thoralf

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2018

PINSAMT FÖR EXPRESSEN

Av Thoralf Alfsson - 16 oktober 2018 23:30

Först vill jag tacka alla som hört av sig på telefon, mejl, bloggen, Facebook, sms eller på annat sätt hört av sig och gett mig sitt stöd. Jag är otroligt tacksam. Det känns som att lokalmedia verkligen frossat i detta och att jag är anmäld till partiets medlemsutskott som öppnat ett personärende mot mig. Jag har dock inte fått någon information från medlemsutskottet så jag vet egentligen inte exakt vad jag är anklagad för, förutom en kommentar på Facebook.


Visst är det märkligt att det är en politiker och debattör som ställer de logiska frågorna och inte en av Expressens alla stjärnjournalister, som t.ex Niklas Svensson. Nu är det Ann Heberlein som i en debattartikel ställer de högst relevanta frågorna till sin egen partiledare Ulf Kristersson.

https://www.expressen.se/debatt/att-undvika-sd-kan-inte-vara-ett-mal-i-sig/


”Vad är det för hemska "värderingar" min partiledare gång på gång hänvisar till vad gäller SD?”


Tänk, det är samma frågeställning som jag tagit upp tidigare på bloggen. I synnerhet partiledarna har gång på gång kommit undan med att SD har en annan värdegrund utan att de behövt svara på vad som är skillnaden och vad de har för källor på SD:s värdegrund. Jag är jättenyfiken på detta.


Undrar om Ann Heberlein kan ställa dessa frågor till sin partiledare utan att straffas.


Den som är otrygg och rädd, är inte fri skriver Ann Heberlein. Hur många känner igen den?


    


En annons jag gjorde under valrörelsen. Förresten det var ingen som tackade för den, heller!

 
 
Ingen bild

Ända in i kaklet

17 oktober 2018 00:12

Ja, lokalmedia fullständigt frossar i "skandaler" och utför häxjakt mot enskilda. Sedan om det är politiker eller privatpersoner spelar ingen roll, alla ska jagas med blåslampa tills de tystnar och gör reträtt. Barometern är mästare på detta. De ringer och mailar runt, snokar, begär ut info om dig överallt o.s.v En mycket obehaglig media!

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 10:30

Hur kan journalister tro att man skall vara tillmötesgående när de själva agerar helt motsatt?

De borde rannsaka sig själva i högre grad!

 
Ingen bild

Sverigevän

17 oktober 2018 00:12

Visst har SD en annan värdegrund än de övriga partierna.
Ett par Exempel på detta:
Till skillnad mot övriga riksdagspartier är SD emot könsstympning av pojkar sk omskärelse.
SD är emot slöjtvång på barn och kvinnor.
Generellt är SD inte så förtjust i att landet invaderas av världens största och värsta terror- och pedofilsekt, en sekt som alla andra partier välkomnar till Sverige.

 
Ingen bild

ugglan

17 oktober 2018 03:55

Vem är det som har anmält dig till partiets medlemsutskott?

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 07:56

Det skulle säkert förvåna både medlemmar och väljare om jag berättar det!

 
Ingen bild

C Andersson

17 oktober 2018 04:43

Ann Heberlein lyckades inte kryssa sig in i riksdagen. Hade hon också mothåll?

 
Ingen bild

Morgan

17 oktober 2018 08:11

Medlemsutskottet fungerar ungefär som stassi helt odemokratiskt. De säger att de skall göra en seriös granskning men de styrs enbart av vad media skriver. Tyvärr brukar det vara någon medlem som vill ha en annans plats så det mest troliga i Alfssons fall är en av de två som rövade bort Alfsson från ks är anmälare. Detta angiveri finns i alla föreningar. Detta har sitt fulla stöd av Karlsson o Jomsfof hade Alfsson suttit tyst o inte haft en blogg hade han suttit i riksdagen tyvärr är det npgot fel med sd. Partiprogrammet är det inget fel på men sd har klara sekt tendenser. Det måste rensas i toppen Karlsson o Jomshof måste lämna eller uteslutas först då kan det bli lite ordning. Även Björn Söder är utsatt för dessa fula fiskar.

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 09:08

Du har fel! Det är inte de som valts till KS som gjort anmälan.

 
Ingen bild

ugglan

17 oktober 2018 08:26

Då är det någon inom SD som anmält dig till medlemsutskottet? Du måste ha någon som har en fientlig inställning till dig, en konkurrent som vill slå upp sig.
Rent åt helvete att partifolk anmäler varandra för att skaffa sig bättre positioner.
Om SD-are börjar jaga andra SD-are så är Sverige mycket illa ute.

 
Ingen bild

Hacke

17 oktober 2018 08:32

Inte bara Expressen som ska skämmas. Jag har ännu aldrig under alla år hört en enda "journalist" ställa någon form av följdfråga på detta eviga och gemensamma 7-partimantra och därmed till intet förpliktigande floskel.
Men nejdå, självklart råder ingen konsensus eller outtalad överenskommelse bland "journalisterna" när det gäller det mest förbjudna - sd. Det råkar bara slumpa sig att hela kåren är fylld till bredden av vänsterpolitruker och pk-fascister.


 
Ingen bild

Leon

17 oktober 2018 08:34

Är inte den största skillnaden i värdegrund att SD utifrån generella kriterier värderar människor på grund av deras ursprung/hudfärg/"religion" o s v. Därmed inte sagt att dessa kriteriet (om än mindre öppet) omfattas av andra partier...j-vla hycklare

 
Ingen bild

SM811

17 oktober 2018 08:47

SD värdegrund är ett sätt att avsluta en intervju så som att dra upp rasistkortet.
Sedan är det rena ynkligheten att inte reportrarna ställer några motfrågor.
Tydligen håller de med.
Kommunisten Jonas drar till med att SD tycker att judar inte kan vara svenskar.
Ren lögn men inte förvånande från en kommunist.
Inga motfrågor från utfrågaren där heller.

Jag tycker det är bedrövligt så som sju(k)klövermobbarna uppför sig.
http://soldatmamma.blogspot.com/2018/10/medan-7-partiledare-sonderar-for-att.html

Igår upprepade svt flera gånger att fattigdomen i Sverige är mindre än
i alla länder i EU. Ren lögn.
Allt fler äldre riskerar ett liv i fattigdom
https://samtiden.nu/2018/10/allt-fler-aldre-riskerar-ett-liv-i-fattigdom/

 
Ingen bild

SM811

17 oktober 2018 09:03

Övertygad om att Denis mamma blev mördad – nu kan polisen hämta honom för utvisning vilken dag som helst.
https://nyheteridag.se/overtygad-om-att-denis-mamma-blev-mordad-nu-kan-polisen-hamta-honom-for-utvisning-vilken-dag-som-helst/

Man undrar över vilka som sitter och beslutar.
Har de tappat helt förståndet?

 
Ingen bild

SM811

17 oktober 2018 09:10

Dessa kan Löfven (S) tala med…
https://petterssonsblogg.se/2018/10/16/dessa-kan-lofven-s-tala-med/#more-266702

 
Ingen bild

Pellesnick

17 oktober 2018 09:14

Jag tycker att det är för jävligt att du ska bli anmäld bara för att du håller dig till sanningen. Nu undrar jag vad Johan Persson och hans rövslickare kommer att göra åt alla knivhugg som sker i Kalmar just nu? Ska han skriva löjliga skyltar som dom gör i Malmö?

 
Ingen bild

Tobbe S

17 oktober 2018 09:25

Vad är du anmäld för?

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 10:32

Jag har ännu inte fått något brev/mejl från medlemsutskottet.

Bara information om att personärende har startats.

 
Ingen bild

Lena1

17 oktober 2018 09:48

Mycket märkligt att du, Thoralf, blev anmäld till medlemsutskottet för ett s k medlemsärende med påföljd att bli tillfälligt avstängd. Detta för en replik på FB som visserligen var lika rått som den som provocerade det hela. (fast det är ju klart att nysvenskar har ju privilegier) Förstår att "säkringen" gick, det gör den ju ibland.

Så här kommenterar Richard Jomshof utestängningar och personärenden under en intervju på Landsdagarna 2015. I övrigt en lysande Jomshof och i alla fall jag håller med om att en del valt "fel" parti, ex Hanna Wigh.

https://www.youtube.com/watch?v=bhyieGJaJzw

 
Ingen bild

Leif

17 oktober 2018 09:57

Det är en väldigt tråkig utveckling där det verkar som om partiet böjer sig för pressens, andra partiers lögner och t.o.m de interna kuppmakarna. Visserligen finns dessa kuppmakare i alla partier och firar stundom även där triumfer men mestadels då när en högt uppsatt politiker måste avsättas. Tyvärr är SD det ända hoppet om ett bättre samhälle och eftersom det ständigt motarbetas såväl internt som externt är frågan om man inte ska ge upp och flytta till ett sundare land.

Stå på dig Thoralf, du är en av personerna som fick mig att bli SD och du har mitt fulla stöd.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

17 oktober 2018 10:06

Försöker att skriva här men sidan växlar om...SD om ni läser kan jag upplysa om att många kommer att följa i Thorvalds spår om han blir utesluten. Thoralf är den SD politiker som jobbat mest för SD på internet. Ni vinner inget Ni bara förlorar. Gör er inte av med er bäste valarbetare och politiker!
SD-medlem

 
Ingen bild

Maja Dacke

17 oktober 2018 10:53

Du är för bra för SD, en konkurrent till makten. Avundsjuka finns även inom SD. Se hur det gått för en del andra! Jimmie fruktade Kasselstrand, t ex

 
Michael Steinmarker

Michael Steinmarker

17 oktober 2018 11:05

Stå på bara!!

http://sverigeeuropavarlden.com

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 oktober 2018 11:16

Rätta takter!

https://www.svt.se/nyheter/val2018/darfor-rostade-sd-fram-s-till-makten

 
Ingen bild

Kalle

17 oktober 2018 11:16

Thoralf, du har blivit provocerad så du kan utslutas. Du är i gott sällskap. Tänk på Ekeroth som blev provocerad i krogkön. Det går som en "röd" tråd bland dem som inte gillar SD. De ger sig på alla framstående och färgstarka SD:are. De kommer med sina tjuvnyp och provokatioenr för att fa er alla utslutna på sikt. De känner att de gör rätt på något sätt eftersom sju(k)klövern inte samtalar med SD.
SD-riks är sååå naiva att de sväljer allt med hull och hår utan att tänka efter. Varför???

 
Ingen bild

Mats

17 oktober 2018 11:18

DuGamlaDuFria 10:06

Instämmer!

SD-medlenixsu

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 oktober 2018 11:23

(forts. på situationen i Halmstad)

https://www.svt.se/nyheter/val2018/m-star-fast-vid-sin-hallning-till-sd

 
Ingen bild

Pepparholm

17 oktober 2018 11:45

Vilka sitter i medlemsutskottet? Jag har inte hittat på nätet mer än att Olsson i Malmö är ordförande, men det är kanske gammalt. Anmälan verkar hemlig, men "domstolens" ledamöter måste väl vara öppet. Inte bara för medlemmar utan även för röstande.

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 12:18

Du får väl ställa frågan till någon inom partiet.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

17 oktober 2018 11:47

Har den som yttrade den grova kommentaren om Jimmie och hans familj blivit anmäld? Ditt svar var på det språk de förstår.

 
Ingen bild

Borge

17 oktober 2018 11:53

Läste artikeln i Barometern om dig. Tråkigt med denna hetsjakt på folk som talar öppet och rakt och svara på dumma kommentarer. Jag tycker inte ditt svar på Facebook är något att reagera på. Jag tror knappast den kommentaren var avsedd till reagerade. De pratar ju själva på detta sätt. Ett annat mildare svar hade varit att skriva: "Jag förstår att du själv har omfattade erfarenhet av dessa aktiviteter i din egen släkt!".

Stå på dig! Blir du utesluten så tycker jag att det börjar likna hemska processer i länderna österut. Då får jag överväga igen vad jag skall rösta på.

 
Ingen bild

Bert

17 oktober 2018 12:02

Fick obehagliga vibbar när din ersättare(man)visade sig i tv.

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 12:20

Inget ont om Micael Foghagen. Jag har förtroende för att Micael gör ett bra jobb.

 
Ingen bild

Lennart Karlsson

17 oktober 2018 12:32

Välkommen i klubben av "för framträdande som politiker och en fara för ledningen! Egen erfarenhet.

 
Ingen bild

Hm

17 oktober 2018 12:58

Har förstått att alla som kommenterar känner till någonting som har förevarit på sociala medier men jag har ingen aning om vad det är. Går det att läsa i klartext någonstans? Det verkar som om det är någon inom SD som har dragit igång det hela?

 
Ingen bild

onkel sven

17 oktober 2018 13:20

Intriger och jävulskap ! Kämpa på Thoralf !

 
Ingen bild

Dante

17 oktober 2018 13:22

Kalmar kommuns tjänstemän är precis som Barometern. Springer och sladdrar till tidningen om allt i egenskap av källskydd. En helt sanslös kommun till att driva agenda mot folk, vinkla och kalla människor för rättshaverister som står på sig för sin rätt. Gör rätt från början istället!

 
Ingen bild

Pim

17 oktober 2018 13:25

Har du fått frågan om att trygghetsvandra i Kalmar?

Såg senast i går kväll att B-G Svedjenäs och ett par liberaler laddade upp bild på sig själva i reflexvästar utanför
centralen - samtidigt som det pågick ett knivslagsmål ett stenkast bort vid Jordbroporten.

Sunt att vuxna gör någonting förstås.

Men jag befarar samtidigt att en självutnämnd grupp tar på sig tolkningsföreträdet, för hur eller vilka som ska få
vara med och påverka tryggheten på gator och torg, när man läser B-G:s poster på Kalmars FB-sida där han riktar utmaningar
till specifika partiers företrädare om att komma och visa sig för allmänheten.

I grund och botten är det fortfarande de etablerade partiernas ansvar att vi har en samhällsutveckling, där en rektor
känner sig tvingad att gå ut och avråda ungdomar från att vistas i centrala Kalmar efter skolan.

 
Ingen bild

Mattias R

17 oktober 2018 13:41

@Hm
Är för mig helt uppenbart vem som gjort denna anmälan. Tror vi hittar honon här i Kalmar län, läser man det uttalande denne gjorde i tidningarna efter det här på FB är det nog solklart.

 
Janne

Janne

17 oktober 2018 13:57

Sjukklöver o sossar skyller allt på SD men kopierar allt från dom
det är ju bara för att dölja sina egna tillkortakommanden,sikena uslingar sveriges största lögnhalsar och dom ska bilda regering,fy fan.

http://Homer

 
Ingen bild

SM811

17 oktober 2018 13:58

”Vi kommer att se fler Brexits” – Chockresultat om européernas negativa syn på EU
https://samtiden.nu/2018/10/vi-kommer-att-se-fler-brexits-chockresultat-om-europeernas-negativa-syn-pa-eu/

 
Ingen bild

SM811

17 oktober 2018 16:30

https://www.facebook.com/kent.ekeroth.3

Ja minsann. Det är ju helt sanslöst.

Det står uttryckligen 4 dagar i grundlagen. Hur är det ens möjligt att ingen reagerat
tidigare eller att talmannen ens kan dra ut på det?

” 4 § När en statsminister ska utses, kallar talmannen företrädare för varje partigrupp inom riksdagen till samråd. Talmannen överlägger med vice talmännen och lämnar sedan förslag till riksdagen.

[S2] Riksdagen ska inom fyra dagar, utan beredning i utskott, pröva förslaget genom omröstning. Om mer än hälften av riksdagens ledamöter röstar mot förslaget, är det förkastat. I annat fall är det godkänt. Lag (2010:1408).”

Det är ungefär som när polisen struntade i att upprätthålla utlänningslagen och leta efter illegala invandrare. ”Den politiska viljan finns ej”.

Att man helt enkelt kan strunta i grundlagen på detta sätt är närmast otroligt. Frågan borde därmed kunna väckas direkt i riksdagen av valfri ledamot för att tvinga fram en av dessa fyra omröstningar.

Kan tex inte Jonas Millard som KU-ledamot testa?

 
Ingen bild

Bajen666

17 oktober 2018 16:37

Skulle du bli utesluten eller straffad på nåt annat sätt av ledningen så får dom se sig om efter en ny röst...för min lär försvinna garanterat.

 
Ingen bild

Pepparholm

17 oktober 2018 18:06

Att statsministern just som han fått uppdrag av talmannen åker till Bryssel är skandal. Som expeditionsregering kan han ändå inte företräda Sveriges framtid. Han får skicka någon annan.

 
Ingen bild

Egon

17 oktober 2018 18:33

Stå på dig Thoralf!
Du är Sveriges bästa Sverigedemokrat.
Partiledningen verkar vara rent ut sagt korkade......
Vi får väl se vad som händer......

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 oktober 2018 18:36

Hehe, rätt där också.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7068838

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 19:08

Moderaten borde istället kritisera Ulf Kristersson som vägrar prata med SD.

 
Ingen bild

V

17 oktober 2018 19:31

I december kommer FN:s medlemsstater att skriva under det så kal­lade ”Global Compact on safe, orderly and regular Migration” vid ett möte i Marocko. I ramverket klassas migration som en ”mänsklig rättighet”.

TrMigration blir en ”mänsklig rättighet” – Ingen debatt när svenska regeringen skriver på avtalet
I december kommer FN:s medlemsstater att skriva under det så kal­lade ”Global Compact on safe, orderly and regular Migration” vid ett möte i Marocko. I ramverket klassas migration som en ”mänsklig rättighet”. Trots de enorma konsekvenser som Global Compact riskerar att leda till om det omsätts i nationell lagstiftning,

har såväl politiker som medier varit tysta om avtalet.ots de enorma konsekvenser som Global Compact riskerar att leda till om det omsätts i nationell lagstiftning, har såväl politiker som medier varit tysta om avtalet.

Den svenska regeringen har redan via Regeringskansliet gjort klart att man ska skriva under, och att införlivandet i lagstiftningen aktualiseras när ramverket är antaget. ( en expeditionsministär borde väl inte fattasådana beslut? )

Tre länder säger dock bestämt nej: USA, Australien och Ungern, alla tre med hänvisning till att avtalet hotar den nationella suveräniteten.

Och i förra veckan rapporterade Reuters att Polens inrikesminister Joachim Brudzinski sällar sig till Ungerns linje. Han har uppmanat sitt lands premiärminister Mateusz Morawiecki att inte skriva under avtalet med hänvisning till att det hotar Polens säkerhet och uppmuntrar illegal invandring.

I Tyskland har det kontroversiella ramverket lett till starka reaktioner hos invandringskritiker i Bundestag. Parlamentarikern Markus Frohnmaier är rasande.
– Varje parlamentariker i de nationella parlamenten i Europa, varje EU-parlamentariker, måste veta vad de skriver på.

Återigen blir vi dragna vid näsan. Alla beslut om att byta ut befolkningen sker i det tysta. Myge mygel

 
Ingen bild

Annelie

17 oktober 2018 19:38

Partiet behöver dig. Du är bäst.

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 oktober 2018 20:07

Thoralf. Nu ramlade polletten ner. Förstår varför du var lite nere. Här kommer lite stöd från södra Skaraborg. Kämpa på!

 
Ingen bild

Iceman

17 oktober 2018 21:36

Nu förstår jag vad som hänt. Måste säga att du gav bra svar på tal till personen med det vulgära språkbruket. Man talar med bönder på bönders vis, och hoppas på att bli förstådd.
Det som SD håller på med är att utesluta alla som vill något. SD inordnar sig i ledet och börjar tyvärr likna en del i en 8-klöver eller det som många håller emot dem, att de skulle vara kontrollerad opposition.
Jag hoppas de tar sitt förnuft till fånga. Men om inte så är det deras förlust!!

 
Ingen bild

Martin

17 oktober 2018 21:45

Thoralf blir anmäld av samma anledning som att han petades från riksdagslistan 2014. Han är ärlig, kompetent, populär och driven. Samt, han har ett bra jobb utanför politiken. Partiledningen ser honom som ett hot och tar chansen att eliminera honom. Det är ju särskilt smidigt nu efter valet så han inte kan gå med i något annat parti.
Sen, vem specifikt som gjort anmälan, spelar det någon roll? Och spelar det någon roll om det är opportunism från partiledningens sida när mediedrevet går. Eller ifall de varit med och startat drevet. Det är samma visa varje gång, allra minst så är partiledningen skyldig till att inte stå upp för sina medlemmar när de blir angripna. Mer troligt så har de fingrarna med i själva angreppet.

 
Ingen bild

Anders

17 oktober 2018 22:03

SD centralt är ett mycket obehagligt parti. Behåll din plats i kommunstyrelsen men lämna SD och skapa en lokal AfS-förening. Varför ödsla din kraft på ett parti som lönar dig så illa?

 
Ingen bild

G.

17 oktober 2018 22:11

Thoralf
Du är inte ensam. Läs nedan,

Postat den 2010 14 maj av Lars Vilks: "Min telefon har fått mottaga många doser av detta “knulla din mamma” men också “jag skall knulla dig”!

https://www.vilks.net/2010/05/14/del-1006-livet-efter-uppsala-bloggen-efter-hackningen/
-

 
Ingen bild

Mattias

17 oktober 2018 22:26

Jag har röstat SD rakt över sedan valet 2002 (mitt andra valdeltagande), blir du utesluten så är det droppen, då stannar det vid 5 raka val...

 
Ingen bild

Tobbe S

17 oktober 2018 22:27

Du var i din fulla rätt att låta sinnet rinna över och ge ett svar som var förtjänat. Jag gick ur partiet när de med riktigt slemmiga argument plockade bort dig från riksdagslistan. Om nu SD blir ett parti som förvägrar medlemmarna att reagera mänskligt, d v s bli riktigt förbannade när de blir förolämpade, så står saken klar för mig. Då kommer jag att sluta rösta på partiet och leta efter ett parti där inte "nomenklaturan" låtit sig korrumperas av maktkåthet.

 
Ingen bild

jaså

17 oktober 2018 22:42

Tycker du har lite dålig självinsikt när du skriver "jag vet egentligen inte exakt vad jag är anklagad för, förutom en kommentar på Facebook."
Räcker inte den kommentaren tycker du? eller är det ok att uttrycka sig så utan att det ska få några konsekvenser ?
Bara undrar?

Thoralf Alfsson

17 oktober 2018 23:18

jaså

Så du tycker att jag skall börja fantisera om vad den som anmält mig anför?

Jag vill faktiskt läsa det innan jag bemöter dessa anklagelser till medlemsutskottet.

Frågan är väl snarare vilka konsekvenser som relevanta för att bemöta en hatisk person som uttrycker grovt sexuella kränkande kommentarer av min partiledare med samma språkbruk.

 
Ingen bild

Martin

17 oktober 2018 23:04

Vad vi måste betänka är att SDs partiledning består av personer som gick in i den nationella rörelsen på nittiotalet. Och det är ju på vissa sätt behjärtansvärt. Men. Kompetensurvalet var, milt sagt, begränsat.
På tvåtusentalet så var problemen mer uppenbara. Och fler människor flockades till SD. Från en större kompetenspol.
Inte undra på att nuvarande nittiotalsnationella partiledning känner sig hotade? De har ju ingenting att komma med? Så de klamrar sig fast vid makten, vid privilegierna, vid lönerna, vid statusen. Och går över lik för att få behålla den. Och intalar sig själva att de gör det för sverige. När det var länge länge sedan det var så. Nu gör de sina smutsiga dåd bara för sig själva. Tragiskt är vad det är. Ledsamt. Det ligger i politikens natur. Men det känns fulare på något sätt, när vi ser vad de vi satte vår hopp till har blivit.

 
Ingen bild

Annette

18 oktober 2018 06:10

Jag tycker att Afs känns mera ärliga och rakryggade. På dom biter inte Pk. Sd ska stå upp för sina medlemmar istället så kryper man för dom politiskt korrekt. Kom över till Afs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards