thoralf

Alla inlägg den 7 december 2015

Av Thoralf Alfsson - 7 december 2015 23:16

 

Vasaloppsstarten i Sälen med drygt 14 000 startande.


Visst är det spännande när antirasisten Henrik Johansson på bloggen Inte rasist men tar Gina Dirawi med palestinska rötter och från Libanon i försvar som gjort mer än ett uttalande som tolkats som antisemitism. Men vi som varit med under några år vet ju att extremvänstern gärna lierar sig med radikala muslimer i sitt hat mot Israel och judarna. Tyvärr finns det en mängd aningslösa personer som gillar Inte rasist men inlägg på Facebook. Ganska sorgligt att se.


IRM har det senaste dygnet ägnat sig åt att försöka hänga ut mig för mina blogginlägg om årets julvärd Gina Dirawi och mitt förslag till skatteuppror. Jag får tacka för den extra reklamen jag fått. Om jag hade adressen till Henrik Johansson på IRM skulle jag skicka ett julkort som tack för gratisreklamen. Har någon av mina läsare adressen får ni gärna skriva den i kommentarerna. Då kan jag lägga upp den på bloggen så flera kan skicka ett julkort till IRM och Henrik Johansson ;-)


Samtidigt är det ganska intressant att göra stickprov på alla personer som gillar dessa inlägg på IRM:s facebooksida. Många ganska suspekta personer enligt min mening men samtidigt en hel massa personer som är offentliganställda. Väldigt många lärare! De tycks vara så självsäkra och skyddade i sina roller att det skriver både det ena och det andra. Deras hat mot andra människor (läs SD) går inte att ta miste på.


Tror att det skulle bli flera roande blogginlägg om flera av dessa personer och vid vilka skolor som de är anställda om jag granskade detta ingående och kollade upp personerna lite mer noggrant. Jag tror många föräldrar skulle reagera kraftigt om det visste vad deras barns lärare skriver!


Vasaloppet är en bra illustration över hur många som söker asyl i Sverige.

 

Under 2015 har antalet asylsökande uppgått till motsvarande antal av 10 st Vasalopp! Tänk er ovanstående bild gånger 10. (ca 149 000). Försök att föreställa er hur många antalet personer är om det är tio gånger flera än på ovanstående bild. Alla skall försörjas av oss skattebetalare. Dessutom kommer nu rapporter om vilka undanträngningseffekter detta ger i samhället. Idag skriver Barometern om dessa effekter inom Folktandvården. Grattis alla naiva svenskar!


Antalet asylsökande ensamkommande barn under 2015 förväntas bli ca 36 000. Det är bara ca 2,5 gånger antalet startande i Vasaloppet. Betänk att varje ”skidåkare” kostar samhället minst en miljon kronor/år

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards