thoralf

Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

POLITISKT ÅTAL?

Av Thoralf Alfsson - 3 februari 2017 22:29

 

Åtalet mot Kent Ekeroth är inte bra för Sverigedemokraterna, oberoende av om han fälls eller frias. Fälls han för ringa misshandel i tingsrätten kommer domen sannolikt överklagas till hovrätten så det kan säkert dröja kanske till efter sommaren innan någon dom vunnit laga kraft. Den publicitet som detta ger är tyvärr väldigt negativt för Sverigedemokraterna.


Jag anser rapporteringen i media knappast är objektiv, utan den är fruktansvärt ensidig och vinklad. Hyenorna inom media vädrar morgonluft och en förhoppning om att hatobjektet Kent Ekeroth skall få lämna både riksdagen och Sverigedemokraterna.


Jag har inte sett en enda rad i vare sig DN, Expressen eller Aftonbladet om alla de fall Kent Ekeroth blivit ofredad på stan eller på krogen och dessutom hotad till livet. Sveriges Radio glömmer också bort detta, detsamma gäller SVT. Det finns ju ett antal domar där personer blivit fällda för ofredande och hot mot Kent Ekeroth

Detta omnämns inte överhuvudtaget av svensk medieelit. Det visar på ett väldigt tragiskt sätt hur politisk korrekt och sjukt vinklat media uppträder.


”Kent Ekeroth har i förhör berättat hur han, efter att ha blivit nekad inträde på nattklubben Solidaritet, avvek från entréområdet för att bege sig hemåt. I samband med detta passerade han en grupp människor som stod i kö för att komma in på klubben. När Kent Ekeroth passerade gruppen skreks glåpord och det gjordes gester mot honom. Detta skedde i sådan omfattning att två livvakter från Säpo, som hade ansvaret för Kent Ekeroths personskydd den aktuella kvällen, tvingades ingripa mot en person.”

 

Från artikel i Expressen

 

Jag tror inte någon förstår hur det är att ständigt och jämnt utsättas för glåpord och kränkande gester så fort man visar sig ute på stan. Jag har en viss erfarenhet av detta men inte i samma omfattning som Kent Ekeroth och det är inte alltid så lätt att behålla lugnet när helt osanna beskyllningar och epitet framförs offentligt. Kent har utsatts för detta ständigt trots att han aldrig begått något brott utan endast varit politiker för SD.

 

Man skall komma ihåg att det är de personer som enligt Kents livvakter från Säpo precis har hånat Kent Ekeroth med glåpord och gester som nu vittnar mot Kent Ekeroth i förundersökningen. Hur trovärdiga är dessa vittnen? Enligt min mening kan de inte tillskrivas någon större trovärdighet överhuvudtaget! Säpo-livvakternas vittnesmål bör väga betydligt tyngre!


Jag har ikväll läst hela förundersökningen och det har uppenbarligen flera gjort. Nedanstående har i varje fall gjort download på förundersökningen från en sajt på nätet. Men att de skulle skriva om detaljer som är till fördel för Kent Ekeroth förväntar jag mig inte. 


 


Enligt min uppfattning har media undanhållet uppgifter i förundersökningen som talar till Kent Ekeroths fördel. När man betraktar entrévärdens vittnesmål blir man fundersam. Att entrévärden har utländsk bakgrund verkar ha mer betydelse på vad som orsakade att Kent Ekeroth inte fick komma in på klubben än vad man kan tro. Min tolkning är att han inte var mer berusad än andra gäster som fick komma in på klubben, utan det handlade om att det var sverigedemokraten Kent Ekeroth som nekades tillträde. När man sedan dessutom kan läsa nedanstående ur ett vittnesmål i förundersökning över entrévärdens uppträdande och språk blir jag förvånad och beklämd.


”På väg ner dit ser jag en entrévärd från Solidaritet som är i upplösningstillstånd och står och skriker åt Ekeroth då "kom då din fitta" …ja… "din jävla fitta, stå inte och göm dig bakom dina Säpo-vakter" helt vansinnig! så jag puttade bort honom och skriker åt honom att inte närma sig.”


Ytterligare kommentar över entrévärden uppträdande är överflödig!


När man sedan tittar på videofilmen ser man att ordningsvakterna står och pratar med varandra, vända mot varandra och inte med ansiktet riktat mot det håll Kent Ekeroth befinner, dessutom finns det flera människor mellan dem och Kent Ekeroth. Jag håller det för helt orimligt att ordningsvakterna såg bråket. Att de påstår sig sett de detaljer de säger i förhöret är i allra högsta grad anmärkningsvärt. Jag säger som man sa när man var liten till ordningsvakterna. Är din pappa glasmästare? Frågan är om en av dem dessutom är entrévärden?


Jag blir också förvånad över att det inte finns fler vittnesmål från kön till klubben än målsägarens två vänner. Dessa kan ju knappast betraktas som särskilt objektiva vittnen. Inte minst med tanke på att polisen redan vid klubben Solidaritet upptäckte att den manliga vännen till målsägaren redan var efterlyst av polisen och dessutom omhändertogs av polisen enligt LOB. Enligt min mening faller mycket av åklagarens bevisning redan här och jag är faktiskt förvånad att åklagaren väljer att åtala. Men hon hade säkert fått hård kritik från pk-samhället om hon inte väckte åtal mot Kent Ekeroth.


Den kvinnliga vännen som också vittnar mot Kent Ekeroth läser enligt sin Facebook genusvetenskap på Södertörns högskola. Hon har även fått diplom från Afrosvenskarnas riksförbund för hennes exeptionella insatser. Hon har bland annat samlat in pengar till Black Lives Matter-rörelsen. Jag kan ju bara gissa vilka politiska åsikter hon har och om Kent Ekeroth. 


Inrikesminister Anders Ygeman väljer idag att uttala sig om Kent Ekeroth vilket är ganska förvånande, eller mycket förvånande och dåligt omdöme. Jag har suttit i samma utskott som Anders Ygeman när han var ordförande i Trafikutskottet under förra mandatperioden. Jag reagerade då på hur otrevlig och fientligt inställd Anders Ygeman var till Sverigedemokraterna. Han hälsade aldrig på mig en enda gång, inte en enda gång sa han hej när jag mötte honom i samband med möten i Trafikutskottet. Han bara stirrade rakt fram eller vände bort sig. Jag har inga högre uppfattningar om socialdemokraten Anders Ygemans objektivitet! Jag glömmer det aldrig!


Om Kent Ekeroth fälls av tingsrätten undrar jag faktiskt om det inte är en politisk dom som tillkommit genom det drev som massmedia driver fram mot SD och i synnerhet mot Kent Ekeroth.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 februari 2017 22:52

Korrekt rubrik.

Min gissning är att detta är ett ”beställningsjobb”. Åklagaren har fått instruktioner om att åtal måste väckas mot Kent Ekeroth. Liknande beställningsjobb såg vi på Gotland där afghanska muslimer slapp åtal för en brutal gruppvåldtäkt på en 33-årig rullstolsbunden kvinna.

Om Kent blir fälld eller inte spelar ingen roll. Uppdraget är att en politisk sanningssägare och folkvald politiker skall skandaliseras.

Sverige påstås vara en av de minst korrupta länderna i världen.

Helt fel.

Vem har beställt åtalet?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 februari 2017 23:13

”Jag reagerade då på hur otrevlig och fientligt inställd Anders Ygeman var till Sverigedemokraterna”

Jag har hela tiden tyckt att Anders ”Hamstermannen” Ygeman är en obehaglig, inkompetent och maktfullkomlig sosse. Det hjälper inte hur ”lent” och lugnt har pratar i någon intervju, han har inte uträttat ett endaste dugg. Hela hans gärning är en gigantisk potemkinkuliss.

Han håller en om möjligt ännu värre klåpare om ryggen. Dan Eliasson som under sin tid på FRK försvårade brottsutredningar genom att radera diarieförda mejl.. Nu sitter den pajasen som rikspolischef? Han förstör myndigheter i en rasande fart. Tre på tio år.

Fundera gärna på varför Ygeman inte gärna skrattar. Bildgoogla! Ett fulare och falskare leende är svårt att hitta.

Precis som Fridolin är denne Ygeman en falsk orm.

 
Ingen bild

Gunnar

3 februari 2017 23:30

Syftet med att åtala det vi nu ser, fullt negativt mediapådrag. Sen faller åtalet under medias tystnad och rättsväsendets Ruben o Hilda har ännu en gång säkrat svensk orätt. Det är en på förhand bestämd skenrättegång.

 
Ingen bild

Observer

3 februari 2017 23:38

Som sagt Thoralf: Det är bara att notera dyngan (Dessa femtekolonnare som beter sig regelvidrigt) och dra dem inför prövning vid ett framtida tillfälle. Och tro mig! Detta tillfälle kommer.

 
Ingen bild

Maria E

4 februari 2017 00:02

Undrar om Anders Ygeman kan le?!
Han ser otäck ut med en ruggig blick.
Människan verkar inte frisk.
Olyckligt för landet att det styrs av sådana typer.
Sveriges undergång!

 
Ingen bild

s29

4 februari 2017 00:04

Det stora problemet i våran groteska bananreplublik är att det kommit in kreativa,modiga och innteligenta sanningssägare i det skattefinansierade horhuset.Den av globalisternas styrda ankdammen känner sig hotade.Även den av globalisterna styrda median känner sig hotade.Och dom kommer att falla,frågan är inte OM utan NÄR.I en nära framtid styrs världen av Kinesiska Yen,EU är ett tragiskt korrupt minne blott,nationalstaterna växer snabbare än bambuskott,inkompetens och kortsiktighet ersätts av nödsakad kompetens och ansvar.Tyvärr måste vi genomlida fattigdom och misär under resan.

 
Ingen bild

Kalleman

4 februari 2017 00:04

Det är naturligtvis ett uppdrag från politiska motståndare att få Ekeroth fälld och på det viset skada SD, som politiska motståndare räknar jag även in vår vänstermedia som nu har lämnat USA och Trump för att ägna sig åt inrikespolitik.

 
Ingen bild

C Andersson

4 februari 2017 00:11

@Cosmik Debris@

Bra fråga. Jag har mina misstankar. Mer vill jag inte skriva. Inte så här sent i alla fall ......

 
Ingen bild

K

4 februari 2017 00:14

Jag gillar Kent. Han är en ambitiös och duktig politiker. Däremot Ygeman är riktigt falsk. Såg en utsändning från riksdagen som skrämde mig ordentligt. Ygemans tonfall och mimik riktad mot en Sverigedemokrat var så helt annorlunda än den artiga och korrekta fasad han visar upp i Aktuellt.

 
Ingen bild

Viveka

4 februari 2017 00:21


Det hela är en storm i ett vattenglas och beror endast på att Ekeroth är sverigedemokrat, vilket i sig tycks vara ett brott! Det har väl du Thoralf erfarenhet av när du fick på käften helt oprovocerat. Är inte målsägarens kompisar jäviga? Åkesson bör hålla sig helt neutral och inte säga att partiet skadas etc. Sådana uttalanden skadar mer än själva saken. Skulle Ekeroth bli fälld är det helt klart en politisk dom. Låt inte andra partiers åsikter villkora partiledningens inställning. Offra inte en duktig riksdagsman för ett osäkert framtida partisamarbete. Och som alltid, kriser kommer, kriser går!

 
Ingen bild

Nisse

4 februari 2017 00:34

Justitiemord på Kent, men han har stor begåvning och en knivskarpt intellekt. Klart att Kent kommer stöda Sverigevännerna oavsett utgången av denna fars.

 
Ingen bild

Björn

4 februari 2017 00:39

vad jag undrar över och det kanske är lite ot just nu, men hur
är Kents ställning i partiet. man får lätt en uppfattning av mediernas rapportering att det i partiledningen finns 2 falanger där han har stöd hos några samtidigt som han ogillas av andra.
Den uppfattning jag har fått av honom är att han är en ambitiös politiker, med tyvärr en aning dåligt omdöme,

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 februari 2017 01:02

@Maria E Lördag 4 feb 00:02

"Undrar om Anders Ygeman kan le?!"

Se mitt tidigare svar. Karlen ser helt enkel efterbliven och obehaglig ut när han skattar.

Och det är han medveten om.

https://goo.gl/rC0UTk

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 februari 2017 01:31

Återigen får hycklerskan Ann Heberlein smaka på den mångkultur hon undvikit genom att lämna Malmö 1995.

"Hon har berättat om klasskamrater som porrsurfar på skolans datorer under lektionstid, om regelrätta slagsmål med flera elever inblandade, om elever som kommer och går som de vill."

Ann Heberlein om varför hon lämnade Malmö 1995:

”Då hade jag tröttnat på att bageriet på min gata, Ronnebygatan, utsattes för rån titt som tätt, tröttnat på den öppna sexhandeln på Industrigatan, knarkarna och dealarna i Folkets Park, tröttnat på att människor sov i trappuppgången, tröttnat på att barnvagnar och cyklar stals och jag ville inte längre se huset vid Karlskronaplan där jag blev våldtagen 1990.”

Hon har fram tills alldeles nyligen kallat dem som påtalat detta för rasister, outbildade och i vissa fall nazister. Hon bör rimligen ha haft dessa ”rasistiska” åsikter redan 1995 då hon flyttade. Varför annars flytta?

Hon tar alltså först själv skydd och sedan hånar dem som inte har haft möjligheten att själva ta skydd. När sedan mångkulturen återigen knackar på i det egna fashionabla området i Lund och hennes döttrar svävar i livsfara - är måttet rågat.

Ynkligt, falskt och ohederligt, men typiskt Schyffertarianer.

https://ledarsidorna.se/2017/02/ann-heberlein-den-ursparade-svenska-skolan/

 
Ingen bild

Albert Engström

4 februari 2017 03:15

En nutida Dreyfusaffär? Stora likheter finnes...

 
Stefan K

Stefan K

4 februari 2017 05:28

Gällande Ygeman är han ordförande för Stockholms arbetarekommun och de propagerar för generösare asylregler, så nog är han en falsk filur.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Han får väl ge fan i att kröka offentligt

4 februari 2017 05:30

Detta duger inte,inte ska han väl vara ute och supa när han har livvaktsskydd.
Det set illa ut som tusan.
Hans trovärdighet är noll och bör endast företräda SD i bakgrunden.

 
Ingen bild

Veritas

4 februari 2017 06:30

Ekeroth, för några år sen innan jag fick mitt nationella uppvaknande, en pojkspoling då jag bara läste etablerade mainstream media. Slut med det nu. Killen är en politisk pärla och blir bara bättre och bättre i mina ögon. För mig är han INGEN belastning, han ska in i regeringen om SD blir störst! En skithärlig kille som står upp för sina åsikter. Inget att skämmas för!
Åkesson, Alfsson & Ekeroth är mina absoluta nationella favoriter; även om det så klart finns många flera!
SD 2018 >>>

 
Ingen bild

Leif

4 februari 2017 06:35

Vill påminna om att rasism har flera ansikten. Rasism där `vita`personer blir utsatta och kränkta av `svarta` förekommer såklart inte bara i USA utan också i Europa och Sverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

 
Ingen bild

X

4 februari 2017 07:28

Så har hyenorna, "journalisterna, fått ett nytt köttstycke att slita i...
Jag har inget förtroende för svenskt rättsväsende och förväntar mig inte längre möjligheten till rättvisa rättegångar.
Det är synd att Kent inte inser att som Sverigedemokrat är man fredlös och kan inte ta del av det som landets PK-medborgare kan.
Kent är duktig men får nog jobba för SD på en mindre offentlig position.

 
Ingen bild

Tompa

4 februari 2017 08:03

Detta som nu sker är en politisk dom. Ekeroth kan ingen vinna över i en sak debatt me han måste hålla sig undan krogmiljön.

Neddragningar har drabbat skolan, våra äldre, våra sjuka och nu kommer den förväntade smällen för idrotten. Här höjs hyran för ungdomarna http://www.ekuriren.se/sport/ilska-i-linden-efter-hyreshojning/

 
Ingen bild

HM Gotland

4 februari 2017 08:04

Om SD. Jaha så nu Kent Ekeroth på väg ut i kylan. Samma väg som Björn Söder, Thoralf Alfsson och så många många andra redan är inne på.

Måhända öppnas det om ett par år "ett uteslutningsärende" på Jimmie Åkesson för han satt och skrålade smaklösa nidvisor om den mördade Olof Palme på en finlandsbåt. Av vem och vilka? Kanske av Mattias Karlsson och ett gäng kvarstående mähän som varken tänker eller tycker någonting men behöver en inkomst.

Så här tänker jag när jag är på riktigt dåligt humör och jag är verkligt pessimistisk angående SD och faktiskt även Sveriges framtid.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

4 februari 2017 08:29

Ekeroths största fel är han inte har förstått att i hans ställning är det inte bra att springa ute på stan nattetid.
Situationen kom som ett brev på posten.

Själv har jag genomskådat falskheten i beskrivningen av detta i medier och jag vet att många svenskar förstår att hela historien är fantasier från vänstern.
Det är medierna som ska anklagas !
Trump har förstått.

 
Ingen bild

Mattias R

4 februari 2017 08:53

Nu var det väl inte så att Kent blev kallad något i detta fallet, han fick en fråga om natten med "järnrören". Kent är ju en politiker som hos den större massan av Sveriges befolkning är mer än extrem i sin gärning och i sina politiska utspel. Dessutom en flitig krogbesökare och glad i alkohol. Den absolut största orsaken till våld, misshandel och bråk heter alkohol. Och kombination full politiker med extrema åsikter, nekad att komma in på krogen som blir påmind om en av landets största politiska sandaler som man själv varit med i. Varför inte bara se realistisk på saken, han blev förbannad och slog målsägaren.
När Thoralf fick en smäll på krogen i Kalmar räckte det med att han endast existerade i lokalen.

Nä, jag delar inte era tankar om det här. Det finns allt för många vittnen som styrker målsägarens utsaga. Och inte mycket som talar till Kents fördel. Det här är endast ett mycket vanligt fall av bråk i krogkön som kommer resultera i en dom för ringa misshandel. Tycker det är sjukt onödigt att folk tar sig den friheten att ge sig på andra, i fallet med Thoralf och i detta.

 
Ingen bild

Acke

4 februari 2017 09:12

Man måste väl ifrågasätta Ekeroths omdöme att besöka dylika miljöer som vimlar av "personer" som hatar honom. Visst var han full men att mitt i natten mitt i veckan rumla runt på stan istället för att sköta sitt jobb i riksdagen. Sen är det ju inte första gången han vimlar runt på nattklubbar men folk som bara vill bråka med honom. Sen är det patetiskt att höra bittra sossar som Ygeman kommentera. Listan på kriminella sossar är så lång så lång.

 
Ingen bild

Peter L

4 februari 2017 09:13

Jag förväntar mig att Jimmie Åkesson står upp för
Kenth Ekeroth även Mattias K och Richard J men jag betvivlar Jimmies ledarskap(er) att enas hålla ihop
partiet vad kunde de tre vise männen gjort tidigare?


Ingen annan från Sd kan formulera sig som Kenth E
se det mäktiga talet från 2013 i riksdagen hur rätt
han har idag 2017

https://youtube.com/watch?v=yXW-69-RhUU

eller kortversion


https://youtube.com/watch?v=kOsjRuJ2w4s&feature=youtu.be

 
Ingen bild

Livia

4 februari 2017 09:15


Donald gillar vackra kvinnor.
Inte undra på att feministmedusor hatar honom så.

 
Ingen bild

Hen

4 februari 2017 09:26

Det avgörande är att det av förundersökningen tydligt framgår att Ekeroth brukat våld och att det saknas stödbevisning för hans egen version om nödvärn. Har man läst andra förundersökningar av liknande slag, vilket jag har gjort, så är det svårt att komma till någon annan slutsats än att det ser mörkt ut för Ekeroth. Och det är väl tveksamt om ens Johan Eriksson kan vända på detta.

Thoralf Alfsson

4 februari 2017 09:33

Frågan är vilken tillit rätten sätter till målsägandes kamrater som vittnen. Hatiska personer!

 
Ingen bild

Ludvig

4 februari 2017 09:55

Synd om Kent Ekeroth försvinner från offentligheten, han är ju rak och tydlig.

 
Ingen bild

Hacke

4 februari 2017 10:02

Ett i högsta grad politiskt åtal med tanke på att Ekeroth är en av politiker-/medieelitens värsta motståndare, en riktig tolvtaggare som ska jagas och fällas till varje pris, vare sig det finns underlag eller ej. Vid varje tillfälle i talarstolar och debatter sopar Kent Ekeroth banan med motståndarna med sin djupa sakkunskap och vassa tunga.
Det är väl ingen djärv gissning att också Advokatsamfundet med sd-haterskan Ann ”Ruben&Hilda” Ramberg i spetsen haft både ett och två fingrar med i spelet i detta högviltärende.
Din beskrivning av Ygeman bekräftar bara den bild jag fått av den djupt osympatiske Ygeman. Vilket välregisserat spektakel när S(V)T Rapport såg sig föranledda att just han skulle uttala sig i frågan i den försåtligt neutrala frågan ”kan detta skada förtroendet för politiker”. Vilket hyckleri där i princip alla fick komma till tals utom Kents försvar i objektiva och sakliga public service. När det handlar om sd gäller som bekant inga pressetiska regler som man annars så ofta slår sig för bröstet kring. Det är så man vill spy när hela propagandaapparaten går på högvarv, som alltid när den vädrar ”lovligt byte” i form av sd.
Sverige är lika lite en fullvärdig demokrati som rättstat. Det politisk/mediala skådespelet och maktmissbruket är fullkomligt vidrigt att skåda.

 
Ingen bild

Hen

4 februari 2017 10:08

@Thoralf:
Om det hela kokar ned till vem som hyser mest hat, så ligger väl Ekeroth själv väldigt bra till genom alla sina hätska framträdanden genom åren. I det hänseendet har han utan tvivel varit en belastning för SD (även om många partivänner tycker lika illa om muslimer).

Men för att återgå till förundersökningen: Kamraternas vittnesmål är i paritet med livvakternas när det kommer till lojalitet eller partiskhet. Dessa aspekter är rätten van att hantera. Och som sagt: Det gäller att visa att det förelåg en nödvärnssituation.

 
Ingen bild

Waterbug

4 februari 2017 10:56

Politisk rättegång eller ej så är det så makalöst obegåvat att försätta sig i situationen när man borde veta med sig att man saknar stubinen, det stoiska lugnet och den intellektuella briljansen för hantera de här lägena.
Det är ingen nyhet att man är förstesidestoff när man besöker krogen, då måste man vara hundraprocentig i hur man hanterar sig själv.

Sedan hade man ju velat se Åkesson uttala sitt stöd istället för PK-haranger om skadat förtroende osv, ännu ett steg i hur SD närmar sig resten så att resten kan närma sig SD. Åttaklövern är inte många år borta.

 
Ingen bild

Charlotte

4 februari 2017 11:55

Tack för info om Ygeman, har till nu tyckt att han var någorlunda resonabel, sosse till trots. Hans sätt visar på djupt människoförakt och dehumaniserande manér som inte borde finnas hos någon, speciellt inte hos de som arbetar i folkets tjänst. Horribelt och chockerande!

 
Ingen bild

Niklas R

4 februari 2017 12:35

Skulle gissa på att åklagaren ser detta som en chans att kunna förbättra sina karriärschanser genom att bli den första åklagare som åtalar och får en hög SD politiker dömd för ett brott.

Om det inte var en SD politiker så hade detta aldrig gått till åtal. Finns gott om exempel på sjuklöver politiker som begått grövre brott som aldrig åtalats. Exempel är t.ex miljöpartiledare som bryter mot lagen och målar sin båt med giftig bottenfärg (miljöbrott, upptill 1 års fängelse) och skattebrott (tankade med färgad diesel i samma båt).

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

4 februari 2017 12:52

Åkesson i lördagsintervjun 13:00
Intressant att höra vilken han tycker är viktigast. Batra eller Ekeroth ?

Om han säger att journalister är dom mest lögnaktiga människorna kommer han att få många sympatisörer !

 
Ingen bild

Tobbe S

4 februari 2017 13:04

Det Kent blivit utsatt för är vedervärdigt. En ständig mobb av högröstade skitstövlar. Waterbug kan sluta vara grötmyndig och präktig, för Kent har rätt att röra sig ute i samhället, som alla andra. Däremot är jag besviken på SD's ledning som inte försvarar och ställer upp på Kent. Ynkligt!

 
Ingen bild

Stefan A.

4 februari 2017 13:15

Var lugn Ygeman o Ylva o Morgan Johansson mf. kommer att vara politisk historia efter nästa höst....

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 februari 2017 14:42

Vill tipsa om en ny text av Jens Ganman

GRUMLIGA VATTEN – ett alternativt reportage

https://goo.gl/KXvR8b

https://jensganman.wordpress.com/2017/02/03/grumliga-vatten-ett-alternativt-reportage/

 
Ingen bild

Fredrik

4 februari 2017 14:52

Hoppas vi kan byta bort massa PKdårar efter att regeringen fallit i höst, o omval sker.

 
Ingen bild

Observer

4 februari 2017 15:19

FYI (For Your Information):
VARNING: EU FÖRBEREDER SIG FÖR KRIG!!!

1. Man har tidigare i år med nytt vapendirektiv avväpnat civilbefolkningarna.

2. I veckan klubbade EU ett förbud mot kontanta betalningar. (Och Nej, det är inte för att det är bekvämare eller säkrare)
Detta beslut är taget för att låsa in civilbefolkningarnas pengar hos bankerna för att vid ett krisläge förhindra en sk bank-run där folk vid ett krisläge kommer och vill ta ut sina besparingar. Att det inte skrivs mer om detta är helt ofattbart eftersom det även innebär att människor i ett slag tappat ägarskapet om sina pengar.

3. Igår blev alla våra poliser KRIGSPLACERADE snabbklubbat av Eliasson.

Ett tips: Ni som bor mitt i städer, börja gör en escape-plan redan ikväll.

 
Ingen bild

Maja Dacke

4 februari 2017 15:29

Bilden i inledningen - varifrån kommer den? Vem är det? Finns det ett samband?

Thoralf Alfsson

4 februari 2017 17:15

Ja, det finns ett samband.

 
Ingen bild

Sven Dacke

4 februari 2017 15:45

Undrar om Jimmi Åkesson vet vilken fot han skall stå på för att nå så högt upp som möjligt.

Han verkar trampa omkring utan att ha annan plan är makten

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 februari 2017 15:48

Muslimen ljög om sin ålder för att dra nytta av det naiva svenska systemet. De som betalt för muslimens lögner är bland annat pensionärer och sjuka.

Nu har muslimen tydligen kommit på andra tankar och vill korrigera sin ålder så allt "stämmer". Muslimen gör inte detta på grund av dåligt samvete utan för att återigen blåsa det patologiskt naiva svenska folket.

Fy fan.

http://www.expressen.se/gt/hela-grunden-till-mitt-liv-i-sverige-ar-falsk/

 
Ingen bild

calle

4 februari 2017 15:48

nu har väl PK-maffian ändå skitit i det blå skåpet! då får väl detta mål gå vidare till Europadomstol.
-----------------------------------------------------------
dom hjärntvättade inom media är verkligen förvirrade nu, verkligheten tränger på medans hyckleriets och 7 klöverns hjärntvätt sitter i.

att leva i Stockholm är som att ingå i en sekt. övriga Sverige finns inte, annat än nåt som skall plundras.

snart visar sig en gigantisk finanskris, och då faller 7 klöverns fantasivärld med hyckleri, banklån, politisk korrekhet

 
Ingen bild

Leif

4 februari 2017 16:22

Kent har inget att göra i SD överhuvudtaget. Oavsett vilket kommer den pro-israeliska toppstyrningen kommer att behålla greppet om SD iaf.

 
Ingen bild

Mjölner

4 februari 2017 16:46

Varför måste Kent E gå på krogen och utsätta sig för offentlig bespottelse. Det går alldeles utmärkt att supa hemma i glada vänners lag.

Thoralf Alfsson

4 februari 2017 17:20

Får jag gå ut i Kalmar? Eller ska jag också sitta hemma i min lägenhet varje kväll?

 
Ingen bild

MIcke

4 februari 2017 17:19

Vittnena ger jag inte mycket för eftersom de verkar har åsikter långt ut på vänsterkanten. Framgår det av förundersökningen vad livvakterna sagt, för deras vittnesmål tror jag väger rätt tungt.

Thoralf Alfsson

4 februari 2017 17:23

Ja, båda livvakterna har förhörts och som jag skriver i blogginlägget har jag större tillit till deras uppgifter. Målsägande och hans kompisar har pratat sig samman det framgår väldigt tydligt av förundersökningen.

Entrévärdens uppgift om att han inte alls kände igen Ekeroth är i mina ögon en ren lögn.

 
Ingen bild

Leif

4 februari 2017 17:54

@ Leif, du kan väl för tusan inte använda mitt 'från' namn Leif. Jag Leif stöder SD, men det verkar inte du göra i samma utsträckning!!
Mvh
Leif W

 
Ingen bild

Bo

4 februari 2017 18:44

Döm inte Anders Ygeman för hårt, han är ju sjuk. Han har drabbats av något fel på människosynen.

 
Ingen bild

Sven-Erik

4 februari 2017 19:12

Citat från Anders Ygemans Facebook sida; "Gamla nassar förnekar sig aldrig. heil". FEL Är det inte så att Kents far/morföräldrar kom från Sovjet som judiska flyktingar och Ekeroth är prozionist d v s För den Israeliska staten. Något som för övrigt hans bror har belönats med pris.

 
Ingen bild

Visst_ja

4 februari 2017 19:27

SR är en kommunistisk propagandacentral. Så hade det idag tagits in en "expert", en professor, som enträget och envist docerade om att vänsterpartiet kämpade för demokratin!!!
I programmet, där Jimmie Åkesson intervjuades, säger Monika Saarinen att SD har runt 15 procent enligt de seriösa instituten.
Jodessa har ju stöd av VETENSKAPEN, menade hon.

Hennes argumentation påminner om hästhandlaren som ivrigt hävdar att den tandlösa hästen som han vill sälja är prima.

Men vad kan man vänta sig från kommunisterna på SR?

Thoralf Alfsson

4 februari 2017 19:49

Jag hörde eländet! Jag reagerade på professorn. Var hade de hittat en professor som var kommunist?

 
Ingen bild

Pepparholm

4 februari 2017 19:35

Det som berörde mig mest illa, är din beskrivning av hur Ygeman uppträdde mot dig och andra SD i riksdagen. På vilken annan arbetsplats skulle det accepteras att chefen, i detta fall ordföranden, inte ens hälsar på sina medarbetare. På olika sätt så måste detta spridas så att många får veta vilken skitstövel denna gulleponke i media är i verkligheten.

Thoralf Alfsson

4 februari 2017 19:50

Han var inte ensam! Morgan Johansson eller Ylva Johansson var inte dåliga de heller.

 
Ingen bild

Peter L

4 februari 2017 19:53

Se DSG TV en skrämmande framtid för Sverige med
feministiskt snöröjning m.m när Sverige ska skydda
sina gränser själva med inget försvar?
Tack Patrik Engellau för att din engemang och
upplysning med Stefan Hedlund.

Se detta samtal:

https://youtube.com/watch?v=T-NdAWqzvus

 
Ingen bild

Anders

4 februari 2017 20:33

Eneroth bör slå sig ihop med Kasselstrand m fl och bilda ett verkligt nationalistiskt parti

 
Ingen bild

cale

4 februari 2017 21:17

nu skall en polis åtalas, för att berättar om sin vardag på facebook!

http://www.na.se/orebro-lan/kanda-polisprofilen-fran-orebro-anmals-efter-hatskt-inlagg-pa-facebook

inläggen finns kvar på facebook , ännu peter springare.

det är alltså olagligt enligt pk-maffian att tala sanning!

 
Ingen bild

Visst_ja

4 februari 2017 21:20

Thoralf@
Kommer inte ihåg var han var professor, men hela hans predikan var som tagen ur en kommunists floskelbok. Så upprepade han gång på gång "Stalin" och stalintiden". Ett vanligt knep som går ut på att det var Stalin, enbart Stalin som förstörde det annars präktiga Sovjet.
Ett annat vanligt knep som han använde sig av var att påstå att det var kommunisterna som drivit genom de sociala reformerna i Sverige.

Bara det att i Sovjet var arbetarna statsegendom och levde under mycket usla villkor.

Men före maktövertagandet så lovade Lenin och förbrytarna kring honom ALLT åt folket.

 
Ingen bild

P.G

4 februari 2017 21:35

@ Waterbug. Håller hel och hållet med dig.

Det är rejält lågbegåvat av Kent Ekeroth att försätta sig i denna situation som skadar både partiet och honom själv .

Det är inte slumpen som gör att KE på nytt hamnar i en svår medial situation.

Som riksdagsledamot behöver du vara lugn och kunna stå emot denna typ av påfrestningar utan att gå in i handgemäng med provokatörer.

Väldigt negativt för SD att behöva handskas med detta när bara 1,5 år återstår till valet.


Tyvärr tycks inte Ekeroth klara detta

 
Ingen bild

Stridhsson

4 februari 2017 21:46

Tråkigt med Ekeroth, han är den som oftast vinner debatterna mot sjuklövern, det blir inte detsamma i riksdagen utan Kent.
Vi får väl hoppas att det inte leder till åtal.

Thoralf Alfsson

4 februari 2017 22:12

Fällande dom menar du väl!

 
Egon

Egon

4 februari 2017 22:11

Hej Thoralf!
Många vill se dig i riksdagen 2018!
Ekeroth har diskvalificerat sig.
Dags för bättre SD politiker!

http://w

 
Ingen bild

Lena

4 februari 2017 23:48

Vad är det för snack om att Kent Ekeroth inte skulle få gå ut, han är fortfarande ung, han är ogift och arbetar hårt. Varför skulle han inte gå ut och "lufta sig"? Det är ännu ite förbjudet i Sverige!
Kent E har skött sitt jobb förträffligt, han är påläst och ingen kan hålla ett anförande om brottslighet som han.
Att han är åtalad beror på att han är Sd särskilt därför att att han är Kent Ekeroth, och har svada son motståndarna hatar.
Att Kent är Zionist spelar ingen roll för mig i detta läge, han håller på sitt som han är uppfostrad till. men även vi svenskar har samma rätt, kom ihåg de, att hålla på vårt.

 
Ingen bild

Lena

5 februari 2017 00:20

Lyssnar 10 min på P1 kl 13.00 med Åkesson. Tycker att han måste börja bita ifrån mer mot t ex den elaka kärringen Saarinen. Hon gör ett så dåligt jobb att man inte orkar lyssna färdigt, hur kan hon få behålla sitt jobb? Nej Åkesson måste bli mer stringent , han har inget att skämmas för och behöver inte ta emot denna skit från kommunistjournalister.

 
Ingen bild

Leif W

5 februari 2017 00:24

För att citera 'den sista idioten är inte född', professor eller inte....

 
Ingen bild

Yvonne

5 februari 2017 08:51

Det som slår mig är den oerhört perfekta timingen som sammanfaller med att SD skall samtala med M. Ett krav från M var ju att Ekeroth försvann från partiet och just då så bråkar Kenth i krogkön och felet påstås vara hans!

 
Ingen bild

Karl-Alfred

5 februari 2017 10:39

Hilda och Ruben kommer att dra ut på det här över valet, kommer att gå till så här, Kent blir frikänd i Tingsrätten, sen drar det ut på tiden med överklaganden, blir en ny Julian-såpa.

 
Ingen bild

ugglan

5 februari 2017 16:06

Förvånansvärt tunt material som åklagaren går till domstol med. Kan vara efter påtryckningar?
Risk finns att Ekeroth blir fälld i tingsrätten, åklagaren känner sig säker på att vinna i tingsrätten, annars får hon inte åtala. Ekeroth kommer med all sannolikhet att frias i hovrätten, där jurister skall döma.
Tyvärr kommer denna händelse att skada SD, oavsett utgången i målet.

 
Ingen bild

Karl-Alfred

5 februari 2017 20:04

Bästa vore om nån i partiet kan övertala Ekeroth att erkänna direkt och ta på sig skulden samt inte överklaga,.
Då skulle Globalisterna Hilda och Ruben stå där med hakan i golvet, deras plan gick om intet.
För annars kommer utdragna överklaganden att skada partiet och det är det dom vill, man ska inte mata dom onda.

Thoralf Alfsson

5 februari 2017 20:24

Du menar alltså att Kent skall erkänna något som han anser sig inte ha utfört!

Det går emot allt jag tror på!

 
Ingen bild

Lisen Persson

6 februari 2017 00:54

Ekeroth är SD:s bästa politiker. Klart att han är Paria i mångas ögon. När han talar är det som musik, man är aldrig nervös att någon ska kunna klå honom. Likadant var det på Söders tid. Synd att han inte är mer uppskattad av partitoppen. Åkesson bör tuffa till sej och ge stöd åt Ekeroth och inte jamsa med i denna politiska fars. SD bör över lag skärpa sej vad gäller att stödja sina partikamrater som råkar ut för vänsterns odemokratiska häxjakter på meningsmotståndare! Håller tummarna för att Alfsson kommer med till riksdagen denna gång - allt annat vore dåligt omdöme av "valberedningen".

 
Ingen bild

UncleBob

6 februari 2017 01:02

Det var ett riktigt korkat förslag. Att Kent Ekeroth skulle "erkänna direkt och ta på sig skulden samt inte överklaga" låter i mitt tycke som ren smörja.
På den så kallade "avslöjande filmen" från övervakningskameran utanför klubben "Solidaritet" syns inget som tyder på att brott har begåtts.
Bättre vore då att utreda varför det har varit gängse praxis att provokatörer hotar och angriper Kent så fort de har tillfälle.
Det råder inget tvivel om att smutskastningskampanjerna mot SD-företrädare riktar sig mot de mest frispråkiga i partiet.

 
Ingen bild

Jan Bengtsson

8 februari 2017 01:36

Nog verkar åklagaren mån om sin karriär,
kanske även vännerna i Hilda(Ruben)?

Detta skråväsen är ren rättsröta...
En rättsskandal, lindrigt uttryckt!

 
Ingen bild

Hans

11 februari 2017 10:21

Tråkigt att bli utslängd då man framför kritik mot Kenneth Ekroths omdömeslöshet.

Hans

Thoralf Alfsson

11 februari 2017 10:27

Utslängd?

 
Ingen bild

Hans

12 februari 2017 09:16

Ja, kritiserade Kenneth Ekroth för dennes omdömeslöshet i samband med krogslagsmålet och blev nedsläckt tre gånger då jag skrev här på Din blogg. Dock är det nu överspelat nu då han har tagit sitt förnuft tillfånga och avgått.

Hans

Thoralf Alfsson

12 februari 2017 10:19

Din okunnighet är rent av komisk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards