thoralf

Direktlänk till inlägg 14 november 2015

TERRORDÅDEN I PARIS

Av Thoralf Alfsson - 14 november 2015 16:56

Än en gång har islamistiska fundamentalister gjort sig skyldiga till ett fruktansvärt brott mot västvärlden. Det är fruktansvärt sorgligt och avskyvärt!


Jag har haft min TV påslagen under dagen. Terrordåd, terrorister, extremister och jihadister är återkommande benämningar gärningsmännen. Alla tycks i största mån undvika att säga islamister, muslimska extremister men framförallt islam. Alla gärningsmännen är sannolikt muslimer! Det går inte undvika att ideologin och religionen islam är grunden till dessa islamisters handlande. Inte minst det hat islamister känner emot kristna och det martyrskap de söker genom att spränga sig själva i luften. Några jungfrur blir det dock inte, trots vad koranen säger.


Public service ägnar däremot tid och energi åt att diskutera högerextremism. Mer än en ”lustig” fråga har ställts och experter har uttryckt minst sagt obegåvade insinuationer. Nationella Fronten och andra partier som varnat för islam och islamister ”kritiseras”. Varför? Helt ologiskt! Det är minst sagt beklämmande att man inte pratar om islam och det hot som extrema islamister innebär.


Sverige har under flera år inte haft några gränskontroller. Människor har kunnat resa in och ut ur Sverige utan minsta kontroll. Hur många som rest in i Sverige utöver de ca 120 000 som sökt asyl i Sverige under 2015 vet ingen. Hur många tusen personer är det? Hur många av dessa är potentiella islamister? Ingen kan väl vara så naiv och tro att vi inte har några muslimska extremister i Sverige!


Barometern har intervjuat Nasim Malik idag.


”Det är det här jag har varnat för. Västvärlden har haft fel fokus. Vid sidan om att ta hand om flyktingkatastrofen ska man också ta tag i kärnan av problemet. Sluta bomba och mötas vid förhandlingsbordet.”

 

Jag undrar om man skall tolka det som att Nasim Malik vill att Ryssland och Nato skall sluta bomba IS? Är det kärnan på problemet? Jag tar mig för pannan och undra vad Nasim Malik menar. Jag tror inte att det går att förhandla med religiösa fundamentalister som har målet att inrätta ett kalifat.


Nasim Malik kunde istället uppmana shiamuslimer och sunnimuslimer att sluta döda varandra. Det vore en bra början. Men så länge det inte sker kommer det aldrig bli lugnt. Muslimer och Islam har allt i egna händer. Det är inte västvärlden som skall ändra sina värderingar. Det är muslimerna och islam!


Jag har tipsat Barometerns Anders Blank att han inte bara skall intervjua Nasim Malik så fort det hänt ett muslimskt terrordåd Europa, då Nasim Malik tillhör en annan gren av islam, nämligen ahmadiya.


Anders Blank och Barometern borde istället kontakta någon ansvarig från Islamiska Kulturföreningen Salam i Kalmar som driver en moské på Storgatan i Kalmar. Kulturföreningen tillhör sunnimuslimer, precis som IS. Ser fram emot fördömande från den islamiska kulturföreningens företrädare i kommande artiklar i Barometern. Men det kanske är att hoppas på för mycket.

 

Det är hög tid att man även i Sverige inser konsekvenserna av islamiseringen av västvärlden!


 
 
Ingen bild

pllay

14 november 2015 17:16

Det finns ett mycket allvarligt problem med väst. Det är den Amerikanska kulturimperialismen, USAs värderingar tränger undan alla andra kulturer över världen och anser sig också ha rätt att göra detta.
Den Muslimska kulturen är näst intill motsatt den Amerikanska och har varit oerhört trängd. Då de muslimska länderna började få ordentligt med pengar på 70-talet och framåt så har deras engagemang till stor del handlat om att återupprätta den muslimska kulturen.
Kriget har till största delen förts mot USA och vad de anser vara USAs allierade, den vita rasen.
Att sedan religiösa fundamentalistiska galningar blivit ledare för den muslimska kulturrevolutionen tror jag vi kan tacka USA för.
USA hade trängt Islam ända in i hörnet och det utvecklades till en kamp om den muslimska kulturens överlevnad, en kultur som är helt inflätad med religionen. Kulturen ÄR religionen och tvärt om.
Missförstå mig inte, jag avskyr den muslimska kulturen och dess krav på absolut lydnad och underkastelse, men jag inser att det var vi i väst som tände brasan.

 
Ingen bild

Grålle

14 november 2015 17:38

Precis som du skriver i slutet så hoppas man nu att höga företrädare för islam i Sverige, Imamer mfl, kraftigt fördömer dåden i Paris. Det kommer med all sannolikhet inte att ske eftersom man tiger och samtycker. Det har ju kommit fram en del av vad som ältas i fredagsbönen i en del svenska moskéer och det borde vara en varningssignal till våra politiska företrädare. Muslimer är inte här för att integreras utan för andra syften.
För övrigt hoppas jag på Marine Le Pen som Frankrikes nästa president.

 
Ingen bild

Jakob

14 november 2015 17:45

Är det muslimskaflyktingars ansvar att Frankrike drabbas av den terror som de själva flyr ifrån?

Thoralf Alfsson

14 november 2015 17:56

En intressant fråga! Som var och en kan fundera över. Att ett land utvecklas till ett odemokratiskt land med terror har väl sina orsaker. Det bör du fundera på Jakob!

 
Stefan K

Stefan K

14 november 2015 17:47

Är det inte slutdaltat nu?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

M

14 november 2015 18:05

Den här listan över islamistiska attentat i Europa de senaste 20 åren retweetade Gudmundson.
http://www.hurstpublishers.com/wp-content/uploads/2015/11/Islamist-Terrorism-in-Europe-Appendix-1.pdf

 
Ingen bild

Hacke

14 november 2015 18:24

Ja, lyssnar man till "fria och oberoende" S(V)T så kan man lätt få uppfattningen att detta var ett verk av högerextremister. Inte minst enligt deras eget språkrör och "expert" Mona Sahlin som suttit stand by i studion hela dagen.

 
Ingen bild

Demokratur

14 november 2015 18:27

Kommunisterna på SVT och SR lägger väl skulden för Paris-dåden på SD...?

 
Ingen bild

Observer

14 november 2015 18:36

@Thoralf
Någon verkar ha tagit min signatur och skrivit i förra tråden!!
Det är verkligen tragiskt det som har hänt i Paris!
Europas politiker har varit alldeles för naiva och då har vi fått in sådant här i Europa. Tråkigt. Nu måste man inse allvaret och på demokratisk väg låta alla partier komma till tals om en lösning så att vi slipper mer våld i Europa.

 
Ingen bild

Lewren

14 november 2015 18:41

Leta upp er lokala pistolklubb, kpistklubb eller annan vapenklubb och börja armera er!

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 november 2015 19:07

Läste en bra kommentar på nätet förut. "Utan Islam, inget IS." Kort, kärnfullt och absolut sant!

 
Ingen bild

Putte

14 november 2015 19:31

@Jacob,
De sa nyss på Rapport att en av teroristerna var en "flykting" som, så sent som i oktober kom till Grekland. Han hade Egyptiskt pass. Dessutom är en av teroristerna en syrisk " flykting", som även han kom till Grekland i oktober. Så Jacob, "flydde" de verkligen från terorism, eller "flydde" de till Europa för att begå terrorbrott. Hur många fler terorister finns det bland "flyktingarna" som nu invaderar Europa och i synnerhet Sverige?

 
Ingen bild

Jakob

14 november 2015 19:37

Ja du Thoralf, i Europa hade vi fascism och kommunism som spred en likadan skräck. Alltså människan är kapabel till terror utan religiösa förtecken. Att vara kapabel till att begå terrordåd handlar inte om religion även om man gärna vill det, det är mekanismerna bakom som är av vikt. visst kan man använda sig av religion som verktyg, men som sagt även fascisterna och kommunisterna använde sina ideologier som verktyg för sin terror. Så att beskylla alla muslimer för det dom nu skett är bara rasism, utan substans.

Thoralf Alfsson

14 november 2015 20:06

Jakob

Nu har jag inte gjort det!

 
Ingen bild

Tobbe S

14 november 2015 19:55

Jimmie Åkessons berömda debattartikel, i Aftonbladet, där han beskrev islamismen som vår tids största hot orsakade ramaskri bland PK. Efter gårdagen i Paris, det vi ser i Syrien och Irak och i Nordafrika och alla avskurna halsar och andra vidrigheter... Är det någon som kan påstå att Åkesson hade fel? Och vem har mage att ta ordet "islamofob" i sin mun igen?

 
Ingen bild

Mattias

14 november 2015 19:58

@ thoralf
Eftersom att du släpper igenom en så genomkorkad kommentar som den "Lewren" skrev 18:41 kan man anta att du håller med denne någon. Skärmdump är skickad till ansvariga inom ditt parti. Hoppas av hela mitt hjärta att det här är spiken i kistan för dig som SD politiker.

Thoralf Alfsson

14 november 2015 20:10

Du ser visst spöken mitt på ljusa dagen!

Att gå med i en pistolklubb är väl inte förbjudet vare sig för en vänsterpartist eller Sverigedemokrat.

Att lära sig att hantera ett vapen fick jag göra när jag gjorde lumpen och FN-tjänst. En AK4. Men du är väl inte så gammal att du vet vad jag skriver om.

 
Ingen bild

Hjärtat.

14 november 2015 20:00

Pray for the World.

 
Ingen bild

Christer

14 november 2015 20:02

Jag har rest i muslimska länder, och har sett islam på nära håll. Det finns inget gott i islam, och jag önskar av hela mitt hjärta att islam inte existerade i Sverige överhuvud taget.
Men det gäller att hålla huvudet lite kallt i dag. Jag tänker på en rubrik som jag såg i en tidning för lite sen : "George W Bush skapade både IS och SD". Det ligger en del i det, jag ska förklara varför, om någon orkar läsa. Efter attackerna 9/11 sökte USA en syndabock. Det fanns inget land att angripa, då terroristerna var löst sammansatta av folk från olika länder. FN letade efter massförstörelsevapen i Irak, men hade inte hittat något. Då angrep USA Irak, och hoppades att hitta bevis för att Irak hade just massförstörelsevapen. Man hittade inget!
Saddam Hussein störtades utan att man riktigt hade klart för sig vad som skulle komma istället. Man hoppades att "fria val" skulle forma en framtid för Iraks folk. Men i stället så destabiliserades landet. Militären i Irak var i huvudsak Sunniter, dessa avskedades, och blev sedan stommen i det som utvecklades till IS. Den nya administrationen rekryterades huvudsakligen från Shia-muslimska klaner. Saddam var ingen ledare som vi väst ville acceptera, en despot, galning, och tyrann, javisst men han höll ihop landet på sitt diktatoriska sätt. Han höll sitt eget inbördeskrig borta. Precis som Khadaffi gjorde i Libyen, även han störtades av USA, NATO och Sverige bidrog med JAS-plan. Resultatet ser vi nu med ett land helt bortom all kontroll. Hade Saddam och Khadaffi fått sitta kvar, och att omvärlden hade stöttat Assad´s regim i Syrien så hade inte vi haft dessa flyktingströmmar som vi ser nu.
Tyvärr är USA arkitekten bakom allt det som hänt i Mellanöstern, och som vi nu får skörda frukterna av, inklusive det senaste terrordådet i Paris. Det här gör lite extra ont i mig att inse, eftersom jag i grunden är en stor USA-vän. Tyvärr måste jag även medge att den som hela tiden haft huvudet kallt är Rysslands Putin. Inte för att jag gillar vare sig Ryssland eller Putin, men hade väst lyssnat på honom så hade det sett annorlunda ut både vad det gäller flyktingströmmar och terrordåd.

 
Ingen bild

Argus

14 november 2015 20:14

Högerextrems hit och högerextremism dit. Jag blir så less på vänsternissarna som paketerat allt de gillar som vänster och resten som höger.

Den korrekta paketeringen är kollektivister till vänster och liberaler till höger. Sanna liberaler det vill säga och inte folkpartister. De kollektivistiska rörelserna är; Kommunism, socialism, fascism, nazism, sionism och islamism. Till höger kan vi hänföra liberalism, konservatism och nationalism.

”Liberalism (av latin liber, fri) är en politisk ideologi med individens frihet som grundläggande värde.



Liberalism förknippas dock allmänt med individuella fri- och rättigheter, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, privat äganderätt, religionsfrihet, jämlikhet, och demokrati.” (Wikipedia)

Konservatismen är en ideologi som motsätter sig häftiga (äldre betydelse) förändringar och är därför på sätt och vis kommunismens raka motsats. Nationalismen slutligen härstammar från begreppet nation som INTE betyder land eller stat utan ”är ett kollektiv av människor som förenas av gemensamma faktorer såsom språk, religion, etnicitet, härstamning, historia, kultur, traditioner, gemensam styrelseform och sociala normer”. (Wikipedia) Själva ordet kommer ifrån latinets natio som har med folk, stam, flock, osv att göra. Jämför med nativ som relaterar till födelse eller födelseplats.

Liberalismen, konservatismen och nationalismen står inte i motsatsförhållande till varandra utan man kan vara liberal, konservativ och nationalist på samma gång.

Med detta sagt så måste den rätta betydelsen av högerextrem innebära libertarianism som förespråkar en minimal stat. Några kända libertianer är Ron Paul och Lars Bern vilka jag har väldigt svårt att tro på att dessa skulle gå omkring och slå oliktänkande i huvudet. Nazister och fascister är därför likt AFA och RF vänsterextremister och inget annat.

 
Ingen bild

OT

14 november 2015 20:19

Såja vänner nu skall vi vara försiktiga och trippa på tå; så det så!

Inte kan väl SD ha rätt!? När vi släpper in terrorister så lätt!

Lagom till Jul kommer ett paket levereras, var så säker för det har islamisternas tomtefar planerat!

Endast sjuklöverpolitiker kan detta med ro ta eftersom de efterblivna var!

P.S: "D.A.D Jihad": https://www.youtube.com/watch?v=FjfefBXanQs

 
Ingen bild

Sanningen?

14 november 2015 20:24

@Mattias, släpper igenom kommentarer? Tänk till nu om du kan. Han släpper igenom dina skitalster fast han inte gillar dem. Vad är skillnaden?

Då vet vi vem du är för du har väl inte skrivit anonymt till partiet? Om du nu gjort det anonymt, tror du de bryr sig?

 
Ingen bild

Tomas

14 november 2015 20:51

Vänner och ovänner. Vill man verkligen veta vad islam handlar om måste man fokusera på Muhammeds liv. Hur levde han, Vad gjorde och så han och varför skall människor idag bry sig om det. Ni MÅSTE få kunskap om detta innan det är för sent. Läs på:
https://sanningenommuhammed.wordpress.com/2010/07/02/sanningen-om-muhammed/

 
Ingen bild

Anette

14 november 2015 20:52

Ja, fredens sverigedemokraterna har ju också visat sitt ansikte ett antal gånger nu i Sverige. Man ger sig till och med på två-åriga små barn. Varför vill du att kulturföreningen Salam ska dementera dådet i Paris? Sunni muslimer=IS enligt dig. Glömde du att skriva om terrordådet i Beirut Libanon!? Men så dum jag är, det var ju förmodligen bara muslimer som dog.

Thoralf Alfsson

14 november 2015 21:46

Anette

Varför ljuger du.

Om jag skulle skriva om alla terrordåd som muslimer begår i Mellersta Östern och i Afrika skulle jag inte få skriva om annat.

Fredens religion är lever verkligen upp till det motsatta.

Det märkliga är att det finns sådana som dig som ändå inte förstår!

 
Ingen bild

Tiketike

14 november 2015 20:56

Intressant att somliga (läs: Mattias) här är för censur. I en demokrati ska alla komma få till tals, även om det inte stämmer med vad PK-media förmedlar.

 
Ingen bild

Skånepåg og konen

14 november 2015 21:01

@Mattias

”Hoppas av hela mitt hjärta att det här är spiken i kistan för dig som SD politiker.”

Om du nu engagerar hela ditt hjärta och fullkomligt sprudlar av glädje över vad Thoralf skriver, tänk då på att inte ”ta i för mycket” eftersom du då kan drabbas av kammarflimmer i lilla hjärtat (verkar i ditt fall finnas ett visst samband mellan storlek och kapacitet på hjärna och hjärta). Vad händer då, jo man dör knall och fall inom några sekunder! Tråkigt, för då mister vi ju ett av underhållningstrollen här på bloggen.

 
Ingen bild

Ibbe

14 november 2015 21:11

Terroristerna i Paris hade enligt utländska tv-kanaler franska, egyptiska och syriska pass. Har inte sett någon sådan info i svenska medier. Har vi sådana syrier här också under flyktingstatus?

 
Ingen bild

Jenny

14 november 2015 21:17

Hörde just på aktuellt SVT2 journalisten Ulrika Bergsten säga att offren i Paris befann sig i ett område där de flesta var oskyldiga då de röstade på vänstern och miljöpartiet.....

 
Ingen bild

Anette

14 november 2015 21:29

islam.nu/blogg/terrorattackerna-i-paris
Dementi från sunnimuslimer!
Hoppas länken funkar

 
Ingen bild

tant Gul

14 november 2015 21:32

Meddelas inte av svensk lögpress?

Den judiska ledningen för Bataclan café och music hall i Paris, - platsen för fredagens blodbad, blev för 7 år sedan av jihadister med hot om våld varnad för att fortsätta med sina då israelvänliga arrangemang. Se video.

http://gatesofvienna.net/2015/11/last-night-the-other-shoe-dropped-at-the-bataclan/

 
Ingen bild

Jakob

14 november 2015 21:34

Vad menar du då med hotet genom en islamisering av västvärlden?

Thoralf Alfsson

14 november 2015 21:52

Det får du faktiskt räkna ut själv!

 
Ingen bild

Skånepåg og konen

14 november 2015 22:11

@ Anette

Dementi från sunnimuslimer!

Här var det rekord i taqiyya i den dementin, så den hamnar i kategorin "ett gott skratt förlänger livet"!

 
Ingen bild

Tobbe S

14 november 2015 22:36

@Jakob. Kan du redogöra för skillnaden mellan religiös övertygelse och idéologi

 
Ingen bild

Skånepåg og konen

14 november 2015 22:49

@ Jakob

Det Ottomanska riket försökte tidigare erövra och sprida islam, men blev stoppade på 1600-talet vid Wien i Österrike. Däremot lyckades man erövra stora delar av Balkan och vi vet ju hur fint multikulturen fungerat där med ständiga konflikter sedan dess i detta område. (obs ironi)

Nu gör man ett nytt försök och tillämpar en ny taktik där man utnyttjar WT (i dess vidaste bemärkelse) som inte begriper bättre och som quislingar ställer upp och hjälper till att förinta sitt fädernesland.

 
staffan anderstig

staffan anderstig

14 november 2015 22:52

Jag antar att Denna Nasim Malik har historiska exempel på hur det gott att förhandla med företrädare för islam,lurade inte Herr Muhammed sina motståndare för att sedan själv ta dem av daga?varje skymf varje motstånd mot islam tas ju som ett bevis på motstånd,vilket resulterar i konvertera betala skatt eller förlora huvudet.

http://facebook

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 november 2015 22:54

Kvällspressen skriver nu spaltmil om gårdagens Islamistdåd. Man tom. kritiserar Islamisterna. Men snart blir det som vanligt igen, tro mig.
Då kritiseras SD i vanlig ordning. Och för balansens skull, säkert några smaskiga "avslöjanden".. Livet återgår till det normala..

 
Ingen bild

Lena

14 november 2015 23:18

Jag håller faktiskt med @Pllay 17.16
Nu tror jag också att HATET mot västs länder, "vita samhällen" har varit en stor del av skapandet att de aktiva, muslimska terroristorganisationerna. Jag har inget problem med vanliga, fredliga muslimer som endast sköter sitt och utöva religionen i det privata.

Men muslimer som med hela sin varelse "demontrerar" i klädsel hur mycket muslimer de är, och inte minst med en stil som signalerar att de minsann inte tänker anpassa sig efter vårt samhälle - det är sådana som jag vill ska skickas hem, just därför att de hotar oss med sin "gängmentalitet och aggressiva framtoning. De passar inte med oss.
Tror också att problemet ligger i att de har mindervärdeskomplex gentemot väst. Hela Europa har ju under efterkrigstiden varit en braksuccé. Därför vill de väl också komma och frottera sig i det men kan inte erkänna att de själva inte lyckats markant. Jo de har ju olja och många är oerhört rika i dessa länder men de fördelar inget till de som är mindre tursamma, dessutom skaffar de för många barn som de sedan inte har råd att föda.

Men Nato med USA i spetsen (obs jag gillar vanliga amerikaner jättemycket, talar här om ränksmidarna inom eliten) är ute och krigar i årtionden mot det ena landet efter det andra. Jag kan absolut inte acceptera att de ska lägga sig i alla länders interna angelägenheter. Varför ska vi engagera oss i dessa länders gammalmodiga samhällssystem? De måste växa av egen kraft och steg för steg ändra sina föråldrade tänkesätt.

I slutändan handlar det om ett spel som väst för, det handlar om att sätta grupp emot grupp för att försvaga alla. Meningen är att få alla upptagna av dessa "spänningar" och försvaga våra samhällen.

Till slut vill jag också säga att jag tycker @Lewren har rätt. Sveriges styrande släpper igenom så många i detta migrationskaos och de vet att ca 50% inte registrerar sig. De har ingen koll alls VILKA det är som kommer in. VARFÖR skulle då inte vi få skaffa vapen och försvara oss? Det kan ju vara mycket farliga människor som kommer att attackera oss framöver. Det står t o m poliser vid shoppingcentrat i min lilla stad med foldrar om hur man kan bilda Grannsamverkan, detta p g a de inte hinner med att sköta sitt jobb med detta inflöde av MENA-folk.

 
Ingen bild

Anette

14 november 2015 23:27

Blir verkligen imponerad av er rasister hur mycket islamiska termer ni kan. Taqqiya visste jag inte vad det var (även om jag är muslim själv). Slår upp det på wikipedia och döm om min förvåning när jag läser att det är något som nästan uteslutande används av shia muslimer. Eftersom shia är en avart av islam så är det ju inte något som jag behöver bry mig i. (IS är också en avart av islam)

Thoralf Alfsson

15 november 2015 00:22

Och sunni är en annan avart av islam?

 
Ingen bild

Jakob

15 november 2015 00:17

Och de mest aktiva extremisterna i Sverige är i dag högerextrema som bränner ned flyktingförläggningar. SD är ett högerextremtparti, är din logik Thoralf att SD-sympatisörer då är lika med potentiella mordbrännare?

Thoralf Alfsson

15 november 2015 00:20

Din logik faller. SD är inte högerextrema! Dem får du leta efter någon annanstans!

 
Ingen bild

Lena

15 november 2015 00:37

Har Marine Le Pen blivit anhållen? För att hon utnyttjat sin yttrandefrihet? Hon sa att Frankrike blivit utsatt för en invasion precis som de blev invaderade av nazisterna. Detta enl. Alex Jones blogg Infowars. Fler stora terroristattacker kommer i nära framtid. Intressant analys.

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/

https://www.youtube.com/watch?v=Y2JzJAdIfkw

 
Ingen bild

Anette

15 november 2015 01:33

Varför skulle sunna vara en avart? Somsagt så står ju SD för terrorism i Sverige. "avart av människor "

Thoralf Alfsson

15 november 2015 08:28

Förklara varför shia skulle vara en avart av islam!

SD är ett demokratiskt parti, som jobbar demokratiskt genom de politiska församlingar och med folkvalda politiker! Kallar du det för terrorism?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

15 november 2015 08:10

Hur kommer det sej att Mona Sahlin får uttala sej om terrordåden i Paris ,hon är väl den som förespråkat att vi ska ha islamister i Sverige !

 
Ingen bild

Putte

15 november 2015 08:30

Är det inte så att IS är en sunnimuslimsk terrorgrupp? Intressant att nu när vi, i Paris, har bevittnat det värsta rasistattentatet i Västeuropa, sedan 1945, så blir vi kallade rasister. Det är ju annars helt klart islam är en rasistisk religion.

 
Ingen bild

Jakob

15 november 2015 09:24

Men Vänsterpartiet är vänsterextremister?

 
Ingen bild

Ludvig

15 november 2015 09:50

Att det ska vara så svårt att begripa, all terrorism nu för tiden kommer från Islam.

 
Ingen bild

Maja Dacke

15 november 2015 13:28

Lena - Lördag 14 nov 23:18

Jag håller helt och fullt med dig i ditt resonemang. Vet detta! Jag känner flera muslimfödda individer, som inte skiljer sig utseendemässigt från den befolkning där de själva bor, varken i personligt utseende eller klädedräkt. Någon har för mig beklagat att vi i Sverige fått in bottenskrapet från de muslimska länderna. Ju högre utbildning/bildning desto längre från moskéer och indoktrinerande imamer.

Sedan undrar jag om en märklighet som framkommit. Den franska polisen har hittat ett oskadat pass vid en av terroristerna. Samma som vid de terrorister som jagades för Charlie Hebdo-skjutningen. Samma som hittades vid de demolerade 9/11-tornen. Det får mig att tänka på sagan om Hans och Greta - ni minns. Lägga ut spår att följa ...

Lena, jag tror att vi följer ungefär samma sajter på nätet ... ...

 
Ingen bild

Anette

15 november 2015 17:03

Att bränna flyktingförläggningar är definitivt terrorism. Att uppmuntra till att skjuta på en skola är terrorism. (vilket Jimmy Åkesson gjorde)

Thoralf Alfsson

15 november 2015 17:31

Anette

Är du inte riktigt klok! När har Jimmie Åkesson uppmuntrat att skjuta på en skola?

Svar krävs!

 
Ingen bild

Nils Dacke

15 november 2015 18:17

Islam är ingen religion utan en politisk våldsideologi på samma nivå som nazismen och kommunismen. Lägger man en karta över konflikter i världen (källa Globalis.se) över islams utbredning (källa wikipedia) så sammanfaller de väldigt väl mellan 10-40 breddgraden från Nigeria i väster till Pakistan/Kina i öster.
Detta innebär att skulle alla muslimer över en natt blir ateister och humanister skulle 90-95 % av av alla världens konflikter självdö eftersom ingen då egentligen vet varför de krigar.

 
Ingen bild

Johan

16 november 2015 01:48

IF la tydligen upp ett inlägg redan den 14 där ''Islamiska Förbundet i Sverige vill uttrycka sin djupa sorg och sända kondoleanser till hela det franska folket.'' Skönt att se att folk tar avstånd från våldet.

 
Ingen bild

Lars

17 november 2015 11:52

Vi kan nog rycka vad vi vil om tro, religioner etc.. Om dessa saker ska komma mellan människoliv och att den såkallade GUD vill spilla dessa liv är det nog bäst att bli ateist! Jag förstår all problematik med att alla anhängare tolkar sin tro olika,, men varför ska vi alltid stå med öppna armar och inte ställa krav på de som kommer hit ?
Hur ser vissa bostadsområden ut idag där uttryckningsfordon har varningsflagg!
Vi i Europa kommer ju bli inmålade i hörnet om detta fortsätter , har de inte enats på alla mina levnads år som det var oroligt i dessa områden så kommer det nog inte ske den närmsta tiden,, jag står dör min åsikt och jag har inte sett att världen blivit lugnare av att det blivit blandområden av olika religösa aspekter utan nån konflikthantering, dessa blandas upp i svenska områden och deras konflikt mellan varandra kvarstår ,, å vi svenskar hamnar ju indirekt i motstånd mot deras invandring ,,,
Lås gränserna och hjälp de som är här och ge dom resurser för att hantera deras konflikt innan vi har öppna krig på gatorna här i landet.
Vad jag kan förstå från de rapporter som SÄPO pratar om så har vi x antal anhängare som gillar/gillat dessa dåd som utförs inom våra gränser och då ställer jag mig frågan om hur många av dessa som skulle genomföra liknande brott och handlingar i landet ? Är det så vi vill ha framtiden? Å leva i nån falsk trygghet i Sverige sär alla pratar så vackert om frihet, trygghet och en möjlighet till liv!? Det är ju det dessa fördömer i sina uttalande !!! Så jag är å förblir nationalist,,, tycker det gått för långt hur vi slänger runt med våra förfäders byggda samhälle där allt rivs på olika områden och ingen behöver idag inte stå ytterst ansvarig för besluten? En lekstuga med en massa meningar som byts ut i debatter men var är handlingskraften? Jävlar anamat med saker och ting ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards