thoralf

Alla inlägg den 26 december 2017

Av Thoralf Alfsson - 26 december 2017 22:57

Inte ens under julhelgen kunde SR låta bli att vara klimatalarmister.

 

”De har ett gammalt fiskarehus från 1850-talet i Fjällbackas skärgård och det här huset ligger bara ett par meter från en strand och med havsnivåhöjningen som dom redan märker av och med starkare vindar så oroar dom sig för husets framtid. Och nu kanske detta är ett extremt läge skriver hon men det kanske finns andra husägare med liknande placering med stigande vatten som undrar om man kan göra något och i så vad.

För det här kommer tyvärr på sikt att bli ett problem av världshistoriska mått när övärldar och lågt liggande storstäder måste evakueras!”

 

Från P1 Juldagen och programmet Husesyn med Ulla Skoog.


Det här är människor som inte har ett eget tänkande och som tror blint på alla klimatalarmister. Jag blir bara klimattrött när jag hör allt detta och mer där till. De tror sig se något i framtiden som med bakgrund av dagens statistik förefaller högst osannolikt. Jag anser att de är ytterst okunniga och inkompetenta när det säger följande att ”på sikt att bli ett problem av världshistoriska mått när övärldar och lågt liggande storstäder måste evakueras”.


Den kvinna som skrivit brev till programmet och som har ett fiskarehus är uppenbarligen också drabbad av klimatalarmismen. En havsnivåhöjning som hon säger sig redan märkt av i Fjällbacka. Suck….


Det finns ingen havsnivåhöjning i Fjällbacka. Jag roade mig med att googla lite och hittade då följande i ett dokument från länsstyrelsen i Västra Götaland. Det här är verkligen i Smögen som ligger väldigt nära Fjällbacka.


 


Sanningen och verkligheten är att havsnivån har sjunkit med ca 20cm sedan 1910 enligt mätdata som kommer från SMHI.


Jag tror aldrig att riktiga yrkesmänniskor skulle förmedla lögner till sina läsare, lyssnare eller till allmänheten. Däremot kanske människor som är okunniga gör det. Frågan är hur det kan komma att dessa människor gång efter gång får påstå rent felaktiga saker i media, som radio, TV och tidningar? Frågan är varför inte ansvariga på de myndigheter som hanterar dessa uppgifter som SMHI och SGU reagerar och kräver att det görs tillrättavisningar om de uppgifter som journalister och klimatalarmister vråker ur sig utan att ha några fakta som styrker deras falska påståenden.


Jag blir bara så klimattrött och undrar vad ansvariga i det här landet sysslar med! De som påstår dessa saker om havsnivåerna i vårt land måste vara korkade. Det är ett fruktansvärt bedrägeri som hos många ungdomar skapar klimatångest. Helt i onödan!

 

PS

 

Har idag gjort ett besök vid Övralid. Verner von Heidenstams bostad och gravplats med utsikt över Vättern. Hade mina barnbarn med mig.

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards