thoralf

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

TRÖTT MEN NÖJD

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2012 20:02

Ikväll känner jag mig trött men väldigt nöjd. Den senaste månaden har varit intensiv med utskottsresan till Australien och sedan riksdagens öppnande och den allmänna motionstiden som avslutas imorgon. Jag är nöjd med de motioner jag skrivit själv och de motioner som jag är med motionär på. Jag har en motion kvar att skriva på imorgon angående vindkraft, en motion som Josef Fransson skrivit som kan väcka en del uppmärksamhet. Vi får se!


Som jag skrev i mitt tidigare inlägg har Anna Bjurström en väldigt bra krönika angående Ikeakatalog-affären idag. Efter kontakt med både ansvarig utgivare på Barometern Gunilla Sax och Anna Bjurström har Barometern publicerat krönikan på webben. Det tackar jag för!


Om jag inte har alldeles fel har Anna Bjurström själv bott i Saudiarabien så hon bör vara ”sakkunnig”.


”Media piskar upp ett drev och vips så ställer sig politiker på rad för att hålla med. Ingen av dem låtsas om att Sverige haft utmärkt goda affärsrelationer med Saudiarabien i många år, relationer som har krävt att svenska företag har böjt sig för landets extrema religiösa politik. Förutom Ikea finns till exempel ABB, Volvo, Tetra Pak och Ericsson sedan länge representerade i Saudi. På senare tid har klädkedjorna H&M och Lindex etablerat sig i landet. De censurerar förresten också sina reklambilder.”


”Om svenska politiker verkligen ömmade för saudiska kvinnor skulle de ställa hårdare krav på att mänskliga rättigheter efterföljs när de skriver samarbetsavtal med landet. Den här skandalen har mer med populism och mediedramaturgi än med mänskliga rättigheter att göra.”


Jag hoppas att Anna Bjurströms krönika publiceras i några rikstidningar då det är där den hör hemma!


Läs hela krönikan i Barometern. Den går dessutom att kommentera.

 
 
Ingen bild

Magentan

3 oktober 2012 20:52

En härlig Affe-produkt att pigga upp sig med?

Här kommer Affe med en ny version av den gamla "Hitler-visan". Denna gång är det böneutropen i Botkyrka som är på tapeten. Hitler blir förbannad för att hans kompisar bara får ett enda böneutrop i veckan.
http://affes.wordpress.com/2012/10/02/hitler-och-boneutropen/

 
Ingen bild

Hulda

3 oktober 2012 21:06

Drevet mot IKEA har säkert lite koppling till Ingvar Kamprads ungdomssynder. Journalister glömmer aldrig om man har haft kopplingar till Nazism, om än så lite.

Såg också den märklige, extremt självfixerade Jan Myrdal i SVT. Tänk om han varit lika långt till höger som han nu är vänster.
Då hade han varit bannlyst överallt....

 
Ingen bild

Stefan A.

4 oktober 2012 06:33

Vill man fördöma förhållandet i Saudi kan man lämpligen gör det i FN och inte genom IKEA, men det vågar man inte, Sverige ger sig bara på makthavare och länder som redan ligger på rygg,Sverige är den som kommer efteråt och sparkar sedan de stora pojkarna gjort sitt, ängslig att vara till lags och inte tycka "fel". Miljardären Kamprad är förstås ett lovligt villebråd för vänsterjournalisterna som antagligen bottnar i avundsjukan, och den göder man gärna i Sweden.

 
Ingen bild

Hacke

4 oktober 2012 08:56

Så sant av Anna Bjurström.
Dagligen ser vi exempel på hur v-/mp-media dikterar dagordningen och hur lättledda och svaga politiker nappar på betet för att samla billiga politiska poäng för stunden.
Det tycks bara vara sd-politikerna som står upp för sin sak och driver den rakryggat rakt mot den svenska konsensusmedian.
Det är sådan övertygelse och kurage som håller i längden vilket stadigt understryks i opinionsundersökningar och i fördubblat väljarstöd vart fjärde år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards