thoralf

Alla inlägg den 6 december 2017

Av Thoralf Alfsson - 6 december 2017 16:42

 


Håkan Juholt        Foto Thoralf Alfsson

 

Kvällspressen kommer låta valrörelsen 2018 bli den smutsigaste i svensk historia. Det kommer inte bero på i första hand politikerna utan på att kvällspressen kommer släppa fram ett antal okunniga ”clowner” som är villiga att ta billiga poäng genom avskyvärda uttalanden, krönikor eller artiklar. Jag tror mina läsare vet vilka jag syftar på. Det kommer säkert dyka upp några nya stjärnskott som t.ex Linnéa Claeson på Aftonbladet som den 2 december försökte få lite uppmärksamhet med en krönika. Vi kommer få se flera antinationella virrpannor!


Jag har genom åren haft många diskussioner med ansvariga utgivare och journalister om innehållit i tidningarna. Från ansvarigt håll hävdas det alltid att det är bara på ledarsidan som den politiska vinkeln skall finnas och att artiklar inne i tidningen skall vara objektiva. Jag undrar om de tror på detta själva idag. Nu finns det ju till och med ansvariga utgivare, Peter Wolodarski som säger att de ägnar sig åt agendajournalistik.


”Nationalismen ett problem för EU” skriver idag Mats Andersson på Barometern. Jag skulle vilja säga att globalisterna är ett problem för folket i Europa. Mats Andersson har varit i Bryssel och hälsat på och träffat Anna Hedh (S), Cecilia Malmström (L) och Cecilia Wikström (L). Ett väldigt representativt urval av EU-parlamentariker om man som journalist vill skriva en objektiv artikel. Eller hur? Det är en väldigt ensidig politisk artikel. Jag hoppas att väljarna skall komma ihåg dessa antinationalistiska politiker. Varför träffade inte Mats Andersson våra Sverigedemokrater i Bryssel så de fick en möjlighet att bemöta ”skitsnacket” från dessa globalister.


Det finns andra som uppskattar vad Peter ”Nalle” Lundgren uträttar i Bryssel.




Nu väntar jag spänt på att Mats Andersson skall åka till Bryssel och träffa/intervjua Peter ”Nalle” Lundgren om transportfrågor och varför inte även Nigel Farage. Men det lär aldrig inträffa. Istället har Mats Andersson åkt till Island och Reykjavik för att träffa och intervjua socialdemokraten Håkan Juholt som är ny ambassadör på Island. Undrar om Mats Andersson vågar ställa frågor om Juholts syn på demokratin i Sverige eller demokraturen?


”– Hur gammal är din son? Fyra? När han är gammal kommer han inte att leva i en demokrati utan i en teknokrati, eller en diktatur. Det är så in i helvete sorgligt. Jag är ledsen att säga det, men jag är 100 procent säker. Vi håller på att avveckla demokratin!”

Håkan Juholt, läs artikel Nyheter idag.


Håkan Juholt säger också följande.


”I en intervju med SvD uppger Juholt att han inte kommer resa tillbaka till Sverige de närmaste tre eller fyra åren.”

 

Jag kan ju spekulera i varför Håkan Juholt känner på det sättet. Han är säkert jäkligt trött på de flesta partivännerna inom det socialdemokratiska ledarskapet i Sverige. Sedan tror jag att han även är trött på islamiseringen i Sverige och allt vad det för med sig i det svenska samhället. Men det säger han givetvis inte. Någon islamisering existerar dock inte på Island! Det har Håkan Juholt säkert redan upptäckt.


Det skall bli intressant att läsa om Mats Andersson vågat ställa lite kontroversiella frågor i hans ögon men helt naturliga frågor enligt mig när han träffat Juholt.


Jag tror alla inser att vi kommer att ha hela den svenska presskåren emot oss under 2018, oavsett om det är på nationell eller lokal nivå. Journalisterna kommer kämpa med näbbar och klor för att behålla Miljöpartiet och Liberalerna i riksdagen. Kristdemokraterna däremot kommer nog inte få så mycket stöd av media om det inte tar ett kraftfullt avstånd från Sverigedemokraterna.


Så funkar den objektiva journalistkåren och media i Sverige. Men vi skall ta fajten!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards