thoralf

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

VÄRLDENS ÄLDSTA MÄNNISKA

Av Thoralf Alfsson - 31 maj 2016 08:43

 
 
Ingen bild

Curtg G

31 maj 2016 10:07

Och nu den som tror ett denna människa är den enda som blåst oss,,,,är nog i det blå,,,
//Curt

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

31 maj 2016 10:43

Det är inga nyheter egentligen. Det finns en intressant tråd på Flashback.

Det intressanta är att man inte gör något åt det? Vad får hon för pension idag? Kan den sänkas? Har hon tillgångar som man kan ta av för att betala tillbaka?

Visserligen kan man tycka det är grymt att jaga en gammal människa, hur gammal hon nu är? Men det här är en person som har lurat oss på pengar. Och det är tjänstemän som vägrar ta tag i det hela. Även om det kanske var svårt att avgöra när hon först uppgav sin ålder så är det ganska så uppenbart i dagsläget.

 
Ingen bild

Hacke

31 maj 2016 10:45

Tack Thoralf, Granskning Sverige och alla andra fria och ärliga informationsarbetare i vårt land.
Jag är så förbannad så jag skakar och vet inte vad som är värst i denna historia.
Jo förresten, det vet jag. Det är den svenska lögnindustrin som går under den totalt vilseledande beteckningen journalistik/media. Utan deras exempellösa svek mot uppdraget och svenska folket hade vi aldrig behövt ha röthistorier som denna och sannolikt tusen och åter tusen ytterligare som ligger gömda i den svenska demokraturens stinkande mylla. Det finns inga ord som täcker min avsky för personer som S(V)T:s Göran Larsson och alla hans medlöpare i svensk press/radio/tv.

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 maj 2016 10:57

Ja, hur har det blivit i gamla Sverige? Var finns den som sätter ner foten och tar tag i detta uppenbara bedrägeri..? Var finns granskande journalister som vill ha ett avslöjande "Scoop"? De verkar mest springa som skrämda råttor när detta förs på tal..

OCH...hur många fler finns det inom våra gränser som gör på samma sätt, får pension och lever gott..??

 
Ingen bild

Curt Gunnarsson

31 maj 2016 12:39

Tjänstemannaansvaret måste återinsättas, nått j-a ansvar måste våra offentliga tjänstemän ha!!

 
Ingen bild

per

31 maj 2016 12:49

Konstigt att allt det som grannen räknar upp kan göras på en pension på ca 8000. En annan felaktighet som sägs är att hon fick stanna i Sverige av en socialdemokratisk regering 1981. Från hösten 1976 till hösten 1982 var det borgerliga regeringar i Sverige. Sådana fel sänker trovärdigheten.

 
Ingen bild

Lars G

31 maj 2016 13:08

Vill bara säga att jag håller med den tidigare kommentaren av Hacke. Han skrev det jag ville säga också.

 
Ingen bild

PG

31 maj 2016 14:44

Var beredd att flytta omgående!



I augusti måste Uffe Rustan och hans barn flytta ut från sin bostad som de hyr av Lidingö stad.

Anledningen är att en nyanländ familj ska flytta in där istället.

– Man kan inte sätta en familj på gatan för en annan familj, säger Uffe Rustan.


http://mitti.se/familjen-tvingas-att-lamna-sitt-hem/

 
Ingen bild

Elisabeth

31 maj 2016 15:22

Thoralf, det vore intressant att få läsa mer om det här.
http://www.ostrasmaland.se/kalmar/var-femte-pa-bb-ar-en-asylsokande/

Artikeln ligger bakom betalvägg, men du eller någon i trakterna som har tidningen kanske kan ge ett kort referat?

 
Ingen bild

Tony

31 maj 2016 17:11

Dottern till denna åldriga(?) kvinna är ärligare än alla
Svenska Myndigheter och Media tillsammans? Här ser man
kontentan av att en stor tjänstemannakår slipper att ta
konsekvenserna av sitt handlande, det är bara att fegt bolla
över till andra myndigheter som skickar till en annan
myndighet med lika lite ansvar som till slut avskriver ärendet?


 
Ingen bild

Fredde

31 maj 2016 17:38

Mycket intressant inslag! Myndigheterna är pinsamt flata, man undrar ju verkligen hur sånt här kan få förekomma?

 
Ingen bild

Chrille

31 maj 2016 19:34

Tänker på min salig moder som började arbeta i tidig ungdom på 40-talet.
Hade två arbeten för att dra in pengar till familjen. Arbetade och slet i sitt anletes svett fram till pensionen och betalade in SKATTHELVETE och vid 65 års ålder blev pensionen fjuttiga ca 5.500 kr/mån. Bostadstillägg tillkom, men var fattig ända in till sista andetaget.
Stannar där i kommentaren då jag känner att hjärtat rusar iväg och en extra dos betablockerare måste eventuellt intas..............

 
Ingen bild

Lars Åhlin

31 maj 2016 22:18

Jag är imponerad av Granskning Sverige! Mycket proffsigt. Och ett väldigt effektivt avslöjande av det byråkratiska Sveriges självförvållade impotens. Dessutom: Thoralf, din blogg var i TV, i Aktuellt i kväll, i ett reportage om "forskningen" om främlingsfientliga svenska siter.

Thoralf Alfsson

31 maj 2016 23:14

Ojdå, då får jag kolla på svtplay.

 
Ingen bild

s29

2 juni 2016 11:57

Grattis! Hoppas nu bara att kärringen har mer i pension än mej som jobbat accord i 40år och pröjsat ca60% i skatt. Allt annat vore ju ett hån mot jämlikheten.

 
Ingen bild

ruben

4 januari 2017 08:46

Det var ett bra reportage. Det man undrar är hur många tiotusental liknande bedrägerier har begåtts under senaste 50 åren? Skulle man göra som de påstår, kasta alla idhandlingar och ljuga om ålder namn och land, så bara godtar dom det utan utredning. Har alla bara slängt myndighetsansvaret överbord? Finns det ingenting värt att försvara längre? Är det vad staten vill signalera sina skattebetalare? Det skulle behövas uppföljning och straff enligt lagen för de som ljugit naturligtvis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards