thoralf

Alla inlägg den 1 december 2017

Av Thoralf Alfsson - 1 december 2017 22:51

Högby IF-löparen Omar Mohammed Ismail blev svensk medborgare för bara en månad sedan. ”

 

En riktig talang som kommit till Kalmar och han är bara 17år. Helt fantastiskt! Efter bara några lopp som svensk medborgare får han nu representera Sverige vid EM i Slovakien. När kom han till Sverige?


”17-årige Omar Mohammed Ismail har blivit uttagen till terräng-EM för 19-åringar.”

 

Tänk att den unge 17-åringen får springa mot 19-åringar. Det skulle kunna vara hämtat från rekordmagasinet!


Läs artikel och se foto i Barometern.


Omar Mohammed Ismael kom till Sverige som ensamkommande barn men nu har han både sin pappa och två bröder i Sverige. Undrar hur många fler som kommer från Somalia. Undrar hur de försörjer sig eller om det är de svenska skattebetalarna som står för fiolerna?


Se klippet nedan om ”17-åringen” från SVT Småland. Han ser mest ut som en 15-åring!

Av Thoralf Alfsson - 1 december 2017 19:50

Imorgon har Sverigedemokraterna i Kalmar län sitt julbord med många anmälda medlemmar. Vi har också förmånen att ha riksdagens andre vice talman Björn Söder som föreläsare innan vi intar julbordet.


Jag ser fram emot vad Björn Söder kommer berätta för oss. Jag hoppas på många anekdoter från hans tid som talman vid Sveriges riksdag. Jag har svårt att tänka mig någon mer genuin Sverigedemokrat än Björn Söder.


Jag återkommer med ett blogginlägg om Björn Söders föreläsning och vårt julbord.

Av Thoralf Alfsson - 1 december 2017 10:33

Jag beställde ut förundersökningen i februari och läste de ca 160 sidorna och tittade på videoklippen. Min slutsats blev att det var väldigt bristfälligt och högst tveksamt med tanke på de så kallade vittnenas uppträdande och bakgrund.


Läs vad jag skrev efter att jag läst förundersökningen i februari.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/02/03/11413406-politiskt-atal/


Så här skriver DN idag. Precis samma värdering som jag gjorde i februari!


"Enligt en av domarna, Birgitta Trägårdh, ansåg rätten att vittnena inte var tillförlitliga. 


– Det är åklagaren som ska motbevisa en nödvärnsinvändning och vi har gjort bedömningen att bevisningen inte räcker till för det. Man har hört ganska många vittnen, och de vittnen som man har dömt honom på i tingsrätten, de tycker vi inte är riktigt tillförlitliga, säger Birgitta Trägårdh, en av domarna, säger hon till TT.

 

Bland annat blev ett vittne senare omhändertaget på grund av berusning. Från övervakningsfilmer har det konstaterats att den säkerhetsvakt som vittnat hade sin uppmärksamhet åt ett annat håll, och detsamma gäller livvakterna."


Jag är väldigt glad för Kents skull att han frias från dessa anklagelser och att domen från tingsrätten rivs upp. Domen i tingsrätten var enligt min mening politiskt betingad! Stor besvikelse i media.


Grattis Kent Ekeroth!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards