thoralf

Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Thoralf Alfsson - 15 februari 2017 19:12

Socialdemokraterna i Danmark öppnar för ett samarbete med Dansk Folkeparti. Nu vet väl alla att man ligger ganska långt före Sverige när det gäller öppenhet och demokrati i Danmark. Men jag ser detta som spådom om vad som även kommer att komma i Sverige om ett antal år.


Mikael Odenberg ansåg i förra veckan att Moderaterna borde sikta på ett samarbete med Socialdemokraterna efter nästa val. Men jag tror faktiskt att SD står närmare Socialdemokraterna i fler frågor än Moderaterna. Vi menar ju att vi är ett mittenparti, något som Moderaterna inte är!



I Kalmar finns det en trotskist (bolsjevik-leninism) som förtalar mig i diverse forum. En minst sagt bedrövlig figur. Jag har tagit skärmdumpar på allt förtal och de lögner han sprider med jämna mellanrum. Det är bara frågan om när jag skall samla ihop det och lämna in det tillsammans med en anmälan. För någon vecka sedan kom detta till min blogg.


 


Jag funderade på vad personen syftade på med att jag angripit ett oskyldigt barn. Något som jag absolut inte gjort. Den 11 februari hade jag dock skrivit om Fredrik Önnevall, människosmugglaren. Så det är den enda förklaringen jag kan tänka mig, även om den är riktigt långsökt. Men som kommunist är säkert det mesta möjligt. Vad vet jag.


För några dagar sedan grät han ut på sin blogg och beklagade sig över att han hade så få besökare. Han kanske borde fundera över om hans budskap är det som svenskarna vill ha!


 

En av besökarna är ju han själv så då blir det 4-14 besök/dag ;-)


Så han får kämpa på!


PS

Trots nästan 800 utdelade foldrar och infoblad under gårdagen har det inte kommit en enda negativ kommentar via sociala medier. Förändringens vindar blåser!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards