh7qZFb0_1Y

http://www.Stig Gatenhielm.com

 
Ingen bild

Lotta

7 oktober 2012 19:28

Lyssna på detta, mycket bra:

http://www.answeringmuslims.com/2012/10/eastwooding-muhammad.html?m=1

 
Ingen bild

Hulda

7 oktober 2012 20:13

Skånepåg... Mycket bra jobbat!! Låt dem få veta vad vi tycker och framför allt att vi VET vad denna organisation står för.

 
Ingen bild

Ludvig

8 oktober 2012 07:15

Ett mycket korkat uttalande av Anne Ramberg, jag trodde faktiskt att hon var vettig, men det har hon bevisat att hon inte är.

 
Ingen bild

Lassekolja

9 oktober 2012 17:55

@Lotta, mycket bra mail till ansv.Rapport-utgivare Svaret Du fick var inget annat än ett provocerande "icke-svar! Att låtsas att inte förstå frågan avslöjar Ulf Johansson att han gör sig betydligt dummare än han förmodligen är.
Han borde erkänt att det blev fel och be om ursäkt, något som verkar omöjligt, åtminstone till en Sverigedemokrat!?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards