thoralf

Alla inlägg den 15 december 2017

Av Thoralf Alfsson - 15 december 2017 16:51

Överläkaren Jörg Carlsson brukar skriva väldigt bra krönikor där han på ett raffinerat sätt brukar såga landstingspolitikerna i den rödgröna majoriteten. Jag har vid flera tillfällen uppmärksammat hans krönikor på bloggen och länkat till krönikorna.


Igår publicerades en ny krönika där han återigen riktar udden mot politikerna. Denna gång handlar krönikan om placebo-effekten och hur stor den psykologiska effekten kan vara. Jag citerar ett stycke ur krönikan.


”Att politiken nästan uteslutet jobbar med bluffåtgärder, det vet vi utan att studier är nödvändiga. Jag och några kollegor designar just nu en studie där vi vill undersöka ­styrningen av sjukvården med hjälp av ­placebo. Första steget är den politiska ­styrningen, andra den administrativa styrningen och tredje själva sjukvårdspersonalen. Mot tredje steget har man redan yttrat etiska betänkligheter.

Hur som helst, vi startar med att den politiska ledningen under tre månader blir ersatt av en placebostyrning. Resultaten kommer att ligga till grund för beslutet om vi verkligen behöver 13 regionråd i stället för 8 landstingsråd. Min hypotes är att placebostyrning fungerar bättre (sämre går ju inte), i så fall kan pengarna till 13 regionråd användas till cirka 30 sjukskötersketjänster.”

 

Det som är minst sagt märkligt eller rent ut sagt sjukligt är hur Barometern rubriksätter krönikan.


 


Till detta har Barometern även en bild på webben med Jimmie Åkesson och en fruktansvärt dålig dålig photoshop med Jörg Carlsson. Jag kan tyvärr inte publicera bilden för då skulle jag sannolikt få en faktura på minst 6 000 kronor från Barometern på grund av upphovsrätten!


Och Jörg Carlsson, jag har köpt pizza väldigt många gånger som säkert tillagats av flyktingar. Det är väl bara bra om de jobbar. Har du fördomar Jörg Carlsson?


Är det klick Barometern är ute efter? Eller vad sysslar ansvariga personer med på tidningen. Läs krönikan så förstår ni varför jag undrar.


http://www.barometern.se/baksidan/jorg-carlsson-tank-er-ett-gang-fran-sd-som-%C2%ADserveras-mat-som-sags-vara-tillagad-av-flyktingar/


PS

 

Har delat ut lite av mina foldrar igen i Nybro. Så det kommer säkert de som vill kunna läsa svaren på frågorna i foldern. Gå in på nedanstående länk.

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/11/14/11493725-svar-pa-fragorna-i-foldern/

 

Av Thoralf Alfsson - 15 december 2017 00:07

Jag blir bara så trött när jag hör skolpersonal, psykologer, rättsväsendet och elever uttala sig om knivmordet på en gymnasieskola i Stockholm. Det tycks vara en väldigt stor andel elever med utländsk bakgrund. Om bara hälften av det som jag läst och hört om skolan idag är sant, så är det nog.


Varför importerar vi konflikter mellan olika etniska grupper till Sverige? Där till och med svenskar inte är en av parterna! Att invandrargrupper nu agerar rasistiskt och till och med mördar varandra är ta mig faan helt sjukt. Tack Fredrik Reinfeldt, tack Stefan Löfven, tack alla andra ministrar som lagt grundet till detta sjuka och otrygga samhälle.


När skall ni börja tala ur skägget och inse vilket elände ni skapat i vårt fosterland?

 

Det skall bli minst sagt intressant att få reda på hur Centerpartiet kommer rösta när det gäller förslaget om att afghanska ensamkommande skall få stanna i Sverige för gymnasiestudier, trots att de ljugit om sin ålder och sina asylskäl. Hur kommer Centerpartiet rösta i denna fråga? Kommer de spräcka Alliansen och förstöra all trovärdighet inför valrörelsen 2018 eller kommer de sänka förslaget från regeringen?

 

Jag riktigt njuter över det dilemma som Annie Lööf har att hantera.

 

I Stockholm knivmördar man varandra. I Göteborg kastar invandrare brandbomber mot en synagoga. En handling gjord av ren antisemitism. Det handlar om judehatande muslimer.


Vilka är det som det svenska skolväsendet skall skicka på utbildningsresor till förintelseläger i Polen och Tyskland. Det är inte etniskt svenska elever. Det är muslimska ungdomar i första hand och speciellt de muslimska skolelever som bor i utanförskapsområden med många moskéer! Där frodas antisemitismen.


Det är muslimska antisemiter som skall skickas på studieresor till förintelselägren! Skicka hela Rosengård med Ilmar Reepalu som guide!

 

PS

 

Har delat ut lite av mina foldrar igen i Nybro. Så det kommer säkert de som vill kunna läsa svaren på frågorna i foldern. Gå in på nedanstående länk.

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/11/14/11493725-svar-pa-fragorna-i-foldern/

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards