thoralf

Direktlänk till inlägg 6 december 2017

RING P1 KORSFÖRHÖR INRINGARNA

Av Thoralf Alfsson - 6 december 2017 10:02

 
 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

6 december 2017 10:12

Jag kräks när jag hör detta! Ta mig fan! Något mer vänstervridet och politiskt korrekt än SR får man leta efter! Post och Telestyrelsen borde å det snaraste dra in deras sändningstillstånd! Detta bara för SR:s gigantiska lögn om deras neutrala och opolitiska inriktning! Jag blir galen!

 
Ingen bild

Me

6 december 2017 10:47

Det här avsnittet är tillräckligt med bevis på att dessa "förbättra-världen-människorna" inte har den intellektuella kapaciteten att förstå verkligheten. Siffror och annan fakta är helt enkelt utom räckhåll för deras uppfattningsförmåga.

 
Ingen bild

Lasse

6 december 2017 10:59

Vilka faktaresistenta människor som jobbar på P1. De verkar helt ha missuppfattat sitt uppdrag, deras uppgift är att redovisa fakta inför de människor de är satta att tjäna.

 
Ingen bild

SM811

6 december 2017 11:14

Mycket bra. Det sista är helt suveränt det han säger.

 
Ingen bild

Lasse P

6 december 2017 11:28

Kommentar ?????????????????????
Det är tur att man ligger i sängen annas har man trillat omkull. Vill svensken betala mijader till detta vansinne då får dom rösta på M och S.

MEN SKA VI ÄNDRA PÅ DETTA VANSINNE RÖSTA PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA.....SLUT

 
Ölandsbonde

Ölandsbonde

6 december 2017 11:31

Jaha. Och där har vi public service som SD anser ha ett skyddsbehov som vi alla ska bidra till.

http://Frågvis

 
Ingen bild

Pg

6 december 2017 12:08

Är det verkligen någon som är förvånad?

Förhoppningsvis bidrar denna information av ett bättre vetande och realistiska hanteringar.

 
Ingen bild

brandmannen

6 december 2017 12:38

Tragiskt att lyssna på kvinnan. Verkar helt immun mot fakta. Är inte heller förvånad över att mannen inte kom med eftersom han har fel åsikt enligt P1.

 
Ingen bild

Malte the Swede

6 december 2017 12:41

Antisemiten Margot Wallström (S) är upprörd över att Donald Trump erkänt det historiskt och realitets självklara att Jerusalem är Israels huvudstad.
Om tant Margot fick bestämma skulle hon skänka hela Israel och Sverige med åt pedofildyrkarna.

 
Ingen bild

Hacke

6 december 2017 12:52

Så fick vi då offentligt bekräftat hur det låter bakom kulisserna på det som public service framhäver som deras öppna forum för vanligt folk och allas åsikter. Det numera enda nålsögat att ta sig förbi för att komma till tals i och med propagandakolossen. Detta sedan man stängt ner samtliga kommentarsfält och numera inte heller behagar svara på mejl.

Det är exakt så här jag misstänkte att tongångarna går hos public servicefolket utanför sändning. Ett klarspråk som gör att ingen behöver sväva i tvivelsmål kring deras agenda och s k journalistik. Hur det låter på kafferaster och diskussioner på redaktionerna vågar man knappt tänka tanken ut på. Men likheten med en samlingsplats för vänsterns ungdomsförbund torde vara slående.

Stort tack till Swebb-tv för publicering – och till Thoralf för vidareförmedling.

 
Ingen bild

Viola

6 december 2017 12:53

Dom är sjukt PK på Ring P1.

 
Ingen bild

Niklas R

6 december 2017 13:04

Så telefonväxeln sitter och käftar emot när personer ringer in för att vara med i P1?
Intressant, undra om det är deras uppdrag och om de håller på så med alla som ringer in.

 
Ingen bild

surapelle

6 december 2017 13:04

Man får ljuga sig in. Så om man kommer in i direktsändning får man snabba sig på att säga det som man vill ha sagt innan dom bryter och stänger ned. Hörde en man Stefan Ritter härom året som säkert gjort så han kallade Sverige för Ljugoslavien.

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 december 2017 13:21

Självklart ska Ring P1 ha ett litet samtal med de som vill vara med i programmet. Det finns säkert ett antal psykiskt sjuka som försöker delta i radion.
Men detta var något helt annat. Detta var censur...

 
Ingen bild

Gambler

6 december 2017 14:34

Har bojkottat Sveriges radio, bortsett från Sportradion som jag ger högsta betyg.

 
Ingen bild

Me

6 december 2017 14:55

Jag förstår inte att folk är så upprörda. Så här gör man i alla diktaturer. Inget konstigt med det.

 
Ingen bild

SM811

6 december 2017 15:30

Varför slås inte detta upp stort av PK medierna?
Afghaner mordhotar svenskar i Sverige.
Man kan undra varför SVT inte rapporterade stort om detta hot.
Kolla bilden.
https://petterssonsblogg.se/2017/12/06/afghaner-mordhotar-svenskar-i-sverige/#more-241907
Här är det rätt personer som demonstrerar och då är mordhot tillåtet?

 
Ingen bild

Fy fan

6 december 2017 16:15

Ska skattepengar gå till sånt här skit? Fy fan!

 
Ingen bild

Antabus

6 december 2017 16:27

Artur Ringart 2015: "Så sjukt och vänstervridet var arbetsklimatet på sjuttiotalet. Det är klart att grammofonindustrin försökte att påverka oss. Vi fick skivor från dem men vi valde själv vilka vi skulle spela i radion. Och det var ingen som gick runt i Sveriges Radios korridorer och delade ut skivor på våra arbetsrum.

Det gjorde däremot den så kallade progressiva musikrörelsen. Det var radions egna medarbetare som gick runt och lade rörelsens skivor på våra grammofoner utan att skämmas. Då var det helt plötsligt ingen som pratade om opartiskhet."

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

6 december 2017 16:34

Jag har länge misstänkt att man sållar bort välartikulerad och insatta personer i vissa ämnen så att det skall bli lätt för programledaren att vinna debatten och ge en bild av dem som galenpannor.

Så många gånger jag har hört folk som i princip har rätt i sak men inte kan debattera för fem öre.

 
Ingen bild

Friholt

6 december 2017 16:35

Me 14:55 Men man kan ju vara upprörd över diktaturer i sig och att diktatorer tar över ett land med en tidigare fungerande demokrati. Fast jag förstår sin ironi. Men det är mycket som är svårt på den kanten nu för mig. Verkligheten har jag utanför porten och jag kan inte längre skoja om den med något så när friskt mod.

 
Ingen bild

SM811

6 december 2017 16:40

Något att lyfta fram under valåret för SD.
En svensk skamfläck: Socialdemokraternas hemliga koncentrationsläger
https://juliacaesar.blog/2017/12/03/en-svensk-skamflack-socialdemokraternas-hemliga-koncentrationslager/

 
Ingen bild

Gmorky72

6 december 2017 20:13

En av dom utvisade har dött enligt ug så dedär är bara skitsnack att dom blir dödade när dom blir hemskickade

 
Ingen bild

Nostradamus_i_norr

7 december 2017 00:09

Inringaren heter Mikael Willgert och är den som ofta utgör intervjuaren i Svensk Webbtelevision. Han är mycket förståndig, saklig och välformulerad. Ta gärna del av hans utmärkta intervjuerna med den finske professorn Paul Lillrank:
https://www.youtube.com/watch?v=2-SdLCCDPww
https://www.youtube.com/watch?v=UaCR2FDNDeI

 
Ingen bild

Mats

7 december 2017 06:12

Inringaren låter ju trovärdig när han pratar om statistiken från FN och kanske har han rätt.
Dock ljuger han så det visslar om det när han påstår att 'problemet med' flyktingbarnen har kostat samhället 10-tals miljarder. Han trampar dock i klaveret när han senare i samtalet säger att flyktingbarnen kostar 100-tals miljarder, och sänker därmed sin trovärdighet till ungefär noll.
Det är i klass med Sd-kvinnans miljardsnack i riksdagen för några år sedan. :-D

Thoralf Alfsson

7 december 2017 07:48

Mats, jag hävdar att ensamkommande har kostat 100 miljarder kronor! Vad anser du att det kostat?

10-tals miljarder blir snart 100 miljarder. Har du inte förstått det när år efter år summeras.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards