thoralf

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

VAD ÄR MEST SOLIDARISKT?

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2012 09:29

    


Idag publiceras vårt genmäle i Barometern på Vänsterpartiets svar på vår debattartikel om boendet för så kallade ensamkommande barn i Påryd. Som även kallas för Villa Ossian.


Läs vänsterpartiets svar.


Läs vårt genmäle, det går också att kommentera. Än så länge! Men Barometern brukar stänga möjligheten att kommentera ganska så snart eller när det kommit in ca 20 kommentarer.



Ärendet är inte utagerat utan just nu inväntar vi Socialnämndens beslut och protokoll. Vi kommer givetvis även begära ut det förslag som Byalaget i Påryd lämnat till Kalmar kommun. Jag kommer även publicera detta på nätet så alla kan läsa hur Kalmar kommun missbrukar sitt uppdrag.


Anna Bjurström har idag en väldigt bra krönika i Barometern angående Ikeakatalog-affären, hoppas jag kan återkomma till den senare idag. Den finns inte på nätet.

 
 
Ingen bild

Calle

3 oktober 2012 10:42

Betr. Ikea
Hade Ikea gjort en katalog i Sverige med bilder på kvinnor ( vem vet ? )iförda draperier med titthål, hade media och feminister jublat över detta multikultiprojekt som visat att Ikea ligger i framkant och att bilderna visar framtiden i Sverige.
Kritisera för f-n inte Ikea för att dom tar seden dit dom kommer, utan kritisera orsaken till att kvinnor inte får vara med på bild. J-a hycklare.
Alla böjer rygg för rasistkortsviftarna.Tänk om en bensinbolagsdirektör hade såpass stake att han vågade säga varför dom inte hyr ut bilar till zigenare.

 
Ingen bild

Magentan

3 oktober 2012 11:35

(Är följande Off Topic? Nej, faktiskt inte.)

STOREBROR SER DIG!
Jag hoppas verkligen att ingen har missat den mycket viktiga artikeln, "Europarådskommission föreslår tvångsintegrering" av Johannes Brahe på Avpixlat (länk finns i slutet av min kommentar). Artikeln behandlar de absurda kraven för Sverige från Europakommissionen mot Rasism och Intolerans (ECRI), som meddelades i nyhetssändningarna i förra veckan, nämligen:

- ECRI vill att vi ändrar vår regeringsform så att vi kan tillämpa ÄNNU MER positiv särbehandling av invandrare!
- ECRI vill att våra myndigheter ska STÄRKA rättsreglerna mot rasism och rasdiskriminering (gäller givetvis inte rasism och diskriminering mot svenskar)!
- ECRI vill att vi ska "ÖKA långtidsfinansieringen till grupperingarna mot rasism" (dvs ge ÄNNU MER skattepengar till t.ex Expo, Centrum mot rasism och liknande "grupperingar")!
- ECRI vill att vi ska öka ansträngningarna för att bekämpa rasistiska uttrycksformer på internet!
- ECRI vill se en handlingsplan för att minska boendesegregationen i Sverige!
- ECRI vill att våra myndigheter vidtar en rad åtgärder för att bekämpa diskriminering vid tillgång till boende och arbete (gäller givetvis inte diskriminering av bostadslösa svenskar och/eller arbetslösa svenskar), samt för att bekämpa rasistisk mobbning och kränkning i skolorna (gäller givetvis inte t.ex det faktum att svenska skolflickor dagligen blir kallade för h-o-r-o-r av invandrarkillar) ...
- ECRI vill att våra myndigheter "ökar sina ansträngningar att bekämpa fördomar och stereotyper som romerna utsätts för, att överbrygga det ömsesidiga misstroendet mellan romer och majoritetsbefolkningen och att få slut på den diskriminering som romerna utsätts för i åtnjutandet av sina sociala rättigheter".

Självklart är även jag angelägen om att Sverige ska bekämpa rasism, mobbning, kränkning och diskriminering!
MEN detta ska inte ske ensidigt och på bekostnad av ursprungsbefolkningen,
OCH det behövs definitivt en korrekt och stringent begreppsbestämning av det kraftigt överanvända och missbrukade ordet "RASISM"!

Johannes Brahe hänvisar i sin viktiga Avpixlat-artikel till: "ECRI-rapporten om Sverige - Fjärde övervakningsomgången".
Observera ordet ÖVERVAKNING i rapportnamnet! Vi ÖVERVAKAS alltså av Europakommissionen mot Rasism och Intolerans (ECRI)!

Länk till ECRI:s Övervakningsrapport finns i slutet av min kommentar - Läs rapporten och häpna!

I Övervakningsrapportens kapitel "Slutsatser och rekommendationer" nämns Sverigedemokraterna 4 gånger. Vid punkt 82 står t.ex följande:

(Citat:) "... Som nämnts ovan har främlingsfientlighet och islamofobi gjort landvinningar i svensk politik de senaste åren. Civilsamhället rapporterar att uttryck för förakt som hade fördömts för ett par år sedan nu accepteras. Denna rörelse mot normalisering av intolerant debatt och även hatspråk kan vara kopplad till Sverigedemokraternas valframgångar men också till ökningen av hatspråk på internet. Det är unga människor som använder internet mest, och många av dem saknar objektivitet och en kritisk attityd till det de läser. Risken är att de tar till sig intolerans och hatspråk och inte har förmåga att analysera och bekämpa det."

Lägg märke till uttrycket "Civilsamhället rapporterar ..." i punkt 82 ovan. Vilka är "rapportörerna", och hur OBJEKTIVA och NEUTRALA är dessa "rapportörer"?

Här är två (typiska?) exempel på "rapportörer" som återfinns i Övervakningsrapportens lista över de olika informationskällor som ECRI använder sig av:

63. David Lagerlöf, Jonathan Leman, Alexander Bengtsson, The Anti-Muslim Environment: The Ideas, the Profiles and the Concepts, Focus Report 2011:1, Expo Research, Stockholm, 2011
69. Swedish Centre against Racism, Complementary Data Collection, Contribution to the FRA Annual Report 2011, October 2010.

Nr 63 (EXPO) känner vi alla till. Nr 69 (Centrum mot rasism) är också ganska välbekant (t ex deras löjeväckande rasismanklagelser mot glassen Nogger).

Ska vi konstatera att DDR-SAMHÄLLET definitivt är här nu?

Länk till Johannes Brahes artikel:
http://avpixlat.info/2012/09/30/europaradskommission-foreslar-tvangsintegrering/

Länk till Övervakningsrapporten från ECRI (på svenska):
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/ecri/Country-by-country/Sweden/SWE-CbC-IV-2012-046-SWE.pdf

 
Ingen bild

Sven Dacke

3 oktober 2012 11:46

DDR samhället har alltid funnits var i Sverige, det har bara varit lite vilande, för att nu ta fart igen.

Mycket tack våra "Rödgröna" journalister och politiker som sitter belåtet och gnuggar händerna

Och snart startar den "Arabiska våren" för fullt i Sverige, men inte på det sätt "Svensson" trott framför DR TV,n
Börja har vi redan sett i förorterna.

Vi tar nu upp Nationalsången en sista gång innan den är förbjuden.

Du Gamla Du fria du fjällhöga nord.........osv

 
Ingen bild

Magentan

3 oktober 2012 12:27

@ Sven Dacke
"Mycket tack våra "Rödgröna" journalister och politiker som sitter belåtet och gnuggar händerna"

Eftersom Reinfeldt-Alliansen och den förra borgarregeringen med Bildt vid rodret har slagit alla tiders massinvandringsrekord för Sverige, så har ju våra rödgröna journalister och politiker all anledning att belåtet gnugga händerna.

 
Ingen bild

Hacke

3 oktober 2012 13:03

Orrefors igår, Volvo Bussar idag.
Snart är det bara folk inom invandringsindustrin som kan känna sig helt säkra på jobben i Reinfeldt-land.

 
ombud för Berit von Gyllencreützer

ombud för Berit von Gyllencreützer

3 oktober 2012 13:24

Hej igen kära mångkulturälskare!

Det har skett flera omvälvande saker i mitt liv och jag har således inte har orken att stå på barrikaderna och kämpa här i bloggosfären, som jag brukar. Men nu är jag tillbaka och allt ska bli som vanligt. Det har som sagt hänt saker i både mitt privatliv och i min karriär.
Tyvärr har jag precis gått igenom en uppslitande skilsmässa. Jag hade varit gift med min nigerianske man Bubba i två år och en dag då han plötsligt begärde om äktenskapsskillnad. Vi träffades för lite mer än två år sedan, när jag var i Nigeria på socialsekreterarkonferens. Bubba gav massage och jag betalade. Det var alltså, som ni förstår, ömsesidig kärlek vid första ögonkastet. Kallas därnere för Bezness.

Vi har haft ett riktigt skönt äktenskap i dessa två år. Jag har lärt mig fantastiskt mycket om hans muslimska kultur och har nu en garderob full med fina niqaber och burkor. De flesta i batiktryck.

Tyvärr började det gå elaka rykten på mitt jobb, Socialkontoret Lidingö, om att Bubba ska ha ihop det med en av sekreterarna, modell yngre. En blonderad slinka (med vad som ser ut att vara silikonbehag) vid namn Tindrah. Jag vill inte gå in på de exakta detaljerna kring vad som hänt, då jag naturligtvis i mitt ämbete som socialsekreterare, inte kan kommentera enskilda fall. Dock gick det hela ut på att Bubba och slinkan Tindrah ville bilda kolchos hemma hos mig och Bubba (godset jag ärvt av min far greve Archibald von Gyllencreützer af Björkesund och Helgö samt min mor friherinnan Ottilia-Cecilia af Cykelhjelm zu Shlinkenstein). Bubba föreslog att jag skulle flytta ut i chaufförshuset och att han och Tindrah skulle bo på själva herrgården. Vi provade denna konstellation, men under två månader gjorde Bubba inte en enda konjugalvisit hos mig på chaufförshuset. När jag hävdade min rätt som första fru skickade han in sin skilsmässoänsökan.

Jag hade vid giftermålet inte bett om äktenskapsförord. Således har Bubba och Tindrah (med sina gemensamma bidrag) numera köpt ut mig ur mitt familjegods då jag själv inte hade något att sätta emot. Jag har bestämt mig för att göra det bästa av en dålig situation och har bett om att bli förflyttad till Malmö, i jobbet. Numera sitter jag vid Limhamns Socialkontor och har lägenhet i Turning Torso.

Jag är övertygad om att jag på detta sätt kommer att kunna ger er läsare en mer närgående rapportering av mångkulturen.

http://batikhaxanberit.blogspot.se

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

3 oktober 2012 15:32

Varför klagar alla på Ikea när det är Saudi-Arabien man skall klaga på? Ikea försöker bara anpassa sig till rådande kultur för att sälja mer. De som klagar på Ikea är knappast de som klagar på behandlingen av kvinnor som tredje klassens medborgare i mellanöstern.

 
Ingen bild

Skånepåg

3 oktober 2012 16:01

O.T

Mycket läsvärt från Svenska Tryckfrihetssällskapet: Hur många människor behövs för att terrorisera och förstöra en nation.


http://www.tryckfrihet.com/hur-manga-manniskor-behovs-for-att-terrorisera-och-forstora-en-nation/

 
Ingen bild

Inte-en-till

3 oktober 2012 16:10

Kommentar till SD:s genmäle:

Varje gång man diskuterar "ensamkommande" måste man kalla dem "så kallade ensamkommande" och i varje sådan debattartikel är sannolikt cirka 90 procent vuxna män, d v s 19 år eller äldre. Nu diskuterar ni på motståndarnas premisser.

 
Ingen bild

Hulda

3 oktober 2012 16:13

OT
Appropå dagens stora (icke)-nyhet om Zigenarna. Vi bör nu solidariskt gynna de drabbade bensinstationerna.
Räkna med att batikhäxor och vänsterextremister nu kommer att ställa till problem.
Kommer själv att göra det nästa gång jag besöker Stockholm.

 
Svensson

Svensson

3 oktober 2012 16:17

Givetvis måste man föra en ekonomisk politik, man kan inte behandla skattepengar som det vore papper. Vänstern måste sluta flumma och börja föra en anständig politik.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Micael Foghagen SD-Kalmar

3 oktober 2012 16:43

>Inte-en-till

Barometern stryker "så kallade" när vi skriver så. Det är tyvärr ett offer vi har tvingats till. För i sak har du ju naturligtvis rätt.

 
Ingen bild

Sven Dacke

3 oktober 2012 17:13

Hur många Romer har fått Jobb på tidningsredaktioner, Sveriges Radio och TV

Någon som har några siffror, är gruppen kanske diskriminerade??????

 
Ingen bild

Magentan

3 oktober 2012 19:48

@ Sven Dacke
"Hur många Romer har fått jobb på tidningsredaktioner, Sveriges Radio och TV?"

Ja, hur många? Är det inte på tiden att vi gör en seriös undersökning om detta och redovisar resultatet för Europakommissionen mot Rasism och Intolerans (ECRI). Vi kan ju passa på att överlämna våra resultat när ECRI ska göra sin "lägesuppföljning av de specifika rekommendationerna" (se dessa "rekommendationer" i mitt inlägg ovan 11:35), vilket enligt rapporten kommer att ske "senast två år efter offentliggörandet av den nu aktuella Övervakningsrapporten nr IV".

Precis som Expo, Centrum mot Rasism och övriga flitiga rapportörer till ECRI kommer kanske även vi i så fall att få med våra namn i ECRI:s långa lista över "informationskällor". Vilken ära! Men vänta lite nu ... vore det inte idé att förutom SR, SVT och tidningsredaktionerna även göra en liten koll hos Expo? Hur många romer kan det finnas på Expos kanslier tro?

 
Ingen bild

Lotta

3 oktober 2012 19:58

Ingen tycks reagera på varför de "stackars" romerna/zigenarna/resande eller vad de nu kallar sig behandlas som de gör. Ingen rök utan eld är ett mycket passa de ordspråk i sammanhanget. Vilka är det exempelvis som till överlägset största delen ligger bakom alla vidriga åldringsrån, ute på stan men även hemma i åldringarnas egna hem? Hur många gånger tog inte Efterlyst upp års-jubilarerna som så väl dokumenterats av övervakningskameror?

 
Ingen bild

Inte-en-till

3 oktober 2012 20:21

Micael Foghagen SD-Kalmar:

Jag tror dig givetvis och tvingas konstatera att verkligheten uppenbarligen är ännu värre än vad jag kunnat drömma om.

Notera att Per Gudmundson i en pappersartikel i SvD skrev just "så kallade". - Att han sedan blev utskälld för detta av sina journalistskolleger är inget att bli förvånad över...

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

3 oktober 2012 23:46

Det finns ingen som har jobbat på bensinstation som inte har fått uppleva den negativa sidan av zigenare/romer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards